Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 14:34



Antwoord op onderwerp  [ 251 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
2e porsche! 996 cabrio 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
VW Spijlbus 1964 BMW E93 335i
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Zo mooie remmen! De verlaging staat ook goed. Geen grote problemen met drempels?

10.000km dat is beste veel! Ik heb nu 4000KM gereden in 11 maanden met mijn 986 daily - werk vervoer..
_________________________________________
6 pitter Boxster.. vs VW type 4 turbo spijlbus .. :)


26 okt 2017 8:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Met de dailydriver (zakelijke auto) doe ik nog eens een kleine 40k per jaar (rijd daarmee op bijtelling ook prive km's).

De verlaging bevalt me zeer goed en valt me 100% mee met drempels. Zeer zelden dat ik iets raak. Enige issue was het oprijden van mijn brug, daarbij raakte ik net de bodemplaat links (de kunstof kap onder de auto). Daarom de rij platen wat aangepast en nu gaat het prima!


26 okt 2017 15:21
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Is dat een gerichte keuze deze Brembo schijven? Of is het OEM.

De DS2500 zijn harde blokken heb ik gemerkt lusten de OEM schijven wel graag. Ben er verder heel tevreden over alleen worden de wielen snel vuil.


26 okt 2017 20:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
VW Spijlbus 1964 BMW E93 335i
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Martinos schreef:

De verlaging bevalt me zeer goed en valt me 100% mee met drempels. Zeer zelden dat ik iets raak. Enige issue was het oprijden van mijn brug, daarbij raakte ik net de bodemplaat links (de kunstof kap onder de auto). Daarom de rij platen wat aangepast en nu gaat het prima!


Oke dat valt mij alles mee, hoeveel cm is hij gezakt ? Mijn 986 is fabriek af verlaagd en ik raak bijna alle drempels..
_________________________________________
6 pitter Boxster.. vs VW type 4 turbo spijlbus .. :)


27 okt 2017 10:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Citaat:
Is dat een gerichte keuze deze Brembo schijven? Of is het OEM.
De DS2500 zijn harde blokken heb ik gemerkt lusten de OEM schijven wel graag. Ben er verder heel tevreden over alleen worden de wielen snel vuil.


Ik heb voor deze schijven gekozen omdat ik daar goede ervaringen mee heb. Origineel wordt er voor zover ik kan vinden ook Brembo gebruikt, echter kan ik niet vinden of deze hitte behandeld zijn.
Het voordeel daarvan is, dat de schijf een behandeling heeft gehad, waardoor hij minder snel krom trekt door bv hitte. Simpel gezegd is de "rek" al meer uit de schijf.

De blokken zijn erg fijn, en het kost idd een keer eerder schijven vervangen, maar je moet iets over hebben voor goed remmen ;)
De velgen worden idd wel erg snel vies! gelukkig heb ik ze an een tint donkerder gespoten dan origineel, waardoor het minder opvalt :lol: .

Citaat:
Oke dat valt mij alles mee, hoeveel cm is hij gezakt ? Mijn 986 is fabriek af verlaagd en ik raak bijna alle drempels..


De auto is 30/35mm gezakt achter.
Voor ruim 40mm, maar dat komt omdat een USA versie voor ruim een cm hoger staat dan achter. Maar dat is nu vrijwel weg met deze set. (gelukkig)


27 okt 2017 12:20
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 carrera cabrio 3.4
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Zijn de schijven de coated versie? als ik op het artikelnummer van Brembo zoek zie ik ze zowel coated als normaal op hetzelfde artikelnummer.


27 okt 2017 19:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Hmm, dat is vreemd. Deze zijn in elk geval wel gecoat! Dat was een specifieke wens ook. Blijft veel langer mooi dan gelakt.


27 okt 2017 21:04
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Zondagavond de schrik van mijn leven gehad! Tijdens het ritje op de A50 waar ik een 991 GTS tegen kwam ging het even een stukje harder dan officieel is toegestaan.

Vlak voor het samen komen van A50 en A59 bij Zevenbergen, keek ik in de spiegel en zag in eens een rook walm achter de auto ontstaan. SH*T nee hè... Meteen van t gas af en Terug naar lage snelheid, gelukkig kon ik meteen afslag tankstation nemen.

De auto eenmaal stilgezet motorklep open en kijken, luisteren, ruiken. Niets te bekennen, geen rook, geen stank, geen rare geluiden. Motor loopt als een zonnetje en ook geen lekkages zichtbaar.
Wat gas geven veroorzaakt geen rook uit de uitlaat.

Motor maar eens opnieuw gestart, starten en direct lopen, mooi en netjes.

Wat was het dan? Was ik het wel? Mijn vrouw had het (gelukkig) ook gezien, anders zou je nog aan jezelf gaan twijfelen... En dan, van alles spookt door je hoofd met de watergekoelde verhalen die je overal leest.

Aangezien ik verder niets kon ontdekken en de motor mooi liep, rustig naar huis gereden. Onderweg niets meer gemerkt en gezien.

Na een nacht slecht slapen dan toch maar even op brug kijken.
Vloeistoffen oké, motor loopt nog steeds keurig.
De auto eenmaal omhoog zie ik de linkerachterkant van het blok vettig zijn. Ah, dat eens onderzoeken (blok is NL altijd kurkdroog sinds hij er uit geweest is).

De oorzaak gevonden! Wat een opluchting! De slang van de carterontluchting (tussen motorblok en AOS) bleek een scheur te hebben. Daardoor blaast de motor carterdamp (licht met olie) daar naar buiten bij hoge toeren en zo kwam er olie nevel op motorblok en uitlaat. Dat verklaart volledig de rook bij hogere snelheid en bij rustig rijden niet mee!

Wat een opluchting!
De slang is destijds met de motoropknap beurt ook meevervangen, maar kennelijk zat er een beschadiging in of een productiefout. Nu direct vervangen voor en stevigere versie.

Helemaal blij dat de auto gewoon weer goed mee naar huis kan start ik hem en wil hem de brug af rijden. Dan begint de motor rommelig te lopen en slaat af... Wat nu?? Wederom van alles gaat er door mijnvhoofd. Maar ook, wat heb ik losgehad voor vervangen van de slang? Alle slangen en stekker gecontroleerd, zonder resultaat.

Uitlezen dan maar; Bdp sensor foutmelding. De sensor handmatig nameten (weerstand) overtuigd mij ervan dat de sensor geen signaal geeft. Een draadbreuk zo blijkt na wat rommelen met t draad.
En wederom voel ik me alsof ik de gelukkigste man ter wereld ben. Wat een mazzel dat dit issue er nu uitkomt en de auto het op de brug begeeft en niet net wanneer ik door een hobbel op straat rijd.

Vanmorgen een nieuwe bdpsensor binnen gekregen, gemonteerd en de auto start weer als van ouds!

Bij het uitlezen de diverse waardes bekeken, en daaruit bleken ook de voorste twee lambdas matig. Nu ze toch op de brug staat, ook daar direct nieuwe ingezet.

Tot slot ook de achter schijven en blokken vervangen voor de combinatie die ik er vorige week aan de voorzijde opgezet heb. Brembo schijven met Ferodo DS2500 blokken.
De 911 kan er weer even tegen!


31 okt 2017 12:30
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche Macan S
Bergambacht
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Oorzaak en gevolg geven wel eens voldoening.
Goed te lezen dat het daar aan gelegen heeft, ook wel zo gezond voor je hartslag :thumleft:


31 okt 2017 12:56
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Oef ... ik kan me de hartkloppingen al voorstellen bij het zien van zo een rookwalm op de snelweg.

Die BDP sensor is wel iets wat vaker stuk gaat heb ik de indruk. Heb ik ook al een keer moeten vervangen. Symptomen waren toen dat hij soms niet wilde starten bij ronddraaien van de startmotor. Vooral bij warme start. Ook een foutcode in OBD (P0453).

Ik kom binnenkort wel eens vragen hoe de remschijven het doen want achter moeten er op de middelange termijn nieuwe. Heb je nog iets anders overwogen ipv de brembo's?

Eind goed al goed!


31 okt 2017 13:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Ik had een andere foutcode wat betreft de BDP sensor, P0336

(De P0453 staat bij mij overigens in de lijst als tank pressure sensor?)

De remschijven heb ik wat andere opties bekeken en ook wat "extremer" overwogen, maar dat ga je al vrij snel naar geboord EN gegroefd. En dat is niet wat ik wil.
Gegroefde schijven maken vrijwel altijd lawaai bij remmen en kunnen voor lichte trilling zorgen, dat wil ik niet. Daarbij ben ik er eigenlijk wel van overtuigd dat gegroefd enkel nut zou kunnen hebben op een circuit auto (en ook daar kan het in principe prima zonder).

Dan kom je eigenlijk al wat beperkter qua keuze, origineel porsche, ATE, Zimmerman, Bosch of Brembo zijn dan de meer grote namen.
Origineel is brembo. Zimmerman heb ik geen ervaring mee, Ate doet het op de alfa's eigenlijk altijd goed.
Bosch ben ik niet zo'n fan van. (blokken willen nog al eens piepen en heb al vaker kromme schijven gezien bij bosch dan bij andere merken.
mijn keuze was dus eigenlijk tussen ATE en Brembo, waarbij ik een beter gevoel heb bij de Brembos voor op de 911.

We gaan zien of mijn keuze de juiste was 8) :)


01 nov 2017 10:17
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Heb er zelf ook brembo onder zitten sinds 15k. Remt er goed en geen gezeur met krom trekken of iets dergelijks.
_________________________________________
Boxster S '04


01 nov 2017 15:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Met welke blokken heb jij ze gecombineerd?

Ook nog even wat fototjes van de wielen zonder en met spacers.

Zo stond ze;
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

En zo is het nu met achter 15mm en voor 20mm spacers

Afbeelding
Afbeelding

(Let niet op de viezigheid.... Twee dagen geleden nog gewassen, helaas nu al weer zo vies. Geen beginnen aan om schoon te houden bij ons in t buiten gebied.


01 nov 2017 20:37
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Ook brembo blokken. Zat te twijfelen tussen de brembo’s en ferodo’s. Heb ik in het verleden gehad en ook redelijk tevreden mee alleen lieten vreselijk veel remstof achter. Voor op straat vond ik het niet meer nodig.

Ziet er goed uit incl de spacers!
_________________________________________
Boxster S '04


01 nov 2017 21:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2, 1998
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
De spaces staan mooi. Wat is je ET waarde v.d. velgen en hoe dik zijn de spaces?

Stuurt de auto nog wel zo fijn na de mod?


01 nov 2017 21:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Oei, ET weet ik niet meer uit t hoofd. Zou ik moeten bekijken.

Qua weg gedrag vind ik hem eigenlijk alleen maar beter geworden. Zeker niet op achteruit gegaan.

@G-loudertje:
Remstof is inderdaad wel een dingetje bij de Ferodo... Heb ik er wel voor over. Tot nu toe voelt het erg goed, ook bij afremmen vanaf hogere snelheid!


01 nov 2017 21:38
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Wielen staan er mooi onder, wielkas mooi gevuld zo!! :thumleft:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


01 nov 2017 21:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Met spacers veel mooier :thumleft:


01 nov 2017 22:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
3.2 coupe '87
Flevoland
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Idd mooi gevuld. Je zal wel merken dat je iets meer steenslag hebt omdat dit nu eenmaal eerder tegen de rand van je wielkast komt ipv erin.
(En dus ook eerder vies)


01 nov 2017 23:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
De brembo’s hadden wel lang nodig om echte bite te hebben. Na montage was ik ook niet direct tevreden. Paar honderd km verder en werden steeds beter. Ten opzichte van mijn vorige auto’s dien je toch meer druk op het pedaal te geven merk ik. Wel veel gevoel. Weet niet of een 996 dezelfde bekrachtiger heeft als een Boxster.
_________________________________________
Boxster S '04


02 nov 2017 8:43
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
De DS2500 blokken heb ik ingereden zoals voorgeschreven stond in de handleiding en dat ging prima remmen na die inrij-sessie.

Met nieuwe schijven zou het een stuk langer kunnen duren omdat schijf en blok op elkaar ingesleten moeten worden vooraleer er een perfect contactvlak is gevormd. Er moet ook eerst een laagje van het remblokmateriaal op de schijf gevormd worden voor de beste wrijving te bekomen. Zou normaliter met een paar stevige remsessies ook sneller moeten gaan. Bij normaal straatgebruik kan dat paar 100km duren.

Nieuwe remschijven zijn ook ‘ingevet’ zodat ze niet roesten tijdens stockage. Als je ze niet goed schoon maakt voor montage kan het daardoor ook wat langer duren vooraleer ze goed beginnen te remmen.

Sowieso vind ik Porsche een zeer geleidelijk pedaaldruk hebben. Vergeleken met andere auto merken. Heel makkelijk goed te doseren/moduleren.

@Martinos: die bredere stance staat de auto heel goed!!!


02 nov 2017 12:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Dank voor de complimenten!

Wat betreft de remdruk is die idd wat "sorfter" dan veel andere auto's, maar daardoor veel beter te doseren. Dat zal een bewuste keuze zijn van Porsche.
Persoonlijk vind ik dat wel erg prettig. De alfa giulietta die ik erbij had voor dagelijks had een pedaal dat veel meer beet, maar daardoor vrij gevoelloos was.dd giulietta QV die ik daarvoor had was voorzien van brembo 4pots (af fabriek) en daarbij was het rem gevoel vele malen beter!


02 nov 2017 22:50
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Omdat ik mij mateloos irriteer aan de oplader van mijn telefoon in de auto heb ik er speciaal een laten maken.
De oude situatie;
Simpele kleine telefoon houder/klem boven in het ventilatierooster van t middenconsole. Een oplader in de sigaretten aansteker met kabel naar de telefoon.
Gevolg daarvan is a;de radio stoort regelmatig door de lader ernaast b; er hangt een te lang snoer voor t dashboard langs, beetje opgebonden. Oogt rommelig en werkt dus klote icm radio ontvangst.

Dit is wat ik heb laten maken;
Afbeelding
Hier nog in de kleur zoals aangeleverd. Grof van structuur en mat zwart.
Afbeelding

Hoogglans zwart en gemonteerd ziet het er dan zo uit:

Afbeelding

Met deze situatie heb ik geen last meer van storen (ver genoeg van radio af) en kan ik werken met een 10cm kabeltje vanaf daar, direct naar de foon. Oogt het ook netjes :)


Laatst bijgewerkt door Martinos op 08 nov 2017 19:09, in totaal 1 keer bewerkt.



08 nov 2017 18:26
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Porsche Macan S
Bergambacht
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Tot in detail perfectie, chapeau ook voor deze aanpassing :thumleft:


08 nov 2017 18:48
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Netjes! :thumleft:


08 nov 2017 20:27
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 251 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: P-Track


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.