Tijd voor een update.
Ik ben vorige week bij de workshop waar het chassis nu staat langs geweest om de plannen door te lopen en wat spullen* af te geven.
Jason had inmiddels al flink wat gedaan, met name omdat de auto nog niet op de rotisserie kan (omdat de oranje 911 die daar nu op zit nog niet af is) en ie wel al wilde beginnen.
Dus hij heeft wat G-serie specifieke dingen gefixed (gaten in het dashboard gedicht, beugels voor de g-serie bumpers verwijderd, airco gat gedicht, dat soort dingen), maar ook het G-serie front paneel verwijderd en vervangen door een correcte F-serie variant (Dansk). zelfde voor de panels die het voorste gedeelte van de wielkasten vormen; die zijn wezenlijk anders bij een G-serie en moesten dus vervangen worden. De schotten voor de batterij-uitsparingen moeten er nog in. Hij heeft verder nog de brackets op de hoedenplank verwijderd (want een RSR heeft die niet) en de stoel bevestiging naar F-series omgezet.
We hebben als test de metalen RSR spatborden er even opgeklemt, maar Jason moet eerst even bij mr X langs die een echte RSR heeft om even wat op te meten; hij had namelijk het idee dat de panels die ik meebracht verbogen waren. Wel handig dat ie ooit aan de echte gewerkt heeft en de eigenaar goed kent.
Verder heb ik via hem iemand weten te vinden die de glasvezel RSR voor -en achterbumpers en de motorklep kan maken, zowel als de voorste RSR/ST spatborden.
Zal nog wel een weekje of 3 duren voordat ze klaar zijn... spannend!
Verder heb ik toch maar de knoop doorgehakt om 'echte' 917 remmen te kopen, in plaats van de 3.3 turbo varianten; die zijn namelijk helemaal niet meer zo veel goedkoper tegenwoordig, en dit maakt op een projekt als dit nou net het verschil, omdanks dat waarschijnlijk niemand het verschil gaat zien. Aanbetaling gedaan, maar het schijnt nog een maand of 4 (!) te duren voordat deze 'batch' remmen klaar zijn voor verzenden.
Als laatste, de zoektocht naar de centrale oliekoeler is nog steeds gaande, en ik denk dat ik wacht tot de voorbumper klaar is omdat ik de groote van het gat wil gebruiken voor m'n beslissing. Er zijn namelijk meerdere bedrijven die adverteren met 'RS of RSR oiliecoolers', en claimen dat de maten zijn als per originele 'Behr' cooler (NLA), maar allemaal zijn ze anders.
Zoals je op de foto al kan zien, is er een gat tussen het front paneel en de vloer en dat is omdat daar een duct in komt. Het onderste deel van het nieuwe front-paneel moet er ook af, omdat er anders nl geen luchtstroom door de koeler zou gaan. Maar die 'duct' geeft ook al aan dat er niet onbeperkte ruimte is, vandaar dus nog even wachten met het selecteren van 'n koeler ...
Echt een super gevoel dat er nu wat schot in zit. Dit is pas het begin, maar het gaat nu de goede kant op in ieder geval.
*spullen afgeleverd: achter spatborden, harness mounting brackets, reinforcements (achter, voor, tunnel) brackets voor de rolbeugel, brackets voor verkorte draagarmen, de eerder genoemde panels, de twee deuren. paneel voor het aangepaste (dual-cilinder) pedalcluster, dead panel.