Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Van bedrading 911F “72 opknappen naar totaal restauratie!

30 dec 2017 15:30

Ben begonnen met bedrading in de 911 zaten wat minder mooie oplossingen in onder andere een schakelaar die de groep waar de start onderbreker op zit kon afschakelen opdat de accu in winter situatie niet leeg gaat. Als je die vergat aan te zetten deden onder andere de richting aanwijzers het niet. Ook is inmiddels een hoofdschakelaar er in gemaakt en de kabelboom in motor compartiment aangepakt, was parallel bedrading aangebracht voor achteruit rij lichten. Bekabeling van de achter lampen zijn ook vernieuwd. Ben nu nog met een aanpassing bezig dat in de kabelboom de bedrading opgenomen zit voor bobine en contactpunt, zodat er maar een bundel naar het motorblok gaat. Heb ook de interieur verlichting uitgevoerd met LED, is bijna daglicht nu :-)

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Laatst bijgewerkt door writer op 30 dec 2017 15:47, in totaal 5 keer bewerkt.

Re: Bedrading van de 911 opknappen

30 dec 2017 15:35

72370

Re: Bedrading van de 911 opknappen

30 dec 2017 15:48

Vervolg afbeeldingen:

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
AfbeeldingAfbeelding

Re: Bedrading van de 911 opknappen

30 dec 2017 17:42

Vakwerk, goed bezig :thumleft:
Zelf ook ervaren er heel wat valt te vernieuwen en om naar origineel terug te zetten.

Re: Bedrading van de 911 opknappen

30 dec 2017 23:34

Afbeelding

Re: Bedrading van de 911 opknappen

31 dec 2017 11:41

lekker bezig :thumleft:

Re: Bedrading van de 911 opknappen

31 dec 2017 12:05

Mooi te zien dat je zo goed voor haar zorgt, al aan het plaatwerk begonnen?
Grt
Erik (vorige eigenaar)

Re: Bedrading van de 911 opknappen

31 dec 2017 12:15

Hallo Erik,

Ik ga er eerst een jaar van genieten en alle technische details oplossen, moet nu alleen nog kabelboom naar motor vernieuwen dan is elektrisch alles bijna afgesloten.
De dynamo is vervangen daar de andere nauwelijks nog werking had, is nu een zonder commutator ingekomen met interne spanning regelaar.
Heb de tellers laten restaureren en zijn net terug aanpassing dat kilometer teller weer tot 250 kmh gaat als origineel ook hoort, en andere tellers ook met rvs centerpunt laten uitvoeren.

Na komend jaar staat mogelijk plaatwerk op de agenda, zullen dan ook onderstel allemaal laten poeder coaten en bouten laten voorzien van cadmium.
Wil eerst nog een jaar genieten en kunnen rijden, afgelopen seizoen nog een rally mee gereden was erg leuk.

Paul

Re: Bedrading van de 911 opknappen

31 dec 2017 12:21

Knap dat je zoveel zelf doet Paul!

Re: Bedrading van de 911 opknappen

31 dec 2017 12:29

MAC rally foto's

AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding

Was een mooie ervaring en erg mooie auto's daar!

Paul

Re: Bedrading van de 911 opknappen

08 jan 2018 11:01

Mooi kabelproject!

Vraagje hierover: die dubbele accu. Is dat een modificatie of heeft Porsche dat op sommige modellen zo gemaakt?

Re: Bedrading van de 911 opknappen

08 jan 2018 11:31

Prachtig werk idd!!
:thumleft: :thumleft:

@Tuck-under
Die dubbele accu is van Porsche zelf.
weet niet van wanneer tot wanneer ze dit hadden.
Mijn 72er iig wel.

Re: Bedrading van de 911 opknappen

08 jan 2018 12:46

Mooie auto writer :arrow: :mrgreen: :wink:

Re: Bedrading van de 911 opknappen

08 jan 2018 23:27

Neppert schreef:Die dubbele accu is van Porsche zelf.
weet niet van wanneer tot wanneer ze dit hadden.


Model 69 tot 73. Ivm betere gewichtsverdeling twee bakjes die overwegend buiten de kofferruimte hingen. Dus de Long Wheel Based (LWB) longhoods.

In de Short Wheel Based (SWB) longhoods hing men vanaf model 1967 gewichten in de voorbumper omwille van dezelfde reden.

Re: Bedrading van de 911 opknappen

14 jan 2018 12:35

Tellers van de 911 laten reviseren en de juiste looks laten geven voor F type, is erg mooi geworden!

Afbeelding

Bovenste is zoals het was voor revisie, de twee daar onder na revisie.

Re: Bedrading van de 911 opknappen

14 jan 2018 21:03

Mooi werk Paul!

Re: Bedrading van de 911 opknappen

14 jan 2018 21:36

:res: Ziet er top uit .

Re: Bedrading van de 911 opknappen

14 jan 2018 23:00

Zijn wel opgeknapt hoor!

Kijkende naar de snelheidsmeters zie ik dat de 'schaal' wat veranderd is. Als de meter voor de revisie rechtomhoog wees reed je 160 en na de revise 130. Of mis ik wat :scratch: ?

Re: Bedrading van de 911 opknappen

15 jan 2018 9:23

Nice work! :res:

Lijkt me ook wel superhandig, zo”n knappe en ruime werkplaats.

Re: Bedrading van de 911 opknappen

15 jan 2018 16:45

Reesmees schreef:Zijn wel opgeknapt hoor!

Kijkende naar de snelheidsmeters zie ik dat de 'schaal' wat veranderd is. Als de meter voor de revisie rechtomhoog wees reed je 160 en na de revise 130. Of mis ik wat :scratch: ?


Hallo het klopt wat je zegt maar de teller deed het niet toen ik de Porsche kocht het asje van de Brantz naar de originele km teller ontbrak, en na het plaatsen bleek dat hij foutief aangaf.
De auto is destijds aangepast naar de G looks inclusief de tellers (kmh teller tot 300kmh) ik heb het nu weer in ere hersteld naar het behoord in een F type.
Hiervoor is ook het binnenwerk van de kmh teller aangepast, moet nog testen of dit nu juist aangeeft maar ben het vierkante asje kwijt, komt er deze week een zodat ik kan testen.

Paul

Re: Bedrading van de 911 opknappen

15 jan 2018 17:14

Erg mooi. 8)

Re: Bedrading van de 911 opknappen

16 jan 2018 9:33

ziet er goed uit.

Zijn die achterlichtunits nu wit gespoten aan de binnenzijde?

Re: Bedrading van de 911 opknappen

17 jan 2018 20:01

nielske schreef:ziet er goed uit.

Zijn die achterlichtunits nu wit gespoten aan de binnenzijde?


Ja maar alleen van de richtingaanwijzer, licht/remlicht/auchteruitrijlicht is chrome gespoten zoals het hoort.

Paul

Re: Bedrading van de 911 opknappen

17 jan 2018 20:57

Mooi gedaan. Mooie 911 ook. Zo op de foto zou je zeggen dat je niet veel hoeft te doen aan het plaatwerk?

Re: Bedrading van de 911 opknappen

21 jan 2018 13:17

Het gaat lekker verder de gereviseerde tellers ingebouwd, en geeft nu ook juist de KM/H goed aan :-)
En gewassen na de testrit ziet ze er ook altijd weer top uit!

AfbeeldingAfbeelding

Het groene olie lampje uit de combi meter had geen aansluiting daar alleen maar druk signaal voor handen is....
Ik heb het signaal van de druk na gemeten en zelf een grenswaarde schakelaar gemaakt met een transistor en weerstandbrug.
Lampje wekt nu wel en gaat aan bij contact inschakelen, en als druk boven 0,5bar komt uit.

Nu gaat ze binnenkort naar mij Porsche man om de chromen lijsten over de dorpels te laten zetten zodat zwarte bodysuit ook uit het zicht is.
Plaats een reactie