Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 14:33



Antwoord op onderwerp  [ 251 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
2e porsche! 996 cabrio 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Na het akkefietje van vorige week zondag was ik toch wat geschrokken nog en wilde zeker weten dat de motor gezond is. (En het wellicht niet enkel de carterontluchting slang was).

Daarom de auto weg gebracht naar Koen exclusief in heeteren met de vraag; wat is de staat van de motor (incl cilinder inspectie, want juist daarvoor heb ik zelf geen apparatuur) en wat denk je algeheel van de auto.

Vanmiddag telefoontje; de motor is kerngezond! Cilinderwanden keurig, zuigers en kleppen zien er ook goed uit. Fijn om bevestigd te krijgen!

Ook de verdere staat van de auto vond William goed. Ik heb hem netjes en goed aangepakt was het oordeel! (Ook fijn om dat te horen van iemand die de 996 erg goed kent).


09 nov 2017 23:42
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Was ook even bij Koen voor nieuwe sleutels en inlezen.
Prima geholpen.

Afbeelding


09 nov 2017 23:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Fraaie verschijning zo met de wielen in kleur!


10 nov 2017 0:15
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 carrera cabrio 3.4
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
kunnen de slijtage indicatoren overgezet worden van de oude remblokken, of moet je altijd nieuwe indicatoren meebestellen?


11 nov 2017 17:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Inprinciepe kan dat, mits ze nog niet beschadigd zijn. Bij vergaande slijtage schuurt de sensor door.

Op het moment dat hij door gesleten is, is de stroom onderbroken en gaat het lampje "break wear" branden.

In het geval van mijn ferodo blokken is een sensor monteren niet zomaar mogenlijk. Daarvoor zou er een uitsparing in het blok gemaakt moeten worden.
Ik heb dat niet gedaan omdat ik mijn auto met regelmaat check en dus wel in de gaten heb wanneer ze versleten raken ;)


12 nov 2017 11:04
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Ik ga eens kijken hoe de Ferodo blokken bij mij gemonteerd zijn. Ik geloof dat degene die ze geplaatst heeft er op een of andere wijzentoch indicatoren heeft bijgeplaatst. En zoals jij zegt regelmatig nakijken en tijdig vervangen dan heb je de indicatoren niet nodig.


12 nov 2017 12:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Vandaag een kleine upgrade gedaan, een Coldair intake met openfilter van K&N geplaatst.

Hoofdzakelijk om een iets voller en rauwer geluid te krijgen. Voor de vermogenswinst doe ik het niet, omdat ik daar niet zo in geloof.
K&N claimt maar liefst 23pk!

Ik ben blij als het er 2,3 zijn.

Afbeelding


09 jan 2018 1:09
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Benieuwd ... naar de sound!

En wat als het er nu eigenlijk -23pk zijn? :mrgreen:


09 jan 2018 1:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 3.6 - 2002
Gent - België
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Interessant topic, ik wou dat ik ook zo handig was !
_________________________________________
Air or water, Porsches are COOL.

Blijf op de hoogte van alles wat me bezighoudt :
http://www.RUFIE.be


09 jan 2018 10:46
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
@rufie: dat is heus wel te leren hoor!

@Martinos: je zou eigenlijk een vermogenstest moeten doen. Waar haalt K&N zulke waarden vandaan?!?!
En wat als het echt waar is.....dan is dit wel echt een "bang for your buck"!!!
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


09 jan 2018 10:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Als je gaat rondlezen op fora dan is er niet zoveel winst te halen. Misschien dat de inlaatflow wat verbetert met als resultaat dat de koppelcurve wat regelmatiger verloopt en de piek voor koppel en pk een beetje verschuift toerentalgewijs. Eventueel dat er misschien ergens in het verloop +15-20pk extra is maar dat het piek vermogen niet veel verandert. Vandaar de claim +zoveel pk.

De ‘winst’ zit hem vooral in het geluid. Meer beleving. De Helmholtz resonator op de inlaat pijp is nu weg waardoor bepaalde frequenties niet meer gedempt worden. Vooral bij volgas geeft dat een doordringender inlaat geluid 2000-2500rpm en oplettend rond de 4800-5200rpm goed te horen.

Naar het schijnt zijn de meeste aftermarket inlaten helemaal geen performance upgrades. Nadeel is ook dat je het filter moet schoonmaken en weer oliën. Er is ook de kans dat de olie de luchtmassameter kan vervuilen. Dus die af en toe eens schoonspuiten met contact spray kan geen kwaad.

Als ik zo verder kijk is de consensus dat de de intake kite van EVOMS zo een beetje de meest degelijke is. http://www.evoms.com/mobile/Product.aspx?id=38046
Wasbaar herbruikbaar filter zonder te hoeven oliën .


09 jan 2018 11:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Mooi helder verhaal Kheldar! :thumleft:

Kheldar schreef:
Misschien dat de inlaatflow wat verbetert met als resultaat dat de koppelcurve wat regelmatiger verloopt en de piek voor koppel en pk een beetje verschuift toerentalgewijs. Eventueel dat er misschien ergens in het verloop +15-20pk extra is maar dat het piek vermogen niet veel verandert. Vandaar de claim +zoveel pk.


Toch vind ik het nog wel aanzienlijk dat zo'n relatief simpele modificatie +15-20pk oplevert, je koppelcurve regelmatiger maakt en een beter geluid geeft.
Als je een blok tuned dan is het toch wel een kwestie van "alles bijelkaar" dat een blok meer vermogen geeft.
Zo zijn er vast ook wel modificaties die duurder zijn en misschien even veel opleveren....maar het totaal pakket zorgt voor het verschil!

@Martinos: sorry voor het vervuilen van je topic! :salut:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


10 jan 2018 10:48
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Ja we zijn benieuwd naar de ervaring van de oren en de butt-dyno ;)


10 jan 2018 13:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Hopelijk vanavond wat ervaringen wat betreft het geluid tijdens rijden! (nog niet aan toe gekomen om een rondje te cruisen ermee)

Een bank uitdraai wil ik wel een keer laten maken, maar dan zou ik er eigenlijk ook een moeten doen met origineel filter huis om verschil te kunnen zien.
Waar de heren van K&N hun gegevens vandaan halen weet ik niet, er zijn her en der wel vermogens uitdraaien te vinden die laten zien dat er een grote winst is... Zolang ik er niet zelf bij ben geweest, geloof ik er niets van ;)

Ik moet toch nog eens de software laten aanpassen omdat ik de secundare luchtpomp (US specs) verwijderd heb, wat nu zorgt voor een foutmelding. Die pomp moet uitgeschreven worden.
Daarbij dacht ik meteen aan een software upgrade ("chippen"). Wellicht dat ik met de heren kan overleggen dat we een run doen met origineel en daarna met K&N alvorens er andere software op komt en daarna nog eens. eens kijken wat ze van dat idee vinden... tegen betaling is alles mogelijk waarschijnlijk :lol:


10 jan 2018 14:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Eindelijk dan een bericht omtrend de ervaring tijdens rijden met de filter.
Bij het starten klinkt de motor wat "rauwer", gromt hij wat meer. Tijdens het rustig warm rijden is er eigenlijk geen enkel verschil hoor en merkbaar. (buiten de auto schijn je wel al wat verschil te horen volgens een vriend die hem voorbij hoorde rijden).

Eenmaal warm de auto eens aan de tandgevoeld en wanneer je vol accelereert komt er vanaf 1500 toeren een iets rauwer grom/roffel van achter, welke verre van storend is. De motor klinkt gewoon wat gretiger.

Houden we het gas onderin blijft de rauwe grom aanwezig tot circa 4000 toeren, waarna hij overgaat in een fenomenaal diep donker gebulder en gebrul. Waanzinnig! Dit klinkt fantastisch!
Eenmaal boven de 5000 zakt de donker brom weer wat weg en komt het rauwere er weer voor terug.

Trek ik de auto normaal of half gas verder door is er niets aan de ha d en doet hij net zo rustig als anders zijn werk!

Wat betreft de geclaimde 23 extra paarden; die moeten nog gebracht worden denk ik. Er is wel degelijk een verschil merkbaar in souplesse en vloeiendheid van de koppelkromme. Het gaat allemaal, vooral onderin de toeren net even iets makkelijker en vloeiender.

Dikke vermogenswinst; neuh,
Mod die plezier brengt en zijn geld waard is; Yep!


20 jan 2018 2:24
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Aangezien ik nog niet tevreden was over het resultaat na het vorige detailwerk, gisteren en vandaag een nieuwe poets en detail sessie gehad.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Volgende week zal de auto getaxeerd worden. Staat ze er netjes bij en kan ik met een gerust hart het seizoen beginnen!


04 maart 2018 1:30
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Lekker bezig :thumleft:


04 maart 2018 11:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Ziet er goed uit!
_________________________________________
Boxster S '04


04 maart 2018 17:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 carrera cabrio 3.4
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
mooi werk!


04 maart 2018 18:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Maandag is het zover dat de porsche naar een nieuwe eigenaar gaat.
Met wat gemengde gevoelens de auto afgelopen week naar de APK gebracht. Met vlag en wimpel goedgekeurd (nadat ik de sidemarkers omgezet had naar knipperlichten).
Op de terugweg hoor ik een bijgeluid uit de motorruimte komen. Uit en aan zetten van de airco maakte verschil. Thuis gekomen gekeken en wat bleek, geluid komt uit de magneet koppeling.

Voor de aflevering (naast de oliewissel) dus ook nog maar even een nieuwe airco pomp monteren.
En zo mag ik nog een laatste keer een update doen aan dit mooie en leuke project! Ik heb er enorm schik van gehad en zal hem missen!


26 apr 2019 20:56
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
geen 996 Carrera Cabrio meer
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Nu helemaal geen porsche meer?


27 apr 2019 8:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Helaas even niet.
We hebben net een oude boerderij gekocht met daarbij een mooie bedrijfshal waar mijn nieuwe werkplaats in komt. Daar liggen nu even de prioriteiten.
Komende jaar(jaren) druk met verbouwen. Als alles klaar is ga ik weer zoeken naar een nieuw project!


27 apr 2019 8:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Zoals een aantal vast hebben vernomen heb ik de 911 van 'Martinos' overgenomen. Met zijn weten en goedvinden zal ik zo nu en dan updates plaatsen over wat we zoal doen aan deze auto. Dit zal niet heel veel zijn. 'Martinos' heeft de auto flink aangepakt, ik hoef alleen maar de auto naar zin te maken, eigen te maken. Wat ga ik doen:

-emblemen vernieuwen, -verlaging ongedaan maken en rubbers onderstel vervangen (hou meer van comfort en originaliteit) -auto in glascoating zetten, - tzt de kap vervangen.

Om te beginnen flink poetsen en nu ligt het onderstel open om de veren en rubbers te vervangen:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

sportluchtfilter vervangen voor origineel

Afbeelding Afbeelding


16 mei 2019 14:40
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.7 2001
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
En zo blijven we allemaal lekker bezig. De één verlaagd hem en de ander draait het weer om :D

Veel plezier ermee.


16 mei 2019 21:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Ja, we wonen in een omgeving met veel slechtere wegen en klinkerwegen. Met zo'n laag onderstel is dit niet fijn rijden. De auto is weer klaar. De veerpoten netjes gespoten, rubbers onderstel vervangen, nieuwe veren en uitlijnen. Het rijdt veel beter voor me zoals het nu is.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


17 mei 2019 16:31
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 251 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.