Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

08 jan 2019 1:46

Cazzo Super Veloce schreef:Let maar op, die 4 jaren zijn zo om.


Voorspellende gave, die Cazzo SV :mrgreen:
Ik heb trouwens de dealine verschoven; Ik word namelijk 50 in 2021, dus dat leek me wel een mooi doel. De Targa route rijden in Sicilie met een Martini RSR voor m'n verjaardag :D

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

08 jan 2019 3:45

Je bent nu al zo lang onderweg als ik dacht nodig te hebben om de RS te bouwen .... maar volgens mij ben ik er bijna 3 keer zo lang mee bezig geweest :x

Ik ben op een gegeven moment dan ook maar gestopt met deadlines te stellen :wink:

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

08 jan 2019 19:52

Nu komt er echt schot in en kom je in de opbouwfase!

Ik verbaas me nog steeds dat je er mee naar Sicilie wil, dat is toch een lange tocht met de boot? En ook weer een keer terug neem ik aan? Jij vliegt er dan achteraan? Mooi doel, dat zeker! :thumleft:

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

08 jan 2019 22:28

patrick911 schreef:
Cazzo Super Veloce schreef:Let maar op, die 4 jaren zijn zo om.


Voorspellende gave, die Cazzo SV :mrgreen:
Ik heb trouwens de dealine verschoven; Ik word namelijk 50 in 2021, dus dat leek me wel een mooi doel. De Targa route rijden in Sicilie met een Martini RSR voor m'n verjaardag :D


Dat is wel een ultiem doel, supergaaf :thumleft:
Hoop dat het je lukt.

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

25 jan 2019 2:49

Afgelopen woensdag was het dan eindelijk zo ver.
Phase 1, het kaal maken van de auto, is eindelijk compleet, en het kale chassis werd opgehaald om naar de bodyshop gereden te worden. Jason* gaat daar eerst de resterende verf en filler laag van het dak verwijderen, omdat ie bang is dat met zandstralen het dak zou beschadigen, wat specifieke G-chassis gaten vullen, en de G-chassis bumper brackets verwijderen, voordat ie op de rotisserie gaat.
Daar kan ik vervolgens dan de rest van de pvc onderlaag verwijderen voordat ie gezandstraald wordt.
Da's nog steeds een rotklus, maar met in ieder geval betere werk-condities.

AfbeeldingAfbeelding
Afbeelding

Jason's shop heet 'Chequered Flag' en heeft onder andere de 'Chesterfield ST' als ook de eerste in Australie geleverde 356 speedster gerestaureerd. Maar belangrijker is, dat ie ook de enige in Australie geleverde RSR onder handen heeft gehad; hij weet dus wat er moet gebeuren aan mijn auto.

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

25 jan 2019 7:19

:res: dat je het zo grondig en vakkundig aan pakt, Patrick :!:

Ik weet wat voor werk het is om die coating te verwijderen, maar heb dat gelukkig uit kunnen besteden.

De bumper brackets heb ik toen wel zelf verwijderd - kwestie van punt lassen uit boren zou dat zijn. Echter zaten er bij één bracket asn de voorzijde zoveel - én zoveel onlogische - puntlassen, dat ik de slijptol heb gehanteerd ;)

Ik ben nu al benieuwd naar de volgende update :D

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

18 feb 2019 6:40

Tijd voor een update.
Ik ben vorige week bij de workshop waar het chassis nu staat langs geweest om de plannen door te lopen en wat spullen* af te geven.
Jason had inmiddels al flink wat gedaan, met name omdat de auto nog niet op de rotisserie kan (omdat de oranje 911 die daar nu op zit nog niet af is) en ie wel al wilde beginnen.
Dus hij heeft wat G-serie specifieke dingen gefixed (gaten in het dashboard gedicht, beugels voor de g-serie bumpers verwijderd, airco gat gedicht, dat soort dingen), maar ook het G-serie front paneel verwijderd en vervangen door een correcte F-serie variant (Dansk). zelfde voor de panels die het voorste gedeelte van de wielkasten vormen; die zijn wezenlijk anders bij een G-serie en moesten dus vervangen worden. De schotten voor de batterij-uitsparingen moeten er nog in. Hij heeft verder nog de brackets op de hoedenplank verwijderd (want een RSR heeft die niet) en de stoel bevestiging naar F-series omgezet.

We hebben als test de metalen RSR spatborden er even opgeklemt, maar Jason moet eerst even bij mr X langs die een echte RSR heeft om even wat op te meten; hij had namelijk het idee dat de panels die ik meebracht verbogen waren. Wel handig dat ie ooit aan de echte gewerkt heeft en de eigenaar goed kent.

Verder heb ik via hem iemand weten te vinden die de glasvezel RSR voor -en achterbumpers en de motorklep kan maken, zowel als de voorste RSR/ST spatborden.
Zal nog wel een weekje of 3 duren voordat ze klaar zijn... spannend!

Verder heb ik toch maar de knoop doorgehakt om 'echte' 917 remmen te kopen, in plaats van de 3.3 turbo varianten; die zijn namelijk helemaal niet meer zo veel goedkoper tegenwoordig, en dit maakt op een projekt als dit nou net het verschil, omdanks dat waarschijnlijk niemand het verschil gaat zien. Aanbetaling gedaan, maar het schijnt nog een maand of 4 (!) te duren voordat deze 'batch' remmen klaar zijn voor verzenden.

Als laatste, de zoektocht naar de centrale oliekoeler is nog steeds gaande, en ik denk dat ik wacht tot de voorbumper klaar is omdat ik de groote van het gat wil gebruiken voor m'n beslissing. Er zijn namelijk meerdere bedrijven die adverteren met 'RS of RSR oiliecoolers', en claimen dat de maten zijn als per originele 'Behr' cooler (NLA), maar allemaal zijn ze anders.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Zoals je op de foto al kan zien, is er een gat tussen het front paneel en de vloer en dat is omdat daar een duct in komt. Het onderste deel van het nieuwe front-paneel moet er ook af, omdat er anders nl geen luchtstroom door de koeler zou gaan. Maar die 'duct' geeft ook al aan dat er niet onbeperkte ruimte is, vandaar dus nog even wachten met het selecteren van 'n koeler ...

Echt een super gevoel dat er nu wat schot in zit. Dit is pas het begin, maar het gaat nu de goede kant op in ieder geval.

*spullen afgeleverd: achter spatborden, harness mounting brackets, reinforcements (achter, voor, tunnel) brackets voor de rolbeugel, brackets voor verkorte draagarmen, de eerder genoemde panels, de twee deuren. paneel voor het aangepaste (dual-cilinder) pedalcluster, dead panel.

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

18 feb 2019 8:32

Mooi man! Echt een topproject!!!

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

18 feb 2019 11:39

Toppie! :D

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

18 feb 2019 11:58

patrick911 schreef: De schotten voor de batterij-uitsparingen moeten er nog in.

Afbeelding


Ik neem aan dat je er geen schotten in gaat zetten, maar bakjes.
Twee accu's :arrow: betere gewichtsverdeling :idea:

... en wellicht meer ruimte voor de centrale olie koeler :?:

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

18 feb 2019 14:19

Hoi Olaf, het zijn ‘battery box block off plates’, zoals deze:
http://www.st-classic.com/battery-block-off.php

De RSR had namelijk maar een enkele accu en die zat in de smugglers box 8)

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

18 feb 2019 15:16

patrick911 schreef:De RSR had namelijk maar een enkele accu en die zat in de smugglers box 8)


Prima plek, ook voor het gewicht :thumleft:

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

04 maart 2019 0:51

Korte update - de bumpers, hood en ST-spatborden zijn klaar en afgeleverd. (m'n monteur heeft ze er opgehangen om te kijken hoe de pasvorm is - het duurt nog wel even voordat ze erop kunnen.
De metalen RSR verbredingen zijn op de juiste plek gezet en klaar om gelast te worden.
Jammere van de 'flares' is dat het welliswaar de RSR vorm is (en niet de vaak gebruikte turbo-look spatborden), maar dat ze erg slecht afgewerkt zijn en dus nog behoorlijk wat werk gaat zijn om ze strak te krijgen.
Je krijgt in ieder geval al een idee hoe de auto eruit gaat zien..... breeeeed! :mrgreen:
AfbeeldingAfbeelding

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

04 maart 2019 8:46

Vet! :thumleft: :thumleft:

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

04 maart 2019 10:46

Mooie vooruitgang 8)

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

04 maart 2019 22:50

Mooi man, keep up the good work!

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

05 maart 2019 8:08

Ik vind dat groen-geel gestippelde wel wat hebben. Wordt de rest van de carrosserie ook zo? :mrgreen:

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

27 maart 2019 4:10

De workshop heeft nu een aantal van de metalen verstevigingen en F-serie panels gelast, en is druk geweest met het laten passen van de glasvezel bumpers, klep en spatborden voor.
Ik heb daarvoor nog een paar dozen met (reeds lang geleden bestelde) onderdelen, de deuren en de motorklep met ducktail afgeleverd, zodat ie de naden kan laten kloppen.

Ik heb nog wat zaken vanuit de VS besteld, waaronder de knipperlicht units voor, zodat Jason de bevestigingen daarvoor kan maken, maar die zijn nog niet binnen.
We komen er wel, maar er zijn zo ontzettend veel dingen nodig om een '76S in een '73RSR te veranderen, dat we nog wel even bezig zijn met metaal en glasvezel werk.

Afbeelding AfbeeldingAfbeelding

Afbeelding Afbeelding

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

27 maart 2019 8:44

Mooi werk hoor!! :thumleft:

patrick911 schreef:Afbeelding


Heb je dit zo gekocht, en zo ja....zou ik mogen weten waar?

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

28 maart 2019 0:16

thanks!

deze oil-cooler duct heb ik via Elephant racing in de VS, deze zou volgens hun precies gemaakt zijn als het origineel.
Ik kan dat uiteraard niet controleren, maar het paste wel meteen :thumleft:

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

29 maart 2019 0:17

Now THAT's a big butt: :shock: :D

Afbeelding

Deuren gehangen, bumpers en klep sluiten nu mooi aan, de originele smalle G-serie spatborden zijn eruit gehaald en de RSR spatborden kunnen nu gelast worden nu dat deel kaal is.

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

29 maart 2019 1:07

Toppie! :D

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

29 maart 2019 9:27

patrick911 schreef:Afbeelding



Toen mijn RS zo kaal geschuurd was, heb ik even overwogen om 'm gewoon af te laten lakken :wink:

Silver Bullet :mrgreen:

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

09 apr 2019 8:07

Zoals altijd met een projekt als dit, komt er een moment dat er iets fout gaat.
In dit geval zag ik net te laat dat de achterbumper niet correct was. Zie de twee foto's (links de mijne, rechts de echte R6 Martini RSR):

AfbeeldingAfbeelding

Helaas zijn de uitsparingen en de overriders anders. Dat betekent helaas dus nog meer glasvezel werk, maar ja, beter nu dan als ie straks echt helemaal af is.

Verder is de linkerkant nu gelast en moet er alleen nog wat hamerwerk en schuren gebeuren voordat ie 100% is.
Afbeelding

Ben afgelopen zaterdag even gaan kijken bij de werkplaats en heb wat spullen afgeleverd;
Het lijkt erop alsof al het metaal werk nu toch binnen een paar weken af zou moeten zijn en we de auto op de rotisserie kunnen zetten. (die troep ['schutz'] moet nog verwijderd worden van de bodem)
Er zat trouwens wat lichte roest op beide portieren, maar niks schokkends. Heb daar echt even mee gemazzeld... :)
tot gauw

Re: Patrick's 1976 911S naar 1973 Martini RSR projekt

09 apr 2019 8:55

Leuke update, Patrick :thumleft:
Plaats een reactie