Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Plekjes, roest en ijsbergen

07 feb 2016 15:39

Mooi zeg, ben benieuwd hoe hij er in het echt uitziet ,maar wellicht zie ik je weer op Aqua best meeting :thumleft:

Re: Plekjes, roest en ijsbergen

07 feb 2016 20:11

:thumleft: mag weer gezien worden :wink: 8) :salut:

Re: Plekjes, roest en ijsbergen

09 feb 2016 22:27

Geen aquabest dit jaar Rene :cry: , schoonouders zijn 250 jaar getrouwd op die dag.

Re: Plekjes, roest en ijsbergen

09 feb 2016 23:21

Reesmees schreef:Geen aquabest dit jaar Rene :cry: , schoonouders zijn 250 jaar getrouwd op die dag.


Ja snap ik want ze zijn al behoorlijk op leeftijd als ik dat lees :mrgreen:

Re: Plekjes, roest en ijsbergen

10 feb 2016 8:21

Ziet er weer mooi uit! :salut:

Re: Plekjes, roest en ijsbergen

10 feb 2016 9:30

Mooi werk, weeral voor komende 30 jaar gerust.... :drive: :thumleft:
Laatst bijgewerkt door Esteban op 10 feb 2016 10:23, in totaal 1 keer bewerkt.

Re: Plekjes, roest en ijsbergen

10 feb 2016 9:47

Mooi traject en erg herkenbaar. Heb zelf een soortgelijk traject gehad deze winter, eveneens bijna klaar (ook zwarte 964). :D

Kan het voorjaar voor jou ook niet snel genoeg komen? :drive: Alvast veel plezier ermee!

Re: Plekjes, roest en ijsbergen

16 jan 2017 15:13

Reesmees, ben nu zo ver dat ik ga beslissen wat er bij mijn auto dient te gebeuren.

Zelf denk ik ongeveer hetzelfde te laten doen als bij de jouwe, maw voorschermen en voorruit wegnemen, roest laten herstellen, en dan de voorkant laten spuiten.
Ook denk ik de plastic bekleding van de dorpels weg te nemen, te controleren op roest, eventueel te spuiten, en terug te monteren met nieuwe rubbers.
Kleurcode is denk ik ook idem, bij de mijne L729, satijnzwart.

Kan je me, eventueel per pb, een richtprijs geven ivm de werken die bij de jouwe zijn uitgevoerd?

Re: Plekjes, roest en ijsbergen

16 jan 2017 15:40

oliver schreef:Ook denk ik de plastic bekleding van de dorpels weg te nemen, te controleren op roest, eventueel te spuiten ...


Als je daar roest vindt, is dat meestal roest van binnenuit ...

Re: Plekjes, roest en ijsbergen

16 jan 2017 16:14

+1
Is een van de bekende (roest) plekken bij een oudere 911, werd o.a. bij onze 3.2 afgelopen voorjaar aangepakt :)

Re: Plekjes, roest en ijsbergen

16 jan 2017 16:19

Als de rubbers van de skirts in de loop van de jaren hard zijn geworden heb je een behoorlijke kans dat door het schuren van desbetreffende rubbers de lak beschadigt is en komt er roest op de plaatsen waar de lak is weggeschuurd.
Dus komt de roest dan uiteraard niet van binnenuit :popcorn:

Re: Plekjes, roest en ijsbergen

16 jan 2017 17:18

Skirts of plastic dorpel bekleding (die als het ware onder de deur zitten - en niet daarbuiten) .... :popcorn:

Ik denk dat we het over twee verschillende stukken plastic hebben :wink:

Re: Plekjes, roest en ijsbergen

16 jan 2017 17:58

Dat kan :salut:
Ik dacht dat degene het over de skirts had en aangezien mijn 964 een overspray gehad heeft en daar de lak beschadigd was door uitgeharde rubbers.
Bij de instaplijsten zal een 964 niet snel roesten onder normale omstandigheden
Aan de binnenzijde verder is denk ik weinig aan het pootje omdat dat niks te verduren heeft en de carroserie ook nog eens verzinkt is .
Al heb ik in de loop van de jaren behoorlijk aangestaste 964's gezien die roesten op hele andere plaatsen dan op de parafan aan de bestuurders kant.
Denk ik ff aan een stukje plaatwerk wat ik jaren geleden heb gezien van een forummer waar ooit een achterlicht unit in moet hebben gezeten:-)

Re: Plekjes, roest en ijsbergen

16 jan 2017 23:18

Klein plekje boven de skirt rechts, zat dit achter: Afbeelding

Klein plekje op het rechter achter scherm net boven het achterlicht, zat dit onder: Afbeelding

Re: Plekjes, roest en ijsbergen

24 feb 2017 17:38

goed bezig!

Re: Plekjes, roest en ijsbergen

19 jul 2017 20:55

Ammo is wel leuk om te volgen.
In dit filmpje pakt hij de bekende roestplekjes op z'n 964 aan.
https://youtu.be/GukJTehoHP4
Plaats een reactie