Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 19:36



Antwoord op onderwerp  [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende
Jazzy en zijn 914 
Auteur Bericht
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Jazzy en zijn 914
Nee, van dat leuke(re) dat ernaast staat en die slechts gedeeltelijk is te zien :lol:
Van jou verwacht ik dat je die ook mooi op de foto zet ;)
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


27 okt 2017 16:25
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Jazzy en zijn 914
Haha, nu snap ik je. Helemaal links zie je inderdaad nog een klein stukje van mijn vrouw op de foto. Ze is geflatteerd maar voelt zich er niet helemaal prettig bij als ik speciaal voor jou foto's van haar ga maken. Hoop dat je dat begrijpt.

:wink:
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


28 okt 2017 10:21
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
Jaguar S-TR ex-964C4Cabrio
PF #18
Bericht Re: Jazzy en zijn 914
:lol: :thumleft:
_________________________________________
Open als het maar even kan, anders had ik wel een coupé gekocht. Be Smart, drive a Roadster! Afbeelding


28 okt 2017 13:03
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Jazzy en zijn 914
Afgelopen weekend de Nacht om de Lange Jan gereden van de AMAC. Geweldige ervaring natuurlijk, en trokken met de 914 nog aardig wat bekijks op het parkeerterrein. :) Uiteindelijk 17e van de 38 geworden en daarmee de doelstelling van eindigen bij de bovenste helft gehaald. Voor ons was dit de eerste echte rally na een cursus en een KLIP van de DHRC. Tegen acht uur 's avonds begon de vermoeidheid toch wel een beetje toe te slaan maar dan moet je dus nog gewoon dik 2,5 uur!

Misschien door de vermoeidheid toch wel een paar navigatiefoutjes gemaakt, al moet ik zeggen dat het ook wel echte instinkers waren. En vermoedelijk ook een paar controle letters gemist op plekken waar we wel op de goede route zaten. Toen het donker werd had ik serieus last van de felle verlichting van de tripmaster en de lampjes voor de navigator. Bochten naar rechts moest ik zo'n beetje blind insturen, niet fijn rijden. Daar moeten we dus even mee aan de slag.

De auto rijdt op zich heel fijn. De combinatie van 80 pk, 940 kg, motor in het midden en een superonderstel maakt het rijden op bochtige landweggetjes een waar genot. Wel zijn de schokdempers compleet aan gort, zodra het hobbeliger werd moest ik flink van het gas om te voorkomen dat de voorkant een metertje naar links of naar rechts stapt. Een setje KONI Sport voor rondom is inmiddels besteld. De motor pakte bij lage toerentallen soms niet vlot genoeg op, dat merk je vooral als je eens snel op de weg moet keren. Ik hoop dat de 123 ontsteking, ook besteld, en het nalopen van de vacuumslangen dat nog iets gaat verbeteren. Niet dat het echt nodig was om de motor op toeren te houden, over het algemeen pakt hij mooi op en reageert hij gelijk op het gas. Ik denk dat het lage gewicht van de auto hier ook wel bij helpt.

Paar plaatjes:
Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


08 nov 2017 13:37
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
987 Boxster Spyder, 991.1 GT3, ex Cayman GT4, Macan S diesel, 944, ex Cayman 981 GTS, ex 997, ex 911 3.2
Bericht Re: Jazzy en zijn 914
Heb je een Brantz meter..? ik heb er een afdekkapje (of hoe noem je zo'n ding) over van Brantz, dempt in het donker en overdag prima af te lezen...
Had je inbouwer je toch over moeten voorlichten, is hem vast niet onbekend... (ik haal mijn rally spullen overigens in Duitsland, goedkoper en beter advies dan de gebruikelijke rallysites in NL).
Lampjes navigaor...ben benieuwd wat je gebruikt...? Ik heb een loupe met verlichting erin, meer is niet nodig en mijn rijder heeft nergens last van :thumleft:

Heb even gezocht voor het geval je Branzt hebt: dit is het kapje: https://www.brantz.co.uk/product-page/b ... lter-brss7


08 nov 2017 16:51
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Jazzy en zijn 914
Mijn navigator heeft zo'n vergrootglasbril met een felle LED er op, zoiets maar dan met verlichting: https://www.amazon.com/Donegan-Optical- ... B0068OSIIS Op zich reuze handig maar die felle LED schijnt alle kanten op. Ik heb ook een los kaartleeslampje van Hella op zo'n flexibele hals, volgende keer die maar gebruiken.

Dat kapje voor de Brantz is een goed idee. Ik kan er met mijn hoofd niet bij dat op de driversdisplay gewoon een schakelaar zit om te dimmen maar op de unit zelf niet. Net als die aansliutingen die aan de onderkant zitten in plaats van de achterkant. Maar goed, dit was dan ook de eerste rit met de nieuwe apparatuur en vooral om ervaring op te doen.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


08 nov 2017 21:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Jazzy en zijn 914
mooi wagentje! Veel plezier ermee :drive:


14 nov 2017 21:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 3.2 | MJ 1989
Omgeving Posbank
Bericht Re: Jazzy en zijn 914
Citaat:
Paar plaatjes:
Afbeelding


Heerlijk hoe een auto er na een dagje in dit geval nachtje drivinf fun er uit ziet :thumleft:
_________________________________________
Een dag niet geleefd, is een dag niet gelachen.


14 nov 2017 22:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Jazzy en zijn 914
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Onderranden zijn nu matzwart gespoten, zoals het hoort. De sticker op de zijkant is niet origineel maar wilde ik er wel graag op hebben omdat ik gewoon vind dat het hem goed staat.

Verder heeft hij nieuwe Bilstein schokdempers rondom, zijn de remmetjes opgefrist en loopt hij een beurtje (met name het kleppen stellen) weer als een zonnetje.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


22 nov 2017 20:17
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Jazzy en zijn 914
Mooi hoor !


22 nov 2017 20:29
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Jazzy en zijn 914
Tja, en wat doe je dan als het eigenlijk geen weer is om met de 914 te rijden?

Afbeelding20171202_112010921_iOS by Jetze Mellema, on Flickr

Helaas de sleutels vergeten mee te nemen naar de stalling dus kun hem niet aan de acculader zetten, stom. Het zit sowieso niet echt mee hier op autogebied. De 'nieuwe' V70 kwam met waardeloze sleutels waarvan er maar eentje een transponder had. Tijdens het omzetten naar een nieuwe sleutelbehuizing heb ik de transponder beschadigd waardoor ik de auto niet meer kan starten. :( Nieuwe sleutels zijn besteld bij de dealer maar moet de auto daar nu ook naartoe krijgen om ze in te laren leren.

Verder is bij de Jaguar eindelijk een lekkage getraceerd in het koelsysteem, bleek een terugslag klep te zijn die vlak bij de verwarmingsradiateur in de slangen zat. Maar nu alles weer naar behoren werkt is de verwarming compleet van slag en blaast bloedhete lucht het interieur in. Zucht...
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


02 dec 2017 15:02
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Jazzy en zijn 914
voorlopig staat de "belangrijkste auto" :wink: droog en veilig bij zijn grotere broers en zussen en hebben ze het goed naar hun zin. :cheers:
_________________________________________
Picasa album


04 dec 2017 13:30
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Jazzy en zijn 914
Ik zag je 914 staan, erg mooie auto :thumleft:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


04 dec 2017 14:34
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Jazzy en zijn 914
Dank je! Zijn we buren?
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


06 dec 2017 22:22
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911sc targa '82
Drenthe
Bericht Re: Jazzy en zijn 914
Stond nog een cognac interieur op ebay kleinanzeigen, met mooie kuipstoeltjes, iets voor jou nog?


07 dec 2017 0:42
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Jazzy en zijn 914
Jazzy schreef:
Dank je! Zijn we buren?


Ik sta in vakje nummer 6 volgens mij :wink:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


07 dec 2017 10:53
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Jazzy en zijn 914
penthouse 7 Johannnnnn :mrgreen:
_________________________________________
Picasa album


07 dec 2017 11:57
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Jazzy en zijn 914
Tuck-under schreef:
Stond nog een cognac interieur op ebay kleinanzeigen, met mooie kuipstoeltjes, iets voor jou nog?

Moest even zoeken, maar denk dat ik hem gevonden heb: https://www.ebay-kleinanzeigen.de/s-anz ... 3-223-3126 Mijn Duits is niet zo goed maar volgens mij bekleden ze gewoon je eigen stoelen en dergelijke. Gelukkig is dat bij mij in prima staat.

Wel een goede tip trouwens, staan veel Porsche spullen op. Tot nu toe keek ik vooral naar Amerikaanse sites.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


07 dec 2017 21:09
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911sc targa '82
Drenthe
Bericht Re: Jazzy en zijn 914
Sorry ik had niet gezien dat het voor het alleen nieuw bekleden was idd. Staat veel spul op idd, en lekker dichtbij. App/site is trouwens feitelijk identiek aan marktplaats in Nederland.

Vond dat cognac zo’n lekker kleurtje. Zou wel goed passen bij het blauw ;)


08 dec 2017 0:16
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Jazzy en zijn 914
De 914 is op het moment meer buiten de stalling dan binnen. Eerst vorige naar Porsche Classic Center Gelderland geweest ivm. een onrustig lopende motor. Omdat niet helemaal duidelijk was waar de oorzaak zit eerst maar alles van de ontsteking vervangen, was ik toch al van plan. Er zit nu een 1-2-3 ontsteking in, nieuwe spoel, bougies en nieuwe bougiekabels.

Afbeelding

Je merkt het verschil vooral met starten en optrekken met lage toeren, de motor is gewoon veel sterker en heeft niet meer de neiging om af te slaan. Helaas is de storing met het onregelmatig lopen er nog steeds, al merk je dat een stuk minder met de nieuwe ontsteking. Wordt vervolgd...

Ben trouwens erg te spreken over de service en de kwaliteit. Je wordt erg netjes op de hoogte gehouden en betrokken bij het hele proces maar toch tegen een redelijk uurtarief en normale onderdeelprijzen. Als het met de prijzen niet gekker wordt dan ga ik hier toch zeker vaker komen.

Verder zelf ook nog even aan het sleutelen geweest. De standaard koplampjes vervangen door moderne Hella H4 units. Ik heb nog niet in het donker gereden maar het verschil is wel duidelijk.

Afbeelding

Links op de foto het dofgeslagen glas van de originele unit, rechts de Hella.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


03 apr 2018 20:40
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 928-S4 ClubSport ex 928-S4 ex 928-S3
nu Alpine en Lotus
Bericht Re: Jazzy en zijn 914
Fraai exemplaar!
Stickers op de zijkant staat hem goed, zelfs beter als je die ronde oranje reflectoren nog verwijdert :thumleft:
_________________________________________
80% van het salaris is voor mijn auto, de rest verknoei ik.


05 apr 2018 15:36
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Jazzy en zijn 914
Remmel schreef:
Fraai exemplaar!
Stickers op de zijkant staat hem goed, zelfs beter als je die ronde oranje reflectoren nog verwijdert :thumleft:

Dank je! De reflectoren, het zijn echt lampjes trouwens, horen nu eenmaal op de US-versie en aangezien ik wel van origineel hou laat ik ze lekker zitten. Echt een "mooie" auto zal het toch niet worden, blijft een 914 uiteindelijk. :)
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


26 apr 2018 10:04
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Jazzy en zijn 914
Even een korte update met de laatste ontwikkelingen. Met het motortje wil het nog niet helemaal vlotten, de auto rijdt gewoon maar nog steeds niet helemaal zonder stotteren of af en toe inhouden. Het hele D-Jetronic systeem is nagelopen waarbij eigenlijk alles prima was behalve dat er twee verkeerde injectoren in zaten (van een 2.0) en een verkeerde MPS (van een VW 411/412). De juiste injectoren vinden was een makkie en ik heb van Auto Atlanta een 'rebuild' MPS gekocht met het juiste typenummer. Ik ben af van de dip bij 3500 toeren maar heb nu gepruttel in de uitlaat bij gas los. :(

Verder heb ik een nieuwe vloerbedekkingset besteld bij het Belgische bedrijf http://www.lakewell.com/, gaat mijn lokale bekleder de zitting van de stoelen opnieuw vullen en moet ik toch eindelijk de nieuwe radio en luidsprekerpods eens gaan monteren. Ben ook aan het rondkijken voor diverse rubbers, dat zal wel zo'n pakket van 914Rubber worden. Al met al zou ik deze zomer graag alle losse eindjes aan willen pakken om de auto weer helemaal netjes te krijgen. Niet alleen optisch maar ook de details.

Verder is het vooral een kwestie van lekker kilometers maken, met name deze weken met het targadak lekker in de kofferbak. Morgen weer eens lekker een rally rijden, de KLIP II 'Kleintje SLS' van de DHRC: https://www.dhrc.nl/kalender/?event=338
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


02 jun 2018 13:46
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Den Haag
Bericht Re: Jazzy en zijn 914
Jazzy schreef:
maar heb nu gepruttel in de uitlaat bij gas los. :(


Valse lucht bij inlaattraject?

PS: leuke auto!


05 jun 2018 12:36
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
ex 914-6 Nu Boxster 986.
Tolbert. Groningen.
Bericht Re: Jazzy en zijn 914
Hele mooie 914. :thumleft: Was ook mijn eerste auto.


05 jun 2018 23:09
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 75 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.