Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 20:06



Antwoord op onderwerp  [ 78 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
1977 Targa 3.6 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht 1977 Targa 3.6
Ik moet nog even geduld bewaren, maar over een weekje of wat komt mijn nieuwe project aan vanuit de VS: Een 1977 911 Targa.

En géén matching numbers, maar hele dikke numbers: 300pk achterin :) Er ligt een 3.6 varioram uit 1997 in die slechts 45000 miles gelopen heeft. Dat wordt leuk dus. Verder zit er wel wat werk aan, slechte lak, interieur mag opgefrist, en er zal vast nog wel een en ander opduiken. Maar goed, dat is de hobby toch. Hier vast wat pics:


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Eerste uitdaging is om hem voor 20 mei technisch 100% en op kenteken te hebben. De bedoeling is om de Ramble Rally ermee te gaan rijden, en die start de 22e. Met een beetje geluk is hij eind april binnen, zou dus wel moeten lukken. Maak me een beetje zorgen over de uitlaat, is custom made, en zo op het oog stelt de demper niet veel voor. Moet dus even iets voor verzonnen worden RDW technisch, want die geluidsmeting staat me nog wel bij van vorige keer :mrgreen: . Wil hem ook meteen met het juiste vermogen gekeurd hebben, dus alles moet 100% in orde zijn.

Na de rally bepaal ik wat ik met verder met de 911 ga doen... :drive: :drive:
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


16 maart 2016 16:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: 1977 Targa 3.6
Geinig projectje. Heb je er wel een kenteken bij (verkoper: car is currently not registered for on-road use in CA)?
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


16 maart 2016 21:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 1977 Targa 3.6
Yep, komt gewoon met title. Was niet geregistreerd ivm de emissie test in Californië.
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


16 maart 2016 21:25
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Brabant - Westland
Bericht Re: 1977 Targa 3.6
Hoppa!! 300 pkaas, niet verkeerd hoor.

Succes met het project :thumleft:
_________________________________________
924 Track '84

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.


16 maart 2016 22:15
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 1977 Targa 3.6
Mooi 'sleeper' projectje :mrgreen: :thumleft:


17 maart 2016 8:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Zoetermeer
Bericht Re: 1977 Targa 3.6
Wow, leuk project. Misschien kan ik hem wel zien in het echt. :D
_________________________________________
Om dromen waar te maken moet je wel eerst wakker worden.


24 maart 2016 21:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 1977 Targa 3.6
Hij is binnen en wel! Helaas flink wat vertraging opgelopen omdat de USA title niet bij de juiste vervoerder terecht was gekomen, hij had hier eigenlijk in april moeten zijn. Daarom had ik me ook vast ingeschreven voor de Vet Cool Man rit van afgelopen zaterdag, en dat is gelukt :) Met tijdelijke platen want ik had de kentekencard nog niet binnen...


De auto was nog in een veel betere staat dan dat ik had durven hopen. Wat plamuur op 1 deur, voor de rest snaarstrak en roestvrij. Originele boekjes lagen erin, evenals het complete gereedsschapssetje. Onderhoud is ook goed bijgehouden, heb van de afgelopen 15 jaar voor 30k USD rekeningen erbij en voor de RDW keuring was het een kwestie van de verlichting aanpassen, achteruitrijverlichting fixen (kabeltje vervangen bij de bak), banden vernieuwen, wiellager stellen en de ruitensproeiers gangbaar maken. In 1 keer glansrijk door de keuring. Er was echter wel een probleem met het chassisnummer, dat stond al in de UK geregistreerd op een 2007 auto... Maar dat bleek gelukkig een foutje van hen. Was wel even billenknijpen!


De motor loopt erg goed, een klepstoter hoor je wat wanneer hij koud is maar voor de rest perfect. Start direct, pakt goed op en haalt goed door :) Richting de 300pk in een G is wel een beleving hoor! Met 4,3 kilo per PK heb je power te over. Het mooie is nu ook dat ik 3600cc en 210kW op het kenteken heb, helemaal legaal en goedgekeurd door de RDW!


Bak is wat je van een 915 kan verwachten, het werkt allemaal prima maar je moet wel een beetje kunnen roeren. De bak heeft een tijdje terug ook een revisie gehad en dat is te merken. Koppeling is lekker zwaar en pakt goed op.


Optisch is er nog aardig wat te doen, met name aan het interieur, dus ik vermaak me de komende tijd zeker nog wel, zowel met de auto op de brug en zittend achter het stuur. :drive: :drive:



Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding



En het geluid is fenomenaal:


_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


21 jun 2016 11:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
Bericht Re: 1977 Targa 3.6
klinkt goed :cheers:
_________________________________________
Ex 964 C2
Ex Targa 964 C4
Ex 911T 1972
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono


21 jun 2016 12:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: 1977 Targa 3.6
Klinkt zeker goed. Heb'm bij Vet Cool Man aanschouwd. Mijn vraag; was de taartschep een must, of zou de originele klep nog gepast hebben?
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


21 jun 2016 16:40
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 1977 Targa 3.6
Gefeliciteerd met je aanwinst :thumleft:

Even een vraagje over je tijdelijke kenteken. Heb je gewoon een setje witte platen laten drukken? Ik heb bij mijn 924 ook geen platen meer, maar moet hem tot bij de RDW rijden op 5 juli en vroeg me af hoe dat moet.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


21 jun 2016 18:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 1977 Targa 3.6
Anne 2.7 schreef:
Klinkt zeker goed. Heb'm bij Vet Cool Man aanschouwd. Mijn vraag; was de taartschep een must, of zou de originele klep nog gepast hebben?



De Varioram unit steekt dusdanig uit dat de Turbo Tafel een verplichte optie is :)
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


21 jun 2016 19:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 1977 Targa 3.6
Johann schreef:
Gefeliciteerd met je aanwinst :thumleft:

Even een vraagje over je tijdelijke kenteken. Heb je gewoon een setje witte platen laten drukken? Ik heb bij mijn 924 ook geen platen meer, maar moet hem tot bij de RDW rijden op 5 juli en vroeg me af hoe dat moet.



Als je naar het RDW moet kan je via hen een eendagskenteken aanvragen. Dat is gratis en mag je zelf in elkaar knutselen met karton en papier. Moet je wel een (WA) verzekering hebben, maar dat is ook te regelen voor 1 dag, zijn speciale polissen voor.
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


21 jun 2016 19:21
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 1977 Targa 3.6
@johann, online een eendagskenteken aanvragen bij de rdw voor 5 juli. Kenteken op een A3'tje schrijven (2x) en achter voor- en achterruit plakken.
Klaar is Clara.
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


21 jun 2016 19:24
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 1977 Targa 3.6
Dank jullie heren. De kenteken heb ik reeds aangevraagd. Ik kon alleen geen info vinden over het plat zelf, maar dan ga ik gewoon een printje achter de raam plaatsen. Leker makkelijk :thumleft:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


21 jun 2016 20:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Ex. 911 Carrera 3.2 Moosgrün metallic, nu Alpine A110 Legende Iriswit
Regio 077
Bericht Re: 1977 Targa 3.6
Leuk project en de motor klinkt goed :thumleft: :salut:
_________________________________________
Less is more !


23 jun 2016 9:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 targa ‘87; 944 S ‘87; Taycan 4S CT
Bericht Re: 1977 Targa 3.6
Zieg er goed uit! Alleen die BBS'en....


23 jun 2016 10:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 1977 Targa 3.6
die BBS en zijn erg periodiek correct voor een G model. Rood met goud, lekker fout!
_________________________________________
Life's to short not to live it up a little!


23 jun 2016 11:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 1977 Targa 3.6
Mee eens, ben ook een matje aan het kweken zodat ik er zelf ook bijpassend uitzie :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


23 jun 2016 13:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 1977 Targa 3.6
:cheers: , pictures or ...... Veel plezier met de wagen!
_________________________________________
Life's to short not to live it up a little!


23 jun 2016 13:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Black 993 ex 911 2.7S Targa bj. 77
N-br
Bericht Re: 1977 Targa 3.6
Top , mooie aanwinst :cheers:
Heel benieuwd naar het eind resultaat.


23 jun 2016 20:28
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Zoetermeer
Bericht Re: 1977 Targa 3.6
Klonk goed op de Vet Cool Man dag. :thumleft:
Volgens mij heb ik nog een foto gemaakt toen je naast me stond...
_________________________________________
Om dromen waar te maken moet je wel eerst wakker worden.


23 jun 2016 21:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 1977 Targa 3.6
Gisteren begonnen met strippen, want hij gaat over een paar weekjes naar de spuiter. Je merkt echt dat dit een echte California car is, alle schroefjes en moertjes draai je zo los. Geweldig om een keer een auto te hebben waarvan niet alles afbreekt of vast zit haha :mrgreen: . Af en toe is het wel lastig sleutelen door de aanpassingen voor het 3.6 blok, want er ligt een knoepert van een (actieve) oliekoeler voorin de wielkast en een drysump olietank onder het achterspatbord, maar her en der wat losmaken en het ging redelijk.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


1 slecht plekje gevonden, onderkant dorpel. Amerikaans gefixt, roestgaatjes kan je het best dicht plamuren want dan zie je ze niet meer, en uit het oog is uit het hart. Not. Hier ga ik even een nieuw stukje inlassen. Voor de rest heb ik nergens roest gevonden dus dat is mooi.


Afbeelding


Verder ga ik de stoelen opnieuw bekleden en heb ik een setje zwarte Fuchsen klaar staan, het zal een stuk rustiger ogen straks. Die BBS RS wielen zijn erg gaaf, maar het is een beetje een kermis op een rode auto met spoilers. Misschien dat ik ze onder de T1 zet, als ik dat passend krijg tenminste. De koplampringen die nu verchroomd zijn laat ik ook meespuiten, wordt het ook wat strakker en cleaner van.


Will keep you posted :)
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


28 okt 2016 8:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 1977 Targa 3.6
Ik denk dat je helemaal gelijk hebt over het beeld van de auto met Fuchs velgen er onder.
Deze BBS-en zijn prachtig, maar de combi met Targa is te schreeuwerig.

Leuk topic. Succes !


28 okt 2016 9:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: 1977 Targa 3.6
Leuk man! En wat een sound! Is die van mij maar een "braaf beestje" bij.

Aan de Pk's kan ik weinig veranderen maar de sound gaan we binnenkort een beetje kietelen met een Dansk.

Heel veel plezier met je project. Graag veel plaatjes!

Ik blijf het volgen.
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


29 okt 2016 19:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 1977 Targa 3.6
Weer wat verder ondertussen!


De twee plekken waar we roest verwachten bleken helemaal niet roestig... Na het wegschuren van het plamuur bleek dat de (SC) schermen niet goed afgelast waren! Dat hebben we dus zelf maar even gedaan :)

Voor:

Afbeelding


Na:

Afbeelding


De 911 is vorige week naar de spuiter gebracht, en die is al lekker bezig. De kofferklep moest helemaal kaal omdat de grondverf niet lekker pakte, schijnt vaker voor te komen bij Amerikanen - ze gebruik(t)en daar nogal eens een ander laksysteem dan wat hier de norm is. Wel complimenten van de spuiter over het plaatwerk, alles is mooi recht, strak en roestvrij. De kofferklep was zelfs uitzonderlijk netjes.


Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding


Over twee weken mag hij weer opgehaald, kijk uit naar het resultaat.


Verder ben ik nu met de stoelen bezig, oude bekleding eraf en nieuwe erop. En her en der wat onderdelen bestellen. Zou mooi zijn als hij voor 2017 weer helemaal af is :)
_________________________________________
991.2 Targa 4 GTS


26 nov 2016 14:05
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 78 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Vlaanderen


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.