Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Avonturen met mijn 964

23 feb 2016 10:35

Maar dan zonder handschoenen, mag ik hopen; beetje gay
:mrgreen:

Re: Avonturen met mijn 964

23 feb 2016 11:09

Weet je hoe handig die dingen zijn! Blijven ook grip houden met vet...

Re: Avonturen met mijn 964

23 feb 2016 12:21

Cazzo Super Veloce schreef:Maar dan zonder handschoenen, mag ik hopen; beetje gay
:mrgreen:

Ik ga ze ook proberen achter het stuur...veel goedkoper dan alle spul die langs is gekomen in de andere topic.

Re: Avonturen met mijn 964

02 maart 2016 13:31

Johann, heb je toevallig het onderdeelnummer van de steun van de versnellingsbak? Via PET kom ik er ook niet helemaal aan uit. Heb onlangs de motorsteunen vervangen (wat al een enorme verbetering bracht :D ), maar aan deze had ik ff niet gedacht.

Re: Avonturen met mijn 964

02 maart 2016 14:05

Let op, de onderdelen zijn anders voor een C4 en een C2.
C4 = 964.375.023.01
Afbeelding
C2 = 964.375.055.02
Afbeelding

Re: Avonturen met mijn 964

02 maart 2016 15:00

Super, dankjewel :thumleft:

Re: Avonturen met mijn 964

25 mei 2016 18:51

Ik heb hier een tijdje geen update gedaan dus dan maar weer wat foto's :D

De 964 is eigenlijk nu zoals ik hem zou willen. Er zal natuurlijk altijd een wenslijstje zijn, maar er is geen zaken wat de komende jaar meer moeten uitvoeren.

Sinds mijn laatste update heb ik de laatste ophangingspunt van de aandrijving vervangen en is alle rubber nu weer nieuw. Dat heeft een zeer soepele en vlotte auto als resultaat geleverd.

Mijn laatste grote wens was een verse ophanging. Ik was maanden lang aan't zoeken naar de juiste oplossing. Ik heb gekeken naar Intrax, Elephant Racing, Öhlins, KW maar op het eind toch gekozen voor Bilstein omdat ik zou dicht mogelijk aan fabrieksorigineel willen pimpen en Porsche ook Bilstein aanbieden als sportonderstel (dan wel groen of rood gespoten en voor dubbel de prijs :shock: )

Allereerst heb ik H&R Stabi's op ebay gewonnen via een ouderwetse veiling 8)
Afbeelding

Daarna bij Porsche een RS veerpootbrug gescored 8)

Afbeelding

Toen bij Rebel Engineering langs gegaan om een setje Bilstein B6'en te monteren. Ik mocht als leerjong rondlopen en vond het een top dag :cheers:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Daarna een RS uitlijning :drive:
Afbeelding

En als toetje, uitgewogen
Afbeelding

Afgelopen week bijna vierduizend kilometers gestuurd in de Alpen en de wagen is subliem. Het verschil met vorige jaar op de oude veerpoten, stabi's en uitlijning is dag en nacht.

O ja, en weer 10pk erbij en PBVH approved :mrgreen:

Afbeelding Afbeelding

Mijn volgende project is de startermotor reviseren en een nieuwe batwing scoren en plaatsen.

Afbeelding

To be continued.

Re: Avonturen met mijn 964

25 mei 2016 19:55

Goed bezig Johann

Re: Avonturen met mijn 964

25 mei 2016 21:29

Keep up the good work!

Heb je de originele veren behouden?

Re: Avonturen met mijn 964

26 mei 2016 9:01

B6 onder de 964 is top :thumleft:
Rolkooitje erin voor de show???

Re: Avonturen met mijn 964

26 mei 2016 9:03

Goed bezig, sheriff!

Re: Avonturen met mijn 964

26 mei 2016 12:36

Cazzo Super Veloce schreef:B6 onder de 964 is top :thumleft:
Rolkooitje erin voor de show???


Ja, B6 is gewoon subliem!

Showkooitje ga ik niet doen, het voegt weinig toe aan performance volgens mij en bij mij is het toch veel meer om de "Go" dan de "Show". Als ik ooit de geld hebt ga ik de wagen kaal maken en dan laten seamwelden, lekker icognito. De Veerbpootbrug heb ik ook onder de tapijt verstopt dus je ziet het niet, maar je voelt hem wel.

Re: Avonturen met mijn 964

26 mei 2016 18:59

Seamwelding is leuk voor het circuit maar op straat merk je er geen donder van. Bovendien heb je een probleem bij een aanrijding. Geen kreukelzone meer.

Re: Avonturen met mijn 964

26 mei 2016 20:15

Ahem, zei je dat niet ook over uitwegen een jaartje of wat geleden :popcorn:

Anyhoo, de standaard 964 RS is ook geseamweld, en volgens de kenners een van de grootse bijdragers aan de strakke wegligging :idea:

Re: Avonturen met mijn 964

26 mei 2016 22:02

giulia schreef: Bovendien heb je een probleem bij een aanrijding. Geen kreukelzone meer.


Mag ik weten waar je dit vandaan haalt. kreukel zone blijft behouden ,misschien alleen wat stijver .

Re: Avonturen met mijn 964

26 mei 2016 22:29

Johann schreef:Ahem, zei je dat niet ook over uitwegen een jaartje of wat geleden :popcorn:

Anyhoo, de standaard 964 RS is ook geseamweld, en volgens de kenners een van de grootse bijdragers aan de strakke wegligging :idea:


Klopt en ik heb hem ook niet tot in de perfectie uitgewogen. Geen tijd voor en ik zie het nut niet want zodra je instapt is je balans weer weg. Idem als je een passagier meeneemt. Met die 2 gegevens kan je nooit een perfecte instelling maken.

Re: Avonturen met mijn 964

26 mei 2016 23:04

giulia schreef:
Johann schreef: ik zie het nut niet want zodra je instapt is je balans weer weg. Idem als je een passagier meeneemt. Met die 2 gegevens kan je nooit een perfecte instelling maken.

Kan je toch rekening mee houden? Uitwegen incl jouw gewicht op de bestuurdersstoel? Tja, dan rijdt hij wel klote als je er niet in zit, but who cares :cheesy: En als je vaak met een bijrijder rijdt kan je daar ook een zak knauf neerleggen als je uitweegt. Zou voor mij geen reden zijn hem niet te laten uitwegen. Maar wie betaalt bepaalt.

'Geen tijd voor' vind ik wel een mooie, uit jouw mond mbt je 964. Moet je kijken wat je er allemaal voor gaafs aan gedaan hebt. Geen tijd is geen prioriteit. Dat kan ik me dan wel weer voorstellen.

Re: Avonturen met mijn 964

27 mei 2016 9:31

Als je geen circuit gaat rijden is uitwegen ook minder relevant.
Voor wat betreft de kreukelzones; ik heb ook altijd begrepen dat die bij doorlassen niet meer functioneren.
Zou voor mij trouwens geen reden zijn om het niet te doen.

Re: Avonturen met mijn 964

27 mei 2016 10:13

De kreukelzone zit in het gebied waar je niet doorlassen, toch? Doorlassen doe je volgens mij alleen in het gebied tussen de 4 veerpoten.

Zie onderstaande instructies uit de fabriekshandleiding om een RS (Base en NGT) van een standaard carrosserie te maken 8)
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Vanaf pagina 242
Veel leesplezier :thumleft:
Laatst bijgewerkt door Johann op 27 mei 2016 14:07, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Avonturen met mijn 964

27 mei 2016 14:07

Ach, zo heb ik in het kader van gewichtsbesparing ook diverse 964 eigenaren gezien die het reservewiel vervangen voor een schuim spuitbusje. Echter, het reservewiel van de 964 is naar ik begreep ook een vitaal onderdeel van de kreukelzone...

Re: Avonturen met mijn 964

27 mei 2016 15:28

Johann schreef:De kreukelzone zit in het gebied waar je niet doorlassen, toch? Doorlassen doe je volgens mij alleen in het gebied tussen de 4 veerpoten.


Ook de langsnaden van de voorspatborden want daar zit samen met de torens de meeste flex...

Ik denk overigens dat je rot schrikt van de kosten mocht je dit serieus willen aanpakken ooit.

Re: Avonturen met mijn 964

27 mei 2016 15:36

Dus dit kan je eigenlijk het beste doen als je de boel al helemaal los hebt liggen (zoals ik)?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit best wel interessant vind.
Is dit zelf te doen of is het echt specialistisch werk?

Re: Avonturen met mijn 964

27 mei 2016 16:55

Volgens mij prima te doen als je een beetje kunt lassen. De instructies zijn helder, maar misschien moet je op zoek naar de las instructies voor een '73 RS?

giulia schreef:Ook de langsnaden van de voorspatborden want daar zit samen met de torens de meeste flex...
Ik denk overigens dat je rot schrikt van de kosten mocht je dit serieus willen aanpakken ooit.


Als de wagen toch al kaal gaan valt de kosten van een beetje laswerk wel mee, maar ik heb nogmaals gekeken er zit geen instructies voor doorlassen bij de torens

Afbeelding Afbeelding

Re: Avonturen met mijn 964

27 mei 2016 17:25

Neppert schreef:Dus dit kan je eigenlijk het beste doen als je de boel al helemaal los hebt liggen (zoals ik)?
Ik moet eerlijk bekennen dat ik dit best wel interessant vind.
Is dit zelf te doen of is het echt specialistisch werk?


Ja is echt specialisten werk. Race- en rally preparateurs weten hoe dit moet. De kunst is om niet te lange verbinden te maken in 1 keer vanwege de hitte die je dan in het materiaal brengt met grote kans op krom trekken.

Verder is het wel een kostbaar klusje. Mijn Alfa specialist heeft het me wel eens uitgelegd omdat hij veel circuitauto's prepareerde met kooien en doorlassen.

Auto moet kaal (interieur en lak) en uit alle verbindingen moet de kit er uit anders gaat het uiteraard niet. Dan gaat er nog heel veel tijd zitten in lasverbindingen om het echt netjes te doen. Dan nog strak maken en uiteindelijk weer wat lak erover. Dan weer (interieur) delen monteren

Dit alles bij elkaar brengt je zo 5 mille verder. Uurtjes die tellen hard door.

Re: Avonturen met mijn 964

28 mei 2016 9:49

Johann schreef:Volgens mij prima te doen als je een beetje kunt lassen.

Lassen lukt onderhand wel, vandaar dat ik dit ook dacht zelf te kunnen gaan doen.
Dus maar eerst eens op zoek naar een instructie voor een '73 RS (verschilt niet veel van een 72-er?)


giulia schreef:Auto moet kaal (interieur en lak) en uit alle verbindingen moet de kit er uit anders gaat het uiteraard niet. Dan gaat er nog heel veel tijd zitten in lasverbindingen om het echt netjes te doen. Dan nog strak maken en uiteindelijk weer wat lak erover. Dan weer (interieur) delen monteren

Logisch dat je zegt dat het een kostbaar klusje is als alles wat jij beschrijft nog moet gebeuren.
Maar aangezien ik straks toch een hele kale koets heb, leek het mij wel makkelijk om dit er extra bij te doen.
Je spreekt ook over "kit tussen de verbindingen", bedoel je dat tussen de gepuntlaste stukken nog kit zit ofzo?
Is het volledig zandstralen van mijn koets dan niet voldoende?
Laatst bijgewerkt door Neppert op 28 mei 2016 10:05, in totaal 1 keer bewerkt.
Plaats een reactie