Porsche 911 - 996 Arenarood ''Rose'' 1999 - Bokicelli
Geplaatst: 25 nov 2017 23:21
Arenarode 996
Een tijd geleden was ik aan het rondneuzen bij aangeboden auto's en viel mij een verkooptopic op. Hier werd een Arenarode 996 aangeboden. Deze kleur heb ik niet eerder op een 996 gezien en ik moet zeggen dat ik het zeer goed vond staan op een 996 i.c.m de prachtige mk1 GT3 velgen. Toen ik zag dat deze Porsche ook voorzien was van een handbak en afkomstig uit de handen van een liefhebber begon het eerlijk gezegd behoorlijk te kriebelen. Gelukkig voor mijn nachtrust werd deze Porsche snel ingeruild.
Een aantal jaar geleden dacht ik ook mijn huiswerk goed gedaan te hebben (kloppende historie, akk etc). Maar helaas voor mij was deze 996 avontuur een regelrechte ramp door verschillende oorzaken. Echter bleef een 996 bij mij kriebelen. Ondanks de vele berichten/ervaringen, vind ik het wel een echte Porsche. En nu ze ouder worden, vind ik ze ook steeds beter smoelen (als 1 van de weinigen vond ik dat al vanaf het begin).
Enkele weken later dook de Arenarode 996 weer op. Nu zonder de GT3 velgen en te koop in consignatie bij een autobedrijf. Ik besloot om er een mail aan te wagen. Na wat mail contact en mijn huiswerk gedaan te hebben besloot ik om de auto te bezichtigen en dit was best positief. Technisch gezien was ik positief verrast. Onderhoudshistorie zit er bij. Belangrijkste dingen zijn door de jaren gedaan. Waaronder vrij recent IMS/AOS, grote beurt, cilinder inspectie (compressie en cilinders zien er zeer goed uit) en een nieuwe koppeling. Rijden deed de Porsche ook echt uitstekend. Strak de bocht door zoals een Porsche dat doet, schakelt goed, motor pakt goed op, geen storingen of grote mankementen.
Ook zag ik in het onderhoudsboekje de optie sticker. Ik zag daar optiecode M220 - sperdifferentieel staan. Dat i.c.m de handbak bezorgde mij toch een glimlach. Na hier wat heen en weer gemaild te hebben met de vorige eigenaar bevestigde dat mijn goede gevoel welke ik bij de auto al had.
Ik legde een bod neer bij de verkoper maar we kwamen er niet meteen uit. Volgende dag na een bezichtiging van een andere 996 werd ik gebeld en kreeg ik een zeer goed voorstel waar ik mee akkoord ging.
Gezien het recente rapport, verrichte onderhoud, en mijn gevoel, besloot ik een AKK achterwegen te laten en meteen door te rijden richting Noord-Holland in deze bijzonder mooie in sonderfarbe Arenarode 911 (inmiddels omgedoopt tot Rose wat jaloerse blikken gaf bij mijn wederhelft afijn).
Inmiddels ben ik weer in het bezit van de GT3 velgen welke de vorige eigenaar onder de Porsche had (Ruud nogmaals dank). Aankomende tijd wil ik gebruiken om wat kleine puntjes op de 'i' zetten. Ook wil ik 'Rose' in loop van tijd een persoonlijke 'touch' geven. Zelf ben ik geen origineel freak en kan ik een gepersonaliseerde 911 zeer waarderen. En nu maar weer genieten van het Porsche gevoel
Opties
Porsche 996 Carrera 3.4
M9601-66X
G9600-20
L84S -Arena red
139 Seat heating, left
197 Stronger battery
220 LSD Limited Slip Differential
222 Traction control ASR AntriebsSchlupfRegelung
224 Traction control ABD Automatic Braking Differential
321 Cassette-radio Becker Porsche CR-22
340 Seat heating, right
421 Front cassette compartment
437 8-way electrical seat, left
438 8-way electrical seat, right
441 Radio preparation
490 Basic sound system
537 Seat memory, left
573 Automatic air conditioning
650 Sun-moon-roof
659 Board computer
692 6-disc CD changer Becker Porsche CDC-3
936 Leather rear seats
981 Leather dashboard and door panels
983 Leather front seats


Een tijd geleden was ik aan het rondneuzen bij aangeboden auto's en viel mij een verkooptopic op. Hier werd een Arenarode 996 aangeboden. Deze kleur heb ik niet eerder op een 996 gezien en ik moet zeggen dat ik het zeer goed vond staan op een 996 i.c.m de prachtige mk1 GT3 velgen. Toen ik zag dat deze Porsche ook voorzien was van een handbak en afkomstig uit de handen van een liefhebber begon het eerlijk gezegd behoorlijk te kriebelen. Gelukkig voor mijn nachtrust werd deze Porsche snel ingeruild.
Een aantal jaar geleden dacht ik ook mijn huiswerk goed gedaan te hebben (kloppende historie, akk etc). Maar helaas voor mij was deze 996 avontuur een regelrechte ramp door verschillende oorzaken. Echter bleef een 996 bij mij kriebelen. Ondanks de vele berichten/ervaringen, vind ik het wel een echte Porsche. En nu ze ouder worden, vind ik ze ook steeds beter smoelen (als 1 van de weinigen vond ik dat al vanaf het begin).
Enkele weken later dook de Arenarode 996 weer op. Nu zonder de GT3 velgen en te koop in consignatie bij een autobedrijf. Ik besloot om er een mail aan te wagen. Na wat mail contact en mijn huiswerk gedaan te hebben besloot ik om de auto te bezichtigen en dit was best positief. Technisch gezien was ik positief verrast. Onderhoudshistorie zit er bij. Belangrijkste dingen zijn door de jaren gedaan. Waaronder vrij recent IMS/AOS, grote beurt, cilinder inspectie (compressie en cilinders zien er zeer goed uit) en een nieuwe koppeling. Rijden deed de Porsche ook echt uitstekend. Strak de bocht door zoals een Porsche dat doet, schakelt goed, motor pakt goed op, geen storingen of grote mankementen.
Ook zag ik in het onderhoudsboekje de optie sticker. Ik zag daar optiecode M220 - sperdifferentieel staan. Dat i.c.m de handbak bezorgde mij toch een glimlach. Na hier wat heen en weer gemaild te hebben met de vorige eigenaar bevestigde dat mijn goede gevoel welke ik bij de auto al had.
Ik legde een bod neer bij de verkoper maar we kwamen er niet meteen uit. Volgende dag na een bezichtiging van een andere 996 werd ik gebeld en kreeg ik een zeer goed voorstel waar ik mee akkoord ging.
Gezien het recente rapport, verrichte onderhoud, en mijn gevoel, besloot ik een AKK achterwegen te laten en meteen door te rijden richting Noord-Holland in deze bijzonder mooie in sonderfarbe Arenarode 911 (inmiddels omgedoopt tot Rose wat jaloerse blikken gaf bij mijn wederhelft afijn).
Inmiddels ben ik weer in het bezit van de GT3 velgen welke de vorige eigenaar onder de Porsche had (Ruud nogmaals dank). Aankomende tijd wil ik gebruiken om wat kleine puntjes op de 'i' zetten. Ook wil ik 'Rose' in loop van tijd een persoonlijke 'touch' geven. Zelf ben ik geen origineel freak en kan ik een gepersonaliseerde 911 zeer waarderen. En nu maar weer genieten van het Porsche gevoel

Opties
Porsche 996 Carrera 3.4
M9601-66X
G9600-20
L84S -Arena red
139 Seat heating, left
197 Stronger battery
220 LSD Limited Slip Differential
222 Traction control ASR AntriebsSchlupfRegelung
224 Traction control ABD Automatic Braking Differential
321 Cassette-radio Becker Porsche CR-22
340 Seat heating, right
421 Front cassette compartment
437 8-way electrical seat, left
438 8-way electrical seat, right
441 Radio preparation
490 Basic sound system
537 Seat memory, left
573 Automatic air conditioning
650 Sun-moon-roof
659 Board computer
692 6-disc CD changer Becker Porsche CDC-3
936 Leather rear seats
981 Leather dashboard and door panels
983 Leather front seats