Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 16:16



Antwoord op onderwerp  [ 496 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 20  Volgende
Johann's 924 Turbo - een cult in de dop. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2, 1998
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Voorbeeld van een goed stukje self education. Knap werk hoor!


27 sep 2017 15:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
sorry voor de topicvervuiling, maar via Vavato staat er nu een 924 Turbo te koop (voor de geïnteresseerden..)

https://vavato.com/nl/#!/auctions/59bfa16f9edad/lots/70

Bekend hier?

Afbeelding
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


18 okt 2017 14:56
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Mooie auto, ik ben benieuwd waar hij eindelijk voor weggaan. Op dit moment is de hoogste bod €7.250,00 met zes dagen te gaan. Ik gok dat hij voor ~€16.000,00 naar de nieuwe eigenaar gaan.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


18 okt 2017 15:58
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Johann schreef:
Mooie auto, ik ben benieuwd waar hij eindelijk voor weggaan. Op dit moment is de hoogste bod €7.250,00 met zes dagen te gaan. Ik gok dat hij voor ~€16.000,00 naar de nieuwe eigenaar gaan.


De bieder betaalt boven op de veilingsprijs 17% en dan nog eens 21% BTW.
Dus €16.000,00 is te hoog.


22 okt 2017 14:29
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Hij zegt ook dat hij voor €16k naar de nieuwe eigenaar gaat. :wink: Ergo incl. opgeld en belastingen ed...
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


22 okt 2017 14:41
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Brabant - Westland
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
En voor hoeveel is hij weg? :drive

€8.250,00 hoogste bod lees ik op de site. Is dat de eindstand?
_________________________________________
924 Track '84

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.


24 okt 2017 21:54
Profiel WWW
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
In totaal voor €11.679,25 maar de nieuwe eigenaar gegaan. Volgens mij een koopje en voor mijn gevoel was er maximaal twee bieders mee bezig geweest.

Maar er stond wel iets over een kleine schade plekje links achter en er waren geen foto’s van de motor. Dus mogelijk zit hier meer werk aan dan de foto’s doen vermoeden.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


25 okt 2017 7:44
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Geïnspireerd door MPH's update over de vorderingen met zijn 924 Turbo, realiseerde ik me dat ik jullie geen update heb gegeven het afgelopen jaar. Dat kan natuurlijk niet, dus bij deze een giga update :D

Hoewel mijn 924 Turbo gedurende de 10 000km die ik heb afgelegd in 2017 zich echt goed heeft gedragen, blijft het een oud gebakje en ging er wat dingetjes mis. Vlak voordat ze de schorsing in ging in december 2017 ging de koppeling opeens raar doen en een week later lag het pedaal op de grond. Het was voor mij een erg drukke periode met familiebezoek in Zuid Afrika over de kerst en het starten van een nieuwe baan in januari. Maar de auto moest klaar zijn op 1 maart want dan had ik al een afspraak staan om samen met Dapatch een nieuwe nokas in de 924 te bouwen.

Dus in de koude dagen van februari ging ik aan de slag...

Omdat ik een plas remvloeistof onder de klokhuis zag liggen wist ik dat mijn hulpcilinder lek was en heb ik alvast eentje ingeslagen. Bij een 924 Turbo is sleutelen altijd lastig, dus alvorens ik de hulpcilinder kon verwijderen moest eerst de startmotor er vanaf halen.

Afbeelding
Startmotor op zijn plek

Uiteraard ging dat niet zo makkelijk...na 34 jaar zat de bovenste bout goed vast. Met de hulp van conculega Bob Hahn heb ik van alles geprobeerd om de bout los te krijgen. Een beitel, warm stoken, WD40, Remvloeistof, weer warm stoken en na 4 uren liet hij eindelijk los.

Afbeelding
Beitel merken op de bout

Afbeelding
Startmotor en hulpcilinder eindelijk weg

Na wat koeken en koffie ben ik met volle moed ging ik de nieuwe hulpcilinder plaatsen en was ik de koppeling gaan ontluchten. Maar alles wat ik heb geprobeerd wil maar niet lukken. De koppeling bleef op de vloer hangen :|

Erg gefrustreerd ging ik naar huis. Na vele uurtjes op het net had ik voldoende aanwijzingen gevonden dat ook mijn hoofdkoppelingscilinder het geest heeft gegeven :cry: Schijnbaar komt het vaker voor dat ze tegelijk kapot gaan. Ik moest heel diep in de buidel tasten voor een nieuwe hoofdkoppelingscilinder, ze zijn best aan de prijs :shock:

Maar wat moet, dat moet en met een lichter portemonnee en nieuwe moed ging ik een week later weer sleutelen.

Eerst maar ruimte maken om bij de hoofdkoppelingscilinder te komen. Dus het voorstoel moest er uit.
Afbeelding

Daarna ging ik er in...
Afbeelding
Selfie of the year winner 2018

Eenmaal bij de hoofdkoppelingscilinder is het duidelijk dat mijn vermoede juist was, ook deze is lek en glimt van de remvloeistof.
Afbeelding

Het was even pielen maar na enkele minuten had ik hem uit de auto.
Afbeelding
Oud vs. Nieuwe

Daarna heb ik de boel terug gebouwd en opnieuw een poging gewaagd om de cilinders to ontluchten. Deze keer ging het perfect :cheers: :ba:

Afbeelding
mijn superhandigeontluchtingshulpmiddel :D

Het was ook net op tijd want de tijd stond te drongen en de Schnitzeltour was om de hoek. Daarom ging ik een week later weer op pad naar de sleutelhok van Dapatch. Het eerste taak was om een van zijn slopers van het brug te krijgen zodat mijn 924 erop kon. Ik kan kullie vertellen dat een 968 zonder onderstel verplaatsen best een karwei is. :pale:

AfbeeldingAfbeelding
Transaxle Heaven

Eenmaal op het brug zijn we begonnen met een epische middag sleutelen want ik moest weer met de 924 naar huis :)

Afbeelding
Dapatch druk aan't sleutelen

Toen we de nokas eenmaal er uit had was duidelijk dat het ook echt nodig was
AfbeeldingAfbeelding

Ook de klepstoters waren niet zo fris meer en er zaten gaten in de verharde coating van 5 klepstoters. Gelukkig had ik een NOS setje gescored en heb ik ze allemaal vervangen
Afbeelding

Na vele uren sleuteln zat de nieuwe klepstoters en nokas op hun plaats.
Afbeelding

Hierna waren we nog een uur of twee bezig met kleppen stellen en alles weer terug te bouwen.

Om een uur of tien reden we het schuur zelfvoldaan uit 8) :ba:
Afbeelding

Mijn nieuwe baan heeft helaas een negatieve impact op mijn tijd om te sleutelen, dus heb ik noodgedwongen wat werk laten uitvoeren door de Loods.
1)Ze hebben voor mij een olielek verholpen bij de olieslangen van de turbo.
2)Ze hebben mijn stuurhuis afgesteld. het stuur was zo zwaar dat ik veel inspanning moest gebruiken om door een bocht te komen. Het is nu vele malen beter.
3) Ze hebben een zwaar versleten binnenste stuurkogel vervangen. hierdoor stuurt de 924 veel strakker in
4) Verse APK
Bij het ophalen van mijn auto bij de Loods merkt ik dat ze voor geen meter liep. Na wat inspectie bleek dat ze mijn bezine afstelling helemaal hebben vernaggeld. Dat gaf me de gelegenheid om ze een masterclass K-jet te geven en uit te leggen hoe je een k-jet auto moet afstellen. Een uurtje later was ik op weg naar huus :mrgreen:

Deze winter staan ook aardig dingetjes op mijn lijste:
1) Achterraam rubbers vervangen
2) middenconsole uitbouwen en vervangen voor een NOS unit zonder schade
3) Warmloop regelaar vervangen voor een gereviseerde unit
4) Boostpipe vervangen voor een NOS unit die niet is opgelapt met siliconen
5) Grondig reinigen polijsten en weer de tectyl bijwerken
6) de "demister"op de achterklep maken
7) de wisser op de achterklep weer aansluiten
8.) achter interieur panelen vervangen voor een nette gebruikte set zonder after market speaker gaten
9) airco laten vullen
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


23 nov 2018 21:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Nou Johann, weer aardig wat stappen gemaakt! Petje af en gelukkig heb je nog wat op je to-do lijstje staan, anders duren de weekenden wel heel lang :mrgreen:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


24 nov 2018 12:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Man man wat een werk! Wat zal het een lekker gevoel geweest zijn toen je weg reed! Duurt bij mij nog wel ff.
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


24 nov 2018 18:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Johann schreef:
Deze winter staan ook aardig dingetjes op mijn lijste:
1) Achterraam rubbers vervangen
2) middenconsole uitbouwen en vervangen voor een NOS unit zonder schade
3) Warmloop regelaar vervangen voor een gereviseerde unit
4) Boostpipe vervangen voor een NOS unit die niet is opgelapt met siliconen
5) Grondig reinigen polijsten en weer de tectyl bijwerken
6) de "demister"op de achterklep maken
7) de wisser op de achterklep weer aansluiten
8.) achter interieur panelen vervangen voor een nette gebruikte set zonder after market speaker gaten
9) airco laten vullen


Zoveel heb ik helaas afgelopen jaar niet aan mn auto kunnen doen. Chapeau :thumleft:

Heb je deze winter al zaken van je lijstje kunnen strepen?


09 jan 2019 13:16
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Ik heb nog niets kunnen strepen helaas, maar dat heeft gelukkig een goed reden :D

Ik ben de laatste maanden bezig geweest om de heren van Porsche to Peking Roadtrip te helpen hun 924's klaar te maken voor de APK. 924's die jaren niet heeft gelopen met onbekende problemen kan echt vies tegenvallen, maar gelukkig ben ik verslaafd aan sleutelen en er zit aardig vooruitgang in 8)

Mijn Turbo is dan ook nooit ver van mijn gedachten. Ik heb inmiddels een hoop onderdelen binnen :D

1) Gereviseerde WUR uit Australie
Afbeelding
2) NOS middenconsole uit Spanje
Afbeelding
3) Achterwisser knopje uit Engeland
Afbeelding
4) NOS afgdekkap voor de achterruitenwisser
Afbeelding
4) NOS Boostpipe gescored bij van Zweeden
Afbeelding
5) DAP9000 voor de beter poetswerk van Carclean
Afbeelding

In Februari gaan ik dag of twee vrij maken om de Turbo gereed te maken voor de roadtrips van 2019. Ik heb er zin in!
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


11 jan 2019 11:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Tof lezen zeg !
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


11 jan 2019 14:22
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Gave goodies Johann!

Eeuh, die boostpipe!!!! Hoe krijg je dat nou weer voor elkaar!
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


11 jan 2019 22:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Mooi werk Johann. Poetsen ook?! Ik kreeg de tip om éerst ff een deur of zijscherm van de sloop te halen en daarmee te experimenteren (je gaat er zo door heen, ook met een excentrische machine). Heb je ook een lakdiktemeter? Heb geen idee van de diktes van toen..
Leuk draadje om te volgen vriend :-)
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


13 jan 2019 19:57
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
:res:

Goed bezig, Johann :thumleft:


13 jan 2019 21:40
Profiel WWW Facebook 
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Dank allemaal!

996Tom schreef:
Mooi werk Johann. Poetsen ook?! Ik kreeg de tip om éerst ff een deur of zijscherm van de sloop te halen en daarmee te experimenteren (je gaat er zo door heen, ook met een excentrische machine). Heb je ook een lakdiktemeter? Heb geen idee van de diktes van toen..
Leuk draadje om te volgen vriend :-)


Met een DAP moet je echt je best doen om door de lak te branden. Maar ik heb in een verre verleden leren polijsten en spuiten. De lak van de Turbo heeft aardig patina, dus als ik het toch verprutst komt het moment van een bare metal respray gewoon een stukje dichter bij.....en mag ik weer gaan slopen en opbouwen 8)
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


13 jan 2019 23:03
Profiel
PorscheForum Rakker
964 C2
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Ik heb zo’n zelfde DAP en dat gaat prima, je gaat echt niet zomaar door de lak heen. Leuk werk om m in een aantal fasen weer helemaal goed gepolijst te krijgen, maar vind het wel veeeel werk.... zeker als je ook de velgen, kunststof en interieur ook nog onder handen neemt...


14 jan 2019 22:28
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Nog wat voor jouw Johann ?


10 jun 2019 19:20
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Lekker! Als de prijs wat zachter was heb ik ze over genomen. Na 4 jaar sleutelen aan mijn eigen turbo en de P2P hokken van PBVH Tours heeft een 924 voor mij nog maar bitter weinig geheimen 8)
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


11 jun 2019 8:38
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Afgelopen weekend weer flink aan het klussen geweest.

Over de afgelopen drie jaar heb ik onderdelen verzameld voor een klusje waar ik weinig zin in had, maar dat ik wist de auto veel leuker zullen maken. De achter interieurpanelen vervangen en daarbij de speakers en veiligheidsgordels.

Wat had ik nodig?
- Twee gebruikte achterpaneeltjes in top staat. Ze zijn niet meer nieuw te leveren en zijn meestal rot. Ik heb er 11 gekocht via eBay om uiteindelijk een setje van twee nette exemplaren te hebben.
- Twee nieuwe speakers 4x6
- Twee "nieuwe" veiligheidsgordels. De mijne ging niet meer zo soepel terug rollen
- Twee nieuwe Raamrubbers, want je kunt het interieurpaneel niet loshalen zonder de ram er uit te halen :oops:
- Twee nieuwe sierstrips, want de oude past niet in frisse rubber
- Twee raampjes, want er zal geheid een barsten

Na zeven uren zweten, vloeken en tieren is het me gelukt 8)

Eerst maar het raampje er uit:
Afbeelding
De ene ging goed, de andere is geknapt

Zo zag het er uit, met een sjonnie speaker aan beide kanten. Gewoon op het paneel geschroefd :cry:
Afbeelding Afbeelding

Daarna voorzichtig alle schroeven en drukkers los gehaald. De sjonnie speaker heeft duidelijk zijn beste tijd gehad
Afbeelding Afbeelding

Daarna de boel schoon gemaakt, antidreunmatten in de speakerholtes geplakt en de nieuwe speakertjes gemonteerd.
Afbeelding Afbeelding

Nadat ik de nieuwe veiligheidsgordels heb gemonteerd, was het tijd de panelen te plaatsen. Het viel niet mee de oude skai weer goed op hun plaats te krijgen. Dat omdat het gekrompen was op plekken en dor op andere plekken. Maar met geduld, spuitlijm van 3m en een heleboel klemmen is het eindelijk gelukt.
Afbeelding Afbeelding

Met de lijm "uitgehard" was het tijd begon de strijd om de ramen met nieuwe rubbers en sierlijsten weer te plaatsen. Hier was ik best een tijde mee bezig. Maar het is gelukt 8)
Afbeelding

Omdat alles tog al open lag, heb ik ook dit moment gepakt om de achterste ruintenwisser weer werkend te krijgen. Ook best een rot klusje, maar het geeft enorm voldoening om te weet dat mijn wisser die nooit gaan gebruiken het doet :lol:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Een laatste issue waar ik sinds februari veel last van heb is dat de verwarming continue op "Full Blast" staan :? Na veel uitzoekwerk bleek het de klep te zijn die niet meer goed functioneert. De klep zit heel diep achter op het blok, direct boven het klokhuis. Het was dus een ongelooflijk rot klusje. Zoals ik nu hier zit te typen heb ik enorm pijn aan mijn klauwen :(

Daar zit 'ie dan
Afbeelding

Ik moest eerst de bobine en wat bekabeling uitbouwen, maar toen was hij binnen 15 minuten uit de auto. Daarna kwam de echte uitdaging...met een hand twee slappe pijpen weer op de nieuwe klep zien te krijgen.

Hier zie je de nieuwe klep (En mijn Birkenstock veiligheidsschoenen :roll: )
Afbeelding

Na nog een uur of twee vechten met de nieuwe klep zat hij er in.
Afbeelding

en omdat ik toch al koelvloeistof kwijt was, nam ik de gelegenheid om ook het koelvloeistof reservoir te vervangen 8) De oude is links, als je twijfelt.
Afbeelding Afbeelding

Gedurende het opbouwen zag ik helaas dat de bougiekabel tussen mijn bobine en verdeelkap kapot was. Het is al een geruime tijd niet best geweest afgaand aan de hoeveelheid zwarte troep die ik in de verdeelkap tegenkwam :bang:

Gelukkig had PTT een oude kabel liggen, dus die heb ik even opgepikt en kan ik vanavond weer verder om de boel ontluchten en dan is mij lijstje met klusjes een stuk kleiner. Nu nog de 968 Stabilisator stangen er onder hangen en polijsten. Wordt vervolgt :salut:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


11 jun 2019 12:21
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Johann schreef:
Ik heb er 11 gekocht via eBay om uiteindelijk een setje van twee nette exemplaren te hebben.

Authist. :cheesy: Goed verhaal man! :thumleft:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


11 jun 2019 12:50
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Mooi verhaal, dito foto's, Johann :thumleft:


11 jun 2019 13:01
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Top Johann! Lekker bezig.

Mijn Turbo is ook nagenoeg klaar.(voor wat dit ook betekent bij een auto van 40 jaar...) Zal het topic ook weer eens bijwerken.
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


12 jun 2019 9:17
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Dank heren,

Ik heb ook veel genoegen in mijn 931, met elke ingreep is ze beter. Vanaf de eerste rit mijn favoriete Porsche, gewoon subliem. :drive: 8)
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


12 jun 2019 9:40
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 496 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 9, 10, 11, 12, 13, 14, 15 ... 20  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.