Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 26 apr 2024 12:56



Antwoord op onderwerp  [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Goed Wrapadres? 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Fifties Café Racer a.k.a. Black Betty
Vinkeveen
Bericht Re: Goed Wrapadres?
Franz schreef:
Black Betty schreef:
Wrap-folie is anders dan reguliere plakfolie en als deze folie goed (vakkundig) aangebracht wordt, heeft de lijm geen invloed op het lakwerk.

Er zijn zelfs vakkundige bedrijven waar het nog wel eens fout kan gaan maar die gaan soms wel coulant om met serieuze klachten. Alleen betaal je dan al snel 2500,- of meer voor een wrapbeurt. Ik zou daarom ook nooit een auto laten wrappen omdat je je stoort aan de wat slechtere lak omdat je dan beter dat bedrag kunt besteden aan een professionele lakbeurt/detailing.


Alle waar naar z'n geld natuurlijk...

Wrapfolie van 3M is (veel) duurder dan 'normale' folie, dus kost het ook meer om een auto te (laten) wrappen. Bovendien snijdt een goede wrapper niet overal omheen, maar demonteert roostertjes enzo, wrapt dan en monteert de roosters vervolgens weer netjes terug.

Van de andere kant: ik heb een auto ook al eens van een detailer terug zien komen en die zag er op het eerste gezicht prima uit, maar na een maand of wat bleek dat op sommige plaatsen de blanke lak zover weggepolijst was dat deze nog flinterdun was met alle consequenties van dien. Ook daar werd de klacht niet serieus opgepakt en pas nadat ze voor het hekje dreigden te moeten verschijnen, hebben ze een serieuze financiële bijdrage geleverd aan het vakkundig overspuiten van de auto...
_________________________________________
it's better to burn out than to fade away


05 dec 2016 14:27
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Goed Wrapadres?
Mijn 964 cabrio is met 3M folie door een professional gewrapt. Zag er top uit. Toen het een jaar later eraf kwam bleef ik met een dikke rekening voor spuitwerk zitten. Had - in ieder geval in mijn geval - niks te maken met de kwaliteit van de folie of de wrapper, maar met de kwaliteit van de lak van een 15 jaar oude auto. Sommige stukken waren al eerder bijgespoten (maar kennelijk niet zo goed gehecht) want die stukken trok je er met de - verwarmde! - 3M folie er zo vanaf.

Kon wielkastranden, achterklep, bumpers etc laten overspuiten omdat de wrap in een jaar een hoop schade heeft aangericht. Doe je het bij een nieuwe auto, zal je daar hoogstwaarschijnlijk geen last van hebben. Maar het verhaal dat als je maar goede folie gebruikt je geen kans op schade hebt is niet waar.

Ik heb ooit op de eerste dag dat ik mijn nieuwe mini ophaalde er logo's en strepen op laten folien. Zag er waanzinnig goed uit, maar na ruim 3 jaar bij het verwijderen van de folie op de (zwarte) lak bleven er toch wel op bepaalde plaatsen sporen achter. Niet dramatisch, maar je zag dat er de eerste 3 jaar van zijn leven een folie op plaatsen op had gezeten. :idea:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 dec 2016 15:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Goed Wrapadres?
Maar das toch logisch, onder de folie blijft de lak nieuw, daarnaast ontstaan gebruikssporen/krasjes.
Haal je de strepen weg, zul je altijd een verschil blijven zien zeker op zwarte lak.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


05 dec 2016 15:54
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Goed Wrapadres?
Is ook logisch, was ook niet verbaasd. Je moet het je wel even realiseren, daarom schreef ik het.

Bij mijn 964 had ik - even uit mijn hoofd - iets van €1600 factuurtje voor herstel spuitwerk. Die had ik overigens niet verwacht. Wrapper ook niet want die trok zijn handen ervan af. Had bij het aanbrengen overigens bezworen dat het er zonder enig probleem weer af zou gaan.... bummer :wink:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 dec 2016 16:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Goed Wrapadres?
mbembe schreef:
@TS: wat ik wel ooit gehoord heb is dat wrappen het beste is op (nagenoeg) nieuwe lak ivm beschadigingen die al op de huidige lak zitten. Hoe strakker de lak hoe beter het wrappen gaat en geen problemen geeft. Jij wil het op een 'oudje', geen idee of dat extra 'risico's' met zich meebrengt. Het vragen waard lijkt me. Aangezien Franz een broer heeft die blijkbaar ervaring heeft met wrappen kan hij daar mss wel iets over vertellen.

Ervaring met schadeherstel, spuitwerk, wrappen en detaillering. Werkt samen met Carclean. geen kleine jongen in het poetswereldje. Afgelopen weekend nog b.v. de RS6 van Lars Boom onder handen genomen Vraag het hem zelf zou ik zeggen http://www.waxim.nl :wink:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


05 dec 2016 17:59
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Goed Wrapadres?
Lars Boom de wielrenner of Lars Boom van de Ren-je-rot tussenstand? :cheesy:
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


05 dec 2016 18:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: Goed Wrapadres?
:mrgreen: :mrgreen: verrek....die heette ook Lars Boom inderdaad.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


05 dec 2016 18:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Goed Wrapadres?
Ik heb zelf meerdere wagens ontdaan van gedeeltelijke bestickering en vervolgens gepolijst.

In twee gevallen zal je altijd sporen blijven zien;

- De bestickering is te vroeg gedaan, waarbij de lak nog niet helemaal uitgehard was.
Je blijft na het verwijderen van de bestickering en het polijsten contouren zien waar de stickers hebben gezeten, dankzij de ongelijke uitharding.

- De lak heeft te lijden gehad van UV straling en is verkleurd terwijl de lak onder de bestickering hier geen last van heeft gehad, verder is het spuitwerk van een blanke laklaag voorzien.
Doordat de verkleuring onder de blanke laklaag zit, is dit niet op te lossen door te polijsten.

Met wraps heb ik weinig ervaring, tenzij ze eetbaar zijn.

Vanuit mijn detail hobby weet ik wel dat ze qua onderhoud andere eisen stellen als een gewone laklaag (geen wax gebruiken, speciale shampoos etc.).
Dus wel even goed opletten wat je erop gebruikt.


05 dec 2016 20:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Goed Wrapadres?
Frans D schreef:
Met wraps heb ik weinig ervaring, tenzij ze eetbaar zijn.


Dat is jammer want daar ging dit topic wel over.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


05 dec 2016 20:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Goed Wrapadres?
Hebben we in ieder geval één ding gemeen;
We wijken allebei af van de oorspronkelijke vraagstelling, maar pogen toch een nuttige bijdrage te leveren.
Jammer alleen dat jij dat niet in de mijne ziet, anders zou je niet reageren.


05 dec 2016 21:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964 c2c, 993c2, 3.2, 356 speedster, 3.2 cabrio en 944 racert
Bericht Re: Goed Wrapadres?
Www.tintyourcar.nl in apeldoorn, goed adres!!
_________________________________________
ruimte zit je nooit in de weg


14 dec 2016 21:55
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 36 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.