Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 1:57



Antwoord op onderwerp  [ 476 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 20  Volgende
Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Dank voor de plaatjes.
Ik begrijp dat het middelste gedeelte ingedrukt wordt en dat op die manier benzine kan stromen door dat middelste gedeelte, maar wat er gespeld wordt loopt langs de rand in het “kommetje” denk ik en kan dan ook de tank bereiken? Of zie ik het verkeerd? En hoe wordt het “kommetje” dan geopend en gesloten?
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


19 aug 2021 8:25
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Volgens mij hebben deze mensen al de oplossing voor je probleem bedacht...kliekerdekliek

Afbeelding
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


19 aug 2021 8:38
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Die had ik gezien maar dan moet hij zijn huidige dry-break ontvangers eraf halen en ik dacht niet dat hij dat wil i.v.m. originaliteit.
Zou wel de makkelijkste oplossing zijn.


19 aug 2021 15:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Eindelijk, eindelijk, d'r zit wat verf op :cheers:
De onderkant is na al dat schuurwerk klaargemaakt (afgeplakt en de naden opgevuld met 'seam-sealer') en nu dus in de grandprix wit gezet.
de motorruimte volgt hopelijk snel en daarna kan het echte werk beginnen.
We hebben ook een oplossing gevonden voor de vulpijp, dus daarover snel ook meer.

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Te veel vrije tijd tijdens de zoveelste lockdown in Melbourne (recordhouders hier helaas met de langste lockdown... :cry: ) dus nog maar wat research gedaan.
De recent gerestaureerde R6 heeft een rood licht tussen de toerenteller en snelheidsmeter en aangezien geen van de andere RSRs dat heeft, vroeg ik me af of dat niet later is toegevoegd.
Het is nl een lampje dat de latere 935 heeft, en race-auto's werden vaak voor meerdere jaren ingezet en steeds ge-upgrade om competatief te blijven.

Afbeelding
foto van de recentelijk gerestaureerde originele R6 - foto van Maxted-Page

Ik heb ooit maar een enkele (historische) foto van het interieur gezien van R6, maar wist nooit zeker of het wel de juiste auto was.
Totdat iemand me een andere foto stuurde waarop te zien is dat het wel de juiste auto is, door de Targa Florio 57 sticker, de Martini striping, maar met name doordat het stuur ook geen centraal deel heeft.
Anyway, hoef dit lampje (in rood - dus voor de alternator) dus niet toe te voegen om correct te zijn; scheelt ook weer in aanpassen van de kabelboom.

Afbeelding
Afbeelding

Oh en die laatste foto bewijst ook dat in ieder geval de nummers op de flanken destijds stickers waren; logisch ook wel aangezien ze iedere race een ander nummer hadden.


21 sep 2021 9:06
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
patrick911 schreef:
Afbeelding
[/img]


Ik had daar (in m'n RS) een gat in het dashboard - heb er daarom juist wel een lampje ingezet ... niet aangesloten, maar zou het "olie-lanpje" van de teller door kunnen lussen :wink:


21 sep 2021 11:00
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
more pristine whiteness: engine bay

AfbeeldingAfbeelding

Do volgende stap is om uit te vnden wat nou precies correct is voor het interieur.
Ik zie veel verschillen bij andere projekten. Sommigen doen alleen het dashboard zwart en de voetenruimte wit, anderen hebben de hele verticale sectie in zwart met wat overspray op de vloer.
Wat het verder nog compliceert is dat destijds de eerstre serie RS'jes allemaal gehomologeerd moesten worden, dus de RS had initieel geen isolatie/geluids matten op de vloer voor de gewichtstest, maar als de klant een 'touring' bestelde dan werd dat daarna alsnog gedaan, waardoor er tussen de individuele RSjes dus al verschil zat. :roll:

Het is moeilijk te zien omdat de meeste auto's tapijt (of in geval van de RSR) rubber matten gebruiken, en uiteindelijk maakt het ook niet zo veel veel uit want je ziet het straks toch amper, maar het zou mooi zijn als het in ieder geval is zoals de echte fabrieks race RSRs het hadden.
@Olaf: wat heb jij gedaan voor je RS replica destijds?


23 sep 2021 4:44
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
outletvalve schreef:
(...) Ik begrijp dat het middelste gedeelte ingedrukt wordt en dat op die manier benzine kan stromen door dat middelste gedeelte, maar wat er gespeld wordt loopt langs de rand in het “kommetje” denk ik en kan dan ook de tank bereiken? Of zie ik het verkeerd? En hoe wordt het “kommetje” dan geopend en gesloten?


Hoi, ja inderdaad, zie plaatje beneden. de dogbowl is er puur om gepilde benzine op te vangen en af te voeren - als overloop naar de straat - via de slangetjes.
de drybreak zit geschroefd aan het kommetje en het idee is straks dat ik het geheel (dry break & kommetje) dus van de pijp los-schroef, om zo de slang van de benzine pomp rechtstreeks te kunnen gebruiken. Niet helemaal ideaal, want als ik knoei gaat dus rechtstreeks over de fuel-cell.

Afbeelding
foto van Maxted-Page - de echte R6

Afbeelding


23 sep 2021 4:51
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Dank voor de uitleg. :thumleft:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


23 sep 2021 7:37
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Leuke plaatjes weer - én dito uitleg :thumleft:


23 sep 2021 8:12
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Omdat Melbourne nog steeds in lockdown zit, is er niet heel veel voortgang.
We hebben de auto weer gemaskeerd, nu voor het interieur, dus dat gaat in de komende dagen in de verf gezet worden.
Zodra we in november weer verder dan 25km van huis mogen, gaat het werk aan de motor ook eindelijk beginnen.

Uit pure verveling dus maar weer eens wat research gedaan voor iets wat pas over een aantal maanden nodig gaat zijn; de sponsor stickers.
Uit oude foto's is op te maken dat Porsche destijds stickers gebruikte voor de Shell, Bosch en Dunlop reclame op de flanken.
Maxted-Page heeft bij hun restauratie van R6, net als Mike Moore bij z'n fantastische #107 Martini RSR replica, ervoor gekozen om het allemaal te schilderen.
Dat is welliswaar mooier, maar niet zoals het hoort, dus zo ga ik het niet doen.

De stickers die ik kon vinden waren uiteraard niet van het juiste formaat, maar bij nadere bestudering bleek ook dat de stickers die online te koop waren afwijken van de originele (in font en afbeelding).
Dus iemand hier lokaal gezocht en gevonden die deze speciaal voor me heeft gemaakt.

Verder heb ik in Duitsland een bedrijf (Cartex Sitzklinik) gevonden dat RSH bekleding voor het interieur levert. De meeste RSRs hebben inmiddels bekleding wat eigenlijk voor een RSL bedoelt is.
De RSL was de luxe uitvoering van de 2.7 Carrera RS, terwijl de RSR, vanwege gewichtsbesparing, was uitgerust zoals de homologatie uitvoering (RSH) ook was.
Het verschil tussen de twee is dat de RSR rubber matten had in plaats van tapijt in de voetenruimte, en dat de naden niet zo mooi afgewerkt waren als in het luxe model.
Daarom zie je dus dat de meeste restauraties (ook die van R6) de luxere uitvoering hebben gebruikt, gewoon omdat dat er netter uitziet.
Anyway, het is besteld en onderweg, maar vanwege covid staat de levering al twee weken stil in Keulen... :(

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding


14 okt 2021 6:50
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Wederom prachtig!!!

Meer een algemene vraag: waarom zijn ze dol op lockdowns in Australie?
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


14 okt 2021 7:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Maarten schreef:
Meer een algemene vraag: waarom zijn ze dol op lockdowns in Australie?
Ander topic! :mrgreen:

Patrick, je kunt wel een boek schrijven over de RSR in het algemeen en jouw RSR in het bijzonder. Bijna zonde om, behalve ons hier vermaken met jouw project, verder niets met al die research te doen. :thumleft:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


14 okt 2021 8:32
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Mooi hoor. Volg het allemaal al een tijdje. Indrukwekkend, bijna zonde om straks in te gaan rijden. Is er geen RSR in deze livery in de collectie van het Porsche Museum? Je zou daar eens langs kunnen een zooitje foto’s maken als je ooit in Europa bent.
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


14 okt 2021 9:16
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Patrick kennende heeft hij daar al 1000 foto's van :mrgreen:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


14 okt 2021 10:53
Profiel
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Andere is er altijd nog de Tamiya 51543……


Overigens, vet, vetter, vetst.
https://www.autoblog.nl/nieuws/deze-911-rsr-gaat-straks-miljoenen-opleveren-106763
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


14 okt 2021 10:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Arnoud69 schreef:
(...) Is er geen RSR in deze livery in de collectie van het Porsche Museum?

Dat klopt, de sister-car die in de targa met nummer 9 reed staat in het museum. Helaas is dat echter een prototype RSR dat op de basis van een 1972 auto is gebouwd.
Als referentie heb ik daar dus niet veel aan helaas.
Als je ooit veel tijd hebt is dit een interessant topic om te lezen.
In het kort, de museum auto had eerst #8 en een ander Martini livery, waarop het leek alsof Porsche het wilde laten lijken dat dit de Targa Florio winnaar was.

horn schreef:
Patrick kennende heeft hij daar al 1000 foto's van :mrgreen:

:mrgreen: "Guilty as charged your honour" :D

Gisteren een dag vrij genomen en wat ont-stoft, gemaskeert en met plakband in de weer geweest.
Het resultaat mag er zijn, komende week komen de zwarte accenten (dashboard en rondom de stoel-beugels, rollbar-bevestigingspunten, enz, met slordige overspray zoals de fabriek het destijds deed.

Links: voorbereiding, rechts: in de (nog natte) lak
AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Even re: Lockdown. Het kan altijd nog gekker:
In NSW lopen ze iets voor qua inenten en gaan de grenzen open vanaf 19 Oktober. Dat betekent dat gevaxineerde mensen uit NSW wel de country-side in Victoria inmogen maar volledig in-ge-ente mensen zoals mijn partner en ik in Melbounre, VIC enog steeds niet verder dan 10km van huis mogen... :scratch:


16 okt 2021 5:30
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Je wekt bij mij wel de zin op om weer een (unieke) Porsche te gaan bouwen :D

Bedankt weer voor de update ;)


16 okt 2021 8:13
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
AfbeeldingAfbeelding


18 okt 2021 7:10
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Even een vraagje over die benzine tank opening in de motorkap. Waar is dan eigenlijk de vulling van het ruitenwisser reservoir?
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


18 okt 2021 8:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Zelfde plek als waar ie voor iedere longhood zit. in het latch-panel (geen idee hoe het in het nederlands heet) zit een opening voor de ruitewisser sproeier.
(op de foto zichtbaar in het verlengde van het hoofd van de inspecterende meneer)
Afbeelding


20 okt 2021 5:26
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
patrick911 schreef:
AfbeeldingAfbeelding


Ik weet dat je tot in de puntjes alles namaakt en dat bij de originele RSR het er ook zo uit ziet. Maar doet mij toch klein beetje pijn dat het zwarte zo slordig gespoten is. :(

Het geeft wel aan hoever je in de details gaat :res:
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


20 okt 2021 12:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
1973 911 2.4T & 1976 911S 2.7 (73 2.8RSR to be)
Melbourne
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Na lang wachten is m'n RSR tapijt dan toch eindelijk aangekomen. :cheers:
Ik had het bij jullie oosterburen besteld (eind September - beschrijving een paar posts terug) maar er kwam maar geen update van DHL dus ik begon me zorgen te maken.
Anyway, het werd gisteren afgeleverd en het ziet er fantastisch uit, maar aangezien de rest van de auto eerst nog gespoten moet worden, gaat het lijmen nog wel een tijdje duren.
materiaal ziet er top uit, alleen die rubber-lucht van die matten... :roll:

Afbeelding

Ik denk dat de meerderheid het niks vindt, want dit tapijt wordt rechtstreeks op het metaal gelijmd en ziet er dus niet zo chiq uit als bij de meeste RS-jes.
Zie hier een voorbeeld (kleur is donkerder dan op de 1e foto):

AfbeeldingAfbeelding

De deuren en achterklep zijn inmiddels geprepareerd en ook in de lak gezet, en de auto is inmiddels weer van de rotisserie af.
Hopelijk heb ik snel wat gelikte verf foto's te delen.


02 dec 2021 7:06
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
patrick911 schreef:
materiaal ziet er top uit, alleen die rubber-lucht van die matten... :roll:
Zouden ze de geur van benzine en verbrande olie ook in spuitbussen hebben? :mrgreen:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


02 dec 2021 7:48
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
patrick911 schreef:
Ik denk dat de meerderheid het niks vindt, want dit tapijt wordt rechtstreeks op het metaal gelijmd en ziet er dus niet zo chiq uit als bij de meeste RS-jes.


Ik heb er bij de mijne toen ook voor gekozen om het rechtstreeks op het metaal te plakken.
Het ziet er niet eens erg “on-strak” uit … maar scheelt gewicht :cheesy:

Oordopjes zijn overigens dan wél aan te raden ;)
_________________________________________
In the Dutch mountains ...


02 dec 2021 11:51
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
991 Carrera 4S Cabrio (06/14) Targa 911 SC (01/81) RSR “achtige” (10/74) Ex Boxster 718 S (09/17)
Omgeving Hilversum
Bericht Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt
Dit is toch wel een heel mooi project om te volgen! Bravo.
_________________________________________
Honestly now, did you spend your youth dreaming about someday owning a Nissan or a Mitsubishi? P O R S C H E


02 dec 2021 13:13
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 476 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11, 12, 13 ... 20  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.