Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Eindelijk verlaagd en spoorbreedte verbreed

19 jul 2017 9:34

Spoorbreedte vergroting heeft uiteraard ook nadelen.

Vanuit de fabriek heeft de auto waarschijnlijk een negatieve schuurstraal. Dat houd in de praktijk ongeveer het volgende in:

Als een wiel zou aan 1 kant extra wrijving kunnen ondervinden. Zoals bij remmen, spoorvorming, gaten of slecht wegdek, of zand.
In dat geval zal dat betreffende wiel de neigen hebben om naar binnen te draaien. Dus dat gaat tegensturen.

Spacers kunnen dat effect weghalen en daardoor zou de auto onder extreme omstandigheden onrustiger worden.
Je moet je stuur steviger vasthouden en zelf meer tegensturen.

Het zou best kunnen dat een 911 daar niet veel last van heeft. Maar kleinere lichtere auto's hebben er snel last van. De verfijning gaat dan van de besturing af.

Tevens zal de zijkant van de auto meer last krijgen van steenslag. Bovendien wordt die duidelijk veel sneller vuil. Kan dat zelf ook merken met de 18"die ook vrij ver na buiten staat. t.o.v. de 17"stock wielen.

Re: Eindelijk verlaagd en spoorbreedte verbreed

19 jul 2017 10:07

Het ziet er erg strak uit 8) :thumleft:

Re: Eindelijk verlaagd en spoorbreedte verbreed

19 jul 2017 19:10

Zo, dat Staat super op de wielen! Erg mooi.

Was zelf al aan het rekenen en dacht 15 en 20 nodig te hebben. Kan nu mooi vergelijken met jou ET en spacer wat ik nodig zou hebben!

Re: Eindelijk verlaagd en spoorbreedte verbreed

19 jul 2017 19:32

Ja is een goede leidraad. Snap alleen niet hoe ik dan aan 1cm verder uitsteken dan wat ik nu achter heb kom. Die ruime is er niet. Ik doe iets fout dus.

Re: Eindelijk verlaagd en spoorbreedte verbreed

19 jul 2017 22:23

Ziet er super mooi uit Ber! Ik denk er ook wel eens aan maar wil aan de andere kant de P graag origineel houden. Complimenten hoe het eruit ziet!

Wil jij aangegeven wat het jou heeft gekost aan onderdelen en tijd ( zelf gedaan of uitbesteed en bij wie?). Je ziet al Ber, ik twijfel wel want het staat erg goed!

Re: Eindelijk verlaagd en spoorbreedte verbreed

20 jul 2017 20:40

Staat idd super strak :thumleft:

Ik wil eerst nog even andere velgjes met nette banden op de kop zien te tikken en dan wll ook maar eens deze stap zetten.

Re: Eindelijk verlaagd en spoorbreedte verbreed

20 jul 2017 20:53

Kheldar schreef:Ja is een goede leidraad. Snap alleen niet hoe ik dan aan 1cm verder uitsteken dan wat ik nu achter heb kom. Die ruime is er niet. Ik doe iets fout dus.

Ik denk niet dat je iets fout doet. Jij bent bijna flush met je fender, als ik naar de foto's van TS kijk dan steekt hij duidelijk buiten de fender.
Ik weet niet hoe breed jouw banden zijn maar daar kan ook een paar mm verschil zitten. De banden van TS zijn wat smal op de velg.

Re: Eindelijk verlaagd en spoorbreedte verbreed

20 jul 2017 22:03

volgens mij mag in NL je band niet buiten je spatbord komen - apk afkeur. Meen ik hier ooit ergens gelezen te hebben.

Re: Eindelijk verlaagd en spoorbreedte verbreed

21 jul 2017 21:21

Subdriver schreef:Ik weet niet hoe breed jouw banden zijn maar daar kan ook een paar mm verschil zitten. De banden van TS zijn wat smal op de velg.

Ik rijd met 295/30/18 Yokohama AD08r op de 10.5J achtervelg. Dat is een goed passende combinatie deze Yoko valt net wat strakker dan een andere 295. Vooraan is het allemaal niet zo nauw. Achter staat ook max negatief camber afgesteld (-2).

Ik zal als de auto terug komt van de garage ns een keer een foto nemen.

Ber, zou jij ook nog ns wat zijdelingse close ups van de achtersituatie knn posten?

Re: Eindelijk verlaagd en spoorbreedte verbreed

21 jul 2017 22:18

Ik zal de foto's dit weekend even maken en hier plaatsen.ze staan op de grens maar ik vind het zo erg mooi.

Re: Eindelijk verlaagd en spoorbreedte verbreed

25 jul 2017 12:34

Hier wat foto's waarmee je de posities van de wielen goed kunt zien langs de wagen op.
Hopelijk geeft dit wat meer duidelijkheid van de posities.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Re: Eindelijk verlaagd en spoorbreedte verbreed

25 jul 2017 18:56

Erg mooi geworden Ber.

Re: Eindelijk verlaagd en spoorbreedte verbreed

26 jul 2017 9:35

er staan een heleboel rare wielen in je deur, hoort dit?? :twisted:

Re: Eindelijk verlaagd en spoorbreedte verbreed

02 aug 2017 18:53

mmm tja Hans ik heb veel verschillende wielen van anderen in mijn garage haha. :mrgreen:

Re: Eindelijk verlaagd en spoorbreedte verbreed

02 aug 2017 18:57

komt omdat de auto te veel glimt :thumleft:

Re: Eindelijk verlaagd en spoorbreedte verbreed

03 aug 2017 10:00

ik hoor hier een schuurspons actie aankomen, ben je eindelijk van die "hinderlijke" schitteringen af :ba: :ba:

Re: Eindelijk verlaagd en spoorbreedte verbreed

03 aug 2017 10:11

Ja ik laat hem matzwart maken das mooi dof en nooit meer dat gezeik van krasjes en wat je allemaal wel niet ziet in een zwarte glimmende kleur :-)

Re: Eindelijk verlaagd en spoorbreedte verbreed

03 aug 2017 10:17

ef met een rollertje matzwarte schoolborden verf erover :popcorn: :popcorn:

Re: Eindelijk verlaagd en spoorbreedte verbreed

03 aug 2017 10:18

haha nee even serieus, wat een schitterende stance heb je gecreerd, echt machtig mooi en niet te overdreven :res: :res:

Re: Eindelijk verlaagd en spoorbreedte verbreed

03 aug 2017 23:16

Lol ... niet overdreven ... alsof het nog breder kan ;)

Maar ziet er in ieder geval heel stoer uit.

Ik kom volgende week met een fotootje van mijn situatie die dus officieel 11mm meer naar binnen moet zitten maar ook al bijna flush is.

Re: Eindelijk verlaagd en spoorbreedte verbreed

21 aug 2017 13:29

Zou ook nog even mijne posten. Ongeveer 2cm lager met voor ET50 en 8.5J en achter ET65 10.5J
Afbeelding
Afbeelding
Achter.
Afbeelding
Voor

Re: Eindelijk verlaagd en spoorbreedte verbreed

21 aug 2017 15:05

mooie stand en wel hele mooie velgen :thumleft: :thumleft:

Re: Eindelijk verlaagd en spoorbreedte verbreed

21 aug 2017 17:05

Ziet er super uit.
Waar heb je de spacers vandaan ?

Re: Eindelijk verlaagd en spoorbreedte verbreed

21 aug 2017 19:16

Ber schreef:Hier wat foto's waarmee je de posities van de wielen goed kunt zien langs de wagen op.
Hopelijk geeft dit wat meer duidelijkheid van de posities.

@Ber,
Wat glimmen die kar. Ik dacht eerst, wat moet iemand nu met dat garage interieur hier op de foto en gaat het over die blauwe fiets??
Ttja, een minuut later zag ik pas dat het om de zijkant gaat van de 996 en hoe strak die bandjes zijn gepositioneerd.
8)

Re: Eindelijk verlaagd en spoorbreedte verbreed

21 aug 2017 20:09

Achter teveel naar binnen Kheldar

@Ber : errug mooi gedaan!
Plaats een reactie