Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 23:04



Antwoord op onderwerp  [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
HET 996 BDB project. 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 C2 coupe, ex 996 C2, ex 964 cabriolet C2, ex Cayenne 4.5S, Cayenne 3.2S, ex Cayenne 4.5S, ex 993 C2 en huidige Porsche 997 4S
DenHaag
Bericht Re: HET 996 BDB project.
Hi Rene,

Net even opgemeten voor je maar precies 69 cm van de grond tot aan mijn spatbord rand met mijn standaard veren/onderstel van mijn 997. Volgende week krijg ik pas mijn schroefset.

Gr. Erwin
_________________________________________
RESPECT 2 ALL


11 nov 2016 11:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: HET 996 BDB project.
He die Erwin,

Vandaag ook al via mail even contact gehad, maar nu snap ik ook waar het verschil in zit. Een 997 heeft grotere spatbord randen als een 996. Daar zit dus die 2 cm verschil in..

Dus voor GT3 specs staat hij precies goed

@ kheldar. De verschillen die ik roep zijn in de praktijk natuurlijk niet zo extreem. Dan praat je over mm verschillen. Wat ik bedoelde te zeggen is dat als je je auto laat uitwegen, je auto meestal rondom niet exact op gelijke hoogte staat t.o.v. Je spatbord rand naar de weg.

Als de hoogte en de vering me naar het zin is, laat ik ik hem zeker nog even uitwegen. ( heb ik gelukkig ook weer een maat voor die dat veel voor de racerij doet)

Eerst maar eens zorgen dat ik confortabel kan rijden. En waarschijnlijk een andere ombouw kit, zonder koekhapflap
_________________________________________
6 platte groeten, René


12 nov 2016 1:46
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: HET 996 BDB project.
Ja precies, paar mm om de uitweging te fine-tunen.

Hoe komt het dat je zo een groot verschil hebt? Voor 2cm hoger dan achter. Heb je dan niet te weinig gewicht op de voorwielen? Als je ervanuitgaat dat normaal rondom hoogte bijna gelijk is.

Ik vind trouwens de meting tot het spatbord niet echt een goeie referentie. Als de spatborden ooit (beetje) gerold zijn dan wijkt het al af.


12 nov 2016 10:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: HET 996 BDB project.
Het verschil komt zoals hier boven al beschreven door de 997 spatborden. En nee, meten naar je spatbord rand is geen 100 punten goede referentie, maar geeft wel een leidraad. Qua veerspanning en hoogtes heb ik nu de standaard GT3 instelling. Resultaat is nu dit. Optisch gezien mag hij voor wel iets zakken of achter iets om hoog. Dat laatste gaat niet, en voor zakken wil ik niet.

Ik ga dus op zoek naar andere veerpoten voor achter. Voor mij is het een cabrio cruiser en hecht geen waarde aan performance stuur gedrag.

Overigens staat een us uitvoering wel ongelijk. Die staan voor hoger als achter. Weet niet precies waarom, maar had iets met veiligheid oid te maken dacht ik.
_________________________________________
6 platte groeten, René


12 nov 2016 11:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: HET 996 BDB project.
Klopt helemaal. Mijn 911 (US uitvoering) staat voor 1,5 cm hoger dan achter.


12 nov 2016 21:40
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: HET 996 BDB project.
Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Even gezocht hoe je wel hoort te meten. In het grafiek zie je ook het verschil tussen US en ROW
_________________________________________
6 platte groeten, René


12 nov 2016 23:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: HET 996 BDB project.
Dus hij staat nu ongeveer op deze hoogte?

Afbeelding


13 nov 2016 12:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: HET 996 BDB project.
Inderdaad. Heb vandaag een paar orginele veren voor achter gescoord, dus die van de week maar eens monteren. Kijken hoe dat rijd en hoe het er uitziet.
_________________________________________
6 platte groeten, René


13 nov 2016 23:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: HET 996 BDB project.
De achterveren zitten er op en heb inmiddels ook een set voorveren gescoord. De meeste zullen me voor gek verklaren dat ik de auto verhoog. De GT3 set is er af en staat inmiddels te koop.

Ondertussen ben ik ook bezig met een andere voorbumper. Met de sneeuwschuiver bumper gaat het niet goed komen zo. Moeders wil er ook in rijden.(en das al een unicum) want ze heeft nog nooit in mijn hobby auto's willen rijden, m.u.v. De Boxster 2.7. De 3.4 wil ze ook niet in.

Ik snap nog wel dat je met een GT3 bumper een heuvel schuin aan moet snijden, maar mijn vrouw tettert waarschijnlijk de hele onderlip er af. Nu is de bumper van PU/ABS en niet van glasvezel, dus hij kan gelukkig wat meer hebben.

Idee is om hem een standaard 997 mk1 bumper te geven. Vind ik ook wat subtieler als de huidige.

Hier even een foto van bestaand en wat ideeën

Afbeelding

Mk1 dacht ik zo

Afbeelding

Of iets heel anders maar vind dat rooster niet zo mooi en moet ik dure verlichting kopen.

Afbeelding
_________________________________________
6 platte groeten, René


23 nov 2016 22:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: HET 996 BDB project.
de middelste (origineel?) is veruit de mooiste imho :thumleft:


23 nov 2016 22:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 C2 coupe, ex 996 C2, ex 964 cabriolet C2, ex Cayenne 4.5S, Cayenne 3.2S, ex Cayenne 4.5S, ex 993 C2 en huidige Porsche 997 4S
DenHaag
Bericht Re: HET 996 BDB project.
Maar kom je dan niet in de problemen met je GT3 voorklep als je een standaard 997 MK1 neemt qua pasvorm
_________________________________________
RESPECT 2 ALL


23 nov 2016 23:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: HET 996 BDB project.
Als het goed is niet. Een gt3 heeft dezelfde spatborden en kofferklep als een standaard 997. Dus deze bumper past ook op elke 997. Degene die mij een bumper aanbied heeft op zijn standaard mk1 een gt3 bumper.

Voor wat betreft mijn conversie, denk ik dat de standaard mk1 bumper het mooiste vind.

Hier nog een plaatje van de mk2

Afbeelding
_________________________________________
6 platte groeten, René


24 nov 2016 19:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: HET 996 BDB project.
GATVERRRRRRRRRRRR..........

Had ik na Erwin zijn opmerking maar even wat meer huiswerk gedaan :bang:

Vandaag een bumper van een Carrera s weten te scoren. Mooie nette bumper met alle delen er aan inclusief verlichting.
Helemaal blij en vanavond enthousiast aan het sleutelen.

Oude bumper er afgehaald. Kijk nog even. Oh een 997 nummer. Oh Cool, dus een echte orginele GT3 bumper.(nog niet nadenken :bang: )

Even de Carrera bumper dry-fitten. Zit ie er op.................. past het voor geen meter.

Afbeelding Afbeelding

Gatverdegatver.......

De complete neus is dus een orginele gt3 neus en die wijkt blijkbaar af van een standaard 997

Ik was in de veronderstelling dat het een immitatie bumper betrof, die op een standaard 997 past. Beetje het idee van die 991 look bumper hierboven. Nou mooi niet dus.

Dan zal er ook geen enkele ander bumper op passen denk ik zo. Vanaf de koplamp rand naar de kofferklep scheelt 3cm.

Ga maar eens op me in laten werken wat ik hier mee ga doen. :roll:
_________________________________________
6 platte groeten, René


29 nov 2016 0:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 C2 coupe, ex 996 C2, ex 964 cabriolet C2, ex Cayenne 4.5S, Cayenne 3.2S, ex Cayenne 4.5S, ex 993 C2 en huidige Porsche 997 4S
DenHaag
Bericht Re: HET 996 BDB project.
Hi Rene,

Nou ik had inderdaad mijn twijfels.....Heb je er veel voor betaald en misschien kan je hem terug brengen

Gr. Erwin
_________________________________________
RESPECT 2 ALL


29 nov 2016 0:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: HET 996 BDB project.
Even een stukje kunststof hoekje laten inlassen (is eigenlijk smelten) bij de spuiter/ schade herstel. Ik had mijn reflectors in mijn bumper (geen Porsche verhaal) laten verwijderen door er een kunststof plaat in te laten "lassen". Soortgelijk verhaal. No worries. Is te fixen :D


29 nov 2016 0:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 964 C2 coupe, ex 996 C2, ex 964 cabriolet C2, ex Cayenne 4.5S, Cayenne 3.2S, ex Cayenne 4.5S, ex 993 C2 en huidige Porsche 997 4S
DenHaag
Bericht Re: HET 996 BDB project.
Nou dat vind ik echt zonde Octaaf....Ik zou gewoon voor een passende Bumper gaan
_________________________________________
RESPECT 2 ALL


29 nov 2016 0:57
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: HET 996 BDB project.
Ik zou ook gewoon de GT3 bumper weer terugzetten.


29 nov 2016 10:23
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: HET 996 BDB project.
Ik ook, mooier dan de std 997 bumper, maar das smaak...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


29 nov 2016 11:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: HET 996 BDB project.
Ik zou ook de Gt3 bumper er weer op zetten.


29 nov 2016 20:13
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: HET 996 BDB project.
Prijs viel wel mee. Leg hem voorlopig wel op zolder in mijn loods. Verkopen kan altijd nog. Wie weet komt ie nog eens van pas. Heb idd ook zitten denken om de bumper aan te passen. 24 uur later heb ik besloten om dat niet te gaan doen.

Andere bumper zal hem wel niet gaan worden. Ik denk niet dat er aftermarket bumpers bestaan voor specifiek Gt3, maar dat weet ik niet. Op google kan ik er niet wat over vinden.

Blijft er maar 1 optie over. De oude er weer op. Deze heeft her en der wat barstjes in de lak. Dit zal voornamelijk gekomen zijn omdat de onderlip nogwel eens een drempel raakt en de bumper toch wat vervormt. Gaan we deze maar kaal schuren en van een nieuw laklaagje voorzien. Denk wel dat ik het rooster boven op ook wit ga maken. Ik vind dat zwarte rooster er een beetje te veel uitspringen en geeft hem een yin-yang look.

En tsja die onderlip. Ga maar eens brainstormen om een kleinere te maken die minder laag bij de grond hangt.
_________________________________________
6 platte groeten, René


29 nov 2016 21:01
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: HET 996 BDB project.
GT3 Voorbumper staat vele malen mooier.


30 nov 2016 16:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: HET 996 BDB project.
Nu ben ik druk aan het schuren en repareren met de bumper.

Maar nu een leuke........ aangezien ik geen sticker heb, dus ook geen kleurnummer.....

Weet iemand toevallig wat voor een kleur dit is? (Ja wit) Ga er van uit dat het een orginele kleur is.
_________________________________________
6 platte groeten, René


20 dec 2016 15:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche diversen
Overijssel
Bericht Re: HET 996 BDB project.
Je kunt toch gewoon de kleur laten scannen..??
_________________________________________
Have more than you show, speak less than you know... RSM-Projects


20 dec 2016 16:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
2007 Porsche 997 GT3 1994 Porsche 993 C2 1987 Porsche 911 3.2 Targa 1986 Defender 200Tdi
Scheveningen
Bericht Re: HET 996 BDB project.
Ik laat geregeld delen spuiten en een kleurnummer is niet echt nodig. Een professioneel bedrijf leest de kleur uit met een apparaat. Vervolgens spuiten ze een paar test stukken om de lichtinval te controleren. Als ze hem juist bijgesteld hebben spuiten ze het deel over.

Bij de laatste (een espresso bruine 928) moest hij 10 keer een kleur staal spuiten voor hij er was.


20 dec 2016 16:58
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: HET 996 BDB project.
Scannen heb ik wel in het verleden laten doen, maar gaf niet altijd de exact juiste kleur. Spuitwerk doe ik zelf. Ik gok dat het een 997 gt3 kleur is, gezien de binnenkant van de kofferklep. Ik denk zelfs dat dit ook de kleur is die op Martinos zijn 996 zit.

Paintref.com zegt Carrara white B9A?????????????????(dupont P4004)
_________________________________________
6 platte groeten, René


20 dec 2016 20:27
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 80 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot], Wilpie


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.