Pagina 1 van 2
Project 981
Geplaatst: 10 okt 2016 13:32
door 1430RD
+45 PK +52NM
Zuivere loop, zuiniger bij gelijk gebruik en.... GT3 PRESTATIES!
Dit is een Cayman S, type 981. Natuurlijk ook mogelijk bij diverse andere motoren.
Uitgevoerd door J&S Autotechniek, Alblasserdam. Steven is oud medewerkers bij Porsche Duitsland, afdeling CUP RACING.
Voor info:
Steven de Jonge
M: 0653 - 982 811
Re: Project 981
Geplaatst: 10 okt 2016 14:08
door RichardP
Dat zijn mooie resultaten.
Maar wat is daarvoor aangepast aan de 981S?
Re: Project 981
Geplaatst: 10 okt 2016 14:20
door 1430RD
Inlaat, uitlaat en remap.
Super gelukt met als extra een licht vliegwiel.
Voor meer diepgang moet ik je tocht naar Steven de Jonge verwijzen.
Succes!
Re: Project 981
Geplaatst: 10 okt 2016 14:23
door BernHardN
dat zijn mooie plus prestaties en met "eenvoudige" aanpassingen. trouwens op youtube staat een beangstigend filmpje over waarom je geen lichtgewicht vliegwiel moet nemen

Re: Project 981
Geplaatst: 10 okt 2016 15:29
door Neppert
Linkje BernHardN?
Re: Project 981
Geplaatst: 10 okt 2016 15:49
door 1430RD
Niet zomaar een licht vliegwiel. Daar komt meer bij kijken.
RS en R modellen worden vaak vanaf fabriek met lichte één massa vliegwielen geleverd.
Voordeel: vooral in lage versnellingen veel meer acceleratie.
Nadeel: licht bijgeluid bij stationair draaien met juiste transaxle olie.
Er hoort wel een vakman bij zo een modificatie.
Re: Project 981
Geplaatst: 10 okt 2016 18:30
door mbembe
Indicatie qua prijs?
Re: Project 981
Geplaatst: 10 okt 2016 19:55
door Brulaap
Geweldig mooi natuurlijk, maar van een hoger koppel (trekkracht) heb je vaker plezier dan aan een hoger vermogen (pk's).
Zo'n lichtgewicht vliegwiel heeft ook het voordeel dat bij gas-los de auto sneller op de motor afremt.
Re: Project 981
Geplaatst: 11 okt 2016 21:57
door 1430RD
mbembe schreef:Indicatie qua prijs?
Bel Steven, dan kan je vragen wat je wil.
Re: Project 981
Geplaatst: 11 okt 2016 22:15
door outletvalve
Bel Steven!
Bel Steven!
Bel Steven voor meer info!
Goh, stinkt het hier? Of ben ik de enige die wat ruikt

Re: Project 981
Geplaatst: 11 okt 2016 22:24
door alvin01
Wellicht ff rustig afwachten, topic is net 1 dag oud, niet iedereen reageert zo snel....

Re: Project 981
Geplaatst: 12 okt 2016 9:24
door 1430RD
Brulaap schreef:Geweldig mooi natuurlijk, maar van een hoger koppel (trekkracht) heb je vaker plezier dan aan een hoger vermogen (pk's).
Zo'n lichtgewicht vliegwiel heeft ook het voordeel dat bij gas-los de auto sneller op de motor afremt.
+52 NM (hoort erbij)
Re: Project 981
Geplaatst: 12 okt 2016 9:38
door 1430RD
outletvalve schreef:Bel Steven!
Bel Steven!
Bel Steven voor meer info!
Goh, stinkt het hier? Of ben ik de enige die wat ruikt

Bedankt voor uw reactie, uitlaatklep.
Ongeveer een half jaar bezig geweest met uitzoeken, bestellen, monteren, corrigeren, terug sturen en opnieuw beginnen. Uiteindelijk voor mij een goed resultaat. Dit is niet representatief voor een volgende nu alles bekend is en wat ik betaal gaat u niets aan. Bovendien hoeft u niet exact dezelfde auto te hebben en ook niet exact dezelfde modificaties te wensen. Het bericht is gedeeld om mensen die ook zoiets overwegen wat verder te helpen. Ik ben geen monteur, geen leverancier en kan u dus niet verder helpen.
Re: Project 981
Geplaatst: 12 okt 2016 10:01
door Maarten
outletvalve schreef:Goh, stinkt het hier? Of ben ik de enige die wat ruikt

Nee hoor

Re: Project 981
Geplaatst: 12 okt 2016 10:18
door horn
1430RD schreef:Ik ben geen monteur, geen leverancier en kan u dus niet verder helpen.
Nee. Maar wel iemand die erg veel reclame maakt voor deze Steven. Daar sloeg de opmerking op.
En als je post welke modificaties je hebt laten doen en dat je er zo tevreden over bent, is de vraag naar een prijsindicatie imho een hele logische.
En de reactie 'dat gaat je niks aan' is niet de meest vriendelijke...

Re: Project 981
Geplaatst: 13 okt 2016 12:27
door Targa Floriaan
Hij bleef heel beleefd Horn: gaat U niets aan

Re: Project 981
Geplaatst: 13 okt 2016 21:44
door Porcay
Ik mis betreffende auto in het overzicht:
viewtopic.php?f=1&t=46659
Al iemand om een foto gevraagd?

Re: Project 981
Geplaatst: 14 okt 2016 0:33
door Kheldar
1430RD schreef:Niet zomaar een licht vliegwiel. Daar komt meer bij kijken.
RS en R modellen worden vaak vanaf fabriek met lichte één massa vliegwielen geleverd.
Voordeel: vooral in lage versnellingen veel meer acceleratie.
Nadeel: licht bijgeluid bij stationair draaien met juiste transaxle olie.
Er hoort wel een vakman bij zo een modificatie.
Die RS modellen die af fabriek met licht vliegwiel komen hebben wel een krukas waar specifiek aandacht is besteed aan de balancering ervan om zoveel mogelijk de harmonische trillingen eruit te halen die bij de standaardautos door het tweemassavliegwiel opgevangen worden.
Als ze daar bij jou verder niks aan gemodificeerd of gecontroleerd hebben heb je een kans dat je krukas kapot gaat. Beetje loterij afh. hoe goed de balans in je huidige krukas is en in hoeverre en hoeveel gietimperfecties in de krukas zitten. Jahaa ... De krukas van je 981 is een gegoten basis en dan gefreesd!!! De breuk van de krukas is in deze setting een proces van lange adem want een typische vermoeiingsproces onder cyclische belasting waarbij er rond die imperfecties microscheurtjes ontstaan die dan uitgroeien tot een breuk. Ja dat kan dus best enkele 10.000-en kms duren. Of als je geluk hebt ook niet

Kan je zelf wat meer info geven over wat er precies aan inlaat en uitlaatzijde is aangepast en voor welke onderdelen er uiteindelijk is gekozen?
Qua headers en uitlaat iets dat op de markt vrij te verkrijgen is? Of is het custom made? Of een beetje van de twee?
Waarschijnlijk gaat het hier verder over een combinatie van grotere gasklep en IPD plenum, sport headers, cat delete of 100/200cell katalysators.
Of moeten we alles aan Steven vragen? Als je er zo lang mee bezig bent ga je mij niet wijs maken dat je helemaal niet weet waar je je centjes aan uit hebt gegeven.
Hoe valt het geluid mee, drone bij bepaalde (lage) toerentallen?
Uit je verdere reacties lijkt het erop dat je hier eerst heel hard A komt roepen met het mooie resultaat maar B bewust niet willen uitspreken. Ruikt hier een beetje naar sluikreclame in dat geval.
Re: Project 981
Geplaatst: 14 okt 2016 1:54
door Kheldar
1430RD schreef:
+45 PK +52NM
Je resultaat ligt in lijn met de prestatiewinst van andere ECU remaps
http://www.softronicsoftware.com/981-ca ... -software/Dus met de extra aanpassingen aan de intake zijde en een verbeterde flow door een aangpaste uitlaat en een tune op maat heb je in ieder geval wel een mooi resultaat geboekt!
Re: Project 981
Geplaatst: 14 okt 2016 10:49
door Kheldar
Neppert schreef:Linkje BernHardN?
Van de waterkoeler guru in de US
http://flat6innovations.com/index.php/broken-crank12.000 track miles ... dus je kan nog wel even voort

Re: Project 981
Geplaatst: 14 okt 2016 19:40
door mbembe
1430RD schreef:outletvalve schreef:Bel Steven!
Bel Steven!
Bel Steven voor meer info!
Goh, stinkt het hier? Of ben ik de enige die wat ruikt

Bedankt voor uw reactie, uitlaatklep.
Ongeveer een half jaar bezig geweest met uitzoeken, bestellen, monteren, corrigeren, terug sturen en opnieuw beginnen. Uiteindelijk voor mij een goed resultaat. Dit is niet representatief voor een volgende nu alles bekend is en wat ik betaal gaat u niets aan. Bovendien hoeft u niet exact dezelfde auto te hebben en ook niet exact dezelfde modificaties te wensen. Het bericht is gedeeld om mensen die ook zoiets overwegen wat verder te helpen. Ik ben geen monteur, geen leverancier en kan u dus niet verder helpen.
Mijn vraag is puur uit interesse; je vertelt ets leuks, wekt interesse en ik vraag daarom om een INDICATIE qua prijs. Ik neem aan dat je het op dit forum schrijft omdat je het graag deelt, er blij mee bent. Mensen reageren uit enthousiasme op je verhaal en dan is ook de kans dat er iemand zoals ik benieuwd ben naar wat zo iets dan ongeveer kost. Ik heb nl werkelijk geen idee! Ik vraag niet naar het bedrag op jouw factuur dacht ik. En ik hoef niet direct Steven te bellen, ik wil er gewoon wat meer van weten uit jouw ervaring, that's all

Re: Project 981
Geplaatst: 14 okt 2016 21:07
door Kheldar
Afgaande op aftermarket prijzen ...
Ipd plenum 800-900 euro
Gasklep 400 euro
underdrive pulley en bijhorende riem 200 eur
Headers, cats en dempers 2000-3000euro
2-3 uur montage. Wat kosten voor klein materiaal evt.
Custom tune, met iteraties op de rollenbank 800-1200euro
De headers cats en einddemper kan evt goedkoper als het op maat door iemand met kennis van zaken gelast wordt.
Zullen we aan Steven vragen of het ongeveer klopt. Ben benieuwd of ik het ongeveer juist geschat heb.
Re: Project 981
Geplaatst: 14 okt 2016 22:10
door horn
Heb Steven net gebeld. Hij neemt niet op.

Re: Project 981
Geplaatst: 14 okt 2016 22:21
door chelsea
Mag ik zeggen dat Kheldar een enge kat heeft..........

Re: Project 981
Geplaatst: 14 okt 2016 23:03
door AlexPorsche
Moet zo een grafiek niet eens naar beneden zakken bij 8000 rpm...