964 upgrade naar 340 pk
Geplaatst: 13 jan 2016 17:11
Hallo allemaal,
Een dik jaar geleden kocht ik van Niels een nachtblauwe 964 C4.
Zie http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=43143
Zoals de dingen gaan, is hij inmiddels een beetje ge-upgrade
De motor was met 280.000 km toch een beetje moe dus die hebben we meteen maar vergroot tot 3.9
Tevens onderstel aangepast en een M&M-uitlaat om beter te kunnen uitademen.
Hij is net op de rollenbank geweest en het vermogen is 340 pk. Je merkt in de praktijk echt de mooie vlakke koppelkromme want hij pakt al vroeg lekker op.
Zie ook http://www.porscheforum.nl/album/album_pic.php?pic_id=67014

- Capricorn 109mm cylinders
- CP Pistons gesmede zuigers met DLC gecoate zuigerpennen
- Carrillo drijfstangen met Carr drijfstangbouten
- 996 GT3 oliepomp
- Schrick overmaat inlaatkleppen
- Schrick overmaat uitlaatkleppen
- Schrick klepveren, titanium retainers en locks
- Koppen afgedicht d.m.v. labyrinth ringen
- Luchtmassameter ombouw
- Lichtgewicht vliegwiel kit icm RS koppeling
- Refurbished blikwerk (Koelkap en koelfan)
- ECU aangepast dmv eprom
- M&M uitlaat
Verder:
- Porsche Classic radio ingebouwd
- Derde remlicht toegevoegd
- Binnenkort wordt Xenon toegevoegd (wel met fluted lens) - Singer-achtig setje uit Canada
Hij staat nu op winterwielen en dat maakt hem een heerlijke daily driver.
Op den duur gaan we ook de binnenkant nog even aanpakken met de alcantaraboer, en misschien een remmen-upgrade.
Volgens mij is hij redelijk klaar nu, maar als jullie nog briljante tips hebben dan hoor ik die ook graag haha!!
Groet John
Een dik jaar geleden kocht ik van Niels een nachtblauwe 964 C4.
Zie http://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=10&t=43143
Zoals de dingen gaan, is hij inmiddels een beetje ge-upgrade

De motor was met 280.000 km toch een beetje moe dus die hebben we meteen maar vergroot tot 3.9
Tevens onderstel aangepast en een M&M-uitlaat om beter te kunnen uitademen.
Hij is net op de rollenbank geweest en het vermogen is 340 pk. Je merkt in de praktijk echt de mooie vlakke koppelkromme want hij pakt al vroeg lekker op.
Zie ook http://www.porscheforum.nl/album/album_pic.php?pic_id=67014
- Capricorn 109mm cylinders
- CP Pistons gesmede zuigers met DLC gecoate zuigerpennen
- Carrillo drijfstangen met Carr drijfstangbouten
- 996 GT3 oliepomp
- Schrick overmaat inlaatkleppen
- Schrick overmaat uitlaatkleppen
- Schrick klepveren, titanium retainers en locks
- Koppen afgedicht d.m.v. labyrinth ringen
- Luchtmassameter ombouw
- Lichtgewicht vliegwiel kit icm RS koppeling
- Refurbished blikwerk (Koelkap en koelfan)
- ECU aangepast dmv eprom
- M&M uitlaat
Verder:
- Porsche Classic radio ingebouwd
- Derde remlicht toegevoegd
- Binnenkort wordt Xenon toegevoegd (wel met fluted lens) - Singer-achtig setje uit Canada
Hij staat nu op winterwielen en dat maakt hem een heerlijke daily driver.
Op den duur gaan we ook de binnenkant nog even aanpakken met de alcantaraboer, en misschien een remmen-upgrade.
Volgens mij is hij redelijk klaar nu, maar als jullie nog briljante tips hebben dan hoor ik die ook graag haha!!
Groet John