Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 25 apr 2024 1:26



Antwoord op onderwerp  [ 251 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende
2e porsche! 996 cabrio 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Heb zelf antraciet velgen op mijn witte Golf GTE. Geeft mooie, rustige maar stevige uitstraling. Denk dat dit ook wel opgaat voor deze beauty. Leuk project, maak er wat van!


23 okt 2016 20:39
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Martinos schreef:
alleen dacht onze spuiter daar anders over... hangt nu in de woonkamer bij de houtgestookte speksteenkachel :)

Wie, die spuiter? Heftig :cheesy: :twisted:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


23 okt 2016 20:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: scherp
_________________________________________
6 platte groeten, René


23 okt 2016 22:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:


23 okt 2016 23:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
De vloermat was weer droog, dus vanmorgen tussen de bedrijven door het interieur er weer ingebouwd samen met mijn vrouw (jaja. Ik heb er een die gek is van auto's en nog kan en wil sleutelen ook :) )

Dus weer een stap verder!

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Ook de los mee geleverde "achterbank" gemonteerd.

Afbeelding

Het lijkt weer een auto!
Inmiddels zijn ook alle spullen voor de grote beurt binnen. Daar moet ik snel even tijd voor maken!


24 okt 2016 20:45
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Omg. Amsterdam
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Mooi project.. :res:
_________________________________________
Het leven gaat door..


25 okt 2016 20:31
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Vandaag het eerste echte ritje gemaakt ermee!

Voorzien van andere banden waren de trillingen weg zoals verwacht.
Uiteraard nog vol spanning gereden en alles goed in de gaten gehouden, zoals meters, geluidjes enz.

Een paar extra puntjes voor op de to do list zijn opgedoken zoals een rammeltjes in de linker zonneklep en een geluid uit t dashboard bij de linker speaker in de buurt.

Wat betreft alle meters, de watertemperatuur staat keurig op 85/90 graden. De laadstroom staat op 13,5 (is dat bij andere ook zo, of is dit aan de lage kant?) De oliedruk is bij warme motor stationair 2,5 bar, bij 2000toeren 4,5/4,8bar, en bij 2500 toeren en hoger 5bar. Is dat niet wat optimistisch? Of is dat een normale waarde bij een 996?

De olietemp (gezien op de climatcontrole unit) lijkt maar wat te doen... 80/90 dan zo ineens 120 bij 60km/h rustig toeren, en weer terug naar 90...

De tweede versnelling die er af en toe uit springt (zoals de verkoper ook aangegeven had) is wel erg irritant overigens. Dat ga ik dus snel oplossen. Las hier ergens dat het een Easy fix kan zijn, alleen werd er in t topic niet duidelijk uitgelegd wat het nu was (enkel een foto van t losse onderdeel en hoe uit te bouwen , geen onderdeelnr, geen duidelijke lokatie enz... Nog even zoeken dus ;) )

Verder wel heel erg enthousiast! Stuurt heel anders dan de Boxster, maar wat een geweldige auto! :cheers: :drive:


25 okt 2016 21:17
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
2.5bar bij stationair is wat aan de hoge kant, naar mijn idee. Heb je de auto goed warm gereden? Duurt met dit koudere weer een stuk langer tot de olie op temperatuur is. In ieder een stuk langer dan dat de watertemperatuur op 85-90 staat.

Ook afhankelijk van de olie die er in zit natuurlijk. En of de oliedruksensor het nog goed doet. Denk een druk tussen ongeveer 1.2-1.8 ergens normaal is. Maar het zou zo maar knn dat dat bij jouw auto dus 2,5 is.

Die schommelingen in olietemperatuur dat is normaal. Onder belasting gaan die rap de hoogte in. Maar komen daarna ook weer snel naar beneden.


25 okt 2016 21:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Ik snap inderdaad dat de olie (veel) langer duurt dan de koelvloeistof.
Ik heb dit bekeken na een rit van 50km.

De olie druk gaf vanmiddag overigens realistischere waarden aan.
1,5/1,8 bar stationair en bij 2500/3000 4,5 bar.

De olietemp bekeek ik bij rustig rijden , 60km/h toen hij ineens op liep...
Maar, vanmorgen bij de koude start gaf hij ook 123 aan om tijdens het rijden af te zakken.
Laten we het er dus maar op houden dat die geheel onbetrouwbaar is, dus er niet meer naar kijken.


26 okt 2016 19:28
Profiel WWW
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Goed bezig man! Sleutelze 8) :thumleft:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


26 okt 2016 19:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Fantastisch om te zien hoe hij stap voor stap mooier/beter wordt :thumleft:


26 okt 2016 20:30
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Lekker bezig Martijn. Ja dat rijd heel anders als de boxster. Beetje "logger"


(Btw hoe hoog staat ie van jou nou op zijn poten :D )
_________________________________________
6 platte groeten, René


Laatst bijgewerkt door Jens01 op 27 okt 2016 16:15, in totaal 1 keer bewerkt.



27 okt 2016 9:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.2 4S Cabriolet PDK Sport Chrono PSE
Gemert
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Met gouden velgen wordtbhet net een Subaru Impreza, moet je toch niet willen ;)

Oh en natuurlijk de oude Renault Clio Williams had ook gouden velgen :)


27 okt 2016 9:26
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Van het weekend wil ik een stuk toeren met de 911, dus even diverse dingen aanpakken.
De olieverversen, en als de olie er dan toch uit is meteen even de lekkende carterpakking vervangen. De carterstop bleek dolgedraaid dus die eruit gekregen met wat licht geweld en vervangen.
Helaas bleek er ook ooit in het verleden een bout afgebroken te zijn van het carterdeksel... Te lui (?) Geweest om uit te boren, dus er is een parker in gedaaid. Triest.. dat gaan we dus even netjes herstellen!

Ook is achter 1 van de remschijven krom, dus dat meteen maar vervangen zodat hij prettiger tot stilstand komt. De voorremmen laten nog even op zich wachten. Hiervoor heb ik iets speciaal besteld wat we pas gaan maken. Daarover later meer als alles pas gemaakt is!

Afbeelding
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Martinos op 30 jan 2017 16:03, in totaal 1 keer bewerkt.



27 okt 2016 22:49
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Goed bezig. :thumleft:

(Er zitten best nog wel veel klusjes aan deze auto al met al.)


27 okt 2016 23:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Vraagje: hoe lees je de olietemperatuur af? Heb zelf ook een 996, mk2, maar ik speur me suf, ook in de boekjes, maar kan er niets over vinden. Rara, mis ik iets?


27 okt 2016 23:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Patrick schreef:
Goed bezig. :thumleft:

(Er zitten best nog wel veel klusjes aan deze auto al met al.)


Inderdaad, sommige voorzien, sommige onvoorzien. Maar dit maakt het voor mij alleen maar interresanter. Ik mag graag wat klussen en doen aan mijn auto's. Zo weet ik aan het einde van de rit exact wat ik heb, alle dingen zelf gedaan en zo wordt het uiteindelijk een top auto.
Een auto die instappen en rijden is, is niet voor mij weg gelegd.. dan ga ik alsnog iets verzinnen om eraan te kunnen doen :mrgreen:

@lagunamak; als je op je aircodisplay de knoppen recirculatie en bovenventilatie (keuze stand voor blower op het voorraam, knop rechts bovenin) tegelijk ingedrukt houden verschijnt er een soort van "menu" 0c of 1c.
Met de plus en min van je temperatuur instelling kun je bladeren van 0 naar 1, 2 enz. Een stand selecteren doe je door op de knop voor middenventiltie te klikken.

Bv, je gaat naar c1drukt op middenventilatie, dan krijg je de olietemp te zien . Druk je dan weer op de middenventilatie, kun je weer van 1c verder omhoog od omlaag. 6c is bv je koeltemperatuur.

Lijst wat wat is zal ik even opzoeken voor je.


27 okt 2016 23:23
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Top! Weer wat geleerd, enig idee waarom dit niet in de boekjes staat! Helemaal perfect als je de lijst weet te vinden.


27 okt 2016 23:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Ik ben heel benieuwd wat voor waardes jij (en andere) krijgt op c1. Omdat ik mijn waardes bij de 996 niet vertrouw, bij de Boxster eens gekeken. Die geeft met koude motor al 143 aan... dus of beide auto's hebben daar een issue zitten, of de lijst die ik hier ergens op t Forum vondt (moet hem nog even terug zoeken) klopt niet


28 okt 2016 9:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
ik dacht dat die codes alleen zichtbaar waren voor de mk 1 versies maar zal dit weekend ook ff gaan testen. overigens prachtig om te zien hoe jij dit project aanpakt! dit topic ga ik weer met plezier volgen.


28 okt 2016 13:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Ah, dat zou idd kunnen. Heb het niet bij een ander als mk1 geprobeerd.

Dank! Ik ga het topic over mogenlijk bij proberen te houden en al mijn werk, aanpassingen en onderhoud hier delen!

Vanavond was de vrouw weg, dus wat doe je dan? De werkplaats in natuurlijk.
Daar hing de 911 nog op de brug.
De carterpan schoongemaakt, het afgebroken boutje uitgeboord en de pan met nieuwe pakking weer terug geplaatst. Uiteraard ook meteen oliefilter vangen en de oude geïnspecteerd op evt aanwijzing van een versleten -IMS lager. Niet van te vinden gelukkig! (Hoewel die later zowieso preventief vervangen gaat worden!)
Verse olie erop en de motor kan er weer even tegen!

Tevens meteen de bakolie ververst voor volsyntheet 75w90 die ik in de alfas ook gebruik. Erg goede ervaringen mee.

Tot slot alle verlichting rondom werken gemaakt. Sidemarkers (usa uitvoering) Voorzijde lampjes vernieuwd 1 was stuk, de andere branden half wit/zwak oranje, nu beide weer mooi oranje.
Achter beide knippers vervangen (knipperde wit, nu weer netjes oranje). Beide remlichten en beide sidemarkers.

Morgen maar eens mooi rondje toeren :cheers: :drive:


28 okt 2016 23:46
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
lagunamak schreef:
Vraagje: hoe lees je de olietemperatuur af? Heb zelf ook een 996, mk2, maar ik speur me suf, ook in de boekjes, maar kan er niets over vinden. Rara, mis ik iets?


Niet. Voor de mk1 is er een hack via de klima controle. Kan je zoeken via google. Maar die werkt dus blijkbaar niet steeds accuraat.

Voor de mk2 enkel via durametric. Er zijn tweaks om het signaal van de olieniveausensor af te tappen. Daar zit nl ook een thermokoppel in verwerkt. Andere oplossingen zijn er ook bv. Een eigen sensor inbouwen.

Als de oliedruksensor goed zijn werk doet krijg je indirect een goed idee van de olietemperatuur. Hoe lager hij bij stationair draaiende motor is hoe heter.


28 okt 2016 23:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Martinos schreef:
Ik ben heel benieuwd wat voor waardes jij (en andere) krijgt op c1. Omdat ik mijn waardes bij de 996 niet vertrouw, bij de Boxster eens gekeken. Die geeft met koude motor al 143 aan... dus of beide auto's hebben daar een issue zitten, of de lijst die ik hier ergens op t Forum vondt (moet hem nog even terug zoeken) klopt niet


Ik denk dat je meetwaarden niet erg accuraat zijn. Normaal zou de olietemperatuur bij rijden en lage belasting ergens 0-10 graden hoger liggen dan de watertemperatuur. Dus ergens 85-95grC bij belasting kan dit snel oplopen tot 100-110 graden. Olie die warmer loopt dan 120-130 graden lijkt me al aan de hoge kant en niet bevorderlijk voor de koeling en smering.

Quote: The standard, low effort, oil temp is 200F. When the engine works spiritedly it can climb to 220F. 260F would be high.

Maar afgaande op je meetwaarden denk ik toch dat ze niet overeenkomen met de werkelijkheid.

Je zou ns kunnen testen met een IR thermometer hoe warm je carterpan is bij verschillende belasting.


28 okt 2016 23:55
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Klopt inderdaad wat je zegt. De aangegeven waardes zijn zeker niet wat de werkelijkheid is. K denk nog over een mooie oplossing voor een aparte meter, maar wil wel iets moois, niet zo'n los vdo klokje.


29 okt 2016 0:01
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Lijkt me interessant. Als je handig bent net elektronica zou je dus het signaal van de elektronische oliepeilstok kunnen tappen. Zie http://rennlist.com/forums/996-forum/82 ... ensor.html
Mooiste zou zijn om daar gewoon een mooi digitaal klokje voor te hebben. Of iets dat mooi weggewerkt kan worden in dashboard.

Als het lukt om zoiets mooi te integreren dan ben ik ook wel geïnteresseerd. ;)


Hieronder nog een grafiek van water/olietemp vs tijd

Afbeelding
Bron: Rennlist


29 okt 2016 0:19
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 251 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:
cron
   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.