Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 20 apr 2024 2:47



Antwoord op onderwerp  [ 496 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 20  Volgende
Johann's 924 Turbo - een cult in de dop. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Avonturen met mijn 924 Turbo
giulia schreef:
mbembe schreef:
Je bent toch lid van de ANWB? Die had je ook kunnen bellen. 12.000x per jaar maken ze een auto open omdat de sleutels er nog in zitten, en dat doen ze zonder een ruitje in te tikken :wink:


Ja handig...3 kwartier wachten met draaiende motor. Denk dat de buren van Johannnnnn het al lang hadden opgelost voor de ANWB-er er zou zijn. :mrgreen:

Haha ja das ook weer zo :mrgreen:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


08 nov 2016 12:56
Profiel
PorscheForum Rookie
Bericht Re: Avonturen met mijn 924 Turbo
succes, maak er weer een topper van !


18 nov 2016 17:59
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Avonturen met mijn 924 Turbo
Na de drama met de zelf sluitende deur van de 924 is onze relatie iets minder...de vertrouwen is weg. Ze reed nog heel lekker maar ik wist niet wanner ze me weer buiten zou sluiten. Ik ging daarom sinds die noodlottige nacht altijd met een extra sleutel op zak op pad met de 924. Ik wist echter dat het zo niet verder kom, het was dus tijd voor een interventie.

Ik heb de afgelopen weken wat onderdelen verzameld:
- een nieuwe raamsnor en clips
Afbeelding Afbeelding
- Gebruikte slotmechanisme in goede staat
Afbeelding
- Nieuwe deurklink sierstrip. Niet de juiste type maar de enige wat ik de afgelopen zes maanden hebben kunnen vinden.
Afbeelding

Gisteravond dus met volle moed de linkerdeur gedemonteerd.
Afbeelding

De raamsnor was best versleten, dus als eerste taak heb ik deze vervangen.

Voor (zie de flinke hap uit de rubber):
Afbeelding
Na:
Afbeelding

De volgende klus was het demonteren van de slotmechanisme. Helaas zag ik na demontage dat de gebruikte slotmechanisme voor de rechterportie was :?
Ik had nog zin om te sleutelen dus besloot ik de versleten sierstripjes van de deurklinken te verwijderen en de nieuwe te plaatsen. Helaas viel het hier ook tegen...ze passen niet. De advies op de interwebs is om ze te lijmen maar dat wil ik liefs niet doen. Daarna ben ik maar gestopt, want verder sleutelen had weinig zin. :cry:

Vanmorgen met Alpo gebeld en ze had een nieuwe slotmechanisme liggen, dus heb ik besloten toch maar voor een nieuwe te gaan. Op de ingeving van het moment nam ik ook de kapotte sierstip mee, ik dacht misschien als ze een voorbeeld zien kunnen ze in de schappen gaan zoeken voor oude voorraad. Dus ik in de auto richting Haarlem :drive: Eenmaal aangekomen lag de slotmechanisme voor me klaar.

Alpo had geen sierstripjes, dus besloot ik om dan maar een set nieuwe deurgrepen voor een 944 te kopen. De 944 deurgrepen heeft geen sierstripjes en is van massief aluminium maar past prima op een 924. Niet ideaal maar ik kan niet meer tegen de lelijke deurgrepen van mijn 924. Geen twee minuten later kwam de baliemedewerker met spiksplinternieuwe 924 deurgrepen aangelopen. Dus ze hadden geen sierstipjes meer maar complete unit had ze gewoon op voorraad! :ba: :cheers: 8)

Afbeelding

Goedkoop waren ze niet, maar ik moest ze hebben.

Eenmaal thuis ben ik weer de garage ingedoken. Ik heb de slotmechanisme ingebouwd en daarna aan de slag gegaan met het overzetten van de deurgrepen en slotcylnders. De deur gaan nu weer goed open en dicht zonder in slot te vallen en de deurgrepen is een plaatje geworden.

Voor:
Afbeelding

Na:
Afbeelding

Vanaf 1 januari gaan de 924 de overgangsregeling in en zal ik tot 1 maart niet meer de weg op mogen, maar als ik 1 maart de weg op gaan zal het zijn op een nieuwe onderstel :drive:

De setje Bilstein B6'en is inmiddels ook onderweg
Afbeelding Afbeelding

Tot zover mijn update, over enkele weken meer.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


24 dec 2016 22:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
"Porsche's zijn om op te vreten..."
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Goed bezig Johann... :cheers: :ba: :drive:
_________________________________________
Porsche's zijn om op te vreten....


25 dec 2016 10:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
+1 :thumleft: :res:


25 dec 2016 13:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
ik zal alvast plaats maken. :thumleft: :thumleft:
_________________________________________
Picasa album


25 dec 2016 13:42
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Lekker bezig :thumleft:

Beetje mosterd na de maaltijd. Maar kon je de motor niet af laten slaan door de uitlaat dicht te houden?
_________________________________________
footers zuigen! :D


26 dec 2016 10:19
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Daar ben ik zelf niet zo'n fan van. Het zal wel meevallen, maar ik denk altijd dat je dan stresses toevoegen waar ze niet verwacht worden.

Maar vandaag ben ik weer verder geknutseld aan de 924. De linkerdeur is inmiddels weer helemaal opgebouwd met:
- Nieuwe raamsnor
- Nieuwe deurklink
- Nieuwe speaker
- Nieuwe antidreunfolie
- gereviseerde raamschakelaars - ze waren een beetje nukkig
- Opnieuw gereinigde raamgeleiders
- Alle scharnierpunten opnieuw ingevet.

Vandaag zou ik eigenlijk aan de rechterdeur beginnen, maar ik had zin in iets anders dus heb ik besloten de radio die al 4 maanden op de rak liggen in te bouwen.

De mensen die me goed kent weet twee dingen:
1) Ik weet nooit welke welke kant ik een schroef/moer/bout moet draaien voor vast en los...ik moet altijd eerst mijn rijmpje opzeggen...."Righty tighty, lefty loosy"
2) Als het komt bij stroom ben ik waardeloos...ik snap er geen bal van

Maar ik heb de radio al vier maanden liggen en elke keer als ik hem zien liggen voel ik me een mislukking :mrgreen: Dus, vandaag was de dag. Ik heb enkele maanden geleden reeds de bedrading geïdentificeerd en wis dat er geen schakeldraad aanwezig was. Dus mijn eerste taak was een aftakking van een bestaande schakeldraad achter de drie meters in de middenconsole

Afbeelding

Mijn oliedruk metertje had last van een sporadisch brandend lampje, daarom heb ik nadat ik de middenconsole heb uitgebouwd als eerst de lampje en houdertje onderzocht. Ik heb al eerder de lampje vervangen dus ik wist dat er ergens slecht contact gemaakt word. Met een beetje gepiel zag ik dat er een draadbreuk was en heb ik dat even schoon gemaakt en opnieuw gesoldeerd 8)

Afbeelding

Daarna heb ik de schakeldraad geïdentificeerd en een aftakking gemaakt voor de radio

Afbeelding

De volgende stap was om al de oudtijdse stekkers die ik de afgelopen maaden heb verzameld aan de juise bedrading te koppelen

Oldskool speakerstekkers
Afbeelding

Oldskool radiostekker
Afbeelding

Daarna een framepje ingebouwd en de boel weer opgebouwd en Voila :cheers: :ba: 8)



Tot zover voor vandaag.

PS: De bilstein B6'en zijn ook binnen gekomen 8)
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


28 dec 2016 22:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924S M755
Leieland
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Dat valt dan toch nog heel goed mee.
:lol:
:thumleft:
_________________________________________
924S M755 "Sportliches Sondermodell"
914-4 1,7 L Weber


28 dec 2016 22:51
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Uiteindelijk wel, maar ik kan je vertellen de zweet sloeg op mijn voorhoofd. Gelukkig had ik de PBVH achterban op de Whatsapp om mij een hart onder de reim te steken :D

Om de een of andere reden vind ik alles met stroom mega spannend. Het komt bij mij niet natuurlijk zoals mechaniek. Ik ben altijd bang dat ik de kabeboom gaan smelten door een slecht gekozen draden combinatie :roll:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


28 dec 2016 23:10
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Johann stroom is geen enkel probleem meer voor je zie ik, en als het toch nog eens fout mag gaan hebben we in het PBVH hok een 10 tal brandblussers staan dus komt altijd goed. :roll: :mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
Picasa album


29 dec 2016 9:56
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Gefeliciteerd met je auto elektro examen :thumleft:

Toch een puntje van kritiek, zo'n scotchs-blokje is eigenlijk een no-no :( het kan op langere termijn wel eens de oorzaak zijn van rare storingen, een soldeerverbinding is (zeker in een auto) altijd de beste, storingsvrije, verbinding :idea:


29 dec 2016 12:05
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Bedankt voor de tip WIllem. Ik was ook van plan de draden te solderen maar vond het te onhandig met al de plastic en oude draden, dus maar op deze manier. Gelukkig is de schakeldraad alleen voor de metertjes en de radio, dus het zou snel te diagnoseren zijn als er een stroring op termijn komt. Volgende keer beter :thumleft:

Gisteravond heb ik besloten de tellers uit te bouwen. Ik had drie redenen
1) Ik zag een foto waar de snelheidsmeter en toerenteller omgeruild zijn zodat de toerenteller ala 911 in het midden is
2) De lampjes waren erg dof
3) De dagteller is onlangs gestopt met werken

Hier een foto van de toerenteller in het midden
Afbeelding

in plaats van
Afbeelding

De 924 heeft net als de 911 een "pressure fit" voor de tellers. De Haynes handleiding zegt dat je de cluster in zijn geheel naar voren kunnen halen en dan de kabel voor de snelheidsmeter loskoppelen en dan heb je de drie tellers los. lekker makkelijk...

1
Afbeelding

2
Afbeelding


Echnie :bang: :bang: :bang: Dus even gegoogled en wat kenners gevraagd en wat blijkt...Haynes heeft zoals vaker ongelijk...op de vroege 924's was het wel mogelijk maar op de latere auto's hebben ze de kabel van de snelheidsmeter ingekort en moet je de kabel los draaien met de klok nog in de cluster. Dus je moet de twee buitenste klokken van achteraf naar buiten duwen, dan de kabel loshalen en dan als laatste de snelheidsmeter uit duwen.

Dus aan de slag
Afbeelding

Na 33 jaar zat de tellers muurvast, ik heb na 15 minuten worstelen de gaskets van de klokken allemaal met WD40 ingespoten. Een half uur later ben ik weer terug gegaan en na bijna een uur van duwen en trekken is het me gelukt de toerenteller er uit te bouwen. Daarna de combiteller, dat ging gelukkig iets sneller en als laatste de snelheidsmeter. En die viel het meeste tegen.

Ik heb ook de stuurkolom schakelaars uitgebouwd om ze schoon te maken. en de contactpunten weer opnieuw met kopervet te smeren.
Afbeelding

Ik heb de teller los gewikkeld maar de kabel wou niet los laten. Dat ik geschapen ben met reuze klauwen help natuurlijk ook niet. Maar aanhouder wint, en na enkele minuten brak hij los. Er zat nog van de rodekaarsvet af fabriek op en dat was de reden dat het zo vast zat.

Result!
Afbeelding

Hierna heb ik deze DIY gebruikt om de teller open te maken en de tandwieltje te maken.

Afbeelding Afbeelding

Na wat onderzoek zag ik dat een klein tandwieltje een barst had en daardoor is opgeschoven. Ik heb de tandwieltje gedemonteerd en toegetakeld met secondenlijm.

Afbeelding

Daarna de boel weer opgebouwd en getest en de dagteller doet het weer :ba: :cheers:

Inmiddels heb ik ook alle lampjes vervangen. 8)

Door de verkorte kabel voor de snelheidsmeter is het helaas niet mogelijk de snelheidsmeter en toerenteller van plaats te verruilen :(

Vanochtend heb ik ook nog even de stuurkolom schakelaars onder handen genomen. Alles schoongemaakt en ingevet.

Totaal gedemonteerd
Afbeelding

Weer schoon in elkaar
Afbeelding Afbeelding

Nu ga ik eerst kwaliteit tijd met de kids en vrouw doorbrengen en dan later vanavond weer verder knutselen in mijn mancave.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


29 dec 2016 13:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Die auto heeft straks geen geheimen meer voor jou Johann. Kijk maar uit dat je niet DE 924-vraagbaak van het forum wordt......


29 dec 2016 14:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Respect :thumleft:

En jij bent bang dat je de kachelservo van je 964 niet kan vervangen :D :shock:

Citaat:
Door de verkorte kabel voor de snelheidsmeter is het helaas niet mogelijk de snelheidsmeter en toerenteller van plaats te verruilen


Is die niet te verlengen :?: Of is het nog een mechanische :?:


29 dec 2016 19:42
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
:lol: Nou, het is meer dat jij zoveel kennis van de servo's hebt en het voor mij een eerste keer zou zijn. En natuurlijk de gezelligheid van samen sleutelen 8)

De kabel is volgens mij niet te verlegen. Het is nog een mechanische teller dus de enige oplossing is om nieuwe kabel trekken, maar dat lijk me te veel moeite. Misschien eendag, maar zoveel geld en energie had ik er op dit moment niet voor over.

bjft schreef:
Die auto heeft straks geen geheimen meer voor jou Johann. Kijk maar uit dat je niet DE 924-vraagbaak van het forum wordt......


Dat vind ik helemaal niet erg, ik help graag :D ik heb inmiddels bijna alles gedemonteerd, schoongemaakt en gereviseerd aan deze auto. Dus de ervaring zit er nu redelijk diep, perfect voor mijn volgende project/opdracht :idea:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


29 dec 2016 20:33
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Volgend project :?: Je maakt me nieuwsgierig.


29 dec 2016 21:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Ik denk de "revisie" van die witte van de koekhappert :mrgreen:

On topic, zit er niet ergens nog een beetje ruimte in hoe de kabel loopt :idea: ? Maar dat zal je wel bekeken hebben denk ik :!: :?:


29 dec 2016 22:34
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
:mrgreen:
nog geen revisie nodig

Afbeelding


29 dec 2016 22:49
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 Targa en Passat met pit; eerder 964 C2, 911 3.2
Leiden
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
:res: Johann :thumleft:
_________________________________________
Het is zoals het is - en niet anders...


29 dec 2016 23:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
bjft schreef:
Die auto heeft straks geen geheimen meer voor jou Johann. Kijk maar uit dat je niet DE 924-vraagbaak van het forum wordt......

Dat is ie voor mij al hoor :res:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


29 dec 2016 23:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 C2 nu 'n VW T2b Pickup
Keistad
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
PTT schreef:
:mrgreen:
nog geen revisie nodig

Afbeelding


Komt vanzelf wel een keer :!: :res:


29 dec 2016 23:57
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
De dagteller doet het weer :cheers: :ba:

_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


30 dec 2016 21:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
Nog maar weer een complimentje :res:


30 dec 2016 23:00
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.
PTT schreef:
Afbeelding

Eerder sneeuw dan een revisie nodig... :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


31 dec 2016 9:12
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 496 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11, 12 ... 20  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.