Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 16 apr 2024 5:35



Antwoord op onderwerp  [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende
PDK is for pussies 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997 GT3 RS mk2
Bericht Re: PDK is for pussies
Franz schreef:
Post911 schreef:
Wat een held!
Vind het geweldig om te lezen dat er mensen zijn die dit gewoon doen, hij heeft blijkbaar geld zat dus waarom ook niet :thumleft:

Een held ben je voor mij als je zo'n apparaat nog sneller weet te maken en niet in dit geval langzamer. Doet overigens niets af aan het fet dat het wel een interessant projectje is. Maar meer ook niet.
Mijn persoonlijke opvatting: wil je schakelen, pak een klassieker of youngtimer. Een handbak in dit soort kaliber sportwagens zit alleen maar je prestatie in de weg. Je kan gewoon niet meer op tegen de huidige automatische bakken. Dat wisten ze in de F1 allang. De drang naar handbak en het daarbij behorende puristische uitleg gaat bij de huidige generatie sportwagens allang niet meer op. De handbak is niet meer van deze tijd.


Gaat er toch niet om of hij sneller of langzamer is..
Deze beste man wou gewoon een handbak en dat is gelukt


14 jul 2017 5:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: PDK is for pussies
Precies wat ik zeg :wink:

Porsche wil maar één ding, iedere nieuwe RS nog sneller over de Ring jagen. En daar draagt een handbak niets aan bij. Ik vind het daarom ook totaal niet relevant wat de beweegredenen van die man zijn om die pdk eruit te slopen omdat het gewoon niet te rijmen valt met de visie van zowat iedere sportwagenfabrikant.
Dat sommigen uit puristisch oogpunt nu nog een voorkeur hebben voor een handbak tov een huidige PDK, in zo'n moderne auto als een RS is eigenlijk haast lachwekkend te noemen.
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


14 jul 2017 8:36
Profiel
Bericht Re: PDK is for pussies
pdk is dan wel sneller op tarmac als er goeie grip is.

maar je mist natuurlijk wel de extra mogelijkheden en controle die een koppeling je geeft op bv minder goeie oppervlakken...

Driften met een PDK , het kan wel als je er moeite voor doet,
maar het is gewoon stukken lastiger ...

op gravel, sneeuw of durf ik het zeggen ijs ben je gewoon de jippie met PDK, daar is een manuele bak met koppeling gewoon veel handiger.


14 jul 2017 21:36
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: PDK is for pussies
Iets zegt mij dat ze met die 997/991 Cup / Rally wagens ook niet met een normale handbak en koppeling rijden ...
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


14 jul 2017 22:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: PDK is for pussies
PDK blijft voor pussies! Het gaat er hier niet om of pdk beter of sneller is, het gaat erom dat je zelf nog dingen blijft doen achter het stuur! Met een koppeling kan je 'spelen' met het gas, dat kan pdk, flipperbox, tiptronic, enz. never ever nooit niet!
Je hebt mensen die een auto rijden om er mee te spelen, en je hebt er die het niets interesseert, als ze er maar mee kunnen pronken. De meeste pdk-rijders zie ik als de laatste groep. Schakelen, koppelen, allemaal teveel gedoe.....daar gaat je haar van in de war.... :ass: :mrgreen:

("PDK...nú met gratis rollator..." :mrgreen: ) (je hebt tóch één poot die niets doet....daar krijg je sneller een etalagebeen van, komt die rollator later toch nog van pas...)
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


15 jul 2017 1:11
Profiel
PorscheForum Junkie
Cars: flat6-en en V8 uit Züffenhausen plus nog wat vintage en een moderne uit Coventry.
Woonpl.: Vlaanderen
Bericht Re: PDK is for pussies
in een ver verleden werd een elektrische startmotor standaard op iedere auto zodat vrouwen ook konden starten en rijden. menig mannenarm is trouwens gebroken tijdens het aanslingeren door de enorme terugslag van de motorcompressie.
nu bijna een eeuw later vele vrouwen het rijden goed meester zijn en dat zelfs beter doen dan menig forumlid hier, gaan ze sexistisch doen.
dus echte stoere mannen rijden met manuele bak en demonteren de elektrostartmotor van hun elfje om nog zoveel mogelijk dingen zelf te blijven doen. een beetje consequent en bij de tijd blijven hé heren.


15 jul 2017 1:36
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: PDK is for pussies
@Franzie, jij rende zeker als eerste naar de fietsenmaker voor zon fijne elektrische fiets?
Das pas vooruitgang, wie wil er nu nog trappen...
_________________________________________
GREEN IS GOOD


16 jul 2017 13:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: PDK is for pussies
Wie was ook alweer die forummer die het Tesla-topic opende? Je weet wel, die elektrische auto's waar helemaal niets aan te schakelen valt. :scratch:



:mrgreen:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


16 jul 2017 15:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 993 ex 996
Bericht Re: PDK is for pussies
laat me ff raden,hou ie soms van groen :popcorn: :mrgreen:

viewtopic.php?f=17&t=37146&hilit=tesla


16 jul 2017 18:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 964, nu Cayenne + Audi B9 Competition Quattro
Noord-Brabant
Bericht Re: PDK is for pussies
Ja, zo groen als deze smiley :mrgreen:
_________________________________________
Airmighty. Wie het oude niet begeert, weet niet wat hij mankeert.


16 jul 2017 18:14
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
718 Spyder
Bericht Re: PDK is for pussies
Aantal keren naar Finland geweest voor Camp4S, Iceforce en Iceforce S; alle Porsches die klaar stonden om telkens drie dagen mee te driften waren uitgerust met PDK! ESP en dergelijke uit, pookje naar rechts en knallen maar. Bij de lange doordraaiers gewoon doorschakelen op het stuur terwijl de zijruiten (zonder ruitenwissers) als voorruit dienden :drive:

PDK is for pussies.. :ass:
_________________________________________
Success is going from failure to failure without losing enthusiasm!


16 jul 2017 19:21
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: PDK is for pussies
Ja want je hebt er ijs voor nodig.

Zag de GT2 met Pdk op Goodwood niet eens in een spin komen. En dat was met een profi driver.

Bottas had er in Londen trouwens ook best moeite mee om te driften, maar goed dat is off topic want geen PDK :mrgreen:


16 jul 2017 20:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex Carrera Coupe 3.2 1987
Amsterdam
Bericht Re: PDK is for pussies
Handbak is meer voor ouwe jippie, die maar niet kunnen accepteren dat het ook anders kan en beter, maar blijven zeveren over die good-old handbak. Succes verder.... :mrgreen:


16 jul 2017 20:55
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Porsche 911 2003
Waterland
Bericht Re: PDK is for pussies
You're missing the point Alvin! :roll:
Er bestaan auto's die helemaal zelfstandig achteruit in kunnen parkeren, maar men gaat er aan voorbij dat ik het misschien leuker vindt om dat zelf te doen....daar gaat pdk ook over. Dat ontneemt je coördinatie-mogelijkheden!
Het blijft voor de purist gewoon leuker om je koppeling in te kunnen trappen, je bak helemaal zelfstandig in een versnelling te zetten, en op het door jouw gekozen moment deze koppeling weer laten opkomen . En dit alles zonder tussenkomst van computers en electronische snufjes. Dat is puur autorijden.
Wellicht is PDK over een paar jaar al weer ouderwets, en hoef je alleen nog maar een hogere versnelling te denken, telepathisch flipperen, sturen is dan ook ouderwets! De roverheid beslist dan immers jouw route, hoe snel je die mag doen, ALLES wordt voor jou bepaald.

PDK is voor iedereen toegankelijk, het is absoluut sneller, maar het is zoiets als bij Albert Heijn een bevrediginsrobot kopen voor je vrouw... :popcorn:
_________________________________________
Racing is about technique, no electrique....!


16 jul 2017 22:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: PDK is for pussies
Er zijn in dit topic wel meer die het punt missen.
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


16 jul 2017 23:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: PDK is for pussies
Wat een ouderwets gezever allemaal
Waterkoker , Pdk
Hebben al die vrouwen van de old scool liefhebbers, of wel diegene die stil blijven staan een bos hout voor de deur
Of is een bos hout modern?
Graag ouderwetse reactie


17 jul 2017 0:37
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Curaçao
Bericht Re: PDK is for pussies
Of al die vrouwen een bos hout voor de deur hebben weet ik niet maar zo'n bevredigingsrobot van Albert Heijn lijkt me wel wat!
Heb ik meer tijd om me met mijn echte hobby bezig te houden! :mrgreen:


17 jul 2017 1:42
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
996 C2, 944 RS-style
Bericht Re: PDK is for pussies
Het ging hier in essentie om een coole handbakconversie... niet of PDK voor pussies is. Al doet de topictitel dat wel vermoeden :mrgreen:


17 jul 2017 7:19
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: PDK is for pussies
Hahaha....heerlijk topic weer!
In drie pagina's van versnellingsbak naar bevredigingsrobot!!!
:mrgreen: :mrgreen:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


17 jul 2017 7:30
Profiel
PorscheForum Super Junkie
ex 997 Carrera S. ex Porsche 993, ex Porsche Cayman S PF nr.6
Bericht Re: PDK is for pussies
Kheldar schreef:
Ja want je hebt er ijs voor nodig.

Zag de GT2 met Pdk op Goodwood niet eens in een spin komen. En dat was met een profi driver.




Op Goodwood, ligt aan de rijder dus.

https://www.youtube.com/watch?v=M7F6HFLvN4o


17 jul 2017 9:16
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: PDK is for pussies


Deze video legt het uit voor de pussies.
Ja de Cayman GT4 CS is sneller, maar wie heeft de meeste fun/skills?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


17 jul 2017 10:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Porsche 356 Speedster Intermeccanica 1972 1.6
Bericht Re: PDK is for pussies
Franz schreef:
Ik heb eerlijk gezegd geen idee of deze man daar niet mee zal zitten maar het lijkt me wel iets om effe mee te nemen voordat je rigoureus aan je auto gaat sleutelen. Ze zijn tenslotte niet allemaal als Billy Idol die een schuifdakkie in zijn Lamborghini wil.


Als je het niks vindt waarom moet je dan eindeloos door blijven zeiken in dit draadje?
Maarja sommige mensen menen dat ze zelf dergelijk belangrijk :ass: :ass: zijn dat ze niet gewoon hun mening kunnen geven maar niks anders kunnen als proberen iedereen te overschreeuwen
(iets met klein pikkie en compensatiegedrag staat hier zeker mee aan de oorsprong...)

:salut: :salut:


17 jul 2017 11:58
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: PDK is for pussies
Jij hebt het in ruim een week hier op dit forum allemaal al goed geanalyseerd en in de gaten, heel knap. :roll:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


17 jul 2017 12:27
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: PDK is for pussies
Inderdaad, Franz snapt er geen pepernoot van, maar om m nu zo weg te zetten :roll: :mrgreen:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


17 jul 2017 12:35
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: PDK is for pussies
Ging het over Franz? :wink:
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


17 jul 2017 12:36
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 92 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.