Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 0:02



Antwoord op onderwerp  [ 20 berichten ] 
356 T2 Speedster hardtop racer 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht 356 T2 Speedster hardtop racer
Ben toch maar weer begonnen ... echte kan ik helaas nog steeds niet betalen.

Ik liep toevallig tegen een body aan die ik maar heb opgehaald. doel is een naked racer met hardtop, rollcage en dikke motor te bouwen.

Van de week de body (voor wat het waard is) opgehaald. Van een Frans lid van onze facebook pagina (wide5outlaws) ben ik er achter gekomen dat het een body is die ooit door het Franse AC3 Design uit Nice is ontwikkeld. Zij zijn inmiddels out of business en hebben destijds de mallen verkocht aan een Belg die er niet zo veel kaas van heeft gegeten qua kwaliteit. De mijne komt uit België en dat kan je zien. Flinterdun laminaat, veel lucht, gelcoat fouten en alles krom en scheef. Maar inmiddels kan ik een beetje met polyester werken dus ik denk dat het weer redelijk goed gaat komen. De body heeft brede achterschermen die ik gewoon weer smal ga maken. De koplamppotten waren uit de neus gebroken en er zaten rare air intakes in. Verder pasten mijn originele 356 Bosch koplampen er niet eens in.
Van het weekeind begonnen met het dieper maken van de koplamppotten, het vastzetten er van en de weggebroken stukken van binnen uit te repareren. We zijn begonnen...
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


31 aug 2015 15:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: 356 T2 Speedster hardtop racer
al zou je een echte niet kunnen betalen ik vind dit toch wel vet hoor met die brede kont. afgezien van de kwaliteit zal dit best wel weer eens een hele mooie kunnen worden, succes met het project. :thumleft:
_________________________________________
Picasa album


31 aug 2015 15:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 356 T2 Speedster hardtop racer
Wat zou zo iets kosten om dit te maken? 20k? Of is dat nog veel te weinig? :scratch: Lijkt me wel wat zo'n replica :mrgreen:


31 aug 2015 16:12
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964
Bericht Re: 356 T2 Speedster hardtop racer
Als 't toch een neppert is, lekker die dikke kont houden ook!! :thumleft:
Vooral je voorbeeld plaatjes zien er goed uit.

Succes!
_________________________________________
You've only got one life, live it!


31 aug 2015 16:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
991.2 GT3 997 GTS 964 C2 930 ex 997 S ex 996 4S
Rotterdam
Bericht Re: 356 T2 Speedster hardtop racer
Leuk project :thumleft: qua kosten ben je er denk ik niet met 20K maar ligt natuurlijk aan hoe origineel je alles voor de rest wel of niet wil maken.


31 aug 2015 16:39
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 356 T2 Speedster hardtop racer
wat een verdrietig verhaal over die body en de geschiedenis (en de staat)... Ben benieuwd wat je er deze keer van gaat brouwen. Blijf het volgen, succes ! :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


31 aug 2015 16:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: 356 T2 Speedster hardtop racer
Ik heb deze body nog niet eerder gezien.

Natuurlijk wel die California's (met aan de voor en achterzijde verbrede wielkassen), maar met alleen aan de achterkant die verbredingen nog nooit...

Eerlijk gezegd, vind ik het wel wat hebben: het is/oogt in ieder geval niet 'over the top' wat ik bij die California's wel vaak heb.

Bijkomend voordeel bij deze set-up is dat je aan de achterkant lekker breed rubber kunt monteren (en ook wat meer speling met de ET-waarde van de velgen hebt) en dat staat natuurlijk wel wreed onder een naked hardtop racer!

Ziet er zelfs 'evenwichtig' uit:
Afbeelding

Ik zou voor de pre A race look gaan:
Afbeelding
Afbeelding

clean, simple and cool :thumleft:
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


31 aug 2015 16:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 356 T2 Speedster hardtop racer
Vind het dashboard wat minder, maar voor de rest... :o
Maar dat is natuurlijk mijn mening maar dat doet er niet toe. :mrgreen:


31 aug 2015 18:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: 356 T2 Speedster hardtop racer
Misschien blijft er een klein verbredinkje over maar dat is afhankelijk of ik met mijn banden uitkom. Qua kleur kom je in de buurt Antoine, maar dan ook niet meer als de wielen. Weer eens wat anders ...


31 aug 2015 20:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 356 T2 Speedster hardtop racer
Het is toch niet origineel dus vind ik dat brede echt wel vet :thumleft: gewoon doen zeg ik. Succes.


31 aug 2015 21:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 356 T2 Speedster hardtop racer
Leuke body die je wellicht niet voor al te veel geld hebt gekocht. Kun je lekker helemaal op los gaan. Net als wat Antoine aangeeft is een califinia een beetje over de top. Ik heb zo'n ding uit amerika laten komen een jaar of 5 geleden. Staat nog een foto van in mijn album. Deze body heeft een betere look Ronald. Ik ben benieuwd wat het gaat worden. Ik had trouwens nog nooit van het merk gehoord, geheel onbekend.
_________________________________________
Ex. 911T, 914/6, 356 4x C, T6 Gulf, B T5 racer, 964 C2, huidig 356B T6 sunroof, 911 www.facebook.com/richard.schuth.7


31 aug 2015 21:50
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: 356 T2 Speedster hardtop racer
Hé Ronald,

Nu je al die prachtige Rometsch Spyder hebt gebouwd, zou je met deze body kunnen proberen om een Beutler Cabrio te recreëren.

Zou wel gaaf zijn:

Afbeelding
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


02 sep 2015 13:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: 356 T2 Speedster hardtop racer
Inderdaad mooie auto maar dan zouden eerder op mijn lijstje de Glocklers, Denzel en American Roadster staan.


02 sep 2015 22:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex-911 SC Targa '82, nu 996 C2C
Amersfoort
Bericht Re: 356 T2 Speedster hardtop racer
*Subscribe*


03 sep 2015 21:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924S M755
Leieland
Bericht Re: 356 T2 Speedster hardtop racer
:popcorn:
:)
_________________________________________
924S M755 "Sportliches Sondermodell"
914-4 1,7 L Weber


03 sep 2015 22:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: 356 T2 Speedster hardtop racer
En weer een leuk draadje om te volgen!
Sccs ermee....enne....zoals al door meerdere gemeld.....laat die kont toch lekker breeeeed!!!! :mrgreen: :thumleft:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


04 sep 2015 8:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 356 T2 Speedster hardtop racer
Die eerste foto dat grijs! Wow, cool dat we weer mee mogen genieten!


04 sep 2015 18:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: 356 T2 Speedster hardtop racer
Omdat er toch niet zo veel mis kan gaan aan deze body ga ik een aantal zaken aanpakken die me niet aanstaan. De opstaande bobbel in het polyesterwerk onder de voorruit gaat weg en daar komt een originele alu lijst met rubber. Verder ga ik de huidige achterbank veranderen naar zo veel mogelijk origineel lijkend. Het kleine plaatwerk randje aan de onderkant van de neus maak ik er ook in en verder komen er de originele steunen (nagemaakt) van de binnenschermen naar de buitenschermen in. De omgezette spatbordranden komen ook te vervallen.
De gekke bobbel in de paravan is er inmiddels uit en weer dichtgelamineerd en de neus is aardig strak en weer recht.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


02 okt 2015 14:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Intermeccanica 356 Speedster, Formule Vee, VW 1302 S Karmann Cabrio #PF 613#
Bericht Re: 356 T2 Speedster hardtop racer
Te weinig tijd gehad om aan mijn project te werken maar er is toch wat gebeurt. Paravan moest worden aangepast aan de vorm van de originele voorruit. Veel werk, dasbord er uit paravan naar beneden en het dashbord er weer in gelamineerd. Deurbakken binnenkant aangepast want die kloppen ook voor geen meter , hardtop gekocht die ook niet past en de lichtgewicht achterklep scharnieren gemaakt. Verder wordt het een racer dus de klokken uit mijn oude Intermeccanica (914) gemonteerd. De handrem die altijd verraad dat het een replica is heb ik van het chassis gehaald en maak ik net als het origineel onder het dashbord. De tunnel maak ik ook nog vierkant.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


01 sep 2016 14:29
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Brabant - Westland
Bericht Re: 356 T2 Speedster hardtop racer
Super gaaf!! :res:
_________________________________________
924 Track '84

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.


02 sep 2016 18:24
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 20 berichten ] 

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.