Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

17 jan 2023 6:08

Zo ontzettend gaaf

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

17 jan 2023 8:20

Prachtig en ik blijf aan de buis gekluisterd.

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

17 jan 2023 10:47

Afbeelding

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

17 jan 2023 11:37

Ben bang dat deze versie er vele malen beter uitziet dan dat het origineel ooit heeft gedaan.

Chapeau voor het werk dat je laat zien. Jammer dat deze voorlopig (en misschien wel nooit) de nederlandse bodem nooit gaat zien

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

17 jan 2023 12:18

Wat een ontzettend mooie kleur blauw. Heeft dat blauw ook een (Porsche-)naam, of is dit het resultaat van je eigen mix&match werk?

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

17 jan 2023 14:36

Het is een resultaat van honderden fotos bekijken en op kleur samplen, een proefstukje spuiten van die kleur, en het vervolgens moeten aanpassen omdat het ‘het niet was’ op gevoel.
De door Martini geregistreerde kleuren zijn gebaseerd op ‘poppen’ op een witte achtergrond (als bij Lancia rallye en later Williams F1) en anders dan wat in de jaren zeventig werd gebruikt.
Anyway, het is bij mij ‘Pantone 2768 XGC’ geworden; geen idee of ‘t correct is, maar het is iig erg dicht in de buurt.

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

17 jan 2023 15:55

Phoe...idd een hele mooi kleur blauw!
Nou ga ik weer twijfelen over mijn kleurkeuze.... :lol:

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

03 feb 2023 6:11

Omdat het Vrijdag is, een paar mooie update plaatjes:
AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

03 feb 2023 9:57

Zo gaaf weer. Beauty.

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

06 feb 2023 0:07

Kwam deze foto nog tegen. Lekker hoor

81314

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

15 feb 2023 17:11

Altijd leuk om oude beelden te zien toch? : flimpje

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

16 feb 2023 9:14

MarcoB schreef:Kwam deze foto nog tegen. Lekker hoor

81314



Gave plaatje 8) maar ligt het nou aan mij of is dit een foto uit een game?

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

16 feb 2023 9:41

Scherp gezien! Als ik naar de toeschouwers kijk dan zie ik dezelfde personen een aantal keer precies hetzelfde staan. Ook zijn de modeerspetters op de koplampen precies gelijk

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

22 feb 2023 3:54

Gisteren voor het eerst in een paar weken weer eens aan de auto gewerkt.
Nou ja, gewerkt, we hebben met ons tweeen echt de hele dag nodig gehad om aan een kant de lijnen te maskeren van het rode vlak.
Gelukkig kunnen we dit redelijk makkelijk kopieren naar de andere kant, maar tjonge jonge, het is duidelijk waarom iedereen stickers gebruikt voor een replica :) :shock:

Een van de redenen waarom dit zoveel tijd kostte is dat we weer in de val trapten om foto's van de gerestaureerde R6 als referentie te gebruiken.
Dat deden we toen we de voorklep maskeerden ook al, toen we vergaten dat de originele auto de rubberen tie-downs op een andere plaats had zitten dan na de restauratie.
Nu merkten we te laat dat er toch heel wat verschillen zitten tussen het origineel ten tijde van de Targa FLorio en het origineel van na de restauratie.

Ik sla mezelf niet erg snel op de borst, maar ik vind het echt onbegrijpelijk dat Maxted-Page met hun restauratie prijzen heeft gewonnen terwijl er echt een heleboel aan de restauratie niet klopt.
En ja, destijds ging zo'n paintjob er ws binnen een dag of twee op, want race-auto, dus wij overcompliceren het waarschijnlijk een 'beetje', maar toch.

Tevreden met het resultaat kan ik nu de andere lijnen gaan uitrekenen. Ik ging er eerst van uit dat alle donker blauwer strepen identiek van breedte waren, maar goed kijken en meten geeft aan dat de buitenste strepen echt dikker zijn dan de donker blauwe streep in het midden. Dat wordt nog wat....

Verder de Rennline accu-houder voor in de smuggler box gepast: past gelukkig perfekt.
Maar omdat ik denk dat het er te modern uitziet, ga ik deze van nog wat extra gaten in het aluminium voorzien; dat had de 917 van twee jaar eerder nl ook.

Verder is er niet veel te melden; ik heb het motor-blok een aantal weken geleden afgeleverd maar nog niet gehoord hoe het daarmee is gesteld.

AfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

En zoals we het uiteindelijk, na heel veel trial & error gaan doen:
AfbeeldingAfbeelding

en ja, er is bij het maskeren helaas wat blauwe verf afgetrokken (linker kant); het komt zo enorm precies en ondanks dat we de verf licht nat geschuurd hebben, en we tape er heel voorzichtig afhalen (en zelfs voor aanbrengen minder plakkerig maken), gebeurt dit helaas toch af en toe.
Dit is niet zo moelijk te fixen, maar het doet toch pijn als het je overkomt... want nog meer extra werk.

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

22 feb 2023 8:24

Mega gaaf.

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

22 feb 2023 8:41

Ongelofelijke monnik ben je toch !? Wat een klus met wat een fantastisch (tussen)resultaat. Wat zal jij straks een hoop vrije tijd hebben als dit klaar is …

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

22 feb 2023 8:49

….en de hele dag met een boner rondlopen. Erg gaaf en goed om te zien met jouw oog voor detail :ba:

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

22 feb 2023 14:14

Lekker man! Dat ziet er erg goed uit. Ik ben jaren gelden ook ingedoken in al die Martini Livery en toen ook geconstateerd dat ze over de jaren heen veel aanpassingen hebben gedaan aan de font en gesp etc.

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

22 feb 2023 14:36

MarcoB schreef:….en de hele dag met een boner rondlopen.

:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

14 maart 2023 15:14

@Patrick: deze gezien? https://www.instagram.com/p/CpxRMIeIi8I/?utm_source=ig_web_copy_link

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

14 maart 2023 17:20

:thumleft: :thumleft: Gaaf, ik kan ook altijd zo genieten van die ouwe knakker die bij Kindig met de hand de strepen komt zetten. Kunstenaar.

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

15 maart 2023 22:07

Update: https://www.instagram.com/p/Cp0dc1QIPfA/?utm_source=ig_web_copy_link
Echt onwaarschijnlijk gaaf

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

16 maart 2023 2:26

Super, maar....
De eerdere post van Maxted-Page had 'n paar interessante reacties, waaronder oa ook van mij, met vragen over precies hoe 'accurate' deze restauratie nou precies is.
Een aantal experts, en ik ook, zijn ervan overtuigd dat iig de sponsors zoals "Shell", enz., destijds stickers waren, en niet handmatig geschilderd.
Ik ben er 100% zeker van dat de Martini 911 2.8RSR in 1973 stickers had voor "Shell", Dunlop", "Bosch", dus waarom zou een 'works' 936 drie jaar later in 1976 ineens terug gaan naar schilderen van sponsor logos? Iemand die in 1976 bij Porsche begon (Powell) in de afdeling die zich met liveries en zo bezig hield, stelt zelfs dat de hele 936 bestickerd was.... :scratch:
Trouwens, we weten inmiddels dat M-P het niet bepaald 100% precies deed et hun R6 restauratie. :mrgreen:
Dat gezegd hebbende, het is wel indrukwekkend wat deze schilder doet!

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

16 maart 2023 10:49

Het is zeker indrukwekkend. Maar het is ook een kwestie van logisch nadenken. In die tijd was het gewoon racen met budget en snelheid. Sponsoren konden ook veranderen. Die werden echt wel gestickerd hoor. Stel je voor dat je een plaatwerk schade eraf reed. Dan kwam er iemand die even vijf dagen en ging dan alles bij schilderen? Natuurlijk niet. Plaat erop, sticker erop en weer racen.

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

24 maart 2023 4:58

Het is VRIJDAG! Yay, mooie tijd voor 'n update dus :mrgreen:

We hebben het rood op de deur gezet en zijn gisteren aan de slag gegaan met de 'hood' (nog steeds zo gewend om motorklep te zeggen...).
Aangezien we het blauw al gedaan hadden op basis van de ge-restaureerde originele auto, is het nu wat lastiger om de lijnen en bochten te doen zoals bij het origineel. want als vaker gemeld - > ze verschillen.
Het grootste verschil is echter dat de oude fotos aangeven dat de donker en lichtblauwe lijnen verschillende diktes hadden, terwijl de restauratie identieke breedtes heeft gebruikt.
En zonder iedereen nou met alle details lastig te gaan vallen, we gebruiken het rood om onderlinge verschillen op te vangen.

Bij voorbeeld; de streep op het dak is 91mm breed. De buitenste donker blauwe strepen zijn 9mm (150%) breed, terwijl de binnenste donker blauw en alle licht baluwe strepen 6mm (100%) zijn.
Dat is dan dus zowel links als rechts van de rode streep: 9/6/6/6/9. Dat maakt 2 x 36mm, zodat er (91-72) 19mm overblijft voor het rood.
Als de rechterkant dichter bij 92mm zit dan 91, dan gebruiken we hetzelfde voor de strepen, maar blijft er 20mm over voor het rood. Dat gaat echt niemand zien, en zo zijn iig de onderlinge strepen allemaal precies identiek.
Voor de zijkanten hebben we echter het rood al gedaan, dus daar gaat 'valsspelen' lastiger zijn...

Ik neem aan dat het er nu raar uitziet op de fotos, omdat wat lichtblauw gaat worden nu donkerblauw is, en wat donker blijft is afgeplakt; precies andersom dus dan wat het wordt :mrgreen:
Anyway, ik ben erg blij met het resultaat van klep en de dakstrepen. Next is het afplakken met papier en de lijnen lichtblauw erop zetten. (foto van origneel als vergelijk)
Daarna zijn de deuren aan de beurt, dan de Martini logos en dan, waarschijnlijk het lastigst, de ducktail.
Een ding is zeker, m'n volgende auto wordt gewoon groen! :salut:

AfbeeldingAfbeelding

AfbeeldingAfbeelding

R6 tijdens de Targa Florio in 1973:
AfbeeldingAfbeelding

R6 na recente restauratie: (photos van Maxted-Page website)
AfbeeldingAfbeelding
Plaats een reactie