Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 19 apr 2024 20:14



Antwoord op onderwerp  [ 251 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende
2e porsche! 996 cabrio 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Ik meen dat Resto een oplossing getest heeft waarbij hij de volt meter links op het dash heeft omgebouwd naar een olie temp meter. Ik weet alleen niet de uitkomst van de test. Heb het destijds overwogen ook te laten doen maar heb de 996 inmiddels verruild voor een 997.


29 okt 2016 8:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Dat is interessant! Eens zoeken/contact opnemen om te kijken of dit gelukt is!


29 okt 2016 12:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Wat betreft de olietemperatuur ben ik bezig met een projectje. Als dat werkt zal ik het uiteraard ook hier delen!

In de tussentijd nog wat kleine dingen gedaan aan de witte.

Het zit hem in de kleine details, dus ook deze lelijke hendels en memoryknoppen moesten weer mooi worden! Schoonmaken schuren en spuiten dus!
Afbeelding
Afbeelding

En ook de dorpelsierstrips weer gemonteerd
Afbeelding

Ook wiellager links achter vervangen
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


Laatst bijgewerkt door Martinos op 03 nov 2016 21:24, in totaal 1 keer bewerkt.



03 nov 2016 21:02
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Leuk project en lekker bezig :thumleft:
Maar deze P was toch zo'n beetje "het koopje van de week'? Als ik zie wat je er allemaal aan moet doen, lijkt dat (koopje) wel mee te vallen toch?
Hoe dan ook, mooi gaat het worden !!


03 nov 2016 21:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Dat ligt eraan. Als je dit alles zou LATEN doen, was het koopje er wel af ja ;) maar omdat ik alles zelf doe en materiaal tegen goede prijzen heb valt het allemaal reuze mee.

Juist omdat hij zo goed geprijst was kan ik nu zorgeloos alles doen wat nodig is en wat extra zonder dat het een bodemloze put wordt waar 3x de dagwaarde in zit ;)

Er staat ook nog het nodige op de lijst, maar tot nu toe heb ik er nog weinig kosten aan gemaakt en vooral tijd erin gestopt. En wat dat betreft is het hobbie, dus tijd mag het veel kosten. ;)


03 nov 2016 21:22
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Lekker bezig weer Martijn :thumleft:

Waar heb je die hendels mee gespoten? Wil ook meer een zilver/alu look in de auto. Bv mijn handrem hendel en drukknop van de schakelpook zijn een soort mat zilver (oem) wil ook wel wat meer delen die look geven.

Doe je alle twee de achter lagers of alleen de linker. Ben zelf wel een voorstander van beide zijden doen met dat soort dingen. Die lagers kosten zeer weinig.
_________________________________________
6 platte groeten, René


03 nov 2016 21:47
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Denk dat ik het bij 1 lager houd. Kost idd niet veel, maar je moet ergens een grens trekken met preventief onderhoud ;)

De hendels heb ik gespoten met velgen spray zilver (velgen lak omdat dat dat harder en sterker is dan normale motip verf)
En daarna afgelakt met hoogglans lak. op de foto moeilijk te zien maar ze zijn hoogglans zilver.

Ik ga de deurgrepen binnen er ook mee doen. Die zijn de zelfde kleur als de hendels, met de nieuwe lak klopt dat weer en zijn ze ook weer fris


03 nov 2016 22:10
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Jens01 schreef:
Ik weet dat EPP parts een cabrio voorr sloop heeft staan. Mischien kun je daar wat benodigde onderdelen scoren


Nou, eindelijk het bestelde mechanischme binnen! (duurde lang omdat er meer besteld is, wat niet op voorraad was).

Helaas blijkt er nog wat te missen... 2 beugeltjes aan de zijkant had ik er bij gevraagd (stonden ook op de foto), maar niet gekregen (wel beloofd)
De afdekkapjes voor over de stoelrails achter, blijken voor de voorzijde (ik heb niet goed genoeg naar de gestuurde foto gekeken... helaas).
En het ergste, vind ik persoonlijk,ik heb meteen een balk voor de spoiler (die mist bij mij) mee besteld. Gebruikt 50,- nieuw 85,- ex. maar de gebruikte is netjes en heel. Dus tja, nou doe die dan maar. Wat krijg ik? een gescheurde... sorry, maar daar baal ik wel echt van. Had me dan maar een nieuwe gedaan!

eens kijken hoe ze dit gaan oplossen.

jammer.. dacht vanavond weer even leuk aan de P hobbieën...


14 nov 2016 11:38
Profiel WWW
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
lekkere prutsers. succes met dit geneuzel. kost weer extra tijd :evil:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


14 nov 2016 11:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Lekker waardeloos dan. Vind het prijsverschil tot nieuw ook nergens op slaan. En dan nog een kapotte sturen ook :bang: als je nou pak em beet 40% pakt van de nieuwprijs, vind ik het nog royaal betaald.
_________________________________________
6 platte groeten, René


14 nov 2016 14:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Tja idd.. Heb inmiddels contact gehad en besloten voor een nieuwe te gaan. hij zegt dat de gene die het ingepakt heeft niet goed opgelet heeft met kijken of hij heel was.

Wat betreft de stoelkapjes hebben we beide niet goed opgelet, dus dat is pech hebben, maar hij ruilt ze om voor andere.

De beugeltjes van het kap mechanisme gaat hij alsnog opsturen, al hoewel hij van mening was dat die er niet bij horen (heb ik wel specifiek om gevraagd, maar naar zijn idee heeft hij me dan verkeerd begrepen.. dat laten we dus even in het midden.)
Voor als nog lijkt het er in elk geval op dat het opgelost gaat worden.


14 nov 2016 15:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Inmiddels een betere spoilerflap binnen gekregen alsmede de beloofde beugels. Jammer van het geneuzel, maar uiteindelijk toch goed opgelost.
Nu alleen nog een dag zoeken om eea in te bouwen .

Gisteren naar de beurs in Essen geweest, in de hoop daar wielen naar mijn zin te vinden. Ondanks de enorme keuze niet geslaagd. Erg veel kopie van een kopie, veel TE foute wielen en de gene die ik wel mooi vond waren niet in de juiste maat leverbaar (ofwel steek, ofwel breedte x grote).

Jammer, nu maar eens rustig nadenken wat het dan gaat worden. Mss toch voor originele gt3's gaan?

Idee is eigenlijk om iets anders dan anders te willen. 19", concave achter, in titanium grijs of antraciet.
Moeilijke keuzes


02 dec 2016 9:45
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
ik meende dat je de bestaande een kleurtje wou gaan geven. Vind die wielen van de Boxster erg mooi, alleen misschien in een ander kleur. Ben BV wel benieuwd (ook voor mezelf) hoe het er uitziet met het hart WIT. Je hebt toch een handige Broer met fotoshop.

Maar een betere spoilerflap (is dat die harmonica die je ziet als de spoiler omhoog komt, of praten we over iets heel anders) Als ik het zo lees, ben je nog niet helemaal tevreden
_________________________________________
6 platte groeten, René


02 dec 2016 12:07
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Ik was inderdaad van plan de wielen een andere kleur te even. De bbs immis zitten nu onder de boxster en de gouden had ik voorzien van zilveren plastydip. Helaas nog niet het gewenste WOW effect... Dus toch opzoek naar iets anders (of de bbs immis opknappen nog overwegen).
Ik denk dat mijn probleem is dat ze te klein ogen door het dieper vallende hart. De diepe gepolijste rand geeft de auto dan wel weer Body. Hij lijkt zo breder op de achterschermen.


De flap die ik nu gekregen heb (we bedoelen idd het Zelfde ;) ) is niet gescheurd. Maar heeft wel weer ergens middenop een klein gaatje gehad, wat gelijmt is. Niet groot en storend, maar wel net even jammer. Voor nu zet ik deze er gewoon op (qua functionaliteit maakt het nl niet uit). Geen zin om weer in discussie te moeten.
Zal een fototje posten als hij erop zit. Dan kun je zien wat ik bedoel.


02 dec 2016 12:21
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Heeft Wichers niks van je smaak liggen????

http://www.wichers-porsche.com/onderdeel_categorie/996/
_________________________________________
6 platte groeten, René


02 dec 2016 13:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Ik nijg wel steeds meer naar origineel, omdat aftermarket vaak niet past, of TE fout oogt...

Opties die ik nu overweeg zijn deze:
Afbeelding
Afbeelding

Afbeelding

De vraag is echter of ze passen. de eerste 2 zijn van een 997. de 3e van een 996 gt3. Die laatste zullen wel buiten de kasten komen vrees ik.
Moet de huidige et waarde die ik op de 996 heb nog even nakijken.

Ander nadeel is dat 95% van de tekoop staande wielen voorzien is van winterbanden. Die hoef ik niet, dus dan kan ik die "weggooien"
Opzich geen ramp, maar dan moet de prijs ernaar zijn. De erkopers willen voor de winterbandjes uiteraard ook de nodige centjes ontvangen.


04 dec 2016 13:55
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Ik wil op den duur ook weer 19 inch onder de mijne.
Persoonlijk vind ik die 2e erg mooi en benieuwd hoe die staan en of ze passen, ook de lobster velgen kan ik erg waarderen en deze heb ik onder mijn vorige 996 gehad. Stond erg gaaf vond ik zelf.


04 dec 2016 16:01
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Velgen van een laat model op een ouder model vind ik altijd raar ogen.

Ik zou voor deze gaan

MK1 996GT3
Afbeelding

18" BBS sport classic
Afbeelding

18" 10 spaak velgen (Heeft Olaf in de aanbieding voor een prikkie)
Afbeelding
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


04 dec 2016 16:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Daar heb je wel gelijk in.
Echter 19 inch staat zo goed en ik dacht niet dat 996 19inch velgen heeft, toch?


04 dec 2016 17:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Klopt. Tot en met 18" voor de 996, maar in aftermarket zat in 19" te krijgen. Vind die laatste wel mooi
_________________________________________
6 platte groeten, René


04 dec 2016 18:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Johann schreef:
Velgen van een laat model op een ouder model vind ik altijd raar ogen.

Ik zou voor deze gaan

18" 10 spaak velgen (Heeft Olaf in de aanbieding voor een prikkie)
Afbeelding


Die van olaf zijn 17" ;)

Ook overweeg ik trouwens nog 19" fuchs replica. Op een witte ook erg mooi denk ik.


04 dec 2016 18:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Afbeelding

Ook mooi
_________________________________________
6 platte groeten, René


06 dec 2016 9:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Oei, dat is ook erg fraai.

Vind ze zo snel alleen in de USA. Iemand een adres hiervoor in de EU?


06 dec 2016 9:46
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Zijn wel vet, vind de BBS classic die Johann heeft gepost ook heel guur
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


06 dec 2016 15:04
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Even een vraagje, met witte velgen poets je je dan niet helemaal het schompes? Of maakt dat niet veel uit in vergelijking met poetsen van de standaard grijs metaalkleur?
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


06 dec 2016 15:18
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 251 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 11  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.