Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 19:20



Antwoord op onderwerp  [ 655 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27  Volgende
Een echte "Nep" Turbo ;-) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Hier dan even de beloofde progressie om onder de druk van het forum uit te komen! 8)

Zoals ik al vermeld had hebben we een nieuw huis gekocht met een mooie dubbele garage erbij. Omdat het een garage met dubbele deuren is zou ik de auto niet in de lengte van de garage kunnen plaatsen en m.i zou de garage dan toch iets te klein zijn. Maar goed, daar is natuurlijk een mouw aan te passen....ik zorg er gewoon voor dat ik mijn auto met brug en al kan verplaatsen.
Dus ik ben aan de bak gegaan om een mooi verrijdbaar onderstel voor het geheel te maken.
Naar de ijzerboer, een paar kokers op maat laten zagen en toen naar mijn oom gegaan om de boel in elkaar te zetten.

Van dit

Afbeelding

Naar dit

Afbeelding

Wieltjes eronder en een mooi kleurtje Hammerite

Afbeelding Afbeelding

En toen maar wachten tot we de sleutel kregen en daarna direct aan slag om de garage klaar te maken. De vloer was redelijk beschadigd dus die heb ik laten coaten en vullen.

Afbeelding Afbeelding

Het onderstel voelde zich al direct thuis!! :mrgreen: :cheers:

Afbeelding

Daarna even de muren een mooie witte tint gegeven en alles was klaar voor de komst van mijn projectje.

Afbeelding Afbeelding

En toen was het grote moment aangebroken om te kijken of mijn idee en meetwerk goed waren...en zowaar alles past en werkt naar behoren, maar toen de auto eenmaal op zijn plek stond bleek de garage toch groter dan verwacht en denk ik dat het hele onderstel eigenlijk niet eens echt nodig was. Maar goed.....dit werkt wel echt super goed en maakt het klussen aan de auto toch weer wat makkelijker....

Afbeelding Afbeelding

Helaas is de garage tijdens het verhuizen helemaal volgepropt en moet ik nog genoeg andere klussen doen (zoals een fietsenhok maken...want die natte, omvallende, ruimte vretende ondingen komen echt niet in mijn mooie werkplekje :mrgreen: ) dus de auto moet nog even wachten....en jullie ook (forumdruk of niet!! :ass: :mrgreen: :thumleft: )
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


06 dec 2020 8:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 met 3.3 turbo motor
Utrecht
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Als het weer leeg is heb je straks wel een mooi plekje voor het projectje zeg


09 jan 2021 17:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Citaat:
Helaas is de garage tijdens het verhuizen helemaal volgepropt


Haha, heel herkenbaar, hier 2 jaar geleden precies het zelfde :wink:
Afbeelding

Gelukkig nu tot een prettige werkplaats om kunnen bouwen :D

Je garage is mooi geworden, zal een stuk prettiger werken als je wat meer ruimte hebt. :thumleft:

Succes, we wachten al ruim 7 jaar op het eind resultaat, dus een paar jaar meer of minder maakt ook niet meer uit :res:


09 jan 2021 18:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
turborob schreef:
Als het weer leeg is heb je straks wel een mooi plekje voor het projectje zeg


Zeker, dat wordt lekker sleutelen als het klaar is!!

WillemB schreef:
Succes, we wachten al ruim 7 jaar op het eind resultaat, dus een paar jaar meer of minder maakt ook niet meer uit :res:


7 jaar alweer, ik zit nog echt met 5 jaar in mijn hoofd...dat is ook meestal mijn antwoord als mensen vragen hoe lang ik al bezig ben! :lol:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


12 jan 2021 11:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Ben nog wel op zoek naar een goede manier om de boel te verwarmen en het liefst met iets van een thermostaat ofzo.
Ik zat aan het onderstaande te denken i.c.m. zonnepanelen om kosten van het verwarmen zo laag mogelijk te houden en toch de hele winter door te kunnen verwarmen.

https://www.verwarmingaktie.nl/elektris ... maxi-2450w

Ook moet ik de zolder gaan isoleren en ik zit aan een ontvochtiger te denken.
Het probleem met deze garage is dat het maar enkelsteens is en behoorlijk koud...
Hier moet dus nog wel het één en ander aan gedaan worden.

Iemand nog goede tips?
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


12 jan 2021 12:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 Carrera 4S
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Hoeveel panelen wil je gaan leggen? 2,5 kw/u dat best een heftige verbruiker.

Uiteraard zeer benieuwd naar updates, ook van de verbouwing zijn ze welkom :cheers:
_________________________________________
vroem vroem.......


12 jan 2021 12:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Neppert schreef:

Iemand nog goede tips?

Isoleren, isoleren, isoleren...
Die verwarming die je laat zien is noppes, en zonnepanelen gaan in de winter het verbruik NIET dekken.
Ik had er zo 3 vergelijkbare gekocht om een ruimte van 60m² te "verwarmen" (ie, de kilte eruit te halen), je voelt "iets" als op 0.5m afstand staat. Voor de rest is dat niet opgewassen tegen moeder natuur. Ik heb ze 1 jaar gebruikt en heb ze uiteindelijk in de berging gezet, waar ze nu al 2 jaar werkloos in de weg staan.
Om goed te zijn zou je de vloer moeten uitbreken en daar al isoleren. De muren langs binnen en langs buiten, het dak (best langs buiten), opletten voor koudebruggen etc, etc... Poort zelf ook isoleren, etc... Niets ergers om verwarmd te krijgen dan een garage. Het is er hier het klimaat niet voor. Tenzij je stevig de beugel trekt.

Sorry :salut:
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


12 jan 2021 12:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Neppert schreef:
Ook moet ik de zolder gaan isoleren en ik zit aan een ontvochtiger te denken.
Het probleem met deze garage is dat het maar enkelsteens is en behoorlijk koud...

Iemand nog goede tips?


Ik heb een dubbelsteens garage mét geïsoleerd dak - en krijg het er in de winter een graad of 10.

Zoals Tilt! al schrijft - de vloer, daar komt de meeste koude vandaan.

Wat je zou kunnen doen is isolatieschuim tegen de muren aan zetten, dan ben je de eerste kou kwijt die door de muren heen komt.

Kijk inderdaad naar koudebruggen en "lekken" - bij een garage zie je vaak dat er ruimtes zijn tussen muur en dak ... op zich is ventilatie natuurlijk heel goed voor een garage - dan heb je ook geen luchtdroger nodig.

Er zijn luchtdrogers die ook kunnen verwarmen - maar goedkoper is dan wellicht om een airco op te hangen die ook kan verwarmen - voordeel is dat je deze daar kan hangen dat'ie de warme lucht daar blaast waar jij aan het werk bent.

Anders zou ik denken aan een warmte-kanon ... maar daar moet je ook de ruimte voor hebben.

Afbeelding
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


12 jan 2021 12:56
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 coupe '87
Flevoland
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Tilt! schreef:
Neppert schreef:

Iemand nog goede tips?
Niets ergers om verwarmd te krijgen dan een garage. Het is er hier het klimaat niet voor. Tenzij je stevig de beugel trekt.

Sorry :salut:


Nou daar gaat mijn “laat ik de houten potdeksel wanden ff van binnenuit isoleren” plan...


12 jan 2021 13:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Isoleren doe je idealiter langs de buitenkant.
Vooral op je plafond heb je anders veel kans op condensatie.
Als je langs buiten isoleert neemt je muur de warmte op en de isolatie probeert die dan zo goed mogelijk binnen te houden. Die opgeslagen warmte in die stenen muur zorgt ervoor dat het aangenaam aanvoelt. Een houten wand van plankjes gaat nooit dat comfortabel gevoel kunnen geven.

De Gamerage, in al zijn glorie, heeft helaas ook geen verwarming. Het is hier wél 13° als het buiten 0° is. Er staat hier een netjes ingebouwde gashaard, maar dat maakt TOTAAL geen verschil, of die nou brandt of niet. Oppervlakte is veel te groot én de helft van de muren is dubbele beglazing van op de grond tot aan het plafond. Heel mooi en poepsjiek, maar onverwarmbaar want: geen buffer van een dikke hoop stenen en onmogelijk langs binnen noch buiten te isoleren. Het is niet anders. Ik zit in dezelfde boot ;)

De kazerne (een ex-brandweerkazerne welke ik gerenoveerd heb) waar ik vroeger woonde had 7.5cm isolatie voor de binnenmuur en 20cm isolatie langs buiten. De spouwmuur op zich was dan ook al 50cm breed. Totale dikte van de muur was dus een 85 cm (binnen afgewerkt in Gyproc, en buiten ceder). 10cm isolatie onder de vloer welke voorzien was van vloerverwarming met daarop 10cm gepolierde beton (bij vloerverwarming fungeert de beton waar die in ligt als buffer) en dat was daar heel aangenaam. Toch nadat we dan ook het dak langs buiten geisoleerd hadden, want *voor* dat het dak geisoleerd werd stond er water op het plafond door condensatie.
Meer isolatie in vloer en plafond was nog beter geweest, maar ik zat onderaan met hoogtebeperking (was op 't eerste verdiep) en bovenaan was het plafond in gestorte beton waar je zo nog mooi de groeven van het hout in zag en welke ik absoluut wou behouden voor zijn industrieel karakter.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


12 jan 2021 13:24
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Tilt! schreef:
Isoleren doe je idealiter langs de buitenkant.


... dat klopt zeker, maar is niet altijd mogelijk/haalbaar :|
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


12 jan 2021 14:33
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Mijn garage van circa 170m3 is geheel geïsoleerd i.e. vloer, wanden en dak. Ik krijg hem en houd hem sinds kort op temperatuur ca. 19C met deze unit

Afbeelding

Zoals reeds gezegd is stroom geen goedkope manier om te stoken en ik ben volgens mijn slimme meter circa 30 euro in de maand kwijt aan stroom.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


12 jan 2021 18:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Projectleider
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
https://vtsgroup.com/volcano

Ik heb daar een heater van hangen gewoon aan cv systeem, en ik heb dan een hybride systeem met warmte pomp en cv ketel,
verwarmings temp. komt niet boven de 45 graden.

ik krijg daar de garage continu mee op 15 a 16 graden probleemloos.
thermostaat heeft ook mogelijkheden om menus in te stellen fan snelheid enz..
evt in zomer kun je koelen met warmtepomp of enkel de ventilator...

Via ebay was vorig het goedkoopste ..

ps garage staat 8 meter van het huis vandaan, kunststof cv leidingen in pvc buis vol met isolatie.. werkt prima..
is wel dubbel steens met isolatie, recent een nieuwe sectionaal deur gehangen scheelt ook weer merk ik wel..
ben momenteel de hele garage aan het afwerken..
_________________________________________
zijn er andere merken dan??


13 jan 2021 21:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
porschefabian schreef:
https://vtsgroup.com/volcano

Ik heb daar een heater van hangen gewoon aan cv systeem, en ik heb dan een hybride systeem met warmte pomp en cv ketel,
verwarmings temp. komt niet boven de 45 graden.


Je hebt ook vloerverwarming in je huis begrijp ik gezien de 45 graden? Zou dan ook een interessante optie zijn voor mij aangezien vloer, muren, plafond en sectionaal deuren zijn geisoleerd en de cv ketel in de garage hangt


14 jan 2021 11:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Projectleider
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Beneden verdieping is vloerverwarming.
bovenverdieping lage temperatuur radiatoren..
ketel en warmtepomp in huis( buitenunit naast de gevel van het huis)



Met jouw ketel vlakbij moet je wellicht met een regelklep werken zodat deze unit niet alle warmte wegpakt..
_________________________________________
zijn er andere merken dan??


14 jan 2021 23:18
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Bedankt voor de tips.

Jammer om te lezen dat mijn idee niet toereikend genoeg is. Uiteraard ga ik wel de boel isoleren, in eerste instantie ga ik het dak isoleren met glas/steen wol aan de binnenzijde en daar dan houten panelen tegenaan.
De kieren die er nog in zitten tussen het dak een de vloer van de zolder wou ik gaan dichten met pur. Ook wil de de vloer van het zoldertje nog gaan isoleren met iets van folie en daar underlayment overheen, nu is het slechts een houten vloer bestaande uit enkele planken. Ook ga ik een gewone deur maken, nu moet ik iedere keer de grote deur openen en dan verlies je iedere keer veel warmte.
Vwb de muren denk ik toch dat ik (in de toekomst) iets aan de binnenkant ga doen, buiten lijkt me een te grote en te dure klus. De garage hoeft ook zeker geen 20 graden te zijn in de winter ofzo maar iet wat warmer zou fijn zijn.
Het meest belangrijke is dat er geen vocht in de garage zit uiteraard een luchtontvochtiger die eventueel kan verwarmen zou dan wel een mooie optie zijn en anders gewoon ontvochtiger en een verwarming (op wat voor een manier dan ook. Voor een warmte kanon heb ik volgens mij wel de ruimte alleen ben ik wel eens benieuwd hoeveel gas zo'n ding verbruikt...en of het dan niet goedkoper is om toch elektra te gebruiken.
Johann schreef:
ik ben volgens mijn slimme meter circa 30 euro in de maand kwijt aan stroom.

Die €30,- per maand waar jij over praat is dat bij continue verwarmen of alleen als je er bezig bent? Want continue verwarmen is nou ook niet iets wat voor mij nodig is.

Zoals ik eigenlijk al dacht moet ik me nog maar eens flink gaan verdiepen in de alle mogelijkheden. Jullie info is iig al weer goud waard! Thnx!!!
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


15 jan 2021 13:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Wij hebben in de werkplaats op plekken die moeilijk te verwarmen zijn infrarood panelen hangen. Werkt heel goed, maar wel plaatselijk.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


15 jan 2021 13:22
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Gebruilk de juiste (damptemnrnde) folies tussen dak, isolatie en aftimmering.

Op de zolder vloer kan he harde PIR platen leggen. Leg daar dan de houten platen overheen - deze kan je dan eventueel met lange dunne schroeven vast zetten in de originele vloer - of evt. de balken.
In plaats van schroeven zou je ook kunnen lijmen :idea:


15 jan 2021 13:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Als ik het zo lees heb je een enkelsteens muur? Dan zou ik als eerste de buitenmuur impregneren, dat scheelt sowieso vochtdoorslag.
Isoleren kun je dan over een x aantal maanden mee beginnen,ik zou aan de binnenzijde isolerende platen plakken eventueel gemonteerd op pakketten,hoeft de hele wereld niet te kosten.
Verwarmen zou ik een extra leiding trekken van je bestaande verwarming ,mits de garage aan het huis vastzit, anders zou ik een Heater plaatsen,al dan niet elektrisch of met brandstof.


15 jan 2021 14:11
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Goed idee van die PIR platen dan ben ik in 1x klaar vwb de vloer...vooral als ik deze gebruik.

https://www.isolatiemateriaal.nl/pir/pir-osb/

Zou ook eventueel tegen het dak kunnen.....denk overigens dat ik ook eerst begin met het dak isoleren...lijkt mij dat daar de meeste hitte verloren gaat.

Cazzo Super Veloce schreef:
Wij hebben in de werkplaats op plekken die moeilijk te verwarmen zijn infrarood panelen hangen. Werkt heel goed, maar wel plaatselijk.


Mijn garage is niet zo groot dat ik plaatselijk wil verwarmen, wat zou volgens jou het voordeel van infarood zijn tegenover andere manieren?

erwin964c4 schreef:
Als ik het zo lees heb je een enkelsteens muur? Dan zou ik als eerste de buitenmuur impregneren, dat scheelt sowieso vochtdoorslag.
Isoleren kun je dan over een x aantal maanden mee beginnen,ik zou aan de binnenzijde isolerende platen plakken eventueel gemonteerd op pakketten,hoeft de hele wereld niet te kosten.
Verwarmen zou ik een extra leiding trekken van je bestaande verwarming ,mits de garage aan het huis vastzit, anders zou ik een Heater plaatsen,al dan niet elektrisch of met brandstof.


De muren zijn al geïmpregneerd dus die winst hebben we al. :thumleft:
Waar ik een beetje mee zit vwb het isoleren van de muren binnen is dat ik me afvraag of dit sterk genoeg is als ik ook nog dingen wil ophangen (schappen , heater (oid) etc)
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


15 jan 2021 14:20
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Als het vloertje in de zolder over de hele oppervlakte ligt - heb je er wellicht genoeg aan om alleen dat vloertje te isoleren en het dak niet.

Hoe dichter je op je “comfort-zone” isoleert, des te beter.

Er zijn ook nog aluminium gecasseerde PIR platen - die zou je ook aan de binnenkant van het dak kunnen plaatsen :idea:

Als je de binnenmuur met PIR bekleed - kan je daar nog 18 mm multiplex tegenaan zetten - die je kan lijmen en op de plaatsen waar he echt iets zwaars set met ankers in de muur vast zet.

4 cm PIR
2 cm multiplex
Ankers of schroeven van 9 à 10 cm.
(Steen van je muur is 7 cm)


15 jan 2021 14:26
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Junkie
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Als je iets zwaars wil monteren zal je idd door die platen heen moeten ,dus iets langere schroeven en klaar.
Ze zijn in ieder geval niet geschikt om er een olifant aan op te hangen :-)


15 jan 2021 14:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Persoonlijk ben ik fan van "thermisch en acoustisch" ontkoppelen.
Ie: een voorzetwand met Metalstuds of balkjes, los van de bestaande muur (dus nooit waterdoorslag van de geïmpregneerde muren die dan toch niet zo goed geïmpregneerd blijken te zijn).
Pakweg 10cm dik, of idealiter 2 x 5cm. Tussen de Metalstuds gewone glaswolisolatie om zoveel mogelijk koudebruggen te vermijden (kans op spleten tussen harde vaste platen). Daarna OSB of Multiplex ervoor van 18mm (welk jouw ophangprobleem oplost) en dan afwerken met een plaatje Gyproc: strak als een tiet.
_________________________________________
If I could have all the money I ever spent on cars, I'd spend it on cars.


15 jan 2021 15:12
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Als je die ruimte hebt - en kunt missen - is dat inderdaad een betere oplossing ;)


15 jan 2021 19:30
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Re: Een echte "Nep" Turbo ;-)
Voor het ontvochtigen van een koude ruimte kun je t beste een adsorptie ontvochtiger gebruiken. Ik heb een Meaco en doet het prima vanaf 1 graad. Zoiets is wel een aanrader voor deze maanden. Met een slangetje naar buiten en je hebt er verder geen omkijken naar, Ik merkte nadat bijv. mijn werkbank aardig begon te roesten in de wintermaanden door t vocht zonder ontvochtiger...


15 jan 2021 22:51
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 655 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 21, 22, 23, 24, 25, 26, 27  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.