Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 13:03



Antwoord op onderwerp  [ 655 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 27  Volgende
Een echte "Nep" Turbo ;-) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Lekker bezig!
Daar komt een mooi stuk metaalwerk onder vandaan, geen dicht gesmeerde, aangebakken ellende zo te zien :thumleft: :thumleft:


16 maart 2017 17:53
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Het val idd erg mee.
Binnenin ben ik al wel wat tegengekomen.
Eén van de zitjes achterin is wel helemaal door dus daar komt nieuw vlees in en aan de zijkant achter is wel wat gelast.
Maar dat is gelukkig wel netjes gedaan...dus dat scheel weer!
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


17 maart 2017 8:50
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
996 GT2 - 991 Cabrio Project
Sint-Niklaas, Oost-Vlaanderen
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Netjes! :)


27 maart 2017 10:29
Profiel Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Thnx!

Binnenkant ook bijna klaar...
Zal binnenkort ff de foto's plaatsen.
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


27 maart 2017 12:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Zo, terwijl iedereen aan het genieten was van de eerste meetings ben ik maar lekker de garage in gegaan.
De afgelopen dagen heb ik de binnenkant bijna helemaal kaal gemaakt en op wat hoekjes na ben ik ook bijna klaar (ben al wel verder dan op deze foto's)
Ook heb ik achter alle beugels e.d. verwijderd waar het interieur aan vastgemaakt kan worden.
Deze ga ik toch niet gebruiken en aangezien het totaal gewicht van de auto naar beneden moet helpen alle kleine beetjes!

Afbeelding Afbeelding

Omdat ik het kaal maken een beetje zat was ben ik maar begonnen met het verder demonteren.
Als eerste de ruit eruit gehaald en dat ging echt bijzonder makkelijk.
Dit keer de ijzeren strip in het rubber mooi laten zitten. :lol: :mrgreen:

Afbeelding Afbeelding

Daarna de dashboardcover eruit gehaald en dit viel ook heel erg mee.
Hij zat vast met 6 schroefjes aan de ruit zijde en met 4 moertjes die een beetje verstopt zaten.
Twee daarvan zaten onder een soort van rooster en de andere twee zaten aan de passagierskant en hiervoor moest ik de cover gewoon iets optillen

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

En toen zag het er ineens een stuk kaler uit.

Afbeelding

Daarna de rest van het dashboard gedaan zoals de chromen strips (die zaten gewoon geplakt...ik nog eerst zoeken en moeilijk doen :roll: ), het handschoenenkastje
en de rubberen bekleding aan de onderkant van het dashboard. Die zaten gelukkig gewoon met 2 moertjes vast waar heel goed bij te komen is.
Het klepje van het handschoenenkastje leek eenvoudig met 2 schroefjes vast te zitten, maar Duitse degelijkheid zou geen degelijkheid zijn als dit toch iets beter was dan 2 schroefjes.
Er zaten namelijk ook nog moertjes!

Afbeelding Afbeelding

En dan heb je weer wat spulletjes om op te slaan...

Afbeelding

Nu nog heel even verder met kaal maken en dan komt er letterlijk een keerpunt....namelijk het omkeren van de auto.
Hier kijk ik erg naar uit omdat ik dan weer even lekker kan demonteren.
Zo...dit was hem weer even voor vandaag.
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


02 apr 2017 19:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911sc targa '82
Drenthe
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Goed bezig! En mooie duidelijke foto's.


02 apr 2017 20:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Thnx Tuck! :thumleft:

Vandaag maar even niks gedaan aan eieren zoeken oid, mijn zoektocht ging meer over roest!
En omdat ik al een vermoeden had dat de rechterdorpel niet helemaal lekker was maar eens even gekeken hoe erg het echt was en helaas....het is heeeeel erg!

Deze plekjes deden mij vermoeden dat er iets niet helemaal lekker was.

Afbeelding Afbeelding

Toen ging ik maar een beetje krabben en pielen aan de onderkant van de dorpel en tadaaaaa.....rot!

Afbeelding

De haakse slijper erop gezet en wat bleek, ze hebben gewoon een nieuwe dorpel over de oude heen gezet! :shock: :lol: :cry:

Afbeelding Afbeelding

Haakse slijper in de oude dorpel gezet en daar trof ik nog meer knutselwerk aan.

Afbeelding Afbeelding

Ook in de wielkast hebben ze zoiets gedaan om de boel een beetje te verbloemen (dit wist ik al langer en daardoor had ik al heel lang het gevoel dat het niet helemaal lekker zat).

Afbeelding

De binnendorpel verwijderd en de buis eruit gehaald, nu is goed zichtbaar hoe ver het roestmonster zich te goed heeft gedaan aan mijn autootje.

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding

De binnenkant is verder wel hard op een stukje van de bodem na, de "kidney-bowl" moet vervangen worden dus ik moet nog een stuk verder van het scherm afhalen.
Op zich lijkt het me allemaal wel te doen (ben ook te eigenwijs om het uit te besteden :lol: ) en ik heb bij een kameraad al een buitendorpel op de kop getikt.
Nu maar snel even al het andere benodigde bestellen en dan kan het grote las-avontuur weer verder gaan.
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


17 apr 2017 20:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Dat is wel een tegenvallertje. Nu kan je wel alle voorgaande restauraties in één keer goed over doen. Schone lei zeg maar. Succes met lassen.


17 apr 2017 21:06
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
:shock: Balen man!
Succes verder, knap dat je het allemaal zelf probeert te doen. :res:


17 apr 2017 22:18
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Goed bezig! Ik bewonder je geduld en lef.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


18 apr 2017 7:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Zozo, een behoorlijke make-over aan het worden.....en zoals je al achtergekomen bent 'gewoon' doorgaan mbt de restauratie, totdat je tevreden bent....en het houdt je vd straat.... :mrgreen:

Succes, en je vorderingen volg ik de komende jaren wel... :thumleft:
_________________________________________
early to bed early to rise makes a man healthy wealthy and wise


18 apr 2017 9:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Bedankt allen!!! :thumleft:

Dit is inderdaad wel een tegenvaller waar ik behoorlijk van baal, ik had gehoopt dat ik redelijk snel de auto kaal zou hebben zodat ik hem zou
kunnen keren om aan de voorkant verder te gaan.
Nu moet ik eerst dit gaan oplossen omdat als ik de auto nu keer ik er niet goed bij kan, de auto staat een beetje te dicht bij de muur aan de andere kant.
Gelukkig is de andere dorpel wel goed (deze is al een keer gedaan) dus daar ben ik dan wel blij mee.
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


18 apr 2017 11:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
ik heb namelijk niet echt heel veel ervaring met sleutelen aan auto's :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
hahaha in je eerste post,man dit is echt fantastisch dat je dit durft :res:
duurt ff maar resultaat zal wel goed komen gezien je ervaring :mrgreen: :thumleft:


19 apr 2017 16:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Ik zou voordat je de nieuwe dorpel er in last eerst even de deur er in hangen en een kruis in de deuropening lassen zodat je zeker weet dat het na het lassen allemaal nog steeds past.


21 apr 2017 12:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Nadat ik nogal over-enthousiast alles eruit aan het slopen ben geweest wist ik eigenlijk helemaal niet hoe ik verder moest qua opbouwen.....daar mist dus echt wel de ervaring Porschenot. :lol: :wink: :mrgreen:
Wat is de juiste volgorde, hoe bepaal ik waar wat moet komen enz enz.
Gelukkig zijn er genoeg mensen die wel de ervaring hebben en deze heb ik vandaag dan ook maar even opgezocht.
Dus hop in de auto en naar Rebel Engineering gereden, ik had van te voren wel even gebeld met Erwin of het uitkwam en gelukkig was dat het geval.
Aan de hand van het project van Fins kon hij me precies laten zien hoe ik bepaalde dingen moet aanpakken en welke volgorde in moet gaan hanteren.
Als eerste moeten de deur en het voorscherm erop, dan goed pas maken zodat de naden allemaal mooi gelijk lopen.
Dan een kruis lassen in de deuropening (bedankt voor de tip Roon!! :thumleft: ) zodat het allemaal past als ik de dorpel erin ga lassen.
Als het kruis erin zit de deur er weer uithalen en dan eerst de bodem aanpakken, daarna de binnendorpel erin en de onderkant van de A-spijl repareren.
Daarna de buitendorpel erin (terwijl de deur erin zit) en aan het eind de "kidney-bowl" er tegen aan.
Ook heb ik wat tips gekregen over wat voor een middeltjes er gebruikt kunnen worden zodat roesten in de toekomst zwaar verminderd gaat worden, dus deze ook maar direct besteld.
Al met al een zeer informatieve middag en nu heb ik het gevoel dat ik lekker verder kan gaan.
Erwin bedankt nogmaals! :thumleft: :thumleft:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


21 apr 2017 21:44
Profiel
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Respect :res:
Goed bezig. Hier kan ik alleen maar van dromen :thumleft:


21 apr 2017 23:44
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Bedankt Marquez! :thumleft:
Maar waarom dromen en niet doen?
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


23 apr 2017 10:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Zo, na een paar maanden rust maar weer eens begonnen aan "the rust-bucket-challange".
Eerst de deur en het voorscherm erin gehangen om zo de naden goed te krijgen.
Het scherm zat er zo op....de deur was een ander verhaal. Gelukkig had ik iemand om me even te helpen
zodat het een stuk makkelijker ging. Alleen aan de onderkant moest er een spacer in bij het scharnier en
voor de rest was het gewoon schuiven en keren totdat ik de naden goed vond zitten.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Daarna het kruis erin gelast en de boel is nu mooi gefixeerd!

Afbeelding Afbeelding

En gelukkig is mij niet meer ellende gespaard gebleven....nadat ik het kruis erin had heb ik het scherm en de deur weer gedemonteerd en de boel wou opruimen, bleek dat ik
niet voorzichtig genoeg ben geweest en ontdekte ik dat mijn voorruit volledig doormidden gebarsten was.
Dus maar in de container ermee en met een hamer ff mijn frustratie lopen botvieren....en omdat niet voldoende was heb ik ook maar direct de achterbumper kapot geschopt!!! :bang: :bang:

Afbeelding

Gelukkig zijn alle onderdelen die ik nodig heb wel keurig binnengekomen en ik moet alleen nog een bodemgedeelte bestellen en dan kan ik eens ff kijken hoe ik dit :pig: ga wassen!

Afbeelding Afbeelding
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


20 jul 2017 11:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Van het weekend nog heel even wat kunnen doen en tot de conclusie gekomen dat ik waarschijnlijk nog wat meer plaatwerk moet bestellen.
Het bodemdeel heb ik al binnen en dit ziet er redelijk netjes uit maar toch als ik hem bij de auto houdt dan lijkt hij wel te kort. :scratch:
Volgens mij komt dit omdat er zoveel aan deze kant van de auto is gedaan dat de originele lijnen een beetje vervlogen zijn.

Afbeelding

Omdat er aan de binnenkant van de kokerbalk ook roest zit heb ik dus besloten om een deel van de bodem te doen en ook een deel van de wielkast.
Voor dat laatste wil ik het onderstaande deel gaan bestellen.

Afbeelding

Alleen stuit ik nou dus mooi op een probleem en dat is dat ik niet weet of ik zomaar deze hoek eruit kan slijpen.
Vooral omdat de kokerbalk hier tegenaan zit gelast en ik bang bet dat de constructie dan verzwakt en ineen zakt

Afbeelding Afbeelding

Op de eerste foto kan je zien waar hij vast zit (gele lijn) aan het gedeelte wat ik wil vervangen (rode vierkant).
Op de tweede foto kan je zien welk stuk uiteindelijk even "los" komt te hangen zou ik dat stuk eruit gaan slijpen.
Wie o wie heeft hier verstand van en kan me dit vertellen, moet ik meer gaan verstevigen of is het kruis in de deuropening voldoende?
Alvast weer bedankt voor de tips en trucs! :thumleft:

Natuurlijk ook nog even wat lopen proberen met mijn nieuwe "zetbankje" en een strek en stuik machine die ik heb gekocht.
Echt leuk om te proberen!!!

Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


28 aug 2017 15:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Moet je hem niet een op een richtbank zetten?
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


28 aug 2017 17:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Nog effe en je onthuld dat je ook kan kantklossen met je nieuwe bankschroef. Ik was al verbaasd over je zetbank. Cool! What else? :mrgreen:


28 aug 2017 19:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
je laat die bankschroef wel meteen zweten :mrgreen: je maakt er ware kunstwerkjes mee :thumleft:

misschien ff ccr bellen voor info :salut:


28 aug 2017 20:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
@Octaaf.....Bedankt hé, gisteren meer dan een half uur gebiologeerd naar filmpjes van kantklossen zitten kijken. :bang:
Wel echt een kunst om eerlijk te zijn :mrgreen:

@Maarten
Vwb de richtbank: Ik heb geen idee of dat nodig is.
Bedoel je dan dat ze hem recht gaan trekken of meer zo'n mallenbank?
Volgens mij is hij namelijk niet krom ofzo.

@Porschenot
Die ccr heeft inderdaad meer dan genoeg ervaring in het restaureren van Porsches :shock: :shock:
Al moet ik wel bekennen dat ik eerst wat liedjes van Creedance Clearwater Revival heb gekeken.

Uiteraard mogen er meer tips gegeven worden, waarvoor alvast mijn dank!
ps: geen berichten over fascinerende textiel productie processen aub! :wink: :mrgreen:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


29 aug 2017 8:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Dat bedoel ik ja. Hij hoeft niet krom krom te zijn maar her en der beetje uit het lood levert gecombineerd toch wel afwijkingen op denk ik.

Afbeelding
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


29 aug 2017 9:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche diversen
Overijssel
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Ik denk eerlijk gezegd dat het allemaal wel losloopt.
Het is een relatief spanningsloos geheel zoals het daar ligt.
Ja, het zal wat zwakker worden als je die hoek eruit haalt.
Voordeel is dat je de andere zijde in spiegelbeeld als maatvoering kunt gebruiken.
Als je rustig de delen aan elkaar "pikt" kun je zien of het geheel later klopt.
Je bent snel te bang... :wink:
Maar dat punt ben je al een tijdje geleden voorbij gegaan... :mrgreen:
_________________________________________
Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects


29 aug 2017 14:49
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 655 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 8, 9, 10, 11, 12, 13, 14 ... 27  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: BoeleBraaksma


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.