Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 18:42



Antwoord op onderwerp  [ 95 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende
Het "klassieker-rally-topic" 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Het "klassieker-rally-topic"
Ik rij al een paar jaar met een vriend (ook actief op dit forum) klassieker-rally's, zoals ABC-rally, ROZ-rally, stelling van Amsterdam-rally etc. Dat zijn dus meer de toerrit rally's die onderverdeeld zijn in toer/sport/expert klasse en waar wordt gereden volgens verschillende kaartleessystemen waaronder het voor velen bekende "bolletje-pijltje" . Het betreft dus geen rally's zoals Hellendoorn rally, of de bekende WRC- rally's :wink: Wij rijden met een (Mini) Innocenti 1300 van 1975.
AfbeeldingAfbeelding.

We komen tijdens deze rally's best veel Porsche's tegen als mede-deelnemers. Het zijn dan voornamelijk type 911, 912 en 356 maar ook al een enkele 924 of 944. Zijn er hier op het forum misschien mensen actief die ook deze rally's rijden, al dan niet in een Porsche? Of die er in geïnteresseerd zijn of er misschien meer van willen weten? Ik ben benieuwd. Meer informatie vindt je bijvoorbeeld hier. Omdat ik er verder niets op dit Forum over kon vinden, open ik er een nieuw topic voor .
Andere reden waarom ik er over begin is dat wij een Porsche 944 gekocht hebben die we gaan inzetten voor de rally's :cheers: . Dat is de reden dat dit topic bij "projecten" staat, ik ga hier straks ook de veranderingen aan de auto in posten. Denk daarbij aan het plaatsen van sportstoelen, andere gordels, sportstuur , misschien wat striping, het plaatsen van de apparatuur etc. We gaan alleen aanpassingen doen die we later weer kunnen terugdraaien zodat ,als het moet, de Porsche weer in originele staat is. De 944 is een 1984'er in de kleur Gemini grey, die een tijdje heeft stil gestaan en die nu weer APK-klaar gemaakt wordt en die een grote beurt krijgt. Hier alvast een foto, andere volgen zo snel mogelijk!
Afbeelding
De velgen op de foto horen er niet bij, hij wordt afgeleverd op "cookie cutters" zwart met gepolijste rand.

Dus een ieder die iets wil plaatsen op rally gebied, voel je "vrij". Ik hoop ook weer van anderen te leren en iets op te steken en ben benieuwd naar de reacties.

Groet, minics.


31 okt 2016 20:59
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
jep present :D
Via een bedrijfsuitje in aanraking gekomen met deze manier van rally rijden.
Toen deden we dat met een 944 S2 gewoon op de dagteller.

Met een paar mensen van hier ook meerdere keren de nacht van weesp gereden.

In 2014 besloten het wat beter aan te gaan pakken met een auto die er specifiek voor gebruikt wordt.
BMW 1600-2 uit 1967, de auto was al een keer aangepast voor rally's.
zwaardere draagarmen en koni gele dempers.

Zelf nog recaro kuip stoeltjes er in gezet, 4p gordel en uiteraard een tripmaster.
Afbeelding Afbeelding

In 2015 de ROZ gereden en.... de tour klasse gewonnen.
Heerlijke rally, uit en thuis 600km op 1 dag, de BMW deed het allemaal zonder tegen te sputteren.

2016 is alle tijd opgegaan aan het laatste stukje verbouwen van het huis.
Volgend jaar pakken we de draad weer op en is het streven om voor het eerst een 2 daagse te doen.

Met de wegligging van een 944 ga je een hoop plezier beleven, maar eerlijk gezegd vind ik de jaren 80 auto's te nieuw voor dit soort rally's.
Auto's beschikken al over te veel gemakken en zijn een stuk betrouwbaarder / minder fragiel.
De verschillen worden nu in een klasse wel erg breed. Ik zou het eerder als een aparte klasse willen zien, maar dat is maar mijn mening.

Benieuwd wat je er van gaat maken.
Maak em in ieder geval niet te laag :wink:
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


31 okt 2016 21:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
Hoi DeniS2,

Zo'n BMW 02 heeft ook op onze lijst gestaan evenals bijv. een Alfa Giulia en Lancia Fulvia Coupe. Mede omdat wij, net als jij , die net even klassieker cq. authentieker vinden.
Maar de keuze is toch op de Porsche gevallen omdat we daar samen erg enthousiast over zijn en die auto toch ook al weer ruim 30 jaar oud is en al in veel klassieke rally's
ingeschreven mag worden. Willen we toch een keer een rally rijden waar de 944 niet aan mag meedoen dan kunnen we nog terug vallen op de Innocenti. Die blijft ook in rally
trim en wordt niet weggedaan.
We komen elkaar vast nog tegen volgend jaar , leuk !


31 okt 2016 21:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
Leuk topic!

Ik heb met mijn oude bmw 2002 ook een aantal bolletje pijltje ritten gereden, en vorig jaar net voor de restauratie van de 912 ook nog 1 rally gedaan!
Erg leuk om te doen, en wil dit volgend jaar zeker weer een aantal keer doen!


01 nov 2016 16:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
Zou mooi zijn Rick, met de 912R !!


01 nov 2016 17:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
Afbeelding

Al een paar jaren af en aan hiermee. Ondertussen met rolkooi, Honda civic kuipjes etc. Relatief betrouwbaar, beetje budget maar zeker niet langzaam.

IMHO 944 rijdt super maar geen faire competitie voor de echte klassiekers. Is allemaal zo veel makkelijker zonder beslagen ruiten, gebroken ruitenwissers, doorgebrande zekeringen, en regen in het interieur etc.


02 nov 2016 11:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
Zo had ik het nog niet gezien Niels, want met de Mini hebben we deze problemen nog nooit gehad. Ik snap wat je bedoelt en heb ook aangegeven dat wij ook eerst naar "klassiekere"
auto's keken om die reden. Alleen budget en idee om met een Porsche rally's te kunnen rijden heeft ons richting 944 gedreven. Maar waar ligt dan de grens "echte klassieker-wannawee klassieker" volgens jou?.
Wij hebben gekeken naar het reglement van DHRC en NHRF waar gesproken wordt van bj 1986 of ouder....
Misschien treffen we elkaar nog eens bij een rally, leuk. Gaaf ding trouwens die Junior :thumleft: . Ik vind de bumpers eraf en dan een lichtbar met schijnwerpers prachtig!


02 nov 2016 14:44
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
hoi , ik rij ook rallys maar met een TR6 cabrio , dus echt een klassieker , de echte serieuze rallys
zoals bv de "tulpenrally" hanteren voor 1 januari 1972 , andere rallys weer vaak de eis dat het type
auto toen al aanwezig zou zijn. Ralys die zg klassiek zijn en auto's tot 1986 toelaten zou ik persoonlijk
links laten liggen .. het klassieke gevoel gaat eraf ( voormij persoonlijk dan ) 911 en 912 zie je veel in de klassieker
wereld , evenals de Alfa GTV , en zoals ik de TR6 , maar mijn inziens hoort daar niet een 944 bij...
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


02 nov 2016 14:58
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
SLS rally tm 1975.. je ziet datum wat "opschuiven " hier en daar zijn bedrijven die geld willen verdienen
en de oudere auto's wordt wat minder .. ( helaas)
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


02 nov 2016 15:08
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
Ik snap het punt. We hikken een beetje op 2 gedachten. Het gaat ons inderdaad om het rijden, niet heel specifiek om de "echte" klassieker-rally's zoals tulpenrally. Dus waar het mag gaan we het in de 944 proberen, willen we een rally rijden die alleen voor "echte" klassiekers bedoelt is, dan stappen we in de Mini.


02 nov 2016 16:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
Er gaan regelmatig dit "soort" auto's voorbij in de weekenden, allemaal met een brede smile op het gezicht en een duim van mij :thumleft:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


02 nov 2016 18:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, 991.1 GT3, ex Cayman GT4, Macan S diesel, 944, ex Cayman 981 GTS, ex 997, ex 911 3.2
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
Voor de duimpjes...Daar doen we het voor!!
Ik ben de andere 'helft' van het equipe en eigenaar van de Inno (voor de niet kenners, het is een Italiaanse Mini, gebouwd in licentie in milaan).
Zoals Minics al aangaf zijn er veel 'klassiekers' de revue gepasseerd maar uiteindelijk waren we het erover eens dat het toch een Porsche moest worden.
Dat ie nog niet echt klassiek is dat weten we maar waar ligt de grens ? Overigens worden de meeste rally wagens in de ritjes die wij rijden vrijwel custom made gebouwd en zijn vaak voorzien van alle gemakken. Het 'klassieke' is dus vaak de buitenkant en het vermelde bouwjaar op het kentekenbewijs.
Er is de laatste tijd best veel 'discussie' over het toelaten van auto's...veel organisatoren willen vernieuwen en verjongen en hebben een andere (open) klasse die wagens uit jongere bouwjaren toelaten. Het is van oudsher een beetje 'oude mannen' sport maar het spelletje spreekt veel andere aan. Maar wie is tegenwoordig (financieel) bij machte om zomaar even een klassieker erbij te kopen? De toelatingseisen werpen dus soms een drempel op maar anderzijds is dat de oude mannen steeds ouder worden en op een gegeven moment niet meer rijden en aan de 'onderkant' er geen aanvulling is. Er ontstaat dus een soort leegloop en je ziet her en der dat organisaties schuiven met de leeftijd.
De tulpenrally wordt gezien als de ultieme rally maar is op dit moment alleen toegankelijk voor genodigden. Daarnaast doen er veel mensen mee die hun wagen op transport naar de start laten brengen, is er iets kapot dan wordt er een onderdeel ingevlogen etc...Je kan je dan afvragen wat dit nog met het klassieke rally rijden te maken heeft..?
Genoeg stof om over te hebben :D

Ik vind het leuk te zien dat ook op dit forum toch wat 'rally' rijders zitten. Hopelijk komen we elkaar eens tegen en kunnen we tegen elkaar 'strijden'.


02 nov 2016 21:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
Duimpje zien we graag,
maar helaas ook een hoop boze mensen die gestoord worden in hun rust.
En soms begrijp ik ze ook wel, niet iedereen rijd even sociaal.

@flash je zet het aardig uiteen.
In de top zit inderdaad een hoop geld en zijn de auto's helemaal tot op het bot geprepareerd.
Of ze daarmee ook alle gemakken hebben zoals bij een auto uit de jaren 80 betwijfel ik.
Maar de laag daaronder valt het reuze mee en heb je te maken met mensen die fanatiek met hun hobby bezig zijn.

Wat betreft de kosten van een klassieker, een 944 is tegenwoordig ook niet meer voor een appel en een ei te koop.
Er moet net zo veel aan apparatuur in en een dag mee doen is nog net zo duur. Feit is dat het niet een goedkoop spelletje is.

Ik begrijp dat er nieuwe aanwas moet zijn, en dat het oprekken van de leeftijd van de auto's daarin helpt.
Maar de strijd wordt er wel wat ongelijker. Een foutje rijd je met de 944 makkelijker dicht dan met een BMW 02 uit 1967
Daarom maken wij zo min mogelijk fouten :mrgreen: en vesloegen we in de ROZ een saab uit de jaren 80 :cheers:
Ik denk dat op termijn er een aparte klasse moet komen, net als je wel eens hebt voor de vintage auto's.

Maar goed tot die tijd, gewoon doen wat je leuk vind en kunt betalen.

We kunnen niet wacht tot het zover is in 2017 om weer aan de start te verschijnen :drive:
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


02 nov 2016 22:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, 991.1 GT3, ex Cayman GT4, Macan S diesel, 944, ex Cayman 981 GTS, ex 997, ex 911 3.2
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
Dan wordt het tijd voor jullie om de sportklasse in te gaan deniS2 :D

Overigens ben ik het met het dichtrijden van een fout niet helemaal eens, een foute letter kun je nu eenmaal niet meer corrigeren...enne 80 km/h gaat net zo hard in een Porsche als in een BMW :wink:


02 nov 2016 23:34
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
eerst nog even wat meer ervaring op doen
1 overwinning maakt je nog geen sport, maar we doen idd leuk mee.
we willen in 2017 een 2 daagse doen om dat ook eens ervaren
het idee zou dan zijn om eens voor het kampioenschap te gaan

een foute letter rijd je idd niet goed, maar tijd verlies agv te lang construeren of verkeerd rijden wel.
wedstrijdje 0-80-0 win je met gemak in de 944 van mij. maar hey die verliezen jullie ook weer van een porsche 911 die tot op het bot geprepareerd is.
realiseer ik me nu. maar goed dat is dan ook weer een ander budget.
enfin gaat ook niet om het gelijk hebben, maar om de lol.
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


03 nov 2016 9:30
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
@flash De tulpenrally wordt gezien als de ultieme rally maar is op dit moment alleen toegankelijk voor genodigden.

dit klopt niet , iedereen kan inschrijven mits je auto aan de eisen voldoet , achter de computer zitten en op de dag dat de inschrijving opengaat
meteen inschrijven... blijft wel een dure grap , vandaar al die sponsor stickers op de auto's . Helaas voor de klassieke rallysport zijn de prijzen van oldtimers te sterk gestegen , is een groot verschil of je een GTV koop voor 10k of 25k ... bij het laatste wordt je wat voorzichtiger en kiezen mensen veel voor alternatieven , je ziet ook de Opels en Fords sterk toenemen.. zijn nu nog betaalbaar .. en wat meer comfort is ook lekker !
Zelf zit ik er aan te denken om de TR6, in te ruilen voor een jaren 70/80 911 Targa . De rallies met bouwjaarbeperking wil ik rijden met de nieuwe aanwinst die van de winter klaar gemaakt wordt , een BSA SCout 6 uit 1938.
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


03 nov 2016 9:50
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, 991.1 GT3, ex Cayman GT4, Macan S diesel, 944, ex Cayman 981 GTS, ex 997, ex 911 3.2
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
harryv8 'gewoon' inschrijven was bij de tulpenrally, alleen ging men massaal om 1000 uur op de inschrijfdag met meerdere namen etc inschrijven om maar een plekje te bemachtigen. Vanaf 2017 is dit wat ik erover gelezen heb: http://www.rallynews.eu/index.php/nieuw ... allye-2017
Daar staat in dat het uitsluitend voor genodigden is.

Overigens kunnen wij ons niet inschrijven, ook de Inno is te jong volgens de organisatie maar ik hoop dat ooit de toelatingseisen iets opschuiven zodat we toch deze rit een keer mee kunnen maken..want ultiem is ie :mrgreen:

Ben het met je eens dat wat comfort wel lekker is...in de Inno zit ik regelmatig met hoofd tegen het dak, zeker op de onverharde (en die zijn eigenlijk toch het leukst) wegen.
Gaaf om te gaan voor een 911 Targa alhoewel een TR6 ook zeker niet verkeerd is. Sprak mijn laatste rally een Porscherijder die een Alfa heeft gekocht omdat de waarde van zijn porsche toegenomen is en hij deze wat wil 'sparen' (beetje zelfde als wij met de Inno alleen met andere getallen :wink: )
Met een BSA kom je denk ik in de vintage klasse...eigenlijk de ultieme rally klasse..
Leuk om naar uit te kijken toch!!


03 nov 2016 10:42
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
harryv8 schreef:
De rallies met bouwjaarbeperking wil ik rijden met de nieuwe aanwinst die van de winter klaar gemaakt wordt , een BSA SCout 6 uit 1938.

Afbeelding

Omdat we gek zijn op foto.s......en niet iedereen (waaronder ik) zo'n BSA kent. Mooie auto , Harry !


03 nov 2016 13:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche 997.2 4S Cabriolet PDK Sport Chrono PSE
Gemert
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
Regelmatig met ik met mijn vader te vinden in deze DAF 66 in de sportklasse :thumleft:

Afbeelding


03 nov 2016 13:14
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
Leuk, weer een forummer met rally-bloed! Ik heb niet zo veel met DAF, maar je komt ze regelmatig tegen en het lijkt mij wel een
fijne auto om rally's mee te rijden.


03 nov 2016 13:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
minics schreef:
Zo had ik het nog niet gezien Niels, want met de Mini hebben we deze problemen nog nooit gehad. Ik snap wat je bedoelt en heb ook aangegeven dat wij ook eerst naar "klassiekere"
auto's keken om die reden. Alleen budget en idee om met een Porsche rally's te kunnen rijden heeft ons richting 944 gedreven. Maar waar ligt dan de grens "echte klassieker-wannawee klassieker" volgens jou?.
Wij hebben gekeken naar het reglement van DHRC en NHRF waar gesproken wordt van bj 1986 of ouder....
Misschien treffen we elkaar nog eens bij een rally, leuk. Gaaf ding trouwens die Junior :thumleft: . Ik vind de bumpers eraf en dan een lichtbar met schijnwerpers prachtig!


Tx. Bedoelde dit niet verkeerrd overigens. Voorop gesteld gaat het om of je er plezier aan beleefd. Zo ja, prima. Denk dat de rally's zelf zullen moeten reageren met handicaps cq andere klassen. Dat bepaald de grens. Fine with me. ik ben overigens niet een van die "vlieg-je-onderdelen-in" meneren. Heb er niets tegen zal ik er voor de volledigheid maar bij melden. :D Voor mij is de lol dat ik deze frikandel met deuken uit een schuur getrokken heb ergens. In delen vooral zelf gerestaureerd door de rally's heb getrokken en nog steeds met veel fun zelf aan klus ook tijdens rally's als moet.

Deze auto is leuk op de foto, van dichtbij zie je nog de deuken en de scheuren. Dat patina vind ik echter mooi en doet geen afbreuk aan de techniek die natuurlijk wel dik voor elkaar is (en hij roest nauwelijk, zou ook gek zijn met zo veel lagen textyl en dorpels vol vet :-))


03 nov 2016 13:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
Dat zijn de "mooisten", zoals jij 'm geprepareerd hebt en rijdt. Zoiets gaan wij ook proberen met de P, is ook geen concoursstaat maar wel goed. Dat is het leuke
van deze hobby, beetje klooien aan de auto.


03 nov 2016 13:58
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
@minics .. haaaa da's wel een hele mooie BSA , die van mij is meer een driver , heb een foto in mijn album gezet
deze winter maken we hem ( zelf ) helemaal klaar , deukjes en krasjes blijven , techniek wordt wel helemaal nagelopen

Afbeelding

mod by horn : even fotootje hier geplaatst :salut:
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


03 nov 2016 14:13
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
Rijden er hier ook mensen mee met de Midwinterclassic van De Wegkruisers?
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


03 nov 2016 14:32
Profiel
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Het "klassieker-rally-topic"
Dank voor het plaatsen ! denk dat dat een MG is , ben nog geen BSA SCOUT tegengekomen , zijn wat zeldzamer
na 1939 moetsen ze stoppen voor de oorlogsindustrie en na de oorlog alleen maar motoren . Waren technisch
hun tijd vooruit , 3x gelagerde krukas , en voorwiel aangedreven !
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


03 nov 2016 14:46
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 95 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Ehombie


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.