Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 15:58



Antwoord op onderwerp  [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Al gelukt? :D


23 sep 2016 16:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Ja inderdaad! Afgelopen week ff snel opgehaald. Maar moest direct naar Het buitenland. Morgenavond terug en maar eens een ritje maken en... Dit topic bijwerken.
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


24 sep 2016 17:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Top! :thumleft:


25 sep 2016 10:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht een glimmende blauwe bips.
Zoals geschreven kwam afgelopen week dan eindelijk het telefoontje: Je porsche is klaar en je kunt hem komen halen!" Geweldig nieuws na zolang gewacht te hebben. De timing was ook goed want sinds ruim een week is de ( tijdelijke) 944 vertrokken naar de nieuwe eigenaar die ook actief is op dit forum.

Omdat ik direct op reis moest nog niet kunnen rijden maar vanvond bij terugkomst even een blik in de garage geworpen op haar ronde blauwe glimmende bips. Wat is ze mooi geworden..... Nu maar hopen op op een paar mooie najaarsdagen!

Volgende zaken ga ik nog aanpakken:
* Amerikaanse safaristand wijzigen in de europese
* Targadakrevisie
* Diverse knopjes vervangen in het interieur die wat verkleurd zijn
* Mistlampen aansluiten
* Droogijsreiniging motorcompartiment, wielkasten en onderzijde.
* Originele motordecals plaatsen


Tijdens het ophalen snel een paar foto's geschoten:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


25 sep 2016 21:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 coupe '87
Flevoland
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Prachtig!! Inderdaad flink FLINK stuk laten zakken nog. Ziet ie er (nog) veel beter uit.
Veel rijplezier!


25 sep 2016 22:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Het resultaat mag er zijn hoor!
Veel rijplezier en hou ons op de hoogte van de vorderingen! :thumleft:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


26 sep 2016 8:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
1980 911 SC Targa
Ulvenhout
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Prachtig!!!
Ik zou 'm zeker stukje laten zaken naar euro specs. Is makkelijk en snel gedaan.
Een set spacers 1" op de achterwielen maakt het helemaal af. Ik heb het gedaan en dat maakt de wielkkasten gevuld. Het ziet er dikker uit.

Geniet ervan komende week met dit top weer!
_________________________________________
1980 911SC Targa, Indisch Rot


26 sep 2016 8:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Gelderland
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
En nu eindelijk genieten van dat ding :mrgreen:
_________________________________________
Blue Beast Porsche 951-ls376/550 widebody 1986 there is no substitute for cubic inches


26 sep 2016 16:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Een mooi moment.
Vanavond even "vader zoon tijd"
Samen eerste eerste rit gemaakt. Eerst even tanken, flesje injectorreiniger erbij en de weg op. Altijd spannend die eerste kilometers. Oliedruk en motortemperatuur in de gaten houden, een beetje wennen aan het schakelen en de toch wel nukkige koppeling, frummelen aan knopjes en verwarming. Nog een puzzel hoe dat ding werkt. Ik ga het boekje er maar eens op na slaan. Ook de eerste ergernissen. Zo'n Becker is eigenlijk net iets te dik ten opzichte van de hierboven geplaatste schakelaars. Toch op termijn maar eens zoeken naar een oude Blaupunkt.

Maar wat een feest! Heerlijke sound en de eerste duimpjes gaan onderweg omhoog van passanten. Mooi om te zien dat er genoeg mensen zijn die een klassieker kunnen waarderen. Na een half uurtje een rustig plekje opgezocht en mijn zoon aangekeken: "Wil jij rijden?" Een blik zegt genoeg. Een mooi moment...

Dan neemt zoonlief neemt het stuur over. Een tikkeltje gespannen vervolgt hij de eerste meters maar ook zijn big smile wordt per seconde groter. Zo hebben we samen een leuk ritje gemaakt.

Inmiddels staat de blauwe dame weer op stal. Een bijzonder luchtje vult de garage wat ik nog niet kende. Zo'n warme boxer heeft een speciale geur die ik niet kan beschrijven.
Ach het maakt niet uit. Vader en zoon zitten aan een drankje. De Big smile is op beide gezichten nog niet verdwenen. Mooi zo'n hobby.....
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


26 sep 2016 20:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Mooi man, de liefde is er weer
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


26 sep 2016 20:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Een mooi moment.
MPH schreef:
Ook de eerste ergernissen. Zo'n Becker is eigenlijk net iets te dik ten opzichte van de hierboven geplaatste schakelaars. Toch op termijn maar eens zoeken naar een oude Blaupunkt.


Anders "Avanti" (memberlist.php?mode=viewprofile&u=11549) eens een PM sturen of die nog een juiste Blaupunkt heeft voor je . Ik heb een tijd geleden bij hem een gerenoveerde Blaupunkt gekocht.
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


26 sep 2016 21:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Eindelijk! Gefeliciteerd met dit fraaie resultaat. Fijn dat het genieten nu eindelijk kan beginnen. Succes met de puntjes op de 'i' zetten en ik hoop hem eens in het echt te zien.


26 sep 2016 21:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Ziet er geweldig uit MPH! Het wachten is beloond! Wat een fraaie Targa, wel goed plan om de boel wat te verlagen! de 944 maakt het goed....
_________________________________________
nobody needs one....everybody wants one.....Porsche


28 sep 2016 18:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Gisteren de auto in het echt mogen bewonderen, en ook nog een rondje in mogen rijden! :D
Hij is super geworden MPH! top werk! :wink:


23 okt 2016 14:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Ha Jaime,

Was ff gezellig! Vandaag een mooie rit gemaakt door de regio onder weer een strakblauwe lucht. Wat boffen we toch!
Dakje eraf, warme jas aan, verwarming op gevaarlijk en gaan met het ding!
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


23 okt 2016 16:02
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Warme witte jas met bontkraag, witte handschoenen, laarzen, verwarming op levensgevaarlijk op de voeten, oranje helm op. Herken je het? Zo mocht ik 20 jaar lang jouw ervaring van vanmiddag beleven.......


23 okt 2016 18:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Ha ha geweldig! Dat herken ik zeker en velen met mij. " De tijd dat de lucht nog schoon was en de sex nog vies"
De tijd dat ieder kind vol bewondering met de neus tegen het zijruitje keek naar die voorbijrazende SC's met een blauw pitje op de B- stijl. De tijd dat ieder kind nog politieagent ( of brandweerman) wilde worden. De tijd dat een KLPD'er nog met "meneer" en "u" aangesproken werd.
Je bent een bevoorrecht mens.. :wink:
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


23 okt 2016 19:19
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Ja dat ben ik ook. Zeer bevoorrecht. Elke keer als ik een Targa zie, zeker zo'n fantastisch mooie auto als die van jouw, dan dwalen de gedachten af naar voorbije tijden. Ik moet me nu helaas tevreden stellen met 993 cabrio................ :cheers: :mrgreen: :D
Maar die hoef ik niet telkens in Driebergen neer te zetten, maar gewoon thuis in de garage!!


23 okt 2016 20:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Zo, tijd om mijn topic bij te werken.

Enige tijd geleden kocht ik op marktplaats twee hagelnieuwe RVS warmtewisselaars voor een zacht prijsje. Bij het groot onderhoud vorig jaar was de tussendemper al vervangen door een RVS exemplaar. Dan heb je deze delen en dan wordt het wel erg aantrekkelijk om door te pakken en het hele systeem te vervangen door RVS. Daarnaast vond mijn wederhelft het geluid van de 911 wel erg braafjes. Extra reden om weer geld in de 911 te steken met toestemming :lol: Zo gezegd , zo gedaan.

Ik dus op zoek naar een gebruikte Dansk 84 mm RVS einddemper o.i.d. Niet te vinden . Een illusie armer en besloten om dan maar alles nieuw te kopen. Eigenlijk ook beter voor deze delen. Na wat uitzoekwerk terecht gekomen bij van Kessel. Afgelopen week was ik er in de buurt en heb ik de delen opgehaald. Aardige gasten! . Met een lege knip maar een auto vol onderdelen weer richting Ede...

In eerste instantie overwoog ik om deze klus te laten doen, maar met professionele begeleiding is dit een hele leuke klus om zelf te doen . Die begeleiding was er in de vorm van Jaime. Ook edenaar en actief hier op het forum. Vanmiddag om 1 uur was het zover en stond de auto op de brug. Tja; " zelf doen" betekende voor mij. Delen vast houden, poetsen, schoonmaken en de kantoorhandjes vies maken. Kortom, ik was de waterdrager :roll:

De klus:

Allereerst was het zaak om alle delen fatsoenlijk los te krijgen. De uitlaat ging gemakkelijk. Die was immers onlangs al gedemonteerd geweest. Maar de warmtewisselaars! Wat tref je aan als moeren ruim 35 jaar op tapeinden zitten? Inderdaad roest en narigheid... Nu ztten de tapeinden geschroefd in de cylinderkoppen. Die wil je niet beschadigen Voorzichtig beginnen met nr 1, daarna nog 11 te gaan. 8, 9,10, 11 so far so good. Maar je voelt hem aankomen... Nr 12 brak af... :bang:. Gelukkig hadden we hier rekening mee gehouden en waren we voorbereid.

Omdat het gebroken einde nog een stukje uit de cylinderkop stak tot twee maal toe een moer erop gelast. Beide keren brak het ding weer los. Telkens een stukje tapeinde mee nemend :bang: :bang: . Dat werd dus uitboren. Precies wat je niet wilt!!

Stoicijns ging jaime aan de slag geen risico nemend. Kleine stukjes tegelijk. Vervolgens weer schroefdraad getapt en een nieuw tapeind geplaatst. Als met al prima verlopen. Pfffff, en ....slechts een uurtje vertraging. En ik in de tussentijd maar bussen remmenreiniger leegspuiten en poetsen. Man wat knapt dat op en wat werd ik daar blij van!
Toch komt van het een weer het ander: De kachelkleppen blijken toch ook wel erg krokant. Dat wordt weer een klusje.

Rond half zes startte de motor en mocht de blauwe dame weer van de brug af. Naar huis gereden in een smerige stank van verbranding van nieuwigheid die via het verwarmingssysteem naar binnen kwam. Maarrrr; wat een heerlijke donkere roffel.

Ik rijd thuis de straat in en parkeer de 911 in de garage. Loop naar binnen en begroet mijn vrouw. Het eerste wat ze zegt: "dat is nou een goed geluidje" ! Mijn dag is goed.. :cheers:

Nb: Jaime, super bedankt en het was weer gezellig!

Natuurlijk foto's:

Motor voor de start
Afbeelding

Oud versus nieuw
Afbeelding

Het afgebroken tapeind.
Afbeelding

Wat je met remmenreiniger al niet kunt doen!
Afbeelding

Klaar voor montage nieuwe delen
Afbeelding

Tapeind geplaatst
Afbeelding
Ready for the road!
Afbeelding

En het eindresultaat
Afbeelding
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


Laatst bijgewerkt door MPH op 12 nov 2016 23:28, in totaal 1 keer bewerkt.



12 nov 2016 22:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Wauw das mooi bling bling :thumleft: Nog mazzel dat er maar 1 tapeind brak
_________________________________________
6 platte groeten, René


12 nov 2016 23:21
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
De uitlaat geluid kan een auto maken of breken. Mooi dat de jouwe nou lekker gromt :thumleft:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


13 nov 2016 9:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Het was zeker gezellig en de koekje die je mee had gebracht waren heerlijk! :lol:

De 911 klinkt nu zoals hij hoort te klinken!

Even een foto bijvoegen welke jij nog niet had...... :wink:

Afbeelding


13 nov 2016 21:00
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Lekker hal heb je Jaime!! Ik ben ongezond jaloers 8)
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


13 nov 2016 21:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Het onderkantje van de Targa ziet er weer erg mooi uit 8) :salut:

Heb dit in enige jaren geleden ook gedaan, echter zonder de warmtewisselaars,
en ben toen ook wezen shoppen bij van Kessel :)
Afbeelding
_________________________________________
Less is more !


16 nov 2016 10:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
Ha Robbierob,
Daar Kan je inderdaad leuk shoppen!

Tijdens het afrekenen zag ik een rek met motordecals van uitstekende kwalteit. Zowaar op voorraad voor een 79 er.

Gelijk een setje meegenomen. Morgen maar eens plaatsen.

Afbeelding


Ook een paar weken geleden een leuke classic Blaupunkt gevonden. weliswaar een jaartje jonger maar ik vind het een prima vervanging voor de veel te moderne Becker.

Afbeelding
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


18 nov 2016 20:42
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 174 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.