Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Ruitenwisser relais interval hack / mod (€15 / 5 min.)

14 apr 2017 21:55

Hoi, al lang een ergernis , nu opgelost :ba:

Tijdsinterval bij de ruitenwisser vindt ik altijd te kort of te lang. Nu opgelost met volgende simpele relais-wissel.

Originele relais (positie 16) vervangen voor een VW relais: 357955531

Kosten ongeveer 15 tot 20 euro. Tijd om te plaatsen 5 minuten.

Afbeelding

There is a relay available from VW which will give you variable delay from 1 - 180sec (IIRC) instead of the pre-set fixed delay from the OEM unit. You program the desired delay through the wiper stalk on the column (and can change it at any time). It costs about the same as the OEM replacement and is a direct plug&play.

Via ebay voldoende te krijgen:

http://www.ebay.com/sch/i.html?_from=R40&_trksid=p2047675.m570.l1313.TR1.TRC0.A0.H0.TRS0&_nkw=357955531&_sacat=0

Koop er wel een waarop relaisnummer 99 staat. Deze werken, andere werken niet altijd !

Re: Ruitenwisser relais interval hack / mod (€15 / 5 min.)

09 mei 2017 22:26

Hier dezelfde ergernis, die ik graag zou veranderen. Was al aan een potmeter op de lege aansteker plek aan het denken, maar dit is simpeler, dus beter.

Alleen, hoe werkt het nou eigenlijk.
Kun je de interval tijd continu veranderen, ook tijdens het rijden?
Waarmee verstel je de tijd?

Re: Ruitenwisser relais interval hack / mod (€15 / 5 min.)

10 mei 2017 7:21

Volgens mij door de ruitenwisserhandle op de intervalstand te zetten, er weer af, en er weer op. Die interval wordt vervolgens vastgehouden.

Re: Ruitenwisser relais interval hack / mod (€15 / 5 min.)

13 mei 2017 9:34

Anne 2.7 schreef:Volgens mij door de ruitenwisserhandle op de intervalstand te zetten, er weer af, en er weer op. Die interval wordt vervolgens vastgehouden.

Klopt.

Re: Ruitenwisser relais interval hack / mod (€15 / 5 min.)

13 mei 2017 11:23

Klopt en werkt ideaal... altijd de juiste interval,...

Tenzij je niet weet hoe het werkt en je maar wat aanklooit, dan heb je altijd iets geks ;)
Plaats een reactie