Gisteren voor het eerst in een paar weken weer eens aan de auto gewerkt.
Nou ja, gewerkt, we hebben met ons tweeen echt de hele dag nodig gehad om aan een kant de lijnen te maskeren van het rode vlak.
Gelukkig kunnen we dit redelijk makkelijk kopieren naar de andere kant, maar tjonge jonge, het is duidelijk waarom iedereen stickers gebruikt voor een replica
Een van de redenen waarom dit zoveel tijd kostte is dat we weer in de val trapten om foto's van de gerestaureerde R6 als referentie te gebruiken.
Dat deden we toen we de voorklep maskeerden ook al, toen we vergaten dat de originele auto de rubberen tie-downs op een andere plaats had zitten dan na de restauratie.
Nu merkten we te laat dat er toch heel wat verschillen zitten tussen het origineel ten tijde van de Targa FLorio en het origineel van na de restauratie.
Ik sla mezelf niet erg snel op de borst, maar ik vind het echt onbegrijpelijk dat Maxted-Page met hun restauratie prijzen heeft gewonnen terwijl er echt een heleboel aan de restauratie niet klopt.
En ja, destijds ging zo'n paintjob er ws binnen een dag of twee op, want race-auto, dus wij overcompliceren het waarschijnlijk een 'beetje', maar toch.
Tevreden met het resultaat kan ik nu de andere lijnen gaan uitrekenen. Ik ging er eerst van uit dat alle donker blauwer strepen identiek van breedte waren, maar goed kijken en meten geeft aan dat de buitenste strepen echt dikker zijn dan de donker blauwe streep in het midden. Dat wordt nog wat....
Verder de Rennline accu-houder voor in de smuggler box gepast: past gelukkig perfekt.
Maar omdat ik denk dat het er te modern uitziet, ga ik deze van nog wat extra gaten in het aluminium voorzien; dat had de 917 van twee jaar eerder nl ook.
Verder is er niet veel te melden; ik heb het motor-blok een aantal weken geleden afgeleverd maar nog niet gehoord hoe het daarmee is gesteld.
En zoals we het uiteindelijk, na heel veel trial & error gaan doen:
en ja, er is bij het maskeren helaas wat blauwe verf afgetrokken (linker kant); het komt zo enorm precies en ondanks dat we de verf licht nat geschuurd hebben, en we tape er heel voorzichtig afhalen (en zelfs voor aanbrengen minder plakkerig maken), gebeurt dit helaas toch af en toe.
Dit is niet zo moelijk te fixen, maar het doet toch pijn als het je overkomt... want nog meer extra werk.