Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 17:29



Antwoord op onderwerp  [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2
Amethist 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Amethist
Afgelopen weekend ongeveer een 1200km gereden met de 964. Een georganiseerde trip die vanuit Bonn door de Eifel ging om die dag te eindigen in Spa, aldaar overnachten in hotel de la Source bij Spa franchorchamps. Zondag door de :thumleft: Ardennen en eindigen in Zuid-Limburg. Volop genieten en niet alleen omdat het weer 100% meeviel tm zondagavond 8) . Schuifdak open, luisterend naar de sound van de 964 en nagenieten hoe vies de auto is geworden

Mist bij het circuit van Spa:
73109

Fotoshoot bij een groeve:
73111
73110

Mooi vies geworden:
73112

Kijk alweer uit naar de volgende trip :)


30 apr 2018 21:32
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Amethist
Mooie foto's Arjo. Spa hoort ook een beetje mistig te zijn toch?
Wordt weer een mooi jaar.. :drive:
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


30 apr 2018 21:41
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Amethist
Nu ergerde ik me tijdens 1 van de laatste zomerse ritten dat er rechts volop warme lucht uit in het interieur geblazen werd :bang: . Zeker omdat ik een aantal servos bij de kachel had laten maken. Zoiets doet veel afbreuk aan het verdere zalige sturen in de 964.
Menig 964 eigenaar zal er wel eens mee te maken hebben gehad. Met de zoekfunctie kom je hier veel draadjes tegen oa deze.

Uiteraard de slangen bij de voetenruimte links en rechts gecheckt, de klemmen bleken toch wat los te zitten :roll: . Dat was echter zo weinig dat ik daar m'n hoop niet op heb gevestigd. Verder kwam ik hier op PF een bericht van WillemB tegen met daarin de opmerking dat als je het contact aanzet de blower bij de motor moet blazen. En jawel, die hoorde ik dus niet nu ik er eens bewust op lette. Relais uitgewisseld, geen verbetering. Nog een aantal zaken gecheckt, de blower achterin gaf geen kick. Eigenlijk de kwestie voor mezelf maar geparkeerd tot het komend voorjaar.

Tot afgelopen zondag, min of meer gedwongen in de hevige regen met de 964 onderweg geweest. De temperatuur wat hoger gezet en de aanjager een paar standjes hoger. Ook nu werd het rechts warmer dan links. Afijn, na een korte stop opnieuw de auto gestart en jawel de blower achterin deed het weer. Heerlijk zo'n zelf reparerende auto 8) . Tijdens de rit die volgde was het ook een stuk aangenamer in de auto en de voorruit bleef ontwassemd :cheers: .

Misschien toch maar eens wat vaker aan de knoppen van temperatuur en aanjager draaien :thumleft:


26 sep 2018 11:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Amethist
Time flies 8) ....en oa helaas ook weinig tijd gehad voor de 964. Anderhalve maand geleden een eerste rit. De 964 protesteerde door behoorlijk wat blauwe rook te produceren na het starten. Tijdens de lange rit verder geen bijzonderheden.

Gisteren wilde ik m starten en behalve een ‘droge’ klik gebeurde er niets :| . Oftewel de accu kapot ondanks de druppellader. Nu had ik nog wel een vrijwel nieuwe accu van 60Ah staan ipv de 70Ah die er in stond. Snel geplaatst, starten en lopen 8). Tijdens het rijden opnieuw, of eigenlijk nog steeds, wat warme lucht. Binnenkort op een zonnige dag nog eens verder speuren.


10 jun 2019 9:27
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Amethist
75364


10 jun 2019 10:55
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Amethist
Mooie foto Arjo. Altijd jaloers op jullie zuiderlingen met Spa én Nordschleife 'op loopafstand'. :-)
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


10 jun 2019 20:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Amethist
Ondanks, of juist dankzij de regen aan de 964 gewerkt. Zelfs meerdere foto's gemaakt (oa op verzoek van Neppert :wink: )

Oude bobines:
76512

1 van de kabels die van de bobine naar de verdeelkap loopt zag er niet heel fris meer uit:
76514

Van schoonmaken kun je soms toch heel blij worden, zeker als je de oude beugel met een kleine aanpassing opnieuw kunt gebruiken en de nieuwe bobines stevig gemonteerd zijn:
76513

Naast de nieuwe custom made kabels welke passen op de 993 bobines en de vertrouwde 964 verdeelkappen, vervang ik ook beide verdeelkappen en rotors:
76515

Verder pak ik in 1 keer door en stel ook de kleppen, bougies vervangen en verder ongetwijfeld links en rechts een pakking. Ben benieuwd hoe de motor na deze verwennerij weer draait!
Begin mei moet ie klaar zijn voor een lang weekend touren in Duitsland :thumleft:


10 maart 2020 20:51
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Amethist
Lekker bezig Nine6four!!
Wat moet er nog allemaal aan gedaan worden voor dat je naar Dld gaat?
Motor al wel weer een keer gestart om te kijken hoe mooi die loopt?
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


14 maart 2020 15:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Amethist
Naast het kleppen stellen, alle bougies (12) en verdeelkappen met rotors vervangen, als laatste olie verversen. Dan moet ie klaar zijn voor Duitsland, als de trip doorgaat natuurlijk.

Na alle werkzaamheden starten en genieten van de mooie loop (hopelijk :wink: )

Mocht ik echt tijd en zin over hebben, zet ik er ook nog nieuwe remschijven en -blokken achter erop.


19 maart 2020 14:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Amethist
En?...is het gelukt om inspiratie voor mij te creëren? :mrgreen:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


26 maart 2020 13:12
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Amethist
Helaas...door de drukte op het werk helaas nog niet gelukt. Zojuist wel de 964 op bokken gezet achter zodat het er dit weekend echt van moet komen om kleppen te stellen en bougies te vervangen :). De camera ligt iig al klaar!


31 maart 2020 19:38
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Amethist
We wachten geduldig af, ondertussen heb ik al wel weer alle moed bijeen geschraapt en ben zelf al de garage weer ingedoken.
Dus alleen je woorden waren blijkbaar voldoende!! :wink: :thumleft: :cheers:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


01 apr 2020 7:39
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Amethist
Graag gedaan :thumleft:

Vanavond de wielen gedemonteerd, gewassen en gepoetst van buiten en binnen. Voor het wassen en poetsen:
76605
Na het wassen:
76606
Na het poetsen:
76607
76608

Dit weekend zeker verder met sleutelen, heb er zin in!


02 apr 2020 19:00
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
924 2.0 '84, 997.2 cabrio
Bericht Re: Amethist
En nu niet meer rijden hè! :D


02 apr 2020 19:23
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 996 C2 MK2 tiptr.
ex. Boxster 986 Zaanstad
Bericht Re: Amethist
Mooi zeg!

Waarmee heb je ze zo mooi gekregen?


02 apr 2020 19:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Amethist
Op de door Erwin (en vrouw) zeer goede georganiseerde middag op de 1e zondag in oktober dit jaar kwam oa het aantal technische items op het forum ter sprake. Die handschoen 'moet' ik wel oppakken, al is het om mezelf en Neppert aan te moedigen :D

Ben naar de technische middag bij Rebel Engineering gegaan omdat de techniek sowieso m'n aandacht heeft. 2e reden is omdat ik een tijdje terug een afgebroken kopbout vond toen ik de kleppen wilde gaan stellen. Dat is toch wel een teleurstellend moment als zoiets ziet :pale: . De moed niet helemaal in m'n schoenen laten zakken en de olieleiding in de wielkast rechtsachter zelf vervangen. Wat een 'gevecht' om dit zonder iets te beschadigen of slopen eraf te halen. Een andere thermostaat kost serieus geld! Missie geslaagd.

Het werk en het huis eisen beide vervolgens de aandacht op. Ondertussen wel nagedacht over de aanpak van de 964. Misschien ook de bak doen want deze 'zingt' in de 5e versnelling.

Afijn, 01 oktober, op weg naar Steenwijk. Op 1 van de werkbanken had Erwin een compleet gedemonteerde motor van een 964, super interessant. Op de vraag van Erwin wat een dergelijke aanpak van een motor kost zat ik er niet ver naast. Het Plan van Aanpak staat nog niet op punt, maar het plan is om in 2024 motor en bak aan te pakken. Doel is om de 964 (opnieuw) in te zetten voor ritten in de Vogezen, Eifel, Alpen en Dolomieten :thumleft:

Het leuke is als je je ergens in verdiept je ook andere zaken tegenkomt. Zoals option code 220; limited slip differential
Niet dat ik deze (op dit moment) ambieer, roept het wel de vraag op of het een zeldzame optie is? Was dit leverbaar op de 2 en 4? En wat het (extra) zou toevoegen aan het rijplezier?


11 okt 2023 12:03
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 41 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.