Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 23 apr 2024 11:54



Antwoord op onderwerp  [ 187 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende
Opknappen van een Carrera 911 (996) 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Opknappen van een Carrera 911 (996)
Elferhenkie2 schreef:
Inderdaad Hans, richten met zo veel mogelijk "verband" nog in de auto :thumleft:

Er uit trekken zoals het er ook is ingekomen :wink: .


En Henk wat ook vaak voorkwam is dat ze de auto wat "op maat" zetten, lijkt de schade wat minder :oops:
In mijn tijd kwam naast de Cellette bank de Caroliner opzetten, word dit nog gebruikt :?:

Gr Hans
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


18 nov 2013 9:57
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Opknappen van een Carrera 911 (996)
robert996 schreef:
horn schreef:
twee tabbladen? Als je overigens 6 foto's achter elkaar upload in je album zijn het meestal 6 opvolgende nummers...


Hoe vergroot je de foto`s trouwens ???? Zie nu pas dat iemand mijn eerste foto mooier heeft gemaakt, kan je dit bij de andere ook toevallig niet doen :roll: :roll:

Je hebt de werkwijze door, alleen de eigenschappen van het kleine fotootje (thumbnail) tussen img en /img gezet... als je in die url het woord thumbnail vervangt door pic is het opgelost.

Wat bedoel is twee tabbladen in je internetbrowser openzetten en dan de ene op het album laten staan en de andere op het topic waarin je de foto's wil hebben. Kan je gewoon heen en weer klikken om de url's op te halen. :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


18 nov 2013 10:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Opknappen van een Carrera 911 (996)
Respect voor je plannen, dat zeker. Wel erg leuk natuurlijk om zo'n project te gaan uitvoeren bij een schadeauto!

Er is eigenlijk iets bekend over de motorische staat van de 996? Lijkt me toch een aardige klapper te zijn geweest, met mogelijk ernstige gevolgen voor motor en aandrijving.


18 nov 2013 11:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex-Carrera 85 Swiss.
0031
Bericht Re: Opknappen van een Carrera 911 (996)
was het een totlal loss?
_________________________________________
oud is beter


18 nov 2013 11:58
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Opknappen van een Carrera 911 (996)
Economisch of technisch total loss? :wink:

Technisch lang niet, zo te zien.....
Economisch ligt aan de dagwaarde en restwaarde.... Tegenwoordig zijn auto's heel snel economisch total loss.

molen934 schreef:
In mijn tijd kwam naast de Cellette bank de Caroliner opzetten, word dit nog gebruikt :?:


Ben er al weer 5 jaar uit, maar 5 jaar geleden nog wel.

Qua gebruiksgemak werden de Celette's ook beter de laatste jaren. (oprijbanken met geïntegreerde brug)

Caroliner heb ik paar keer mee gewerkt, was niet mijn hobby om mee te werken.

Chief EZ liner in combinatie met laser meetsysteem was altijd een feest om me te werken :cheers:
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


18 nov 2013 15:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
Bericht Re: Opknappen van een Carrera 911 (996)
molen934 schreef:
Elferhenkie2 schreef:
Inderdaad Hans, richten met zo veel mogelijk "verband" nog in de auto :thumleft:

Er uit trekken zoals het er ook is ingekomen :wink: .


En Henk wat ook vaak voorkwam is dat ze de auto wat "op maat" zetten, lijkt de schade wat minder :oops:
In mijn tijd kwam naast de Cellette bank de Caroliner opzetten, word dit nog gebruikt :?:

Gr Hans


Robert 996
Allereerst respekt voor iemand zonder ervaring deze klus aandurft, gezien de schade geen makkelijke klus.
Ik wil je wel adviseren om deze P snel op een richtbank te plaatsen om tot een goede reparatie te komen

Vraag is het kenteken nog aanwezig of heeft deze een WOK melding dan moet de P na de reparatie aangeboden worden voor een keuring bij de RDW.
Dan wordt deze zeker op de chassis maten gecontroleerd .

En inderdaad altijd eerst de auto voortrekken zodat de spanningen en de knikken en spannigen voor het gootste gedeelte uit zijn.

Dit zijn de eerste leer punten voor een 1e plaatwerker in opleiding die aan zo grote klus begint .


Hans de richtbanken uit jouw tijd zijn zeker nog wel aanwezig in schadeland maar de Cellete is een van de banken die regelmatig wordt geuptdate.
Van die andere ben ik daar niet van op de hoogte.
Ik zelf heb de Cellete mallen bank waar ik mee werk dat is voor mij de bank waar je het best een P op kan herstellen.

Mijn jaren in opleiding was de dataliner met laser meetsysteem de bank waar ik mee werkte , maar dat was echte een feest. Uit ervaring heb ik bij aanschaf van een eigen richtbank toen maar gekozen voor een mallenbank. En dat is de Cellete geworden en daar heb ik al jaren geen spijt van , ook is deze up to date zelf voor de alle merken en modellen die nog ontworpen worden.

grt Theo
_________________________________________
http://www.theovanrijn.nl/


18 nov 2013 23:27
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Opknappen van een Carrera 911 (996)
Nee hij gaat niet op de richtbank ik heb de orginele richtmaten weten te krijgen.
Ik doe het volledig op eigen inzicht. Ik weet ook niet of ik dit allemaal wel moet posten.
Ik heb de auto te duur gekocht met het idee dat hij recht was.
Nu blijkt dat zeker niet het geval te zijn.
Financieel een zware dobber dus, ik probeer maar het beste er van te maken voor weinig geld.

En hoop wat mensen tegen te komen die tips hebben.
Sta voor alles open, als het maar niet negatief is. Finacieel zit het nu al genoeg tegen.

We zien wel.

Iemand enig idee waar de olie plekken van kunnen zijn op de motorblok. Hij lekt verder niet , maar zit wel aardig onder de olie.

Groeten Robert


20 nov 2013 23:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Opknappen van een Carrera 911 (996)
RichardP schreef:
Respect voor je plannen, dat zeker. Wel erg leuk natuurlijk om zo'n project te gaan uitvoeren bij een schadeauto!

Er is eigenlijk iets bekend over de motorische staat van de 996? Lijkt me toch een aardige klapper te zijn geweest, met mogelijk ernstige gevolgen voor motor en aandrijving.


Zover ik weet niet. Ik heb er een stukje mee gereden om te checken dat er geen rare dingen waren.


20 nov 2013 23:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
3.0 SC Coupé 1983, 3.0 SC Cabrio 1983, Standard Star 219
Bericht Re: Opknappen van een Carrera 911 (996)
Het gaat natuurlijk niet alleen om de lengtematen maar ook om de hoogtematen.
Al met al niet iets wat je zomaar even met een speermaat kunt meten.

Citaat:
Ik heb de auto te duur gekocht met het idee dat hij recht was. Nu blijkt dat zeker niet het geval te zijn.

Maar hoe krijg je hem zonder richtbank dan weer recht?

Je kunt het ondanks de financiele tegenslag maar één keer goed doen :salut: Met andere woorden je kunt misschien beter wachten en sparen tot je het wel kunt doen.

Dat is in dit geval de enige tip die ik je kan geven.....


Tevens: Als je het nu niet goed doet, zadel je bij een eventuele verkoop iemand anders met een kromme auto op.


Oh ja, nog één ding: Kijk (in dit geval) nog iets verder naar voren, door de klap kan er bijvoorbeeld wel eens een knik in de bodemplaat, langsdrager of dak zitten waar je het niet verwacht.
_________________________________________
Wie achter de kudde aanloopt sjouwt altijd door de stront


20 nov 2013 23:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche diversen
Overijssel
Bericht Re: Opknappen van een Carrera 911 (996)
Jammer dat dit tegenvalt.... toch wil ik je aanraden om de reparatie zo goed mogelijk te doen....
Kon anders wel eens lastig zijn om hem weer te verkopen.... het Porsche wereldje is klein.... zeker op dit forum....
_________________________________________
Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects


21 nov 2013 10:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Opknappen van een Carrera 911 (996)
Maar als ik het dus goed lees dan heb je zonder AKK een 996 gekocht die nu krom blijkt te zijn en om je verlies te beperken hoop je hem nu weer rijdbaar te kunnen maken zonder dat je er enig verstand van hebt? Interesting.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


21 nov 2013 10:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Limburg
Bericht Re: Opknappen van een Carrera 911 (996)
Ik denk dat de (relatief) lage kosten van het richten zich op het einde terug zullen betalen. Anders blijf je tegen problemen aanlopen.

Succes, ben benieuwd naar de vorderingen!
_________________________________________
993 Carrera 2 1995 (verkocht)


21 nov 2013 11:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Opknappen van een Carrera 911 (996)
molen934 schreef:
Zeg Robert, had je hem al op de trekbalk gezet :?:
Dat was altijd het eerste wat ik deed, zoveel mogelijk alles op maat zetten en dan demonteren :scratch:
Maarja dan praat je over jaaaaren terug met de Blackhawk, kheb hem nog :oops:
Zal kijken of ik nog een plaatje heb daarvan :shock:


Ik moet hem helaas toch op de richtbank laten zetten.
Vandaag wilde ik een chassis balk terug lassen, maar de site section wilde niet meer op zijn plaats. Toen zag ik dat de ophanging van de site section vergaan is. Dit is nergens aan te zien, geen scheuren in de kitnaden enzo.
Echt balen. Gaat me geld kosten ik hoop dat het meevalt heb er niet dat geld voor.
Dus misschien komt jouw Blackhawk gebruiken :roll:


21 nov 2013 17:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Opknappen van een Carrera 911 (996)
Citaat:
Robert 996
Allereerst respekt voor iemand zonder ervaring deze klus aandurft, gezien de schade geen makkelijke klus.
Ik wil je wel adviseren om deze P snel op een richtbank te plaatsen om tot een goede reparatie te komen

Vraag is het kenteken nog aanwezig of heeft deze een WOK melding dan moet de P na de reparatie aangeboden worden voor een keuring bij de RDW.
Dan wordt deze zeker op de chassis maten gecontroleerd .

En inderdaad altijd eerst de auto voortrekken zodat de spanningen en de knikken en spannigen voor het gootste gedeelte uit zijn.

Dit zijn de eerste leer punten voor een 1e plaatwerker in opleiding die aan zo grote klus begint .


Hans de richtbanken uit jouw tijd zijn zeker nog wel aanwezig in schadeland maar de Cellete is een van de banken die regelmatig wordt geuptdate.
Van die andere ben ik daar niet van op de hoogte.
Ik zelf heb de Cellete mallen bank waar ik mee werk dat is voor mij de bank waar je het best een P op kan herstellen.

Mijn jaren in opleiding was de dataliner met laser meetsysteem de bank waar ik mee werkte , maar dat was echte een feest. Uit ervaring heb ik bij aanschaf van een eigen richtbank toen maar gekozen voor een mallenbank. En dat is de Cellete geworden en daar heb ik al jaren geen spijt van , ook is deze up to date zelf voor de alle merken en modellen die nog ontworpen worden.

grt Theo


Hoi Theo,
Er zit geen WOK op als ik rdw er naar laten kijken moet i van mij eerst helemaal goed zijn.
Ik heb vandaag besloten op dingen uit te besteden. Ik kan niet verder de ophanging van de site section is verschoven hier kan ik verder zelf niets aan doen. HIj gaat dus op de richtbank.
Welke kosten moet ik ongeveer op rekenen alleen richten en plaatwerken.
Kan/ wil jij dit ook kan ik wel mijn tel nr geven?
gr Robert


21 nov 2013 17:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 996GT3MK1 , Ex 996TT, Ex 924 50jahre, Ex 993 Targa
Gemert, N-Brabant
Bericht Re: Opknappen van een Carrera 911 (996)
2 opties...
- De auto langzaam opbouwen naar 100%. Vanwege budget duurt het waarschijnlijk wel wat langer. Maar uiteindelijk weet je wat je hebt!
- De auto verkopen in onderdelen of aan een handelaar. En door de zure appel bijten. Een wijze les die helaas geld heeft gekost.


21 nov 2013 17:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Porscheloos...
Almkerk
Bericht Re: Opknappen van een Carrera 911 (996)
Porsches trekken goudzoekers aan......mensen die zonder enige kennis denken dat ze op een project (klassiek of modern) veel geld kunnen verdienen.

WAKE UP CALL.....als dat zo was hadden mensen met kennis van Porsches en schades/restauraties die Porsche al gekocht!!!
_________________________________________
OLD PORSCHES NEVER DIE, THEY JUST GET BETTER...AND WHEN PERFECT...SELL IT.


21 nov 2013 17:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
Bericht Re: Opknappen van een Carrera 911 (996)
Citaat:
Hoi Theo,
Er zit geen WOK op als ik rdw er naar laten kijken moet i van mij eerst helemaal goed zijn.
Ik heb vandaag besloten op dingen uit te besteden. Ik kan niet verder de ophanging van de site section is verschoven hier kan ik verder zelf niets aan doen. HIj gaat dus op de richtbank.
Welke kosten moet ik ongeveer op rekenen alleen richten en plaatwerken.
Kan/ wil jij dit ook kan ik wel mijn tel nr geven?
gr Robert


Hoi Robert.

Ja alle carrosserie schades kan ik aan , maar wil de auto wel zien.
http://www.theovanrijn.nl/
_________________________________________
http://www.theovanrijn.nl/


21 nov 2013 18:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Opknappen van een Carrera 911 (996)
Volgens mij gaat het de goede kant op :thumleft:
Als hij "recht" is kan je hem super opbouwen, dat is de basis :salut:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


21 nov 2013 19:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 2000 Boxster 2.7,Ex. 2002 996C2 Cabrio (Mk2), ex 2007 Cayman 2.7, 2008 Cayman S Design Edition 1
Lochristi, België
Bericht Re: Opknappen van een Carrera 911 (996)
robert996 schreef:

Zover ik weet niet. Ik heb er een stukje mee gereden om te checken dat er geen rare dingen waren.


Mee gereden? Als ik de foto's bekijk was de draagarm achteraan volledig doorgescheurd, en de demper zelfs gebroken. Hoe heb je daar mee kunnen testen of hij goed was.

Misschien had je beter eerst hier even advies ingewonnen en iemand van het forum meegenomen.

Nu wens ik je vooral veel succes! (Al vrees ik dat het een aardig kostenplaatje zal zijn en je hem beter in onderdelen verkoopt)


21 nov 2013 20:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Opknappen van een Carrera 911 (996)
Afbeelding

Vandaag het vervangende chassis deel terug willen lassen. Dit ging niet hij zit gedraaid. Dit komt doordat de ophanging van de site section scheef zit.
Hier had ik niet op gehoopt en gezien.

Nu moet i wel op de richtbank :?


21 nov 2013 20:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Opknappen van een Carrera 911 (996)
Even voor de duidelijkheid deze auto is niet voor de verkoop.
Ik vind het een super prachtige wagen en hoop er veel plezier van te hebben.
De P met schade gekocht omdat ik niet veel geld heb en gedacht hem zelf te kunnen repareren. Maar je kan helaas niet alles van te voren weten :?

Het is idd een harde leer maar nu moet ik wel doorgaan want zo laat ik het niet.

gr r


21 nov 2013 20:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Opknappen van een Carrera 911 (996)
SCCS!!
Ben zeer benieuwd naar het eindresultaat!!
:thumleft:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


22 nov 2013 12:16
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Apeltown
Bericht Re: Opknappen van een Carrera 911 (996)
kennis / informatie vind je hier op het forum iig genoeg, succes met het omturnen van deze zure appel naar een zoete! :thumleft:


22 nov 2013 14:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: Opknappen van een Carrera 911 (996)
Ik weet niet hoe handig je bent maar je had alle meetgegevens .... als de bodem niet is opgelopen en de deur gewoon open en dicht kan dan zou ik kijken of ik een gebruikte Dozer/trekbalk kon kopen. Als je klaar bent verkoop je hem gewoon weer.


22 nov 2013 19:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Opknappen van een Carrera 911 (996)
Volgens mij is het op "maat zetten" ook niet zo kostbaar :!:
Weet ook niet of een 996 van die dorpels heeft waar de klemmen op passen voor een dozer :?:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


22 nov 2013 21:32
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 187 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 8  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Targa Floriaan


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.