Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 10:37



Antwoord op onderwerp  [ 251 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende
2e porsche! 996 cabrio 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
996 cabrio 3,6 Carrera 4
Huizen
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Martinos, wat is nou de oorzaak van zo,n tikkende klepstoter en kan je dat zien aan de betreffende klepstoter of is er iets te meten ?
En die waterpomp met meer opbrengst is dat alleen dat gat wat iets groter is in diameter want aan de waaier zie ik geen verschil.


17 maart 2017 21:04
Profiel
PorscheForum Rakker
geen 996 Carrera Cabrio meer
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
De pluskabel is vorig jaar vervangen. De waterpomp was ook nog geen twee jaar oud, en dus maar een paar honderd of paar duizend kilometer. Die nieuwe heeft alleen een kleinere pully voor meer opbrengst?
Fijn dat hij nog mooi schoon was van binnen, zo lang ik hem gehad heb heb ik er altijd mobil one in gehad.
Doe je er BMW klepstoters in?


17 maart 2017 21:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Ik zal het simpel proberen uit te leggen. Een klepstoter een oliegevulde kamer uit twee delen. Door de kamer te vullen met olie (op de olie druk van de motor) schuiven deze twee delen uit elkaar, waardoor hij langer/dikker wordt. Dit zit tussen de nokkenas en de klepsteel. Door hem langer/dikker te maken wordt de opening/speling (de klepspeling) kleiner / opgevuld.

In principe moet een Stoter door de oliedruk gevuld blijven, als de Stoter intern (op het aanvoerkanaal, of tussen de twee delen door) gaat lekken, verliest deze druk en krijg je meer speling (de ruimte wordt niet meer of niet volledig gevuld, waardoor er teveel klepspeling ontstaat. Dit resulteert in een tik in de motor, en uiteindelijk slijtage aan nokkenas, klep of in extremere gevallen zelfs verbrande kleppen, slecht lopen, endergelijke.

De stoters die ik gebruik komen van Chrysler/Mercedes/jeep. Zitten in veel type auto's.

De waterpomp was idd niet kapot, nog erg fris zelfs, maar nu ik toch bezig ben; meteen de verbeterde versie erin.
Verschil zit m inderdaad in de grote van de polie. Draait harder rond door de kleinere diameter en heeft dus meer opbrengst/vloeistof verplaatsing.
Daarbij heeft deze een metalen schoepen wiel. Doet voor de werking niets, maar gaat in theorie minder snel defect dan een kunstofversie (wat bij alfa een echte kwaal is ) .

De onderdelen komen van diverse bedrijven. RosePassion, Koen exclusief, en bv de Klepstoter via mijn vaste fiat leverancier (Chrysler en jeep zijn immers van fiat tegenwoordig). Let wel op de kwaliteit. Er zijn voor diverse delen ook goedkope immitatie delen te krijgen, maar dat wil je uiteraard niet.


17 maart 2017 22:02
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 cabrio 3,6 Carrera 4
Huizen
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Martinos, bedankt voor de uitleg.
Dat die klepstoters allemaal dezelfde afmetingen hebben is toch ook sterk zeg die betrekken ze zeker van een toeleverancier.

Succes met de opbouw.


18 maart 2017 11:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Dank!

Dergelijke onderdelen worden door veel autofabrikanten inderdaad simpelweg ingekocht. Hoofdzakelijk uit kosten overweging. Waarom zelf iets ontwikkelen wat bij een toeleverancier voor minder te krijgen is dan je het zelf kan maken ;)


18 maart 2017 12:43
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 986 4.2 V8
Lelystad
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Precies. Het wiel moet je niet 2x willen uitvinden :mrgreen:

Waren nokkenas lagers en olie pomp nog oké?

Als je straks klaar bent is ie beter als nieuw :mrgreen: (al zal het "koopje" er inmiddels wel af zijn)
Wat dat aan gaat vind ik het jammer dat de 996 zo'n "ondergewaardeerd" model is. Moet eerlijk zeggen dat ik de spiegeleieren het minst kan waarderen van de 996, maar zeker als ik zo naar de jouwe kijk is het toch een prachtige wagen met mooie lijnen. En wit is een mooie kleur voor een 996.

Waar reinig jij de motor mee? Remmenreiniger er opspuiten en dan poetsen met een doek?, of heb je daar nog een ander truukje voor. Ik heb zelf er ook een hekel aan om "vuile" onderdelen terug te monteren. Doe losse dingen nog wel eens in mijn straalcabine, maar dat kan niet met alles.

Keep up the good work
_________________________________________
6 platte groeten, René


19 maart 2017 12:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Lagers, nokkenassen enz ziet er allemaal keurig uit!

Schoonmaken doe ik met koudontvetter een kwastje en daarna afspuiten met remmenreiniger.

Bij de boxster heb ik diverse delen laten stralen, maar het nadeel daarvan is dat het aluminium eerder gaat oxideren daarna. Dat heeft dus wat onderhoud of behandeling nodig.

Deze delen komen er mooi onder vandaan, dus stralen ga ik niet doen.

Wat betreft het "koopje", wanneer is het een koopje... Als hij voor de aanschaf prijs af was zeker wel. Maar het was bekend dat er diverse issues waren. Anderzijds is dat exact de keuze die ik gemaakt heb.
Ik had ook een kant en klare kunne. Kopen die het zelfde of iets minder der kost dan deze straks. Maar nu heb ik en de hobbieen eraan, en de zekerheid dat alles nieuw is.

En eerlijk is eerlijk, het zoeken naar een auto en het klaar maken ervan is voor mij een heel groot deel van de lol!


19 maart 2017 15:34
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
LEEUWARDEN
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
De hobby is idd niet alleen een P te hebben en als het goed is (in mijn beleving) heel veel meer. Dus mooi verhaal :thumleft:


19 maart 2017 18:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Nog niet veel verder kunnen komen met de motor. Alle delen zijn inmiddels binnen, maar het ontbreekt me aan tijd.

Wel zijn ondertussen de startmotor en dynamo gereviseerd. Heb ze naar de revisie boer gebracht ter controle. Ze functioneerde prima, maar kan er zo niet inkijken, dus laten checken kan een kwaad.
Een week later kreeg ik ze volledig gereviseerd retour... Niet volgens afspraak overigens. (bij defecten zouden ze bellen met een offerte, omdat ik anders eerder naar nieuw kijk gezien het marginale prijs verschil. Dat heeft dus nog even een staartje. De revisie kostte bijna net zoveel als een vervangende....
Nouja, het is nu wel weer goed.

Ook heb ik een NIEUW setje stoelen in de juiste donkerblauwe kleur op de kop getikt.
Daar gaat het interieur enorm van opknappen!

Kan haast niet wachten.


06 apr 2017 14:34
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Gisterenavond de stoelen opgehaald.
Ben er erg blij mee!

Afbeelding
Afbeelding


08 apr 2017 11:00
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
986 S
040
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Datziet er idd nieuw uit! Waar vind je zoiets?


08 apr 2017 11:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Deze set kwam ik tegen op marktplaats. Direct geregeld, zo kom je ze maar zelden tegen (behalve nieuwe bestellen bij een dealer)


09 apr 2017 1:36
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
996 cabrio 3,6 Carrera 4
Huizen
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Mooi man, even lekker invetten met leder was dan blijven ze mooi soepel.


09 apr 2017 22:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Vandaag eindelijk weer eens aan de motor kunnen werken.

Het hele blok is nu ontvet, keeringen, ims lager enz zijn vervangen en ik ben weer begonnen met de opbouw.
Ook de kabelboom is volledig voorzien van een nieuwe mantel/tape/bescherming. De oude was vies en het en der aan het afrafelen.

Voor nu een paar foto's, meer volgen later!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


30 apr 2017 23:46
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Zo, er zit eindelijk echt vooruitgang in het project.

Vandaag de uitlaat aangepast met een 1,5 inch bypass. Heel benieuwd hoe dat gaat klinken. Veel filmpjes gekeken, en het leek goed te klinken. Spannend.

Afbeelding
Afbeelding

Het blok is helemaal gereed. Ook een nieuwe koppeling en vliegwiel gemonteerd, alle vacuumslang vernieuwd, Versnellingsbak gemonteerd en alle losse randapparatuur er op gezet.

Eindelijk geheel klaar incl uitlaat enz, dus meteen erin gehangen
Met een beetje geluk morgen aansluiten en laten lopen!

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding


08 mei 2017 22:56
Profiel WWW
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Ongelooflijk wat je allemaal kunt doen aan jouw auto! :thumleft:


09 mei 2017 9:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Ja, mooie werkplaats ook!


09 mei 2017 10:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 C2, 1998
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Zo dat gaat Top zo te zien.
Is het IMS lager vanaf buitenaf vervangen? of heb je het blok nog open gehad?


09 mei 2017 12:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Het ims lager van dit type is idd van buitenaf te vervangen. Volgens mij (maar ik weet het niet zeker) is dat pas bij de 997 gekomen dat het blok gesplitst moet worden. (Graag verbeteren wanneer onjuist ;) )


09 mei 2017 14:24
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Vandaag weer heel de dag druk geweest met de Porsche en aan het eind van de dag de motor kunnen starten! Loopt weer mooi, Uitlaat klinkt zo al best prima! (Rijdend hopelijk morgen een beoordeling).

Ook de sierstukken gemonteerd. Alleen deze paste niet naar mijn zin. Staken teveel uit, niet echt mooi in het gat te krijgen met de redelijk beperkte stelmogelijkheid die ze origineel hebben. De linkse hing een stuk lager dan de rechter enz... Tegenvaller. Dus, slijptol en lasapparaat maar tevoorschijn gehaald. Resultaat is helemaal naar mijn zin

Zo waren ze na 1e montage
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Na een uurtje of wat slijpen, passen, lassen enz is het resultaat zo;

Afbeelding

Afbeelding

Vrijwel vlak met de bumper vallen ze nu.

Aan beide kanten heb ik nieuwe hitteschilden geplaatst. Deze waren nodig IvM de MK2 bumper die iets breder uitloopt onderaan.

Afbeelding

Ook meteen de radiateuren voorin schoongemaakt... Daar had zich een half bos verzameld.

Afbeelding

Van al het gepoets zie je niet veel meer. Maar de gedachte dat het zo schoon is, is fijn!

Afbeelding


09 mei 2017 19:43
Profiel WWW
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Ziet er erg goed uit.

Heb jij vroeger op lassen gezeten? Vakwerk!


09 mei 2017 19:56
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Haha nee. Dat is kwestie van afkijken en oefenen ;) (mijn vader was lasser. Heb erg veel bij hem gespiekt ;) )


09 mei 2017 20:10
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996C2 cabrio, ex-911 SC, Volvo V70
Zeist
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Martinos schreef:
Ook meteen de radiateuren voorin schoongemaakt... Daar had zich een half bos verzameld.

Afbeelding

Kun je zo'n voorbumper er makkelijk afhalen? Ik zou ook wel eens willen kijken of ik mijn radiateuren bladvrij moet maken.
_________________________________________
I read a report that said the typical symptoms of stress were eating too much, drinking too much, impulse buying, and driving too fast. Who are they kidding? That's my idea of a perfect day.


10 mei 2017 10:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
Wat voor banden zitten er nu op ... herken het profiel vanaf de zijkant niet echt. Good year F1 gokje


10 mei 2017 11:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: 2e porsche! 996 cabrio
De voorbumper is inderdaad redelijk simpel. Onderlangs zitten een aantal schroeven of bouten, de knippers aan de zijkant eruit klikken, daar zit een schroef, en er zit daar ook een schroef of drukker (afhankelijk van bouwjaar denk ik, want de boxster had een drukker, en de 911 een schroef) vanuit de wielkast (van onderaf dus) dan voor bij de windhaak het zwarte kapje eraf halen (4 plastic draaiklemmetjes) en daaronder weer twee schroeven. Dan kan hij eraf.
ik heb zelf de koplampen er ook uitgehaald, dan kun je net iets mooier zien of je de bumper weer goed op zijn plek schuift tussen de klemdelen.


@Kheldar; banden bij federal 595 Rsr .
Vond ze opzich erg goed qua grip, maar na een duizend of 5 begonnen ze al aardig te cuppen en na 12dkm zijn ze op.
Dat laatste vind ik niet erg, vond het nog best netjes voor een dergelijke band. maar het cuppen is wel heel erg vervelend!

nu Dunlop sportmaxx RT2 besteld.


10 mei 2017 12:17
Profiel WWW
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 251 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1 ... 4, 5, 6, 7, 8, 9, 10, 11  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.