Begonnen met de motorrevisie 911 T restauratie 1972
Geplaatst: 11 jan 2015 22:34
Persoonlijke introductie
Beste porsche liefhebbers. Bij deze wil ik mezelf introduceren op dit forum en mijn eerste porsche restauratie project met jullie delen. Ik ben Patrick en ben autotechnicus en studeer verder voor ingenieur in de autotechniek. Naast mijn studie restaureer ik klassieke Mercedessen. Voor jullie is dit natuurlijk vloeken in de kerk. Ik doe dit nog steeds en na 3 jaar wilde ik eindelijk een eigen project starten. Mercedessen zijn leuk alleen mijn passie licht toch echt bij porsche’s. Toen begon de treasure hunt…
De auto
Met veel geluk ben ik op een 911 T uit 72 gestuit. Met het niet veel voorkomende olie tank klepje. Dit is een eenjarig model. De auto zag er op het oog goed uit. De motor liep niet maar ging wel goed rond. De auto was compleet. Maar had wel enige wijzigingen ondervonden in het interieur.



Voor de zekerheid heb ik alle nummers nagelopen en geinformeerd bij porsche duitsland, hieruit bleek dat de auto volledig matchend was. Na wikken en wegen heb ik de knoop doorgehakt en de porsche gekocht.


Op het werk kreeg ik een eigen plek toegekend, wat ik heb veranderd in mijn eigen garage. Helaas lag de garage niet op de begane grond.

Ik kneep hem wel toen de porsche 5m in de lucht bungelde.

Hij is heelhuids boven gekomen. Het strippen kon beginnen……
Demontage
Bij een grote klus als deze is ordening belangrijk.

Ik begon met het demonteren van het interieur de tellers, stuur en bestuurders stoel ging er als laatste uit….


Alles ging lekker soepeltjes. Nu het interieur was verwijderd kwam het exterieur aan bod.

Nu zat ik alleen nog met het probleem hoe krijg de motor eruit. Aangezien ik niet in het bezit ben van een brug, en de motor er aan de onderkant uit moest, ben ik opzoek gegaan naar een gigantische krik.




Beste porsche liefhebbers. Bij deze wil ik mezelf introduceren op dit forum en mijn eerste porsche restauratie project met jullie delen. Ik ben Patrick en ben autotechnicus en studeer verder voor ingenieur in de autotechniek. Naast mijn studie restaureer ik klassieke Mercedessen. Voor jullie is dit natuurlijk vloeken in de kerk. Ik doe dit nog steeds en na 3 jaar wilde ik eindelijk een eigen project starten. Mercedessen zijn leuk alleen mijn passie licht toch echt bij porsche’s. Toen begon de treasure hunt…
De auto
Met veel geluk ben ik op een 911 T uit 72 gestuit. Met het niet veel voorkomende olie tank klepje. Dit is een eenjarig model. De auto zag er op het oog goed uit. De motor liep niet maar ging wel goed rond. De auto was compleet. Maar had wel enige wijzigingen ondervonden in het interieur.



Voor de zekerheid heb ik alle nummers nagelopen en geinformeerd bij porsche duitsland, hieruit bleek dat de auto volledig matchend was. Na wikken en wegen heb ik de knoop doorgehakt en de porsche gekocht.


Op het werk kreeg ik een eigen plek toegekend, wat ik heb veranderd in mijn eigen garage. Helaas lag de garage niet op de begane grond.

Ik kneep hem wel toen de porsche 5m in de lucht bungelde.

Hij is heelhuids boven gekomen. Het strippen kon beginnen……
Demontage
Bij een grote klus als deze is ordening belangrijk.

Ik begon met het demonteren van het interieur de tellers, stuur en bestuurders stoel ging er als laatste uit….


Alles ging lekker soepeltjes. Nu het interieur was verwijderd kwam het exterieur aan bod.

Nu zat ik alleen nog met het probleem hoe krijg de motor eruit. Aangezien ik niet in het bezit ben van een brug, en de motor er aan de onderkant uit moest, ben ik opzoek gegaan naar een gigantische krik.



