Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

25 aug 2022 2:41

patrick911 schreef: 8 jaar bezig


Time Flies :ba:


Maar het is dan ook wel een erg goed uitgedacht - en uitgevoerd - project :res:

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

25 aug 2022 7:48

Ik zeg wel 8 jaar, maar dat is omdat ik de donor auto op 24 Mei 2014 heb gekocht.
Afbeelding
Het echte werk aan de auto begon eigenlijk pas in 2016.
Voor wie (heel) veel tijd heeft - alle foto's van de voortgang staan hier.

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

25 aug 2022 12:30

Ik vind m zo veel mooier :mrgreen: ;)

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

25 aug 2022 12:52

patrick911 schreef: Het echte werk aan de auto begon eigenlijk pas in 2016.


Zo lang al bezig.....heb echt een hekel aan van die gasten die maar niet opschieten.

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

26 aug 2022 0:51

Neppert schreef:Zo lang al bezig.....(...)


Jeminee. Ik heb net jouw topic pas 'gevonden'. Wat een klus! :res: :res:
Ik ga het vanavond even op m'n gemak doorlezen. Respect voor het feit dat je het echt allemaal zelf doet en op een vrij roestige basis.
Ik was in eerste instantie ook van plan alles zelf te doen, maar gebrek aan tijd en ervaring maakten dat ik het metaal-werk bijna allemaal heb uitbesteed.

Weddenschap over wie er het laatste klaar gaat zijn? :mrgreen:

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

26 aug 2022 11:55

patrick911 schreef:Respect voor het feit dat je het echt allemaal zelf doet en op een vrij roestige basis.

Bedankt, al wist ik niet op voorhand dat de auto zo slecht was... :lol: :lol:

patrick911 schreef:Weddenschap over wie er het laatste klaar gaat zijn? :mrgreen:

Nee.....ik heb nou eindelijk de smaak weer te pakken en wil dit ook vast houden...
Alhoewel ik wel achterloop en dit waarschijnlijk wel ga winnen... :mrgreen:

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

21 sep 2022 1:27

Terwijl we nog steeds wachten op een plek bij de spuiter, is het hoog tijd om eens wat dingen te 'dry-fitten' en te doen aan de binnenkant (die al gespoten is).
Gisteren dus maar eens de twee benzine pompen gemonteerd, om te kijken hoe ik de bedrading en benzineleidingen moet laten lopen.
Toen de dual-pedal box met de twee aparte cilinders aangesloten om te kijken a) of het werkt en b) hoe de bekabeling afwijkt van de standaard schema's.
(Op de foto's is te zien dat er nog plastic onder de pedal box zit en ik tape op het chassis heb geplakt om schade/krassen te voorkomen).
Verder geprobeerd om alle leidingen door de tunnel te leiden, de instrumenten aan de bedrading aan te sluiten, de twin-coils vast te schroeven en de sway-bar aan de voorkant te doen.
Ambitieus voor een enkele dag en zoals gebruikelijk gaat niks meteen de eerste keer goed.
De 2e beugel voor de benzine pomp past niet, dus daar moeten we nog wat aan verzinnen; verder zien ze er nu niet uit, dus 'plating' gaat nog nodig zijn.
De 2 harde benzineleidingen kreeg ik niet door de tunnel in m'n eentje, dus dat moet nog, net als de remleiding voor de achterwielen.
Niet alle kontakten op de instrumenten zijn aangesloten, dus wat verder onderzoek is nodig om dat 100% te doen. Verder mist de toerenteller nog.
Voor de rest ben ik wel tevreden met het resultaat, alhoewel het nog afwachten is of de handremkables (EB-motorsport) wel 100% gaan passen op de speciale lichtgewicht RSR emergency brakes van Aase...
De gaten in het twin-coil bracket zijn te klein voor de bouten, en de voorste sway-bar paste niet door het chassis... dat soort dingen kost uiteindelijk het meeste tijd.
Anyway, het is weer wat vooruitgang.

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

21 sep 2022 5:56

Nog ff en je zit achter het stuur (:

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

21 sep 2022 7:46

Kan niet wachten op de foto’s als hij klaar is. Wat een monniken klus :res:

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

21 sep 2022 8:25

Dit is zo mooi. Al die schone, nieuwe, of gereviseerde onderdelen inbouwen. Daar wordt een mens vrolijk van. Errug mooi hoor Patrick. En respect voor al je geduld. Ik zou het toch een keer klaar willen hebben.....

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

21 sep 2022 8:36

Dank voor de complimenten en de steun!

bjft schreef: (...) Ik zou het toch een keer klaar willen hebben.....


Ik ook. Ik ben straks nog te oud om met dat ding te rijden! :mrgreen:

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

21 sep 2022 8:40

Vandaag nog wat progressie geboekt; de twin coils geplaatst, de brandstofleidingen door de tunnel en de twee remvloeistof-containers vast gezet. (nog niet 100% recht en de pluggen moeten nog in 't chassis)

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

21 sep 2022 12:43

Prachtig project blijft het toch!

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

21 sep 2022 20:32

Je kan overdrijven he? :mrgreen:

Echt machtig mooi :ba:

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

21 okt 2022 6:23

niet veel vooruitgang te melden, maar weer wat leuke onderdelen aangeschaft. :cheers:
Een tijdje geleden 'European Racing headers' besteld en die zijn nu eindelijk gemaakt, verstuurd en aangekomen. Deze lijken het meest op wat de echte 2.8RSR had, alhoewel die er 'megaphones' op had zitten en ik nog niet helemaal weet wat ik ga doen.
Met wat ik nu gekocht heb kan ik nog wisselen, want ik ga er van uit dat megaphones te veel herrie maken en niet door de keuring gaan komen. Het gaat dus ws een standaard Porsche (Bishoff geloof ik) demper worden waar ik twee uitlaat pijpen op ga lassen; Ik heb nl niet zo'n hoge pet op van de Dansk versie en daarvan kloppen de verhoudingen ook niet.

Verder iets speciaals: Ik heb een setje OEM RSR 4-bearing camshafts en bijbehorende behuizing gevonden en gekocht. Misschien dat ik er uiteindelijk spijt van ga krijgen, want ze hebben uiteraard een echt race-profiel, waardoor de bruikbare toeren-band redelijk beperkt is, maar ja, wel weer een echt origineel RSR ding voor m'n projekt; kon het niet laten :mrgreen:
Deze worden ook wel een 906 camshafts genoemd, omdat ze daar voor het eerst op gebruikt wereden. Daarna ook op de 2.8 en 3.0RSR.
En aangezien er maar ~50 van ieder van deze race-auto's ooit zijn gemaakt, redelijk moeilijk te vinden tegenwoordig.

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

...nog steeds aan het wachten op een gaatje bij de spuiter. :(

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

21 okt 2022 8:00

Toch weer een mooie update. :thumleft: Als we je spuiter eens allemaal mailen dat hij een gat moet maken voor jouw project? We willen hem in de kleur zien! :salut:

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

21 okt 2022 16:20

Hij staat overigens in goed gezelschap (:

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

21 okt 2022 17:58

Gaaf dat je die nokkenassen gevonden hebt! Zijn heel bepalend voor het karakter van de auto en horen dus ook echt in je RSR-replica :thumleft:

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

22 okt 2022 8:37

Loopt de motor straks nog fijn stationair met die nokkenassen, of maakt je dat niet(s) uit :?:

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

23 okt 2022 4:18

Ik ben bang van niet Olaf, maar dit geluid...... daar heb ik best voor over dat ik gas bij moet blijven geven bij 't stoplicht en dat mensen me vervolgens een 'Porsche-wanker' vinden :mrgreen: :mrgreen:

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

23 okt 2022 8:16

De hele buurt weet wanneer je weer ff gaat toeren (:
Of heb je daar ver weg lekker de ruimte

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

23 okt 2022 8:58

Met een goed afgesteld injectiesysteem en frisse ontsteking loopt de motor redelijk normaal stationair met 906 nokkenassen in een 2.8 .
De uitlaatgassamenstelling zal niet binnen de huidige normen vallen. :mrgreen:
En het koppel komt bij een hoger toerental dan dat je bij een originele 2.7 motor hebt maar er is goed old skool mee te rijden.


@ Patrick: gebruik je de centrale smering, heb je de goede distributiedeksels ook al?

.

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

23 okt 2022 10:48

patrick911 schreef:dit geluid...... daar heb ik best voor over dat ik gas bij moet blijven geven bij 't stoplicht en dat mensen me vervolgens een 'Porsche-wanker' vinden :mrgreen: :mrgreen:


:thumleft:

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

23 okt 2022 11:27

Oelala ... lekkerrrrrrr! :drive:

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

21 nov 2022 1:43

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding
Afbeelding

en nu begint het leuke werk - het spuiten van de Martini strepen en logos :shock: 8)
Plaats een reactie