Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 19:27



Antwoord op onderwerp  [ 153 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende
Avonturen met mbembe's 924 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924S M755
Leieland
Bericht Re: Avonturen met mbembe's 924
Ik wil niet stoken hoor, 8)
maar ik geloof eerder dapatch. :wink:
_________________________________________
924S M755 "Sportliches Sondermodell"
914-4 1,7 L Weber


02 aug 2017 13:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Avonturen met mbembe's 924
Ik vind de kleur vet.
Lekker belangrijk wat t kleurnummertje en naampje ervan is. :salut:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


02 aug 2017 13:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924S M755
Leieland
Bericht Re: Avonturen met mbembe's 924
Kweenie :scratch:
kom je hier om iets te leren over je P?

Belangrijk dan. Voor de eigenaar van elke TA die de P ooit een beetje zou willen bijwerken met de juiste ketel verf, om niet haar of zijn tijd te verdoen met tussen de P-verven te zoeken.
:salut:
_________________________________________
924S M755 "Sportliches Sondermodell"
914-4 1,7 L Weber


02 aug 2017 15:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 356 Speedster Intermeccanica 1972 1.6
Bericht Re: Avonturen met mbembe's 924
hendrik914 schreef:
Kweenie :scratch:
kom je hier om iets te leren over je P?

Belangrijk dan. Voor de eigenaar van elke TA die de P ooit een beetje zou willen bijwerken met de juiste ketel verf, om niet haar of zijn tijd te verdoen met tussen de P-verven te zoeken.
:salut:


Beetje fatsoenlijke spuiter meet de lak om de juiste kleur te krijgen, :ba:


02 aug 2017 19:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Avonturen met mbembe's 924
dapatch schreef:
Jij snap er duidelijk niet zoveel van. Ik heb nieuws voor je; alle Porsche 924's (en 944's) zijn geleverd in VW/Audi kleuren. Met een 928 aankomen heeft dus niet zoveel zin ...

Nee ik snap er helemaal niets van. De foto van de 928 heb ik gepost omdat die (op foto tenminste) heel erg lijkt op de kleur van mijn auto en deze ook petrol blue is. Dat is de vergelijking die ik wilde laten zien omdat jij aangaf dat petrol blue veel donkerder is.

Verder staat op het lijstje wat ik heb gepost dat de kleur in 1978 verkrijgbaar was.

mbembe schreef:
En op deze lijst met Porsche Colour codes staat ie van 1978 -1980:
https://www.uniquecarsandparts.com.au/colour_codes_porsche

Dit is dus anders dan zoals jij zegt dat het van 1979 - 1980 leverbaar was.


Er zijn dus meerdere lijstjes in omloop. Feit blijft dat op de documenten van mijn auto Petrol Blue staat, deze van '77 is, dat de kleur malachitmetallic wat ik zo op internet zie niet lijkt op de kleur die op mijn 924 zit, mijn kleur is blauwer. Dusss.... Wellicht moeten we de discussie maar stoppen. Ik ben blij met de kleur, deze ziet er telkens anders uit afhankelijk van hoe het licht erop valt en is ie mss wel petrol malachit :wink:

Vergeet ook niet dat jij de kleur malachitmetallic noemt puur en alleen gebaseerd op een foto. Ik kan de auto 10x per dag fotograferen en dan is de kleur 10x anders. Ik hou erover op, denk niet dat we eruit gaan komen.

@Leander: de naam van de kleur is volgens mijn papieren Petrol Blue maar daar is niet iedereen het mee eens. De kleur is in ieder geval vet!! :mrgreen:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


02 aug 2017 20:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: Avonturen met mbembe's 924
Had de 924 van Frost ook niet deze kleur :scratch:
Niet dat ik hier oude wonden wil ophalen :mrgreen:
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


02 aug 2017 20:40
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: Avonturen met mbembe's 924
Onder de kap ziet er ook vet uit en dan niet letterlijk.
Weet nog dat hij net bij Tonny stond ( kom er best vaak)
Hij wist eerst niet waar hij het probleem moest zoeken, dacht aan de kleppen oid en hij had het al zo druk.
Gelukkig toch goed gekomen.


02 aug 2017 21:24
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Brabant - Westland
Bericht Re: Avonturen met mbembe's 924
DeniS2 schreef:
Had de 924 van Frost ook niet deze kleur :scratch:
Niet dat ik hier oude wonden wil ophalen :mrgreen:


Ik dacht dat dit groener was maar kan ook komen door een andere hoek/lichtval.

Zo is de kleur Miami Blue van 2017 ook niet op camera vast te leggen. Die moet je in het echt zien om de kleur te beleven. Heel vreemd is dat.
_________________________________________
924 Track '84

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.


02 aug 2017 22:06
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Avonturen met mbembe's 924
ruud janssen schreef:
Onder de kap ziet er ook vet uit en dan niet letterlijk.
Weet nog dat hij net bij Tonny stond ( kom er best vaak)
Hij wist eerst niet waar hij het probleem moest zoeken, dacht aan de kleppen oid en hij had het al zo druk.
Gelukkig toch goed gekomen.

Ik hoop niet dat je er vaak komt ivm problemen met je Turbo?
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


02 aug 2017 23:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
944 1987 #Pitchblack944 Ex: 996 TURBO 2001 488PK/727NM arena metallic 996 C2 1999 ex: witte 944 type 1 uit 1984 ex: 996 violet 1999 ex; 911 zwart/zwart 1981 met 3,2 SSI. ex 944S2 1991 zwart ex 928 1980 grijs Oost-Souburg
Bericht Re: Avonturen met mbembe's 924
Nee,kom er al jaren, meestal gewoon om een praatje te maken of rond te kijken.


03 aug 2017 6:08
Profiel
PorscheForum Rakker
'77 924 Weltmeister (3x), '87 924 S, '87 944 S, '89 944 S2 Cabriolet, '93 968, '93 968 Cabriolet, '93 968 Club Sport, '94 968 Club Sport M030, ‘13 981 Boxster '21 982 GT4
Bericht Re: Avonturen met mbembe's 924
mbembe schreef:
Nee ik snap er helemaal niets van. De foto van de 928 heb ik gepost omdat die (op foto tenminste) heel erg lijkt op de kleur van mijn auto en deze ook petrol blue is. Dat is de vergelijking die ik wilde laten zien omdat jij aangaf dat petrol blue veel donkerder is.

Verder staat op het lijstje wat ik heb gepost dat de kleur in 1978 verkrijgbaar was.


Nogmaals, er is GEEN enkel lijstje waarop staat dat in '77 Petrol Blue leverbaar was.

Bij Porsche bracht men ieder jaar een zgn. farbkarte uit met de kleuren voor het komende modeljaar. Voor 1977 is dit voor de 924 farbkarte 1122.14. Dit is ook wat er op de website die ik doorstuurde staat. Feiten dus, niet zomaar willekeurig lijstje. Gelukkig staat er momenteel een op Ebay met goede kwaliteit afbeeldingen, dus hierbij:

Afbeelding
Afbeelding

Dit zijn die kleuren waar men uit kon kiezen. Zoals al eerder gezegd komt Petrol Blue alleen voor op de 924 Farbkarten van de modeljaar '79 en '80. Dat dit voor de 928 (en 911) al in '78 het geval was doet niet terzake want die hadden andere kleuren (Porsche i.p.v. VW/Audi). Daarbij is de auto van '77, toch?

mbembe schreef:
Vergeet ook niet dat jij de kleur malachitmetallic noemt puur en alleen gebaseerd op een foto. Ik kan de auto 10x per dag fotograferen en dan is de kleur 10x anders. Ik hou erover op, denk niet dat we eruit gaan komen.


Ik hoop er eigenlijk wel uit te komen, welke kleur het is maakt me niet zoveel uit. Maar waarom het de kleur is des te meer :)

Volgens mij zijn er maar 3 mogenlijkheden:

1. Auto is niet origineel; overgespoten, omgekat of iets anders raars.
Lijkt me niet, andere period details zoals spiegels, handvatten en dorpels lijken te kloppen.
2. Auto is niet Petrol Blue
Zie boven, welke kleur van de farbkarte lijkt het meest ;)
3. Auto is op verzoek van de eerste koper besteld in een kleur buiten de Farbkarte om.
Meest interesante optie aangezien ik niet eerder gehoord heb dat dit bij een 924 (of 944) mogelijk was.

Wat het derde punt betreft; je hebt het over documentatie die bij de auto zit. Kun je dit niet gewoon inscannen en hier plaatsen? Zijn we toch gelijk klaar?

Dat het een mooie kleur is daar zijn we het overigens over eens :thumleft:

mbembe schreef:
Feit blijft dat op de documenten van mijn auto Petrol Blue staat, deze van '77 is, dat de kleur malachitmetallic wat ik zo op internet zie niet lijkt op de kleur die op mijn 924 zit, mijn kleur is blauwer. Dusss.... Wellicht moeten we de discussie maar stoppen.


Mee eens, maar hetzelfde geldt voor Petrol Blue. Dat lijkt namelijk donkerder... Lak verkleurt ook met de jaren en in ieder klimaat is die verkleuring anders.


03 aug 2017 9:38
Profiel
PorscheForum Rakker
'77 924 Weltmeister (3x), '87 924 S, '87 944 S, '89 944 S2 Cabriolet, '93 968, '93 968 Cabriolet, '93 968 Club Sport, '94 968 Club Sport M030, ‘13 981 Boxster '21 982 GT4
Bericht Re: Avonturen met mbembe's 924
Hierbij enkele voorbeelden die ik heb gevonden als vergelijkingsmateriaal:

Turquiose/Malachitmetallic:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Petrol Blue/Petrolblau metallic:

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Zeg 't maar...


03 aug 2017 9:46
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Avonturen met mbembe's 924
Heldere uitleg Dapatch :thumleft:

Ik heb de auto van mbembe gezien enkele maanden geleden en ik denk dat je best gelijk kunnen hebben. De auto lijk volgens mij veel meer op de auto's met Malachitmetallic dan de auto's met Petrol Blue. Sowieso een heel chique kleur die de lijnen van de 924 erg goed accentueren. Op de kleur ben ik best jaloers 8)

@Mbembe: Je zou natuurlijk ook een geboorte certificaat kunnen opvragen bij de dealer voor enkele tientejs :idea: In de eerste plaats is het is leuk om te hebben, en in de twee plaats zal je dan zeker weten met welke kleur je auto de Audi fabriek in Neckarsulm verliet in 1977.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


03 aug 2017 11:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
964 c2
Den Haag
Bericht Re: Avonturen met mbembe's 924
205forever schreef:
hendrik914 schreef:
Kweenie :scratch:
kom je hier om iets te leren over je P?

Belangrijk dan. Voor de eigenaar van elke TA die de P ooit een beetje zou willen bijwerken met de juiste ketel verf, om niet haar of zijn tijd te verdoen met tussen de P-verven te zoeken.
:salut:


Beetje fatsoenlijke spuiter meet de lak om de juiste kleur te krijgen, :ba:


Idd. :salut:
_________________________________________
'I spent a lot of money on booze, birds and fast cars. The rest I just squandered...' [George Best]
'Everything is impossible, until someone does it' [Travis Pastrana]


03 aug 2017 13:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
924S M755
Leieland
Bericht Re: Avonturen met mbembe's 924
:idea: En als je maar een gedeelte herspuit, zie je minder verschil tussen het herspoten gedeelte en de oude lak? Niks dan voordelen dus.

Ik snap wel dat je er zelf geen belangstelling voor hebt, maar als je op een TECHNIEK forum post moet je toch incalculeren dat er daar lastigaards rondhangen die wel graag alles van naaldje tot draadje weten. Verder vind ik je 924 nog altijd top. :thumleft:
_________________________________________
924S M755 "Sportliches Sondermodell"
914-4 1,7 L Weber


03 aug 2017 13:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Avonturen met mbembe's 924
@Dapatch; Als ik naar de foto's kijk die je als vergelijking onder elkaar hebt gezet van 924's in malachit en petrol blue , dan lijkt de kleur meer op malachit. Maar als ik op internet zoek op 'Porsche petrol blue' dan kom ik overige P-modellen tegen die dezelfde kleur hebben als de mijne en dat komt overeen met mijn info :scratch:

Ik zeg zeker niet dat ik er geen belangstelling voor heb, alleen is het wel vreemd dat het lijkt alsof ik moet bewijzen dat de kleur van mijn auto de kleur is die ik zeg dat ie heeft. Zoiets als:" je bent schuldig verklaart en kom jij maar met bewijs dat je onschuldig bent", terwijl het volgens mij andersom is. Dat stuitte mij (en nog steeds) tegen de borst.
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


03 aug 2017 18:24
Profiel
PorscheForum Rakker
'77 924 Weltmeister (3x), '87 924 S, '87 944 S, '89 944 S2 Cabriolet, '93 968, '93 968 Cabriolet, '93 968 Club Sport, '94 968 Club Sport M030, ‘13 981 Boxster '21 982 GT4
Bericht Re: Avonturen met mbembe's 924
Ik denk dat het met die overige modellen ook tegenvalt. Het grappige is dat als je de pagina opent van de door jou aangehaalde 928 er een 911 verschijnt in dezelfde (donkere) kleur Petrol Blue. Het lijkt er steeds meer op dat die 928 echt in de verkeerde kleur overgespoten is...

Je hoeft je van mij nergens voor te verdedigen hoor. No hard feelings ook ;). Ik vind alleen met mijn initiële vraag niet zoveel mis. Jouw eigenwijze reactie daarentegen met overmatig gebruik van :popcorn: deed vermoeden dat je goed weet waar je het over hebt. Helaas bevatte de tekst zelf slechts aannames. Dan moet je natuurlijk niet gaan piepen dat iemand daarna met de harde feiten op de proppen komt...

Ik ben nog wel heel erg geintresseerd naar de info die jij zelf hebt.


04 aug 2017 10:12
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Avonturen met mbembe's 924
Volgens mij heb ik geen aannames gedaan in mijn verhaal, maar zijn het feiten net als die van jou. De bronnen zijn alleen wel anders.

Ik heb de auto net na verhuis gekocht en heb toen alle documentatie doorgenomen. Ik heb momenteel geen idee waar ik deze heb opgeruimd (heb ze wel goed opgeborgen in elk geval want ik weet niet waar het ligt :lol: ).
Momenteel ligt mijn prio niet bij het direct naar boven halen van de gegevens. Misschien in de winter nog eens mocht ik niet weten wat ik moet gaan doen. Nu ben ik vooral blij dat ie weer rijdt en goed rijdt en geniet ik elke seconde van het rijden met dat ding. Kleur van de auto is over een jaar nog steeds dezelfde en ik vind de kleur nog steeds erg mooi, onafhankelijk van de naam van de kleur. Het zal nog wel een keer boven water komen.
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


04 aug 2017 19:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Avonturen met mbembe's 924
Vandaag weer wat geprutst aan de 924; gisteravond toen het schemerig werd nog een stukkie gereden en toen kwam ik erachter dat de dashboardverlichting het niet doet. Raar want het dashboardconsole heb ik een paar maanden geleden laten reviseren en alle lampjes laten checken en evt vervangen. Het zou typisch zijn dat ze nu ineens kapot zijn. Voor het reviseren deden ze het trouwens ook niet.

Ik heb de oorzaak nog niet kunnen vinden. Ik neem aan dat de dashboardverlichting (dus van km-teller, toerenteller) aangaat wanneer je je verlichting aan doet. In het boek van Hayes kan ik er niet veel over vinden. Weet iemand hoe dit hoort te zitten? Loopt er een draad van de aan/uit knop naar je dashboard of zit dit anders?

Vandaag ook de retro-stoelhoezen gemonteerd die ik gister binnen heb gekregen. Ook bij mij is de bekleding van de stoelen gescheurd, een typisch 924-euvel. Op termijn laat ik de stoelen opnieuw bekleden maar ik ben er nog niet uit hoe ik het precies wil (weer leder met stof maar wa voor patroon dan of geheel leder). Met de hoezen ziet het er iig beter uit dan die gescheurde stoelen.
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


04 aug 2017 19:35
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Avonturen met mbembe's 924
Ja, de dashboardverlichting moet inderdaad met de schakelaar aangaan. Controleer even je zekeringen.

Welke stoelhoezen heb je gekocht? Als ik aan retro denk is dat altijd schapenvacht :mrgreen:

Afbeelding
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


04 aug 2017 19:52
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Avonturen met mbembe's 924
Bedankt Johann,, ik zal de zekering eens checken. Nee het is een kralenzitting geworden, ook erg retro :mrgreen:

Ik zal wel eens een foto maken, is bijna 1 op 1 de bekleding die er in zit (geruit) alleen dan helemaal stof ipv leder+stof
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


04 aug 2017 20:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Avonturen met mbembe's 924
Gisteren de eerste echt vuurdoop gehad met de 924. Ik had de laatste dagen iedere dag het spreekwoordelijke 'rondje rond de kerk' gereden om te kijken of ie goed bleef lopen en wilde starten. Gisteren ruim 300km afgelegd en dat ging super zonder noemenswaardige problemen. Hij rijdt goed en de uitlaat brult lekker :mrgreen:Het is echt een funcar.
Dit keer eens overal aan de snelheid gehouden en gemeten wat het verbruik was; 1:10. Valt me niet tegen.
's Avonds thuis gekomen, de maan scheen al door de bomen.
71492
Dashboardverlichting doet het nog niet dus was net op tijd thuis. Weet niet hoe ik kan zien of de zekering kapot is en denk dat zekering 6 wellicht de dashboardverlichting aanstuurt, maar ook dat is me niet helemaal duidelijk

Zoals beloofd ook nog een foto van de retro-stoelhoezen. Ze zijn uitgevoerd in de stof Karo Weiss, zoals er bij mij ook echt in zit. Zoals al gezegd weet ik nog niet wat het in de toekomst gaat worden.
71491
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


06 aug 2017 15:09
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Brabant - Westland
Bericht Re: Avonturen met mbembe's 924
Hi Mbembe. Je kan het dashboard licht ook hoger en lager draaien met het tandwieltje naast je dagrijverlichtingschakelaar (galgwoordje). Misschien heb je het 'uit' gedraaid?

Heb ook in het begin gehad Haha.
_________________________________________
924 Track '84

Ex: 924 Turbo Targa '80
Ex: 986 Boxster S '01

Dreamers cannot be tamed. Dreams are not for sale.


06 aug 2017 19:59
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Avonturen met mbembe's 924
O das een goeie, dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik durfde niet aan dat wieltje te zitten, ik dacht dat het mss was om de hoogte van het schijnen van de koplampen te verstellen. Ik ga het proberen :thumleft:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


06 aug 2017 20:57
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Avonturen met mbembe's 924
ik heb geprobeerd dmv het wieltje de dashboardverlichting aan te krijgen maar helaas....

ik ga eerst maar eens alle zekeringen vernieuwen, zien er niet allemaal even jofel uit. Wellicht is dat wel de oplossing
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


07 aug 2017 12:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 153 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.