| www.porscheforum.nl |
https://www.porscheforum.nl/

MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979
https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=33&t=45839
Pagina 7 van 7

Auteur:  ptol924 [ 01 apr 2017 17:48 ]
Berichttitel:  Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979

Dat ziet er toch netjes uit! :thumleft:

Auteur:  Bokicelli [ 01 apr 2017 18:28 ]
Berichttitel:  Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979

Heel leuk gedaan hoor :thumleft:

Auteur:  Dial_888 [ 01 apr 2017 19:39 ]
Berichttitel:  Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979

Handig toch, eer van je werk!

Auteur:  dreamer [ 03 apr 2017 6:18 ]
Berichttitel:  Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979

Echt goed bezig, wat zit je dak er prachtig in!

Auteur:  Neppert [ 03 apr 2017 8:49 ]
Berichttitel:  Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979

Goed DYI-oplossing!! :thumleft:

Auteur:  bjft [ 03 apr 2017 12:18 ]
Berichttitel:  Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979

Ziet er echt goed uit. Mooie oplossing voor weinig! Daar worden we blij van!

Auteur:  MPH [ 03 apr 2017 20:40 ]
Berichttitel:  Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979

Dank mannen!

Normaliter ga ik het liefste voor de originele oplossing. Maar die is er alleen door de complete isolatiedeken te vervangen. En dat is lastig met de motor er nog in....

Dit voldoet prima en ik hoop dat de motor nog lang op zijn plek blijft. :roll:

Auteur:  MPH [ 16 sep 2017 16:10 ]
Berichttitel:  Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979

Al een tijdje geen update meer geplaatst. Dat was ook niet nodig omdat ik de laatste maanden gewoon lekker genoten heb van de auto. Toch zijn er altijd leuke kleine klusjes te doen. Geholpen door Jaime hier van het forum ( eigenlijk heeft hij deze klus gedaan.., thxJaime!) waren vandaag de verwarmingskleppen aan de beurt. Deze waren behoorlijk krokant. Ook de slangen waren ernstig aan vernieuwing toe. Dus frisse onderdelen besteld en aan de slag. De grootste uitdaging is het loskrijgen van de drie moertjes die op de tapeinden bevestigd zijn waarmee de kleppen vast zitten aan de carrosserie. Met veel weken met WD 40, warmstoken en geduld kwam de boel los. Daarna is het een kwestie van opbouwen en afstellen. Alles werkt weer naar behoren en kan weer jaren mee!

Voor de ingreep:
Afbeelding
En erna:
Afbeelding

Oud versus nieuw:
Afbeelding

Toch een vraag aan de kenners waar we (nog) niet uit komen nadat de auto voor groot onderhoud naar de garage is geweest blijft het rode "brake" lampje op het dashboard branden. We hebben de complete remlichtschakelaar nagekeken en daar lijkt alles ok. Nu heb ik hier gelezen dat je kunt "resetten" de de accupool los te halen en na een paar minuten weer te monteren. Dit had geen resultaat. Iemand een idee wat doen?

Ook de vlotter in het oliereservoir hapert. Hier moeten we nog mee aan de slag. Geen idee hoe listig deze ingreep is.

Auteur:  Niels911SC [ 16 sep 2017 16:56 ]
Berichttitel:  Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979

Je kunt (en moet) het lampje inderdaad resetten nadat je werkzaamheden aan t remsysteem hebt gedaan, daar kwam ik ook achter nadat na het vervangen van mijn ene remlichtschakelaar het lampje nog steeds aanbleef, en ik daarna dus de tweede heb vervangen, en daarna de oude teruggezet heb :bang:
Anyways dit is de truc:
John Walker op Pelican Parts Forum schreef:
key on, remove and reattach the positive battery clamp, key off, start car. that usually puts it out, but there may be a problem with the brake light switches if it comes on again later.

Auteur:  Tuck-under [ 16 sep 2017 17:54 ]
Berichttitel:  Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979

De olieniveausensor kan meerdere oorzaken hebben. Vlotter vervangen is niet moeilijk, maar is het handig om de olie (deels, van de tank bij) aftappen. Anders kan het gaan smeren. Storingen kunnen uiteraard ook aan draden of de meter in het dashboard liggen.

heb je iets losgehaald aan de remmen? Anders even de stekkers op de hoofdremcylinder opnieuw monteren, kijken of dat helpt misschien?

Auteur:  Neppert [ 16 sep 2017 18:21 ]
Berichttitel:  Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979

Mooi werk!
Ziet er weer mooi fris uit! :thumleft:

Auteur:  han924s [ 16 sep 2017 19:01 ]
Berichttitel:  Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979

Het ziet er weer gelikt uit. En zo wordt de auto stap voor stap weer nieuw. Leuk om weer even iets van je te lezen. Heb je het afgelopen seizoen veel kilometers kunnen maken? :drive:

Auteur:  MPH [ 16 sep 2017 21:46 ]
Berichttitel:  Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979

Dank allen.

Tuck-under schreef:
heb je iets losgehaald aan de remmen? Anders even de stekkers op de hoofdremcylinder opnieuw monteren, kijken of dat helpt misschien?



niels911SC schreef:
John Walker op Pelican Parts Forum"]key on, remove and reattach the positive battery clamp, key off, start car. that usually puts it out, but there may be a problem with the brake light switches if it comes on again later.
[/quote]

@niels911SC; In deze volgorde nog niet geprobeerd ! Gaan we doen!

@ Tuck- under: dank voor het meedenken en de tip. Er is inderdaad gewerkt aan de remmerij. Auto is bij aanschaf aangepakt bij de loods in Den Dolder inclusief remmerij. Daarna bleef lampje aan. Heb dit gelijk gemeld maar ik heb nooit de tijd genomen om specifiek hier naar te laten kijken.. Ik heb dus een jaar gereden met dit brandende lampje. Erg irritant en een slordig gezicht. Ik kan dus nog terug en het daar neerleggen. Het is dus alleen al een tijd geleden.

@ hans 924S : Veel te weinig gerreden... ( zoals velen). Wat "rondjes om de kerk", een paar klassiekerritten en een paar meetings. That's all...

Auteur:  Tuck-under [ 16 sep 2017 22:05 ]
Berichttitel:  Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979

Andere optie: Lampje wordt zowel door de hoofdremcylinder als de handrem geactiveerd.
Kan ook de switch op de handrem zijn die niet goed is, zit volgens mij onder de handrem zelf.

Lekker bezig met de verwarmingskleppen!

Auteur:  Brabo964 [ 17 sep 2017 12:06 ]
Berichttitel:  Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979

Goed bezig MPH!

Van rode remlampjes op jouw auto heb ik geen verstand, maar het gaat je zeker lukken sherlock....
Je blijft nieuwe puntjes op de i zetten, ben ook benieuwd naar je 944 project, nieuw topic binnenkort?

Auteur:  MPH [ 17 sep 2017 12:25 ]
Berichttitel:  Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979

Klopt.Brabo. Binnenkort maar eens iets mee gaan doen. Staat nog bij PKAR in EDE. laswerk klaar,komende week delen spuiten. Dan begint het opbouwen.

Auteur:  MPH [ 17 aug 2018 19:35 ]
Berichttitel:  Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979

Vandaag even trots op mezelf dus de kantoorhandjes maar weereens laten wapperen.

De ventilatormotor maakte bij inschakeling een geluid alsof er een kat klem zit. Kortom. Ding is overleden na bijna 40 jaar. Dus ik heb me er maar eens in verdiept. Het blijkt dat het BOSCH motortje los te bestellen is. Met een beetje zoeken heb je het ding voor een paar tientjes in huis. Dus ik mijn stoute schoenen aangetrokken, wat oude tuinkussens in het bagagecompartiment en in de kleermakerszit lekker alles gedemonteerd. Heerlijk die oude techniek. Gewoon lekker schroeven. Het complete huis eruit getild en dit rustig geopend. Met wat moeite het schoepenrad gescheiden van de elektromotor. Vervolgens alles schoon gemaakt en het nieuwe motortje gemonteerd. Inmiddels zit alles weer in elkaar en zowaar: het werkt! Ik heb vanavond een biertje verdient!

Het oude ding
Afbeelding

En weer opgefrist
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Auteur:  P32again [ 17 aug 2018 23:10 ]
Berichttitel:  Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979

Mooi werk en snel resultaat! Die van mij piept ook altijd maar na ff draaien is dat weg. Waar heb je het motortje vandaan? Of welk Bosch type is het? Wellicht een simpele en niet te dure vernieuwing voor mijn 3.2 ook

Auteur:  MPH [ 18 aug 2018 9:29 ]
Berichttitel:  Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979

Het motortje is een gangbaar motortje van BOSCH. Artikelnummer: 0 130 007 002

Gewoon bij autoonderdelen24 besteld. Incl verzenden 75 euro.

Auteur:  Neppert [ 18 aug 2018 21:13 ]
Berichttitel:  Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979

Mooi resultaat!!
Heb je de motor getest voordat je hem ging inbouwen?
Het zal me namelijk niks verbazen als ik de mijne ook moet vervangen en dan is het wel fijn als het te testen is voordat ik alles op zijn plek heb. :lol: :mrgreen:

Auteur:  Tuck-under [ 18 aug 2018 23:01 ]
Berichttitel:  Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979

Leuk klusje, ik heb hem ook los gehad en voorlopig piepvrij met wat naaimachine olie. Mocht hij opnieuw beginnen haal ik ook zo’n motor!

Hoe waren jouw binnenkleppen eraan toe? Die van mij aardig krokant, zijn niet zomaar te krijgen volgens mij.

Auteur:  MPH [ 19 aug 2018 10:38 ]
Berichttitel:  Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979

Tuck-under schreef:
Leuk klusje, ik heb hem ook los gehad en voorlopig piepvrij met wat naaimachine olie. Mocht hij opnieuw beginnen haal ik ook zo’n motor!

Hoe waren jouw binnenkleppen eraan toe? Die van mij aardig krokant, zijn niet zomaar te krijgen volgens mij.


Die waren wel ingedroogd mar sloten nog goed af. Niets afgebroken. Gewoon weer ingebouwd dus. Die ringetjes waarmee de delen van de behuizing aan elkaar geklemd zitten, dat was wel een gepruts om dat weer gemonteerd te krijgen....

Auteur:  Tuck-under [ 19 aug 2018 12:45 ]
Berichttitel:  Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979

Haha idd herkenbaar!

Auteur:  MPH [ 15 jun 2019 9:28 ]
Berichttitel:  Re: MPH's 911 3.0 SC Targa van 1979

Tja, soms moet je keuzes maken. Besloten om mijn 911 te verkopen.

Een uitgebreid relaas staat vermeld op marktplaats. Op de andere verkoopsites en hier op het PF moet ik de advertentie nog plaatsen.

https://www.marktplaats.nl/plaats/m1424059528/view?c=616603ef45858348653497f50331cdbd&previousPage=home

Uitgebreide fotoreportage: https://myalbum.com/album/RQ7UdHY7nmqe

Interesse? Welkom!

Pagina 7 van 7 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/