Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 1:20



Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4
Het "klassieker-rally-topic" 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Het Gooi, ex 964 C2 Coupe, ex 964 C4 Targa, ex 911T Targa '72 , ex 964 C4 Coupe, ex Tannengrun 996C2
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
SVAR lijkt mij ook leuk, volgend jaar is mijn 964 30 jaar en kan hij als een vd weinig four wheel drives met de classics meerijden :thumleft:
_________________________________________
Ex 964 C2
Ex Targa 964 C4
Ex 911T 1972
Ex 964 C4 Coupe
Ex 996 C2
991 C2S Sportchrono


29 maart 2018 16:44
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
DE beug schreef:

Svar overweeg ik ook. Ik heb hem nu een aantal maal gereden en elke keer was er 'iets'. Met name afgelopen editie was het een soort optocht tussen fietsers en wandelaars door... :roll:


Klopt, de laatste editie was "niet best". Maar daar hebben ze ook hun excuses voor aangeboden en ze doen nu hun uiterste best om deze keer weer top evenement te bieden. Zal ook wel moeten want er waren er velen die zeiden de SVAR niet meer te gaan rijden na vorig jaar. Ben benieuwd. Voordeel voor mij is dat SVAR een thuiswedstrijd is, de meeste rally's zijn toch in Oosten of Zuiden van het land. Hoef ik eens niet om 05.30 uur in de auto te zitten......


29 maart 2018 17:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
Ook voor mij geldt dat de SVAR een relatieve thuiswedstrijd is. Ik overleg even met m'n navigator, wellicht moeten we hem ook maar gewoon meepakken...


29 maart 2018 18:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
Zat zelf ook naar de SVAR te kijken maar vind de inschrijfkosten van 225 euro wel wat aan de pittige kant. Zie op de site ook niet dat de opbrengst naar een goed doel gaat, lijkt gewoon een commerciële partij te zijn. Wil eigenlijk niet over geld zeuren maar ik ben zelf iemand die een broodje kroket en een bakje automatenkoffie ook al prima vind. :)
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


04 apr 2018 20:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
Zullen we dit topic maar weer even een kickje geven? :)

Afgelopen weekend de laatste klassiekerrally van dit jaar gereden, de DHRC Rallyhappening dus Maastricht-Dinant-Maastricht in twee dagen. Volop kleine weggetjes, dorpjes, kasteeltjes en boerderijen. Navigatie was pittig, continue samenwerken met de navigator en goed communiceren om kaartmanipulaties te spotten, de bermen checken voor de controles, regularities rijden met een briefje met tabel op het stuur en ondertussen de tripmaster en stopwacht in de gaten houden, etc.

Deze wegen leken wel voor de 914 gemaakt, dit zijn momenten dat je blij bent dat je geen logge motor achterin hebt maar gewoon perfecte balans. Het viel me ook op hoe ontzettend goed de Vredestein banden hun werk deden, zelfs op wegen met modder en bladeren geen enkel moment onveilig gevoeld en toch echt stevig doorgereden.

Enige dat roet in het eten probeerde te gooien was een terminaal zieke accu. Dat bleek al bij wegrijden vanuit Nederland maar als het met aanduwen ook lukt ga je daar geen rally voor laten schieten. :) Volgende dag moest ik nog naar een klant in Gent dus onderweg een accubooster gekocht en uiteindelijk 's avonds met hele zwakke koplampjes weer thuis gekomen.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


13 dec 2019 18:51
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
Zo daar zit mooi spul tussen. Maar komt door al dat gedoe met kaartlezen, controlepunten zoeken en gemiddelden de aandacht en het genieten van het autorijden niet teveel op de tweede plaats?


14 dec 2019 12:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
Dat "gedoe" is juist het spel. Je moet het eigenlijk precies andersom zien: meedoen aan een gezellige maar competitieve sport waarbij het gaat om creativiteit, alertheid, nauwkeurigheid, voertuigbeheersing, teamwork, strijden tegen je zelf en andere deelnemers en ondertussen mag je in een klassieke auto op de mooiste weggetjes in binnen- en buitenland rijden. :)
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


14 dec 2019 23:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
Jazzy schreef:
Afbeelding

DAF 66 Marathon! :thumleft:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


15 dec 2019 7:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
Wij waren ook van de partij en hadden de blauwe 914 bij de start nog gespot https://www.porscheforum.nl/styles/fisubice2/imageset/icon_post_target.gif
maar spraken elkaar pas een dag later bij de finish.

Het was onze eerste twee daagse rally en ook nog eens met een nieuwe auto.
Afbeelding Afbeelding

en man wat hebben wij een top weekend gehad.
vrijdag al aangekomen in maastricht zodat we zaterdag uitgerust aan de start zouden staan en voor de gezelligheid ;-)
Vanaf Maastricht verrtrokken we richting La Roche en Ardenne en werden we langzaam de ardennen in gezogen.
De ochtend etappe ging nog wat stroef en we moesten er duidelijk nog in komen.
Net voor de lunch begon het dynamo lampje te branden, dus die nog snel vervangen tijdens de lunch.
De middag ging heerlijk en voerde ons over prachtige wegen en raakten wij ook weer meer op elkaar ingespeeld.

Tweede regularity was geweldig, we moesten een gemiddelde van ik dacht 40km/h aanhouden, simpel toch.
Dan blijkt de route vol met haarspeldbochten te zitten. Succes :drive: :D

Voor het einde van de dag maak ik de grootste fout van het weekend.
Bij de tankbeurt voor de finish van de dag, ik stap in, zie dat mijn sleutel verbogen is, maar steek deze alsnog in het contactslot
wil starten en heb vervolgens alleen nog de top stuk vast; sleutel afgebroken. :bang:
Aanduwen heeft geen zin, auto staat niet op contact.
Draden verbinden heeft geen zin, want stuurslot.

Toch een paar keer geprobeerd met het stompje de auto te starten en zowaar, hij startte weer.
Oef doorrijden op naar de finish.
Bij de finish kon ik de auto ook weer met het stompje uitzetten.
Ook het opnieuw starten lukte twee keer, dus niets aan doen en morgen gewoon hetzelfde truckje en de rally uitrijden.

Volgende ochtend..... truckje werkte niet meer :cry: :evil:
Snel naar de serviceploeg die nog aan het ontbijt zaten: we komen zo.
Dat duurde toch nog even, kwamen polshoogte nemen: we komen zo met de bus deze kant op, we moeten eerst nog een 914 op gang brengen; rara wie :twisted:
Ondertussen was bij ons de stemming behoorlijk te neergeslagen, we zagen onze tweede dag in rook opgaan en ook onze voorlopige tweede klassering.
Eenmaal de service ter plaatse was het alsnog in 5 minuten geregeld en is voorlopig de schroevendraaier onze sleutel.
We hadden nog 10 minuten om op onze ideaal tijd bij de tussen controle te komen.
Je mag max. 30 minuten te laat komen; we hadden dus nog 40 minuten om in de rally te blijven.
De route was 24km en als je deze in één keer goed rijd doe je er 40 minuten over; Kortom: gas er op :drive: 8)
Buiten de dorpen, vlogen we werkelijk over de wegen in de Ardennen.
Drie keer moeten keren, door foutjes.....25 minuten te laat kwamen we bij de controle: het kan dus ook in 35 minuten we zaten nog in de rally :D

Het was daarna vooral moeilijk om weer tot rust te komen en in de normale flow.
Maar dat lukte.

Is rally rijden 'gedoe'?
Als je niet van puzzelen houd, moet je niet gaan navigeren; maar laat je dat over aan iemand anders.
Als bestuurder heb je alleen goed te luisteren naar de navigator en hem of haar te coachen door bij lastige stukken te vertellen
wat je ziet. Over het algemeen staan de bordjes goed zichtbaar opgesteld, alleen bij moeilijke knooppunten staan ze meer verborgen.
Maar dan is de snelheid er vaak al uit.
Als bestuurder heb je dan ook echt wel oog voor de omgeving en de ideale lijn :wink:

Die Daf 66 Marathon had serieus de gang er in en volgens mij vanaf het spruitstuk een rechte pijp naar achteren :mrgreen:

En de einduitslag?
Incl. het laagvliegen in de ochtend, de hele dag foutloos gereden:
Afbeelding
Tweede plaats :D
Als ik die kromme sleutel niet in het contact had gedaan, hadden we gewonnen.
Maar daar staat dit spelletje bol van; als..., dan...

Daar gaat het dan ook vooral over aan de bar, als we toen..., daar... dat.. hadden gedaan; dan...
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


15 dec 2019 10:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
DeniS2 schreef:
Dat duurde toch nog even, kwamen polshoogte nemen: we komen zo met de bus deze kant op, we moeten eerst nog een 914 op gang brengen; rara wie :twisted:

Ik weet van niets. :mrgreen:

Maar mooi beschreven, Dennis. Was de winnaar in jullie klasse niet een 2CV trouwens?
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


15 dec 2019 11:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
Jep
Zo zie je maar, je hebt niet per se pk's nodig om te winnen.
Direct goed rijden is het devies. Voordeel van die auto is ook de soepel vering zij kunnen behoorlijk doorrijden over slechte wegen.
Ze vertelden ook dat hun nadeel vooral op gang komen is, maar eenmaal op snelheid kun je dat goed vasthouden.
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


15 dec 2019 11:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
@jazzy
hoe kom je eigenlijk aan de foto's van jezelf al rijdend?
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


15 dec 2019 11:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
in het verkeerde routeboek gekeken, maar kan de post niet meer aanpassen

DeniS2 schreef:
.....
We hadden nog 10 minuten om op onze ideaal tijd bij de tussen controle te komen.
Je mag max. 30 minuten te laat komen; we hadden dus nog 40 minuten om in de rally te blijven.


De route was 32,2km en een een richttijd van 57min. Dat kan dus ook in 35 min :mrgreen:
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


15 dec 2019 12:10
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
DeniS2 schreef:
@jazzy
hoe kom je eigenlijk aan de foto's van jezelf al rijdend?

Selfie stick. :)

https://www.dhrc.nl/rallyhappening-2019/ en dan na pagina 25 de url aanpassen voor pagina 26-38.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


15 dec 2019 13:08
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
Thanx en cool
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


15 dec 2019 14:21
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
Mooi om te lezen, heren.

Wij zijn ook nog steeds aan het rijden met onze 944 al waren het dit jaar niet veel rally's. Onze laatste was op 9-11, de nacht om de Lange Jan rally. Was wel weer erg leuk om een keer in het donker te rijden want rally is grotendeels 's avonds. We zijn daar 2de in de Tourklasse geworden. Als .....dan waren we eerste :wink:

Hopelijk volgend jaar meer ritten, we beginnen waarschijnlijk in maart met rally Gelderse Vallei. Wie weet , tot ziens (?)


16 dec 2019 17:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
Wij starten 11 januari met de Omloop van het Oosten.
ROZ in maart staat ook op de nominatie.
We willen kijken of het lukt mee te doen aan het NK dus wel filteren daar nu enigzins op.
De Gelderse Vallei staat er dus voorlopig bij ons nog niet tussen.
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


16 dec 2019 18:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
Zelfde hier, willen in eerste instantie voor het NK gaan dus filteren daar wel op. Bij ons staan de Rally van de Grensstreek en de Classic 500 Challenge sowieso op de kalender, verder nog even kijken. Omloop van het Oosten wordt hem niet omdat mijn navigator zo nodig op wintersport moet. :?
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


23 dec 2019 19:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
Corona is op z'n retour en er wordt weer gereden, hoog tijd om dit topic weer eens actief te maken! Voor ons was de Midwinter Classic op 30 januari de eerste rally sinds lange tijd. Prima startlocatie en een mooie, uitdagende route. Zo uitdagend dat we een beetje teleurgesteld waren met de 16e plaats (van de 38) in de Sportklasse. Bovenste helft/linker rijtje weliswaar, daar gaan we voor, maar naast één langsrijder toch net iets te veel gemist tijdens het construeren van de route. Maar goed, leuke dag gehad en in ieder geval weer even wakker geschud.

Morgen staat de ROZ Classic op de agenda. De 914 wilde in de stalling niet starten dus heb hem met de hand maar de helling geduwd (ik sta op de 1e verdieping) en met behulp van zwaartekracht kunnen starten. Startmotor doet het verder weer prima dus we kijken het wel even aan. Zin in, laat wel weten hoe het was.

Hoe is het met jullie, wordt er nog een beetje gereden?
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


04 maart 2022 21:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
Wij rijden niet veel meer, afgelopen jaar was dat natuurlijk voornamelijk vanwege Covid. Op 23-10-2021 reden we onze laatste (en enige) rally van 2021, de 3 provinciën rally. En die wonnen we, in de toerklasse en daar waren we best tevreden over :wink: . Voor dit jaar hebben we ons nog nergens voor ingeschreven want tijd speelt een rol. We hebben allebei een andere leuke wagen voor erbij waar we wat meer ritten mee willen maken in buiten- en binnenland en dan blijft er voor de rally's minder of geen tijd over. Keuzes....We denken erover om de 944 te verkopen, dus mocht er interesse zijn dan hoor ik dat wel.
jullie succes morgen :thumleft:
80137, het podium van de 3P-Rally.


04 maart 2022 22:04
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 95 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.