Afgelopen weekend de Nacht om de Lange Jan gereden van de AMAC. Geweldige ervaring natuurlijk, en trokken met de 914 nog aardig wat bekijks op het parkeerterrein.
Uiteindelijk 17e van de 38 geworden en daarmee de doelstelling van eindigen bij de bovenste helft gehaald. Voor ons was dit de eerste echte rally na een cursus en een KLIP van de DHRC. Tegen acht uur 's avonds begon de vermoeidheid toch wel een beetje toe te slaan maar dan moet je dus nog gewoon dik 2,5 uur!
Misschien door de vermoeidheid toch wel een paar navigatiefoutjes gemaakt, al moet ik zeggen dat het ook wel echte instinkers waren. En vermoedelijk ook een paar controle letters gemist op plekken waar we wel op de goede route zaten. Toen het donker werd had ik serieus last van de felle verlichting van de tripmaster en de lampjes voor de navigator. Bochten naar rechts moest ik zo'n beetje blind insturen, niet fijn rijden. Daar moeten we dus even mee aan de slag.
De auto rijdt op zich heel fijn. De combinatie van 80 pk, 940 kg, motor in het midden en een superonderstel maakt het rijden op bochtige landweggetjes een waar genot. Wel zijn de schokdempers compleet aan gort, zodra het hobbeliger werd moest ik flink van het gas om te voorkomen dat de voorkant een metertje naar links of naar rechts stapt. Een setje KONI Sport voor rondom is inmiddels besteld. De motor pakte bij lage toerentallen soms niet vlot genoeg op, dat merk je vooral als je eens snel op de weg moet keren. Ik hoop dat de 123 ontsteking, ook besteld, en het nalopen van de vacuumslangen dat nog iets gaat verbeteren. Niet dat het echt nodig was om de motor op toeren te houden, over het algemeen pakt hij mooi op en reageert hij gelijk op het gas. Ik denk dat het lage gewicht van de auto hier ook wel bij helpt.
Paar plaatjes: