Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.

18 jul 2022 14:04

Hoop dat je die splijter er uberhaupt tussen krijgt...

Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.

18 jul 2022 15:36

Ik ook Maarten, want de alternatief is het blok eruit halen, en dat is een slippery slope. Dan gaan ik ook de RMS, koppeling, temperatuur/tijd sensor etc. vervangen. Allemaal leuke projecten, maar dan zal de turbo eventjes een jaar in de stalling moeten wachten totdat mijn Safari en 968 af is :?

Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.

18 jul 2022 16:21

Da's dan inderdaad wel de logische keuze. Ik duim voor je :wink:

Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.

18 jul 2022 21:39

Johann schreef:Ik ook Maarten, want de alternatief is het blok eruit halen, en dat is een slippery slope. Dan gaan ik ook de RMS, koppeling, temperatuur/tijd sensor etc. vervangen. Allemaal leuke projecten, maar dan zal de turbo eventjes een jaar in de stalling moeten wachten totdat mijn Safari en 968 af is :?


Tja, ik wilde alleen een ophangrubbertje van de dynamo van de 924 vervangen en verviel in een complete motorrevisie :D . Ach weet je, dan heb je alles ook weer nieuw zal ik maar zeggen en ga je zorgeloze kilometers tegemoet..... :mrgreen:

Maar even serieus. Balen man!

Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.

19 jul 2022 7:20

bjft schreef:Tja, ik wilde alleen een ophangrubbertje van de dynamo van de 924 vervangen en verviel in een complete motorrevisie :D .
Ik laat mijn motordeksel voorlopig dicht! :mrgreen:

Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.

19 jul 2022 8:02

Goed plan Anne :lol:

Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.

19 jul 2022 14:49

Hoi Johann. Waarom zaag je die oude pijpen niet weg om ruimte te maken voor je moerensplijter? Je hebt immers nieuwe pijpen besteld.
Dan krijg je die splijter er wel tussen. Maar zo te zien is het ook grote kans dat ook je draadeindje stuk is. Het moertje draait wel te gemakkelijk een rondje om zijn as. Beetje lange cobaltboor gebruiken en je boort hem uit en tapt nieuwe draad met een verlengde kruk. Het blok verwijderen is de laatste oplossing.

Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.

19 jul 2022 15:18

Maar als dat draadeind dolgedraaid zou zijn, dan zou het er toch uitvallen? Ik zit toch eerder te denken aan de moer die doldraaid op het draadeind. Ik heb de video nog eens bekeken, maar zou je er met een Dremel niet bij kunnen komen? Met een flexibel verlengstuk en dan een klein slijpschijfje erop. Dan zou je misschien die moer kunnen doorslijpen. Het is maar een idee. Ik kan niet goed inschatten hoeveel ruimte je daar hebt. Ik heb al heel wat keren op moeiljk bereikbare plaatsen de Dremel gebruikt om moeren kapot te slijpen.

Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.

08 aug 2022 7:10

Bedankt voor het meedenken heren :thumleft:

Een Dremel met een slijpschijf heb ik geen goeie ervaringen mee, mijn ervaring is dat ze altijf afbreken :pale:

Mijn nieuwe J-pipe is zaterdag binnen gekomen vanuit de VS en mijn setje met moer splijters zijn ook reeds binnen, dus ik gaan vanavond opnieuw een poging wagen de boel te demonteren. Ik hoop dat het moer is dol gedraaid en niet de tapeinden, want dan ben ik hopelijk snel klaar.

Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.

11 aug 2022 22:17

En draadeindje nog heel?

Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.

04 dec 2022 21:30

Ik kan eindelijk rapporteren dat mijn 924 Turbo is gemaakt 8)

Omdat mijn Safari onverwacht snel naar huis komt had ik geen keuze anders dan onder veel druk de 924 Turbo te repareren. Ik kan jullie vertellen dat dit klus het zwaarste klus is die ik in 10 jaar aan een auto heb uitgevoerd. Alles, en dan echt alles zat tegen. Ik heb de afgelopen 10 dagen iedere vrije uurtje aan dit karwei besteed, er zit dan ook weer ruim 40 uren werk in :shock:

Wie de 924 Turbo heeft ontworpen had duidelijk geen medelijden met monteurs, wat is die auto een kriem om aan te werken. Het is dat het mijn favoriet auto is, anders was ze al lang verkocht :drive:

Maar vanmiddag was het zover en kon ik haar na ruim 5 maanden weer starten en alles doet het weer naar behoren :cheers:



Morgen wordt ze opgehaald door Porsche Centrum Gelderland voor APK en een uitlijning.

Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.

04 dec 2022 22:18

Zoooo herkenbaar al die ellende bij de (de)montage van onderdelen bij de 924. Je merkt terecht op dat men bij Porsche er niet aan heeft gedacht dat er misschien ook ooit weleens onderdelen vervangen zouden moeten worden. Maar het is je weer gelukt! :res:

Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.

05 dec 2022 8:17

Wat een doorzettingsvermogen , petje af :res:

Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.

05 dec 2022 11:17

Johann schreef:
Wie de 924 Turbo heeft ontworpen had duidelijk geen medelijden met monteurs, wat is die auto een kriem om aan te werken. Het is dat het mijn favoriete auto is, anders was ze al lang verkocht :drive:


Maar als het dan uiteindelijk goed is gelukt, dan geniet je er toch ook veel meer van? :mrgreen:

Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.

05 dec 2022 11:37

Dank jullie Heren!

@André - het gedachten dat iemand anders aan mijn geliefde 931 zou sleutelen en de daarbij horende kosten was genoeg om mij iedere dag opnieuw te motiveren door te beunen :D Ik zit vandaag wel met aardig wat spierpijn maar grote voldoening achter mijn bureau.

Het enige minpunt is dat ik tot 1 maart moeten wachten voor mijn eerste ritje. Volgende keer zal ik haar niet weer maanden lang kapot in een hoekje laten staan.

Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.

05 dec 2022 11:44

Lekker filmpje weer Johann. ‘1000 tears later’ :mrgreen:

Wel een bikkel hoor. Vanochtend de 924 turbo naar PCG en wellicht voor de kerst nog sturen ….

Edit: geschorst tot 1 maart zie ik net :cry:

Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.

05 dec 2022 11:49

Wederom mooi! Echt fantastisch om te zien deze filmpjes!

Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.

06 dec 2022 8:35

Wat een doorzettingsvermogen, respect!
Wat vindt je vrouw eigenlijk van je hobby? :)

Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.

06 dec 2022 10:51

Dank je Cazzo!

Mijn vrouw vind het allemaal best, ze begrijp mijn liefde voor rijden en sleutelen. Zolang zij maar geen passagier hoef te zijn op bochtige wegen, want dat kan tot een scheiding leiden :mrgreen:

Het is zelfs zo dat als ik een avondje geen zin/puf heb om te sleutelen en op de bank hangt, vrouwlief zal vragen " Ga je niet naar je garage vanavond?"

Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.

06 dec 2022 11:50

Over dat laatste zou je je natuurlijk best zorgen kunnen maken :lol:

Re: Johann's 924 Turbo - een cult in de dop.

07 dec 2022 8:18

Fan-tas-tisch!
En je moet idd wel behoorlijk soepel van lijf en leden zijn om al dat gekronkel op de grond te kunnen doorstaan….
Plaats een reactie