| www.porscheforum.nl | https://www.porscheforum.nl/ |
|
PDK is for pussies https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=33&t=49721 |
Pagina 2 van 4 |
Auteur: | Cazzo Super Veloce [ 11 jul 2017 12:20 ] |
Berichttitel: | Re: PDK is for pussies |
You should know |
Auteur: | Franz [ 11 jul 2017 12:23 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: PDK is for pussies | |||||||||
+ een bak waardevermindering op dat ding. |
Auteur: | Cazzo Super Veloce [ 11 jul 2017 12:27 ] |
Berichttitel: | Re: PDK is for pussies |
Dat denk ik dus niet. Helemaal gedaan met OEM Porsche. |
Auteur: | Kheldar [ 11 jul 2017 12:35 ] |
Berichttitel: | Re: PDK is for pussies |
Ja ... uniek. Waarom moet alles weer in investeringswaarde gezien worden. Ook al is hij nu 0$ waard. Had hij het waarschijnlijk ook nog gedaan. Mooie middelvinger naar Porsche ook! En die auto doet hij toch nooit meer weg (mits geen financiële katers in het verschiet). |
Auteur: | giulia [ 11 jul 2017 12:39 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: PDK is for pussies | |||||||||
Geen Pussy meer....is heel wat waard |
Auteur: | Kheldar [ 11 jul 2017 12:42 ] |
Berichttitel: | Re: PDK is for pussies |
Hij was waarschijnlijk ook verveeld ... is een keer wat anders dan steeds maar die saaie kleine en grote beurt te geven. |
Auteur: | Cazzo Super Veloce [ 11 jul 2017 13:24 ] |
Berichttitel: | Re: PDK is for pussies |
Heeft ook nog een 993RS-project. Zucht, was ik maar iets minder knap en een stuk rijker... |
Auteur: | Johann [ 11 jul 2017 14:04 ] |
Berichttitel: | Re: PDK is for pussies |
Mega gaaf project en diepe respect voor zijn lef. Wat een held |
Auteur: | Tuck-under [ 11 jul 2017 14:07 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: PDK is for pussies | |||||||||
Was ik maar iets knapper en een stuk rijker |
Auteur: | Niels911SC [ 11 jul 2017 15:17 ] | ||||||||||||||||||
Berichttitel: | Re: PDK is for pussies | ||||||||||||||||||
Was ik maar... Nee eigenlijk best tevreden nu ik erover nadenk Inderdaad heel veel respect voor die vent, en inderdaad, ergens trek je de grens mbt wat je leuk vindt in het rijden (schakelen) en hoe snel je wilt zijn |
Auteur: | Kheldar [ 11 jul 2017 16:27 ] |
Berichttitel: | Re: PDK is for pussies |
Het blijft een dubbel gevoel. De bijna perfectie van de PDK heeft ook zijn charmes en de bijhorend beleving. Er zullen altijd voor en tegens zijn. Blijft het nooit saai en kunnen we er hier op het forum topics mee vullen. |
Auteur: | Brulaap [ 11 jul 2017 16:33 ] |
Berichttitel: | Re: PDK is for pussies |
En bij inruil krijgen weer zo'n vraag van: hoevaak heeft ie overrevs gehad? |
Auteur: | Kheldar [ 11 jul 2017 16:59 ] |
Berichttitel: | Re: PDK is for pussies |
Ook een automaat kan overrevs loggen. Ik had met de Tiptronic 1 ignition in range 2. Of dat een foute log is of toch een echte dat weet ik niet. Nuja range 2 is ook geen overrev. Maar ik begrijp dat je opmerking om te lachen was Hij rijdt waarschijnlijk ook op niet goedgekeurde banden volgens autoblog ben je dan iemand die beknibbelt op onderhoud en kosten. |
Auteur: | Franz [ 11 jul 2017 17:29 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: PDK is for pussies | |||||||||
Ik heb eerlijk gezegd geen idee of deze man daar niet mee zal zitten maar het lijkt me wel iets om effe mee te nemen voordat je rigoureus aan je auto gaat sleutelen. Ze zijn tenslotte niet allemaal als Billy Idol die een schuifdakkie in zijn Lamborghini wil. |
Auteur: | porschenot [ 11 jul 2017 17:32 ] |
Berichttitel: | Re: PDK is for pussies |
is nix voor je csv geen groen interieur |
Auteur: | Cazzo Super Veloce [ 11 jul 2017 20:47 ] |
Berichttitel: | Re: PDK is for pussies |
ja, dan was t echt een held geweest als ie in zn oranje RS een Nephrite interieur had gebouwd |
Auteur: | Kheldar [ 11 jul 2017 22:58 ] |
Berichttitel: | Re: PDK is for pussies |
Heb het draadje is helemaal doorgelezen ... de grootste moeilijkheid ligt hem in het aanpassen van de elektronica. En dan niet zozeer draadjes leggen. Maar het aanpassen van de ECU en andere elektronische regelarij waar de PDK functionaliteit in moet uitgezet worden. Eens dat uitgedokterd is het copy paste voor de volgende. Versnellingsbak, assen etc monteren is 'standaard' sleutelwerk voor zo een specialist, even kort door de bocht. Andere moeilijkheid ligt hem in de details, als je het echt origineel wil maken. Loop je tegen kleine problemen aan zoals bv. obscure connectors die gebruikt worden. |
Auteur: | Post911 [ 12 jul 2017 2:24 ] |
Berichttitel: | Re: PDK is for pussies |
Wat een held! Vind het geweldig om te lezen dat er mensen zijn die dit gewoon doen, hij heeft blijkbaar geld zat dus waarom ook niet |
Auteur: | Dial_888 [ 12 jul 2017 8:25 ] |
Berichttitel: | Re: PDK is for pussies |
Leuk te lezen, maar met 500pk blijf je schakelenals je vlot rijdt...ik betrap me op dat je versnellingen dan overstaat met zoveel vermogen. Auto's met zulke vermogens accelereren overal en in elke versnelling fors. Stap ik weer in mijn 3.2 dan is hij niet vooruit te branden... Waarom dan geem pdk gebruiken, lekker makkelijk toch. |
Auteur: | Franz [ 12 jul 2017 8:53 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: PDK is for pussies | |||||||||
Een held ben je voor mij als je zo'n apparaat nog sneller weet te maken en niet in dit geval langzamer. Doet overigens niets af aan het fet dat het wel een interessant projectje is. Maar meer ook niet. Mijn persoonlijke opvatting: wil je schakelen, pak een klassieker of youngtimer. Een handbak in dit soort kaliber sportwagens zit alleen maar je prestatie in de weg. Je kan gewoon niet meer op tegen de huidige automatische bakken. Dat wisten ze in de F1 allang. De drang naar handbak en het daarbij behorende puristische uitleg gaat bij de huidige generatie sportwagens allang niet meer op. De handbak is niet meer van deze tijd. |
Auteur: | ASW [ 12 jul 2017 9:08 ] |
Berichttitel: | Re: PDK is for pussies |
Geweldig dat de man doet wat hij wilt! Ongeacht de (financiële) consequenties. Herken mezelf daar graag in; immers toen ik 6 jaar geleden een 964C2 helemaal liet slopen om mijn eigen droom 'RSje' te bouwen werd ik ook regelmatig voor gek verklaard.. Ik zou alleen niet willen zeggen dat 'gewone' 964jes dan voor pussies zijn |
Auteur: | Kheldar [ 12 jul 2017 11:00 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: PDK is for pussies | |||||||||
Geef ik je gelijk in, zeker ook omdat de PDK in essentie geen echte automaat is. Maar gewoon een versnellingsbak die elektronisch aangestuurd wordt. Helemaal wat anders dan de echte automaat die nog steeds met koppelomvormer werkt en steeds die hoveelheid vloeistof moet opspinnen en de koppelomvormer laat slippen om soepel te schakelen. Dan is PDK gewoon lekker hard klappen en vlammen tegen de perfectie aan. Handbak of PDK ... voor ieder wat wils ... leve de vrijheid. |
Auteur: | Niels911SC [ 12 jul 2017 11:17 ] | |||||||||
Berichttitel: | Re: PDK is for pussies | |||||||||
Tegen een computer kunnen de schaakgrootmeesters ook al niet meer op, maar toch blijven ze wel schaken! (schaken, schakelen,... poteeto potaato ) Dat iets sneller en preciezer is maakt het niet per sé leuker, persoonlijk kan ík heel veel plezier halen uit een perfect gematchete downshift... maar daarmee wil ik niet zeggen dat een ander niet ontzettend veel plezier halen uit een beetje flipperen! Als we het over competitie hebben dan heb je natuurlijk volledig gelijk, maar ook daarin is het een kwestie van hoever wil je gaan en wat wil je toelaten... met de actuatie-mogelijkheden van de huidige KERS in de F1 zou ik perfecte abs-controller kunnen ontwerpen/programmeren: geen enkele coureur die meer lockt, altijd maximale remkracht voor iedereen! Maarja, vinden we dat leuk |
Auteur: | Franz [ 12 jul 2017 11:20 ] |
Berichttitel: | Re: PDK is for pussies |
Ik heb het dan inderdaad over PDK, DSG enz. Niet die kickdown-dingen |
Auteur: | porschenot [ 12 jul 2017 11:59 ] |
Berichttitel: | Re: PDK is for pussies |
@ niels911sc ontzettend veel plezier halen uit een beetje flipperen! inderdaad leuke kast |
Pagina 2 van 4 | Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ] |
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group http://www.phpbb.com/ |