DIY 3.2 voorwielophanging en turbo stuurstang en nu..?
Geplaatst: 15 mei 2014 21:17
Beste P fans,
Met goede moed (as always) begonnen aan voorwielophanging. Vorig jaar al schokbrekers rondom op bilstein gezet. Auto mag strakker dus voordat ik laat uitlijnen/uitwegen turbo stuurstangen eronder.
Al kijkend ook besloten de rubbers vooraan te vervangen. Om er goed bij te kunnen ook de remklauwen en schijven eraf. Wedge bolts kwamen okee eruit. Linkerkant kwam draagarm (fuseekogel) redelijk makkelijk los van de schokbrekerpoot.
Rechts is een drama, schokbrekerpoot onderaan verhit, wd40 opgemaakt, fuseevork, bandenlichter, rubber hamer etc...
Wie heeft er een goede tip hoe dit los te krijgen?? Mijn plan is nu de crossmember (wel ff benzinepomphouder loshalen) met draagarmen los te halen en rechterkant met schokbreker en al eronderuit te halen en dan verder te zien hoe ik die schokbrekerpoot van de fusee in hemelsnaam loskrijg....Wellicht dat ie andere hoek wel los komt?
De turbo stuurstangen zitten er wel op, gelukkig heb ik het stuurhuis onder auto gehaald. Die klus onder de auto uitvoeren was m.i. nooit gelukt. Heb het stuurhuis op houten plank vastgezet en toen zo losgedraaid met de oude stuurstangen ervoor zorgend niet het stuurhuis te beschadigen door te veel druk erop te zetten. Nieuwe turbo stuurstangen erop vastgedraaid met balhoofd sleutel van 32mm (die past perfect nl heel plat) De remklauwen ga ik ook nog schoonmaken/reviseren en over nieuwe wiellagers rechtsvoor denk ik even na...van het een komt het ander namelijk en wil ook weer eens rijden

Alvast dank voor jullie suggesties!!
Met goede moed (as always) begonnen aan voorwielophanging. Vorig jaar al schokbrekers rondom op bilstein gezet. Auto mag strakker dus voordat ik laat uitlijnen/uitwegen turbo stuurstangen eronder.
Al kijkend ook besloten de rubbers vooraan te vervangen. Om er goed bij te kunnen ook de remklauwen en schijven eraf. Wedge bolts kwamen okee eruit. Linkerkant kwam draagarm (fuseekogel) redelijk makkelijk los van de schokbrekerpoot.
Rechts is een drama, schokbrekerpoot onderaan verhit, wd40 opgemaakt, fuseevork, bandenlichter, rubber hamer etc...
Wie heeft er een goede tip hoe dit los te krijgen?? Mijn plan is nu de crossmember (wel ff benzinepomphouder loshalen) met draagarmen los te halen en rechterkant met schokbreker en al eronderuit te halen en dan verder te zien hoe ik die schokbrekerpoot van de fusee in hemelsnaam loskrijg....Wellicht dat ie andere hoek wel los komt?
De turbo stuurstangen zitten er wel op, gelukkig heb ik het stuurhuis onder auto gehaald. Die klus onder de auto uitvoeren was m.i. nooit gelukt. Heb het stuurhuis op houten plank vastgezet en toen zo losgedraaid met de oude stuurstangen ervoor zorgend niet het stuurhuis te beschadigen door te veel druk erop te zetten. Nieuwe turbo stuurstangen erop vastgedraaid met balhoofd sleutel van 32mm (die past perfect nl heel plat) De remklauwen ga ik ook nog schoonmaken/reviseren en over nieuwe wiellagers rechtsvoor denk ik even na...van het een komt het ander namelijk en wil ook weer eens rijden

Alvast dank voor jullie suggesties!!