Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

911T

18 jul 2017 18:59

Hallo,

Na vele andere oldtimers, andere merken, van Duits naar Italiaans naar Engels, nu toch weer het avontuur aangegaan met een 911T.
De auto is matching numbers.
De kleur zal worden teruggebracht naar origineel Viper green met donkerbruin kunstleder interieur.
De motor is er reeds uitgehaald en wordt gereviseerd.
Ik zal proberen het project te blijven updaten.

Kijken of we er iets moois van kunnen maken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: 911T

18 jul 2017 19:58

Heee een Oelkleppe targa :mrgreen: waarom komt me dat bekend voor?...

Gaaf dat hij weer origineel wordt gemaakt, dat wordt weer een mooi project of te volgen, feel succes!

Re: 911T

18 jul 2017 21:11

Leuke wagen, zeker in vipergreen

Re: 911T

18 jul 2017 21:23

Kijjjjk weer een Fje op het forum :thumleft:

Re: 911T

18 jul 2017 21:41

Euhhhhhh.....geil!

Re: 911T

19 jul 2017 10:11

Welkom op het forum voor de echte Porsche liefhebbers :thumleft: succes met het project, leuk om te volgen :) :salut:

Re: 911T

19 jul 2017 10:30

Mooi project!

Super Targa!

Re: 911T

19 jul 2017 12:33

Als ie net zo mooi wordt als je vorige Targa gaat het vast goedkomen... 8)

Re: 911T

19 jul 2017 16:11

alvin01 schreef:Als ie net zo mooi wordt als je vorige Targa gaat het vast goedkomen... 8)


op zijn minst..... :thumleft:

Re: 911T

20 jul 2017 21:28

Niet zoveel spannends maar de motor is er dus uit en zal worden gereviseerd in Zandvoort.
Dit gebeurd elders dan waar de rest van de auto wordt gerestaureerd. Het interieur is overigens ook bij een bedrijf die het volledig vernieuwd.
Vandaag het leuke werk zelf gedaan en met een gehuurde oplegger de auto van Zandvoort naar Amsterdam gereden. Zonder Targa dak en met zo nu en dan regen.

Er zal nu worden aangevangen met het strippen.

Ook is er een lijst met onderdelen gekocht waarvan we zeker wisten dat die vervangen moesten worden.
Die lijst zal ongetwijfeld langer worden.

Dit is de lijst:
1 1x Porsche wapen voorklep:     
1 1x Rubber voor wapen:               
2x Speednut:                               
1 1x Claxon rooster chroom L:      
1 1x Claxon rooster chroom R:      
2 rubber claxon rooster
1 1x Voorbumpersierlijst 911S:    
8 boutje bumpersierlijst
1 1x Voorclign.glas chroom L:        
1 1x Voorclign.glas chroom R:       
2 knipperlichthuisrubber
1 1x Parafanrooster-frame:           
1 1x Parafanrooster in frame:       
1 Wisserarm (zwart)links               
1 Wisserarm rechts
2 2x Kokerbalksierlijst 911S:      
4 eindstuk
2 2x Buitenspiegel klein chroom: 
1 1x Handgreepset chroom (replica)
2 afdekkap voorbumper
2 2x Afdekkap achterbumper:    
1 rubber afdekkap achterbumper
2 2x Achterbumpersierlijst:        
8 boutje bumpersierlijst
1 1x Embleem 911T chroom:         
1 1x Embleem Porsche chroom:  
16 bevestigingsmoer embleem
2 2x Achterbumperrozet:              
1 rubber bumperguard
1 1x Voorruitsierlijst chroom L:     
1x Voorruitsierlijst chroom R:    
2x Verbindingsstukje chroom:  
1 1x Achterruitsierlijst chroom L: 
1x Achterruitsierlijst chroom R: 
3x Chroom klein stukje:              
1 1x Sierlijst op deur chroom L:    
1 1x Sierlijst op deur chroom R:    
2 2x Sierlijst onder targaruit:   
1 1x Motorrubber (korte deel):  
1 1x Motorrubber (lange deel):  
2 2x Voorschermkeder (breed): 
2 2x Rubber torsiestaafdeksel:    
1 1x Voorbumperrubber:             
2 2x Achterbumper rubber L/R:   
1 1x Rubber kentekendeel:           
1 1x Rubber middendeel:               
1 1x Voorkleprubber:                     
2 2x Portierrubber:                       
1 2x Handgreeprubber klein:       
2 2x Portier afdichtfolie:                
2 2x Sierlijstrubber op deur:       
2 2x Rubber tochtruit/sierlijst:     
2 2x Raamsnor (binnenkant):        
2 2x Raamgeleiderrubber:            
1 1x Voorruitrubber:                         
2 2x Tochtruitrubber L/R:                
1 1x Dakrubber Targa voorkant: 
2 2x Dakrubber zijkant boven:  
1 1x Dakrubber Targa achter:        
1 1x Rubber ruit/beugel:                 
1 1x Rubber targaruit:                                     
1 1x Warmtewisselaar SSI links:   
1 1x Warmtewisselaar SSI rechts:            
1 1x Uitlaatdemper RVS:                 
2 montagekit warmtewisselaar
2 spanband einddemper
1 eindstuk einddemper
2 targa deurrubber
2 koplamprubber
1 rubber targa sierlijst
4 plug targabeugel rubber
4 kruiskopbout targabeugel



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Re: 911T

22 jul 2017 9:50

Mooi project, ben benieuwd wie het interieur doet. Heb de laatste jaren veel verschil gezien in gerestaureerde interieurs.
Erg afhankelijk van de gebruikte materialen, wel een gave kleur combi.

Re: 911T

22 jul 2017 13:14

wooooo,dat is een aardig lijstje onderdelen
gaat vast mooi worden gezien je historie met targa's :thumleft:

Afbeelding

Re: 911T

22 jul 2017 13:25

Dat lijstje is inmiddels veel langer geworden. Ook middels een tegenslag met het reviseren van de motor.
Het gehele MFI systeem zat er niet op. Om het terug te bouwen naar het origineel heb ik besloten deze werkzaamheden maar uit te laten voeren.
Ben al blij dat ik een originele set kan krijgen.
Ben er wel een beetje ziek van gezien het budget nu zwaar wordt overschreden.

Maar het resultaat gaat deze ellende vast doen verbleken. :mrgreen:

Re: 911T

22 jul 2017 13:48

Jammer dat je veel zaken (emblemen, lijsten, etc) gaat vervangen.
Lijkt op een overrestauratie...

Ik denk dat je je budget en de auto meer eer aan doet om zo veel mogelijk te behouden...

Re: 911T

22 jul 2017 13:59

Lijsten enzo zijn zwart gespoten. Onderlaag structuur is heel slecht. Verchromer garandeert niets. Dus dan heb ik liever nieuwe lijsten.

Emblemen zou kunnen maar dat zijn de kosten niet.

Doen nieuwe lijsten trouwens af aan originaliteit?
Embleem enzo is origineel Porsche. Dat kleine ding kost overigens 150,-

Re: 911T

22 jul 2017 20:36

Super, leuk project.

Herken een aantal van je genoemde €€ tegenvallers.
Succes en ga je vorderingen volgen.

Re: 911T

22 jul 2017 22:04

Savarona schreef:Doen nieuwe lijsten trouwens af aan originaliteit?


Er zit verschil tussen de lijsten van toen en nu...

Re: 911T

22 jul 2017 22:51

912 schreef:
Savarona schreef:Doen nieuwe lijsten trouwens af aan originaliteit?


Er zit verschil tussen de lijsten van toen en nu...


Idd.... :? , 912 heeft een punt/ervaring plus een 72-er (en 73-er) kan/heeft zwarte roosters weet je zeker dat ze chroom moeten zijn... :shock: 8) :x

Re: 911T

22 jul 2017 23:05

Het rooster op motorkap is inderdaad zwart en die blijft zwart maar de rest hebben ze destijds heel slecht zwart geverfd. Ook de targabeugel was lelijk zwart gemaakt. Alsmede al het chroom op bumpers enzo.

Auto is niet voor de handel. Ik wil m eigenlijk gewoon mooi hebben. Uiteraard zal deze restauratie niet mee kunnen met de restauraties die sommige leden tot in detail in het tiende kwadraat uitvoeren.

Toch heb ik het volste vertrouwen in de werkzaamheden.
De werkzaamheden zijn bij verschillende (Porsche) specialisten ondergebracht. Ik ga ervan uit dat zij me wel terugfluiten en adviseren wat wel kan en wat niet.

Re: 911T

23 jul 2017 8:12

Je schrijft dat je een 911 T hebt, volgens mij zat hier geen MFI systeem op af fabriek. Alleen bij E en S uitvoeringen was dit ingebouwd.

Re: 911T

23 jul 2017 10:25

Ja klopt maar dit is een US targa. Ik heb me laten vertellen dat deze het wel hadden af fabriek. En bij deze zie ie je dat het er ooit op had gezeten.

Re: 911T

23 jul 2017 11:16

In mijn Porsche boek (setting en measurements) staat niet dat er voor de US versie een aparte uitvoering van de T was.
Ik heb wel gelezen over de US 1973.5 versie met Bosch CIS, maar jij schrijft dat je een 72 versie hebt.

Als je orginaliteit belangrijk vind zou ik het goed uitzoeken. Die MFI pompen zijn kostbaar om te kopen en om te reviseren (weet ik uit eigen ervaring helaas!).

Succes!

Re: 911T

23 jul 2017 14:08

US 911 2.4T Targa hadden modeljaar 73 ook mfi. Ooit zo eentje gerestaureerd.

Re: 911T

23 jul 2017 14:30

Dus heeft die van mij wel of niet een MFI?

Moet first thing morgen contact opnemen met reviseerder of we t wel of niet moeten doorzetten.

Je ziet bij mij wel duidelijk de aansluitingen en pinnen van de pomp nog zitten. Of is dat bij alle motoren standaard voor het geval dat men t erop wilt zetten.

Re: 911T

23 jul 2017 14:59

Ff voor je gezocht op het web: https://myclassicgarage.com/marketplace ... orsche-911

"The 911T was still using a carb, except in the US where it also used MFI, which accounts for the 9 hp power difference between the two."

Dus als je een orginele 72 T uit USA hebt dan is de kans groot dat die met een MFI pomp geleverd is.

Waar laat je de MFI pomp reviseren?
Plaats een reactie