Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 10:09



Antwoord op onderwerp  [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979 
Auteur Bericht
PorscheForum Rookie
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Citaat:
Vanavond even "vader zoon tijd"
Samen eerste eerste rit gemaakt. Eerst even tanken, flesje injectorreiniger erbij en de weg op. Altijd spannend die eerste kilometers. Oliedruk en motortemperatuur in de gaten houden, een beetje wennen aan het schakelen en de toch wel nukkige koppeling, frummelen aan knopjes en verwarming. Nog een puzzel hoe dat ding werkt. Ik ga het boekje er maar eens op na slaan. Ook de eerste ergernissen. Zo'n Becker is eigenlijk net iets te dik ten opzichte van de hierboven geplaatste schakelaars. Toch op termijn maar eens zoeken naar een oude Blaupunkt.

Maar wat een feest! Heerlijke sound en de eerste duimpjes gaan onderweg omhoog van passanten. Mooi om te zien dat er genoeg mensen zijn die een klassieker kunnen waarderen. Na een half uurtje een rustig plekje opgezocht en mijn zoon aangekeken: "Wil jij rijden?" Een blik zegt genoeg. Een mooi moment...

Dan neemt zoonlief neemt het stuur over. Een tikkeltje gespannen vervolgt hij de eerste meters maar ook zijn big smile wordt per seconde groter. Zo hebben we samen een leuk ritje gemaakt.

Inmiddels staat de blauwe dame weer op stal. Een bijzonder luchtje vult de garage wat ik nog niet kende. Zo'n warme boxer heeft een speciale geur die ik niet kan beschrijven.
Ach het maakt niet uit. Vader en zoon zitten aan een drankje. De Big smile is op beide gezichten nog niet verdwenen. Mooi zo'n hobby.....


Fantastisch geschreven man dit, krijg er tranen van in m'n ogen...
Veel plezier met de auto!


25 nov 2016 14:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Ha Seinfeld,

Dank. Het ging precies zoals geschreven...
Een ding is in ieder duidelijk: zo'n Porsche verkleint de generatiekloof tussen pa en zoon. :D
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


26 nov 2016 15:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Restauratie Targadak
Ik heb er al eerder over geschreven. Nu de SC fris opgebouwd is staat het niet gerestaureerde targadak als en vlag op een modderschuit. Lang nagedacht; wel zelf bekleden, laten doen of toch nog maar even wachten? Weken geleden de stoute schoenen aangetrokken en toch Ronald van Koot van RovaKo maar benaderd om deze klus te klaren. Kost wat meer maar dan weten we in ieder geval zeker dat het eindresultaat top zal zijn!
Dan begint natuurlijk zo'n verhaal van: " als je mooi wilt zijn moet je pijn lijden" ...

Rond de kerst is de auto per trailer in Pijnacker afgeleverd en dinsdag was het tijd om te inventariseren. Dan blijkt om echt een goed en mooi resultaat te verkrijgen er wel heel veel vervangen moet worden. Achterrubber, zijrubbers metalen zijpanelen, alu dakplaat, clipjes dopjes en ga maar door. Kortom; heel hard slikken, niet te veel tegen m'n vrouw vertellen en de spaarrekening verder plunderen. Hoe zeggen we dat ook al weer? Porsche rijden kost geld.. :roll:

De eerste foto's ontvangen van Rovako waarop het ontmantelde Targadak goed te beoordelen is. Een restauratie was zeker niet voor zijn tijd...

Het dak voor demontage. Vanaf een afstand lijkt het nog heel aardig. Maar op de vouwnaden zijn de randen gebroken.
Afbeelding

De binnenzijde lijkt nog goed, echter bij iedere (de)montage viel er allemaal losse troep naar beneden van de binnenkant die in ontbinding was..
Afbeelding

Oeps... Zo ziet het dak er dus van binnen uit. De losse troep was dus geen wonder..
Afbeelding Afbeelding

De toplaag wordt verwijderd:
Afbeelding Afbeelding

Na het verwijderen van de canvaslaag worden de aluminium platen zichtbaar:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Pech! Een van de aluplaten blijkt gebroken en moet dus ook vervangen worden.
Afbeelding

Geen half werk dus. Binnenkort meer!
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


03 jan 2017 16:35
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Zo dat ziet er heftig en ingenieus uit. Er is geen weg meer terug. Ik snap je overwegingen. Als het straks klaar is en het dakje staat strak gespannen op de auto dan ben je de pijn in je portemonnee snel vergeten. Ik zou je uitgave niet eerder opbiechten dan wanneer je met Porsche tempo op de snelweg in een fikse regenbui rijdt en blijkt dan het dakje stil en je broek regenwater droog blijft.
_________________________________________
Porsche 924 S '86. Steingrau


03 jan 2017 19:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Lekker bezig weer, ding is als nieuw dalijk :D


03 jan 2017 23:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Vandaag ontving ik het telefoontje dat het dak bijna klaar is. Dat wordt dus komend weekend een ritje met een oprijwagen naar Pijnacker! Vervolgens de foto's ontvangen van de vervolgstappen die ik "ter lering en vermaak" graag met jullie deel. Ik heb getracht de stappen een beetje op een rijtje te zetten.
Wat een ambachtelijk werk! Niets prefab... Alles handgemaakt vanaf de rol. Prachtig! Het resultaat mag er wezen maar oordeel vooral zelf:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding


24 jan 2017 20:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911sc targa '82
Drenthe
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Zo hé, dat ziet er serieus strak uit!


24 jan 2017 21:37
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Mooi man, echt vakwerk :thumleft:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


24 jan 2017 21:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Sint-Niklaas (B)
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Wow, echt vakmanschap :thumleft:
_________________________________________
MX-5 voorheen NC Niseko, nu ND 2.0 Sport / Recaro nog steeds... the poor man's Boxster
Honda VFR800FI


25 jan 2017 0:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Mooi! Ben 2 jaar (?) geleden bij Rovako geweest met een PF bijeenkomst. Geweldig om dit vakmanschap live te zien!
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


25 jan 2017 9:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Het ziet er erg mooi en strak uit 8) Rovako :thumleft:
Ga je veel plezier van hebben, nu nog even wachten op mooi voorjaarsweer :) :salut:
_________________________________________
Less is more !


25 jan 2017 11:52
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Dat ziet er weer gelikt uit. Wat een mooi resultaat. Durf je het dakje nu het er zo strak in zit wel uit te nemen?
_________________________________________
Porsche 924 S '86. Steingrau


26 jan 2017 23:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Dank allen!

Alle credits aan Ronald van Koot van Rovako.

Gisteren met een geleende oprijwagen de 911 opgehaald in Pijnacker. Gelijk even in de werkplaats kunnen kijken. Jongens wat een passie en vakwerk daar. Alles met de hand gemaakt met oog voor detail en originaliteit. Zelfs op de breedte van de stiknaden van het targadak is gedacht. "Moet gelijk origineel zijn. Prefab setjes wijken altijd af" :aldus Ronald. Wist ik veel..... Maar dIt vakwerk zie je maar weinig meer.
Het volgende targadak lag al weer ontmanteld in het atelier, maar ook het interieur van een Rols. Daarnaast lag er een zwart zielig hoopje wachtend op een beter leven. Bleek het interieur van een 356 te zijn. In een andere hoek de stoffering voor een SC en ga zo maar door. Aan het plafond hangen ontelbare lappen gekleurd leer te wachten op verwerking, ooit in de toekomst...... Ik kan hier echt blij van worden.

Even snel nog twee foto's gemaakt bij thuiskomst. Nu even de garage in tot we aan de kachelkleppen kunnen beginnen. Die liggen inmiddels klaar.
Afbeelding Afbeelding
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


29 jan 2017 13:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 targa en Boxster Nu 964 cabrio, boxster S
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Deze auto vandaag even in het echt bewonderd en ziet er allemaal erg netjes uit. Een mooie auto en zit erg veel passie in. Was leuk om het verhaal te horen. Thanks,
Grtz, Michael.
_________________________________________
Ergens ben je nergens.


04 maart 2017 20:32
Profiel Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Ha Michael!
Was leuk kennis te maken.
Tot een volgend event!
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


04 maart 2017 20:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Weer een "to do" van het lijstje af kunnen strepen.

Deze week was de radio aan de beurt. Ik had een Becker Traffic pro met amber verlichting in de 911 gezet maar daar werd ik erg verdietig van. Ondank het feit dat het een kwalitatief goed toestel is, prima geluid gaf en storingsvrij functioneerde, was het ding gewoon te modern.

Ik kwam op Ebay een blaupunkt Hamburg tegen die fractioneel jonger is dan de auto. Daar heb ik me maar overheen gezet. Dus het apparaat maar gekocht en nu gemonteerd. Het resultaat ziet er een stuk beter uit:

Afbeelding

Het viel nog niet mee om de luidsprekers aan te sluiten. De aansluiting dient plaats te vinden met 4 oude bekende DIN stekkertjes die in de houder op de achterzijde van het toestel geplaatst worden. Bij de lokale electronicahandel de stekkertjes gehaald ( noch Brezan, noch Porsche Leusden had ze op voorraad) . Nu zitten de vierkante stekkerblokjes zo strak op elkaar in het houdertje dat er geen ruimte over blijft voor de speakerkabels. Dus de dremel maar uit de kast gehaald en voorzichtig sleufjes in de blokjes gefreesd. Dat werkte!

Ik ben weer trots op mezelf dat ik dit met mn kantoorhandjes gefixt heb. :ba:
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


08 maart 2017 20:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C4 ''00 955 4.5 V8 Turbo ''03, ex 2x 996 C2' ex 957 4.8 S, ex 968
Gelderland
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Mooie aanvulling op een prachtige auto. Het zit hem echt in details. Vandaag toevallig een Traffic Pro gekocht voor mijn 968. Daar past die inderdaad meer bij.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


08 maart 2017 20:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Black 993 ex 911 2.7S Targa bj. 77
N-br
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Mooi man tis the finisching touch :thumleft:


08 maart 2017 21:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Ja ziet er mooi uit. Het zijn vaak die kleine dingetjes die het zo mooi af maken.


08 maart 2017 22:03
Profiel
PorscheForum Rookie
Avatar gebruiker
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Dat ziet er tof uit en het zijn inderdaad die kleine dingen die het zo leuk maken. Dat geeft een heel ander gevoel dan het vervangen van een slijtage onderdeel. Top job!
_________________________________________
Porsche 924 S '86. Steingrau


08 maart 2017 22:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Netjes hoor! :) MPH je kan het wel :wink: :res:


08 maart 2017 23:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Kantoorhandjes? Ik noem het liever 2 rechter handen MPH! Ik kan hier ook zo blij van worden, ga binnenkort ook aan de slag met "de juiste radio in de juiste auto", en wil dan ook de speakers gelijk meepakken.
Ik verheug me nu al om "TDK SAX" bandjes met de grandmix 1986 af te spelen, heb ze nog op zolder liggen!
_________________________________________
nobody needs one....everybody wants one.....Porsche


09 maart 2017 1:18
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Oh die cassettebandjes die dan opeens stoppen en als een kluwen spaghetti uit het apparaat komen!!! :D
Ik ben bang dat de jongeren onder ons dat fenomeen helemaal niet kennen.


09 maart 2017 14:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Ha ha.,
Dank mannen.

En zo zetten we inderdaad de puntjes op de "i" toch blijft er altijd wel wat te verbeteren. Maar dat maakt deze hobby zo leuk. Volgende klus is de motorisolatie fatsoeneren. Heb een idee om dit met een aluprofiel te doen. Als het lukt post ik het. Zo niet dan wordt het zo'n prefab strip bestellen in de states.

En wat die cassettebandjes betreft: Zo herkenbaar! Mijn zoon van 21 had een "my first sony". Zie hem nog de bandjes erin rammen als jochie van 4. Onze dochter die wat jonger is kan zich er al helemaal niets meer bij voorstellen. :?
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


10 maart 2017 20:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht een oplossing van € 3,95
Alvorens morgen naar de Lentemeeting in Doorn te gaan nog een klein klusje van de lijst afgestreept!

Nu gaat het geld met bakken de deur uit als je aan een Porsche begint. Soms is dat helmaal niet erg, soms doet het pijn, soms doet, het heel veel pijn, en soms ben je te zuinig of wil je gewoon zelf eerst eens iets proberen. Dit korte verhaal en oplossing valt in de laatste twee categoriën.

Mijn motorisolatie hing vervelend los. Ik stond op het punt om de oplossing van de amerikaan via Facebook aan te schaffen toen ik dacht: "Dat moet deze kluskabouter toch eens even zelf proberen.
Beetje kijken, dan een beetje meten. ( " eerst denken en dan doen": dat zei ik altijd tegen mijn kids toen ze nog wat kleiner waren. ) En ja; dit is het proberen waard!

Het idee was om een aluminium U profiel aan te schaffen bij de bouwmarkt en hier de deken in te plaatsen in de oorspronkelijke clipjes.
Ik dus naar de lokale Gamma, Karwei om uiteindelijk de juiste dikte bij de Praxis te vinden. Voor 3,95... Nu zit er een boog in het frame en kan je weinig met een recht U profiel. Weer een beetje passen en meten.....Hmmmm. Hoe buig je een alu U profiel? Antwoord niet! Maar met een kleine zaagsnede aan de onderzijde kan je wel een knikje maken. Laat dit nu net genoeg zijn om de vorm te maken.

Na een tijdje was het profiel klaar. Voorzichtig in de originele clipjes geplaatst om vervolgens de deken erin te geleiden.

Kijk naar het resultaat van deze klusser. Wellicht niet 100% maar pappa is trots op deze oplossing van 3,95.
Wellicht tot ziens in Doorn!

Afbeelding
Afbeelding
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


01 apr 2017 17:45
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.