Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 apr 2024 4:27



Antwoord op onderwerp  [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende
MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Al vorderingen met deze? :D


01 dec 2015 13:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Ha Ptol!

Auto staat nog bij VOF Loods in Den Dolder. Er is geen haast en er is al veel gedaan. Binnenkort volgt een update met foto's.
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


01 dec 2015 17:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Mooi man, ben benieuwd!


01 dec 2015 21:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Beste forummers,

In afwachting van terugkomst van mijn P na groot onderhoud ben ik eens rustig gaan pluizen in de exacte specificatie van deze auto en er is iets waar ik niet helemaal uit kom. Dit betreft de binnenkleur en meeruitvoeringen.

Zoals te lezen is staat op het geboortecerificaat bij innenausstattung: sonderwunch "99" en "leder blau" ( Rosanil 71430)

Ik kan helemaal niets vinden op internet over deze kleurencombi / code.

Op Rennlist vindt ik wel M uitvoering "99", maar dit betreft " jubilaum modell 25 jahren Porsche" . Echter daar staat een andere kleurencombi bij. Dus het zal mijn auto niet betreffen.

Ook M uitv "A55 paket" tref ik niet aan. Natuurlijk wel de inhoud van het pakket.

Wie kan dit ophelderen / toelichten? Wellicht mis ik iets in mijn onervarenheid.

Gemakshalve hierbij een leesbare afbeelding van het geboortecertificaat.

Afbeelding
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


05 dec 2015 0:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
99 is kleurcode voor Sonderwunsch.
Wat ik vind is dat Rosanil een leverancier is van geverfd leer.
Zie hier (O.a):
http://smtp.early911sregistry.org/forum ... -on-Kardex
Op onderstaande foto, beetje slecht te zien, zie je rechtsboven kleur 71430, wss dus donkerblauw.
En kunststof delen en tapijt dus zwart.
Ziet t er nu nog steeds zo uit?

Afbeelding
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


05 dec 2015 0:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Ha Ronaldo, dank voor het uitzoeken!
Het ziet er inderdaad nog steeds blauw uit i.c.m. de zwarte delen. Origineel dus. Naar die kleurenkaart ga ik op zoek! Zal wel zeldzaam zijn. De kleur is niet zo donker als de staal. Op de deurpanelen ( door het draaien vd raamslingers), bovenzijde achterbank ( door het klappen) en de instap bestuurdersstoel vertonen vale plekken. Het leder is nergens kapot. Ik zoek dus leerverf en had al een tip gekregen in dit topic omtrent colorlock, maar kon nergens goede bestelcodes vinden. Wordt even mailen dus of een monster toesturen. Maar misschien komen ze verder met deze info van jou.
Ik heb wel een vluchtige fletse foto met flits die bij aankoop gemaakt is. De pees ( witte stukje op foto) bij de wang is wat beschadigd onderaan. Deze heb ik afgeknipt en m.i. is verdere restauratie niet noodzakelijk. Ziet er nog keurig uit ( op het kleuren na...)
Portiervakken hebben ook aandacht nodig. Maar lijken nog prima te redden. Moet maar eens advies vragen hier en daar. Het karton staat wat wijd, waardoor de zwarte kunstof legger is doorgebogen. Ik denk aan demonteren terug buigen na voorzichtig wat verwarmen en onder druk een paar dagen laten rusten. Deurbak iets vochtig maken en onder lichte druk weer laten drogen. Tips zijn altijd welkom. Losse stripje leder weer plakken en bijkleuren

Afbeelding

Afbeelding




Lijkt me een leuke klus om zelf te doen.
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


05 dec 2015 10:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Een kleine update!

We zijn gestart en de eerste hobbel is genomen: De techniek....
De 911 heeft een paar weken gelogeerd in Den Dolder bij VOF De Loods. Iedere vrijdagmiddag belde Monteur Kees met een update waar we stonden met de werkzaamheden. Er was geen haast dus vandaar "een paar weken".
Afgelopen week geen update maar een telefoontje dat de patient opgehaald kon worden en technisch weer fris en fruitig is.
Zaderdag de vader van mijn buurman nog eens lief aangekeken en gezamenlijk met zijn oprijwagen de Porsche opgehaald. Wat is er dan zoal gebeurd?

Allereerst de grote beurt inclusief alle vloeistoffen en natuurlijk de kleppen gesteld. Direct bleek de tussendemper behoorlijk vergaan, dus daar is een nieuw RVS exemplaar voor besteld. Wat ziet dat er heerlijk uit! Zo'n verse glimmer in het motorcompartiment. Vervolgens bleek de handrem niet goed te werken, deze is gerepareerd. Tevens bleken de remmen behoorlijk vast te zitten. Alles is losgehaald maar bleek niet versleten, dus goed schoonmaken en smeren. Tevens zijn verdroogde remleidingen vervangen,dat moest echt gebeuren. De auto liep koud wat hoog stationair. De koudstartinrichting werd verdacht en nader bekeken. Revisie bleek toch niet nodig. Alles werkte naar behoren en met de juiste afstelling bleek de motor weer rustiger te lopen. Ook weer opgelost. Conclusie: een frisse motor die door de jaren toch goed is onderhouden. Hij kan weer een tijdje mee..
Toen waren de gasdrukveren aan de beurt aan voor en achterzijde. Achter een extra zware uitvoering vanwege de radiateur van de airco die aan de motorkap bevestigd is. Ook zijn de meeste amerikaanse accenten verwijderd. De europese koplampen gemonteerd en blokken op de achterbumper zijn vervangen. De verlichting is aangepast. De europese achterrlichtglazen liggen klaar om gemonteerd te worden na het carosseriewerk. Ik twijfel nog of ik de extra clignoteurs verwijder. Vind ze nl. niet misstaan.

Zaterdag thuisgekomen direct de Fuchsen gedemonteerd en vandaag afgeleverd bij Conti in Barneveld: De nieuwe banden waren nl. net binnen gekomen. Nu kunnen de amerikaanse Goodyear Eagle "zevenklappers" eraf en de juist gecodeerde duitse sloffen eronder. 1 fuchs velg achter heeft wat stoeprandkrassen. Ik heb goed gelezen op dit forum en weet inmiddels dat herstellen eigenlijk alleen kan door opnieuw te anodiseren. Dat wordt me vooralsnog te kostbaar en zo groot is de beschadiging nou ook weer niet. Heb de stoute schoenen maar aangetrokken en heb voorzichtig met een piepklein schuurtolletje op de dremel het plekje gepolijst ten koste van de geanodiseerde beschermlaag. Moet zeggen dat het veel netter is geworden. Tevreden over het resultaat dus. Morgen velg retour brengen en het laatste bandje erop en dan de set weer mee naar huis. Dan de harten opfrissen en kan de P weer op z'n sloffen.
Zaterdag een afspraak met de restaurateur om het spuitwerk te bespreken. Bij overeenstemming kunnen we dan naar de volgende stap. Nog een paar foto's voor de liefhebbers en vervolgens op naar de volgende episode ... Wordt vervolgd!

Een oude en een nieuwe lamp. Kapje nog met een stok. Dat hoeft nu niet meer
Afbeelding

Remmerij in revisie
Afbeelding

Wat glimt de nieuwe: oude demper helemaal op...
Afbeelding

Ik zou alle uitlaatdelen wel willen vervangen, maar dat zit er nog niet in en is ook niet noodzakelijk..
Afbeelding

Kleppendeksel eraf. Alles ziet er nog prima uit.
Afbeelding
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


15 dec 2015 23:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Aardig wat stappen gemaakt! Ziet er goed uit :thumleft:


15 dec 2015 23:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Goed bezig! :D


17 dec 2015 10:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Mooie update MPH!
Motor weer fris en fruitig, blijkbaar geen gezeur met Tapeinden....dan ben je al een heel eind volgens mij!
Grappig om die foto's te zien, bij mijn vorige SC heb ik zelf de tussendemper vervangen voor zo'n RVS pijp, ziet er inderdaad geweldig uit.
Goeie banden erop en rijden maar! Vandaag was het lekker Targa weer :drive:
_________________________________________
nobody needs one....everybody wants one.....Porsche


18 dec 2015 3:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
De groene bilsteins die je op de foto kunt zien, zijn dit nog de originele?


Ik heb namelijk ook een SC van '80 en zit ook met optie 474.
Dus ben ik benieuwd of ik op de mijne dan ook die groene bilsteins moet terugvinden.


21 dec 2015 13:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Wout_RS schreef:
De groene bilsteins die je op de foto kunt zien, zijn dit nog de originele?


Ik heb namelijk ook een SC van '80 en zit ook met optie 474.
Dus ben ik benieuwd of ik op de mijne dan ook die groene bilsteins moet terugvinden.


Oei Wout. Dat is een vraag waar ik het antwoord niet op weet. Wellicht zijn dit de originele Billsteins. Het is goed mogelijk dat ze al eens vervangen zijn.
Heb overigens wel vaker deze groene billsteins onder SC's uit deze periode gezien. Er is vast wel een forummer die hie antwoord op kan geven?
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


22 dec 2015 21:57
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Ik denk dat je deze Bilsteins nog wel op je rekening zult zien! En anders zijn ze echt net vervagen, zeker niet origineel!


22 dec 2015 23:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Hey MPH,

sorry om nog eens je topic te vervuilen over de bilsteins.

Heb dezelfde vraag ook eens op het pelikaanforum gesteld. :wink:

http://forums.pelicanparts.com/porsche- ... -m474.html

Volgens hen moeten ze wel groen zijn origineel.

Dus zal ik de mijne eens goed van al het vuil ontdoen of ze origineel zijn :D


25 dec 2015 13:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
ziet er goed uit! En jou kennende zal het weer een fris exemplaar worden! :wink:


26 dec 2015 13:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Jaime944 schreef:
ziet er goed uit! En jou kennende zal het weer een fris exemplaar worden! :wink:


Ha Jaime!

In het voorjaar mag je hem ( of is het haar?) keuren!

Groet!
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


26 dec 2015 16:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Tijdens de feestdagen weer volop "ebaytijd".

Ik was al een tijdje op zoek naar een fatsoenlijk geprijsde originele duitstalige 79er handleiding met blanco pflegepass. Het amerikaanse boekje zonder handleiding was wel meegeleverd met de auto.
Na enkelen voor woekerprijzen (rond de 250 euro) gezien te hebben blijkt wachten te lonen en heb ik het boekje kunnen kopen.


Afbeelding

Ook het boek 911 x 911 komt deze kant op. Heerlijk old school bladeren!

De laatste dagen gebruikt om de fuchsen op te frissen. Erg netjes geworden. Binnenkort weer foto's
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


03 jan 2016 14:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Goed bezig man.
_________________________________________
speed costs money, how fast do you want to go ?

Alpine 310 gr 4, Bmw E91, Merc 171, een Campert en een grasmaaiert.


03 jan 2016 21:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Gisteren een belangrijk besluit genomen.

Na samen met mijn restaurateur PKAR uit Ede ( http://www.pkar.nl ) de SC bekeken te hebben kwamen we tot de conclusie dat delen spuiten niet de beste oplossing is.
Hoe langer je kijkt, hoe meer je ziet, amerikaans spuitwerk is niet alles; dat wisten we al. En dan de kans op kleurverschil etc etc.
Het advies van Pim Kousemaker maar opgevolgd: De auto wordt dus toch maar geheel gespoten.
Dat betekent deuren er uit, ruiten er uit, motorkap en kofferklep er af en nog veel meer.

In maart start het circus. Doorlooptijd een maand. Dat wordt dus niet gelijk rijden aan begin van het seizoen.

Ik begon met een budget van rond de 25K. Ha ha , dat was een mooi streven! Hoe naief kon ik zijn...... :bang:

Maar het is o zo leuk. :ba:

Proces gaan we vastleggen en posten met veel plaatjes.
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


14 jan 2016 22:36
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Succes, ben benieuwd. Ik volg.


14 jan 2016 23:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Succes! Ben benieuwd naar de vorderingen en eventuele 'laat ons hopen van niet' verrassingen.

Ik ben ook begonnen met een budget van 25k, en zie nu ook dat ik beter van eerste keer wat meer had geinvesteerd in een duurdere.


15 jan 2016 7:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Weinig vorderingen so far.
1 maart komt er een kenteken op de auto om hem vervolgens dezelfde dag naar de restaurateur te brengen voor de grote "make over".

Afgelopen week de rubber bumperhoeken ontvangen ter vervanging van de amerikaanse knipperlivhten. Uiterlijk is de P dan echt europees. Vandaag wel het stuur retour ontvangen van Onpira uit Duitsland waar het stuur voorzien is van een nieuw laagje leder. Ben erg tevreden over het resultaat. Kosten incl. verzenden nog geen 130 euro. Daar kan je het zelf niet voor doen! Maar oordeel vooral zelf..

Edit: net er in gezet ! Wat kan ik hier blij van worden! Nog 99 klusjes te gaan...

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


Laatst bijgewerkt door MPH op 18 feb 2016 20:03, in totaal 1 keer bewerkt.



18 feb 2016 17:05
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4S
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Great updates!!

Ziet er fantastisch uit , uiteindelijke resultaat zal een jongensdroom zijn...... :thumleft:


18 feb 2016 17:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Heel mooi resultaat. En idd geen geld!
_________________________________________
Boxster S '04


20 feb 2016 6:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Als de rest net zo mooi wordt als het stuur dan komt het goed!


20 feb 2016 8:00
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5 ... 7  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Majestic-12 [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.