| www.porscheforum.nl |
https://www.porscheforum.nl/

911T
https://www.porscheforum.nl/viewtopic.php?f=33&t=49760
Pagina 1 van 3

Auteur:  Savarona [ 18 jul 2017 18:59 ]
Berichttitel:  911T

Hallo,

Na vele andere oldtimers, andere merken, van Duits naar Italiaans naar Engels, nu toch weer het avontuur aangegaan met een 911T.
De auto is matching numbers.
De kleur zal worden teruggebracht naar origineel Viper green met donkerbruin kunstleder interieur.
De motor is er reeds uitgehaald en wordt gereviseerd.
Ik zal proberen het project te blijven updaten.

Kijken of we er iets moois van kunnen maken.

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Auteur:  outletvalve [ 18 jul 2017 19:58 ]
Berichttitel:  Re: 911T

Heee een Oelkleppe targa :mrgreen: waarom komt me dat bekend voor?...

Gaaf dat hij weer origineel wordt gemaakt, dat wordt weer een mooi project of te volgen, feel succes!

Auteur:  Tobias [ 18 jul 2017 21:11 ]
Berichttitel:  Re: 911T

Leuke wagen, zeker in vipergreen

Auteur:  piewie [ 18 jul 2017 21:23 ]
Berichttitel:  Re: 911T

Kijjjjk weer een Fje op het forum :thumleft:

Auteur:  doctor porsche [ 18 jul 2017 21:41 ]
Berichttitel:  Re: 911T

Euhhhhhh.....geil!

Auteur:  Robbierob [ 19 jul 2017 10:11 ]
Berichttitel:  Re: 911T

Welkom op het forum voor de echte Porsche liefhebbers :thumleft: succes met het project, leuk om te volgen :) :salut:

Auteur:  912 [ 19 jul 2017 10:30 ]
Berichttitel:  Re: 911T

Mooi project!

Super Targa!

Auteur:  alvin01 [ 19 jul 2017 12:33 ]
Berichttitel:  Re: 911T

Als ie net zo mooi wordt als je vorige Targa gaat het vast goedkomen... 8)

Auteur:  Savarona [ 19 jul 2017 16:11 ]
Berichttitel:  Re: 911T

alvin01 schreef:
Als ie net zo mooi wordt als je vorige Targa gaat het vast goedkomen... 8)


op zijn minst..... :thumleft:

Auteur:  Savarona [ 20 jul 2017 21:28 ]
Berichttitel:  Re: 911T

Niet zoveel spannends maar de motor is er dus uit en zal worden gereviseerd in Zandvoort.
Dit gebeurd elders dan waar de rest van de auto wordt gerestaureerd. Het interieur is overigens ook bij een bedrijf die het volledig vernieuwd.
Vandaag het leuke werk zelf gedaan en met een gehuurde oplegger de auto van Zandvoort naar Amsterdam gereden. Zonder Targa dak en met zo nu en dan regen.

Er zal nu worden aangevangen met het strippen.

Ook is er een lijst met onderdelen gekocht waarvan we zeker wisten dat die vervangen moesten worden.
Die lijst zal ongetwijfeld langer worden.

Dit is de lijst:
1 1x Porsche wapen voorklep:     
1 1x Rubber voor wapen:               
2x Speednut:                               
1 1x Claxon rooster chroom L:      
1 1x Claxon rooster chroom R:      
2 rubber claxon rooster
1 1x Voorbumpersierlijst 911S:    
8 boutje bumpersierlijst
1 1x Voorclign.glas chroom L:        
1 1x Voorclign.glas chroom R:       
2 knipperlichthuisrubber
1 1x Parafanrooster-frame:           
1 1x Parafanrooster in frame:       
1 Wisserarm (zwart)links               
1 Wisserarm rechts
2 2x Kokerbalksierlijst 911S:      
4 eindstuk
2 2x Buitenspiegel klein chroom: 
1 1x Handgreepset chroom (replica)
2 afdekkap voorbumper
2 2x Afdekkap achterbumper:    
1 rubber afdekkap achterbumper
2 2x Achterbumpersierlijst:        
8 boutje bumpersierlijst
1 1x Embleem 911T chroom:         
1 1x Embleem Porsche chroom:  
16 bevestigingsmoer embleem
2 2x Achterbumperrozet:              
1 rubber bumperguard
1 1x Voorruitsierlijst chroom L:     
1x Voorruitsierlijst chroom R:    
2x Verbindingsstukje chroom:  
1 1x Achterruitsierlijst chroom L: 
1x Achterruitsierlijst chroom R: 
3x Chroom klein stukje:              
1 1x Sierlijst op deur chroom L:    
1 1x Sierlijst op deur chroom R:    
2 2x Sierlijst onder targaruit:   
1 1x Motorrubber (korte deel):  
1 1x Motorrubber (lange deel):  
2 2x Voorschermkeder (breed): 
2 2x Rubber torsiestaafdeksel:    
1 1x Voorbumperrubber:             
2 2x Achterbumper rubber L/R:   
1 1x Rubber kentekendeel:           
1 1x Rubber middendeel:               
1 1x Voorkleprubber:                     
2 2x Portierrubber:                       
1 2x Handgreeprubber klein:       
2 2x Portier afdichtfolie:                
2 2x Sierlijstrubber op deur:       
2 2x Rubber tochtruit/sierlijst:     
2 2x Raamsnor (binnenkant):        
2 2x Raamgeleiderrubber:            
1 1x Voorruitrubber:                         
2 2x Tochtruitrubber L/R:                
1 1x Dakrubber Targa voorkant: 
2 2x Dakrubber zijkant boven:  
1 1x Dakrubber Targa achter:        
1 1x Rubber ruit/beugel:                 
1 1x Rubber targaruit:                                     
1 1x Warmtewisselaar SSI links:   
1 1x Warmtewisselaar SSI rechts:            
1 1x Uitlaatdemper RVS:                 
2 montagekit warmtewisselaar
2 spanband einddemper
1 eindstuk einddemper
2 targa deurrubber
2 koplamprubber
1 rubber targa sierlijst
4 plug targabeugel rubber
4 kruiskopbout targabeugel



Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Auteur:  Joost73 [ 22 jul 2017 9:50 ]
Berichttitel:  Re: 911T

Mooi project, ben benieuwd wie het interieur doet. Heb de laatste jaren veel verschil gezien in gerestaureerde interieurs.
Erg afhankelijk van de gebruikte materialen, wel een gave kleur combi.

Auteur:  porschenot [ 22 jul 2017 13:14 ]
Berichttitel:  Re: 911T

wooooo,dat is een aardig lijstje onderdelen
gaat vast mooi worden gezien je historie met targa's :thumleft:

Afbeelding

Auteur:  Savarona [ 22 jul 2017 13:25 ]
Berichttitel:  Re: 911T

Dat lijstje is inmiddels veel langer geworden. Ook middels een tegenslag met het reviseren van de motor.
Het gehele MFI systeem zat er niet op. Om het terug te bouwen naar het origineel heb ik besloten deze werkzaamheden maar uit te laten voeren.
Ben al blij dat ik een originele set kan krijgen.
Ben er wel een beetje ziek van gezien het budget nu zwaar wordt overschreden.

Maar het resultaat gaat deze ellende vast doen verbleken. :mrgreen:

Auteur:  912 [ 22 jul 2017 13:48 ]
Berichttitel:  Re: 911T

Jammer dat je veel zaken (emblemen, lijsten, etc) gaat vervangen.
Lijkt op een overrestauratie...

Ik denk dat je je budget en de auto meer eer aan doet om zo veel mogelijk te behouden...

Auteur:  Savarona [ 22 jul 2017 13:59 ]
Berichttitel:  Re: 911T

Lijsten enzo zijn zwart gespoten. Onderlaag structuur is heel slecht. Verchromer garandeert niets. Dus dan heb ik liever nieuwe lijsten.

Emblemen zou kunnen maar dat zijn de kosten niet.

Doen nieuwe lijsten trouwens af aan originaliteit?
Embleem enzo is origineel Porsche. Dat kleine ding kost overigens 150,-

Auteur:  mokreb [ 22 jul 2017 20:36 ]
Berichttitel:  Re: 911T

Super, leuk project.

Herken een aantal van je genoemde €€ tegenvallers.
Succes en ga je vorderingen volgen.

Auteur:  912 [ 22 jul 2017 22:04 ]
Berichttitel:  Re: 911T

Savarona schreef:
Doen nieuwe lijsten trouwens af aan originaliteit?


Er zit verschil tussen de lijsten van toen en nu...

Auteur:  Targa911S1967 [ 22 jul 2017 22:51 ]
Berichttitel:  Re: 911T

912 schreef:
Savarona schreef:
Doen nieuwe lijsten trouwens af aan originaliteit?


Er zit verschil tussen de lijsten van toen en nu...


Idd.... :? , 912 heeft een punt/ervaring plus een 72-er (en 73-er) kan/heeft zwarte roosters weet je zeker dat ze chroom moeten zijn... :shock: 8) :x

Auteur:  Savarona [ 22 jul 2017 23:05 ]
Berichttitel:  Re: 911T

Het rooster op motorkap is inderdaad zwart en die blijft zwart maar de rest hebben ze destijds heel slecht zwart geverfd. Ook de targabeugel was lelijk zwart gemaakt. Alsmede al het chroom op bumpers enzo.

Auto is niet voor de handel. Ik wil m eigenlijk gewoon mooi hebben. Uiteraard zal deze restauratie niet mee kunnen met de restauraties die sommige leden tot in detail in het tiende kwadraat uitvoeren.

Toch heb ik het volste vertrouwen in de werkzaamheden.
De werkzaamheden zijn bij verschillende (Porsche) specialisten ondergebracht. Ik ga ervan uit dat zij me wel terugfluiten en adviseren wat wel kan en wat niet.

Auteur:  quickstep [ 23 jul 2017 8:12 ]
Berichttitel:  Re: 911T

Je schrijft dat je een 911 T hebt, volgens mij zat hier geen MFI systeem op af fabriek. Alleen bij E en S uitvoeringen was dit ingebouwd.

Auteur:  Savarona [ 23 jul 2017 10:25 ]
Berichttitel:  Re: 911T

Ja klopt maar dit is een US targa. Ik heb me laten vertellen dat deze het wel hadden af fabriek. En bij deze zie ie je dat het er ooit op had gezeten.

Auteur:  quickstep [ 23 jul 2017 11:16 ]
Berichttitel:  Re: 911T

In mijn Porsche boek (setting en measurements) staat niet dat er voor de US versie een aparte uitvoering van de T was.
Ik heb wel gelezen over de US 1973.5 versie met Bosch CIS, maar jij schrijft dat je een 72 versie hebt.

Als je orginaliteit belangrijk vind zou ik het goed uitzoeken. Die MFI pompen zijn kostbaar om te kopen en om te reviseren (weet ik uit eigen ervaring helaas!).

Succes!

Auteur:  KEV-911 [ 23 jul 2017 14:08 ]
Berichttitel:  Re: 911T

US 911 2.4T Targa hadden modeljaar 73 ook mfi. Ooit zo eentje gerestaureerd.

Auteur:  Savarona [ 23 jul 2017 14:30 ]
Berichttitel:  Re: 911T

Dus heeft die van mij wel of niet een MFI?

Moet first thing morgen contact opnemen met reviseerder of we t wel of niet moeten doorzetten.

Je ziet bij mij wel duidelijk de aansluitingen en pinnen van de pomp nog zitten. Of is dat bij alle motoren standaard voor het geval dat men t erop wilt zetten.

Auteur:  quickstep [ 23 jul 2017 14:59 ]
Berichttitel:  Re: 911T

Ff voor je gezocht op het web: https://myclassicgarage.com/marketplace ... orsche-911

"The 911T was still using a carb, except in the US where it also used MFI, which accounts for the 9 hp power difference between the two."

Dus als je een orginele 72 T uit USA hebt dan is de kans groot dat die met een MFI pomp geleverd is.

Waar laat je de MFI pomp reviseren?

Pagina 1 van 3 Alle tijden zijn GMT + 1 uur [ Zomertijd ]
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group
http://www.phpbb.com/