Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 29 maart 2024 2:03



Antwoord op onderwerp  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn. 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Verkopen en weer een andere aanschaffen? Omdat er meer werk aan moet zitten? Of liever een andere kleur? Of.....?
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


10 jun 2019 17:02
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Dat antwoord staat in Johan z'n andere topic :D


10 jun 2019 17:14
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Dat zie ik nu ook :salut:
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


13 jun 2019 13:15
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Toen ik mijn GT3 in juni vorig jaar heb verkocht heb ik aan mezelf beloofd dat ik het hier zou melden als ze weer in NL te koop zou komen. Na een geruime tijd in een schade herstel resort, staan mijn oude GT3 weer te koop.

Ze was economisch total loss verklaart. Mechanisch viel ze wel te redden, het chassis was voor zover ze kon inschatten niet krom, maar de ophanging en veel plaatwerk was flink beschadigd. De auto had een WOK. Ik kan niet oordelen of ze goed hersteld zijn, wellicht is ze weer 100% origineel zoals voor het ongeval.

Mijn reden om het hier te melden is omdat ik iemand wil verhoeden achteraf te leren dat hun droomauto helemaal krom waren. Dus, zou je deze auto overwegen, laat hem aub heel goed nakijken.

Zo zag ze er uit in mei 2019 nadat we een stukje ging aquaplanen in een hoosbui :salut:

Afbeelding Afbeelding Afbeelding Afbeelding
Afbeelding Afbeelding
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


17 aug 2020 9:11
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groene 964 carrera 2/ artic silver 996 mk2 GT3
Kortenhoef
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Dank voor het melden!
_________________________________________
groene964 carrera 2 1990/ artic silver 996 mk2 GT3


17 aug 2020 9:24
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Op basis van de Wacht op Keuren (WOK) status is er geen mogelijke voertuigschade gevonden door CARFAX
 Geen issues gerapporteerd

:scratch:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


17 aug 2020 12:05
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
marcel964 schreef:
Dank voor het melden!


… en dan niet verbaasd zijn dat het straks niet de eerste keer is dat iemand zich hier op het forum aanmeldt na aanschaf van z'n een Porsche met zuurverdiende centjes :popcorn:


17 aug 2020 13:29
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Cazzo Super Veloce schreef:
Op basis van de Wacht op Keuren (WOK) status is er geen mogelijke voertuigschade gevonden door CARFAX
 Geen issues gerapporteerd

:scratch:


redelijk bizar inderdaad. maar zal er wel mee te maken hebben dat je geen WOK code meer hebt en dus geen melding van schade meer hebt. Net RDW gecheckt en daar staat ook geen enkele indicate van total loss oid. Je zou bijna de huidige aanbieder dit mailen..


17 aug 2020 13:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 356, ex 996.2 c2c, ex 986.1 3.2S, nu Porsche 987.1 3.2S
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Misschien handig om het kenteken 05-NG-ZP van deze 996 GT3 er bij te melden. Dan is via google te vinden dat deze auto een pittige schade heeft gehad.
_________________________________________
Rij niet sneller dan jouw beschermengel vliegen kan


17 aug 2020 14:22
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Ik heb via een vriend vernomen dat het bedrijf waar de auto te koop staan wel keurig hebben aangegeven dat het om een auto gaan met een schade verleden. Als ze dat maar aangeven aan een potentiële koper is er niets aan de hand. :res:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


17 aug 2020 17:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Mogelijke voertuigschade
Op basis van de Wacht op Keuren (WOK) status is er geen mogelijke voertuigschade gevonden door CARFAX

wel een vreemde opmerking van CARFAX :shock:
_________________________________________
Picasa album


17 aug 2020 21:38
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 GT3
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Citaat:
Ik heb via een vriend vernomen dat het bedrijf waar de auto te koop staan wel keurig hebben aangegeven dat het om een auto gaan met een schade verleden. Als ze dat maar aangeven aan een potentiële koper is er niets aan de hand.


heel eerlijk, maar als je in de markt bent voor een GT3 voor deze bedragen, dan loop je toch weg als je bemerkt dat het een schade exemplaar is? Ik bedoel hij staat er niet voor een koopje, en daarnaast is het een enorme drempel voor eventuele wederverkoop na een tijd. En ze zijn nu ook al niet zo zeldzaam dat je de schade voor lief neemt als ie correct hersteld is toch, het is geen unicum.


18 aug 2020 8:45
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
911 2.4 T targa '72, 991 4S cabrio '13
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
In de advertentie lees ik nergens iets over de schade. Dan moeten ze dat wel niet vergeten te melden als een potentieele koper komt kijken naar de GT3...... :scratch:
_________________________________________
https://www.instagram.com/outletvalve/

"Racing is life. Anything before or after is just waiting."


18 aug 2020 9:00
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Dat melden ze dan als je er heel specifiek naar vraagt
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


18 aug 2020 9:01
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Precies, minimaal 20K te duur deze.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


18 aug 2020 9:03
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Natuurlijk koop je zo’n auto liever niet, maar heb zelf de opleiding bij de Focwa genoten.
En 10 jaar een autoschade bedrijf gehad en volg deze wereld nog steeds.
Willem zal het ook beamen maar bij een goed schadebedrijf kan deze gt3 keurig hersteld zijn.
Nog steeds kietelen mn handen als ik de schade zie, heerlijk om zo’n auto er weer keurig bij te zetten :cheers:
Zeg ook vaak, als wij ons mond open doen zitten er ook vullingen in of kronen (zoals bij mij) :scratch:
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


18 aug 2020 9:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
mooi gerepareerd of niet, ik zou het als potentiele koper wel waarderen als ik in de advertententie kan lezen dat dit een ex-schade auto is. Net zoals in de Duitse advertenties moet staan


18 aug 2020 9:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Civiel Technisch
Groningen
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
djw schreef:
Citaat:
Ik heb via een vriend vernomen dat het bedrijf waar de auto te koop staan wel keurig hebben aangegeven dat het om een auto gaan met een schade verleden. Als ze dat maar aangeven aan een potentiële koper is er niets aan de hand.


heel eerlijk, maar als je in de markt bent voor een GT3 voor deze bedragen, dan loop je toch weg als je bemerkt dat het een schade exemplaar is? Ik bedoel hij staat er niet voor een koopje, en daarnaast is het een enorme drempel voor eventuele wederverkoop na een tijd. En ze zijn nu ook al niet zo zeldzaam dat je de schade voor lief neemt als ie correct hersteld is toch, het is geen unicum.



Deze auto is inderdaad echt veel te duur.
Ook al is hij 100% hersteld, door verkopen blijft heel erg lastig, en daar zit de (financiële) pijn.
De kwaliteit zou na herstel wel eens beter kunnen zijn, alle plaatdelen zijn strak en nieuw, mooie verse lak.
Onderstel is compleet vernieuwd en vele andere zaken.

Porsche kopers is het ergste wat je kunt treffen, echt alles is een probleem, laat staan zo'n schade.....
_________________________________________
997 Gt3 mk2
Kia E-niro


18 aug 2020 10:17
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 2 S / 997 GT3RS NPC 0019
Haarlem e/o
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Kocht in het verleden vaak zelf zo’n auto en reed er een jaartje mee rond :drive:
Iedereen in het dorp wist dat hij schade had gehad maar verkocht ze probleemloos :salut:
71715
Dit was de derde, fikse frontschade en alles nieuw.
In dat jaar kwam net de btw :(
_________________________________________
Ben ik eindelijk mijn wilde haren kwijt, zitten er grijze onder!!!


18 aug 2020 10:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
jacobt schreef:
djw schreef:
Citaat:
Ik heb via een vriend vernomen dat het bedrijf waar de auto te koop staan wel keurig hebben aangegeven dat het om een auto gaan met een schade verleden. Als ze dat maar aangeven aan een potentiële koper is er niets aan de hand.


heel eerlijk, maar als je in de markt bent voor een GT3 voor deze bedragen, dan loop je toch weg als je bemerkt dat het een schade exemplaar is? Ik bedoel hij staat er niet voor een koopje, en daarnaast is het een enorme drempel voor eventuele wederverkoop na een tijd. En ze zijn nu ook al niet zo zeldzaam dat je de schade voor lief neemt als ie correct hersteld is toch, het is geen unicum.



Deze auto is inderdaad echt veel te duur.
Ook al is hij 100% hersteld, door verkopen blijft heel erg lastig, en daar zit de (financiële) pijn.
De kwaliteit zou na herstel wel eens beter kunnen zijn, alle plaatdelen zijn strak en nieuw, mooie verse lak.
Onderstel is compleet vernieuwd en vele andere zaken.

Porsche kopers is het ergste wat je kunt treffen, echt alles is een probleem, laat staan zo'n schade.....


Ik heb ooit met een Kroymans verkoper staan praten, Ferrari kopers zijn niet veel beter hoor :wink: En als ik een Ford Focus koop van een paar jaar oud, en deze heeft total loss schade gehad, loop ik er net zo snel omheen


18 aug 2020 11:20
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Ik ben het helemaal met Hans eens, schade die niet meer te vinden zijn, is in mijn opinie ook geen schade.

Voor de duidelijkheid, deze GT3 had al een kleine schade verleden voordat ik hem had gekocht. Zoals met zoveel GT3's was het circuit geen onbekend gebied voor deze GT3. Hij had een tikje links achter, Links voor en een kapotte bumper na een slippertje door een vorige eigenaar op circuit. Het was alleen gedeukte plaatwerk en verder geen schade aan de auto. Hierdoor stond ze niet meer in de originele lak op bepaalde onderdelen, maar dat boeide mij niet zo heel veel. Ik heb liever mooie lak dan steenslag.

Ze was wel 100% gerepareerd met nieuwe en originele onderdelen van Porsche en ik heb hem gekocht in smetteloze staat. Over blikschade maak ik helemaal geen zorgen en het is voor mij geen reden een auto te laten staan. Een schade auto die gerepareerd zijn kan in veel beter staat zijn dan een auto die nooit schade heeft gehad :idea:

Ik vind hem ook best duur, maar weet ook hoe ongelooflijk goed hij was voor dat we ging aquaplanen.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


18 aug 2020 11:22
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Is nogal persoonlijk. Ik hecht veel waarde aan originele lak omdat je dan zeker weet dat er met de auto niets geks gebeurd is.
Mijn 993 is op de parafan na 100% originele lak. Zitten krassen in en steenslag op, maar ik ga hem niet laten spuiten.
Een auto als deze zou ik nooit kopen. Is voor mij geen originele Porsche meer.
_________________________________________
GREEN IS GOOD


18 aug 2020 11:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Johann schreef:
Ik ben het helemaal met Hans eens, schade die niet meer te vinden zijn is in mijn opinie ook geen schade.

Voor de duidelijkheid, deze GT3 had al een kleine schade verleden voordat ik hem had gekocht. Zoals met zoveel GT3's was het circuit geen onbekend gebied voor deze GT3. Hij had al schade links achter, Links voor en een kapotte bumper na een slippertje door een vorige eigenaar op circuit Het was alleen gedeukte plaatwerk en verder geen schade aan de auto. Maar hierdoor stond ze niet meer in de originele lak, maar dat boeide mij niet zo heel veel.

Ze was wel 100% gerepareerd met nieuwe en originele onderdelen van Porsche en ik heb hem gekocht in smetteloze staat. Over blikschade maak ik helemaal geen zorgen over, en daarvoor loop ik niet weg. Een schade auto de gerepareerd zijn kan in veel beter staat zijn dan een auto die nooit schade heeft gehad :idea:

Ik vind hem ook best duur, maar weet ook hoe ongelooflijk goed hij was voor dat we ging aquaplanen.

Waarom heb je hem niet zelf laten repareren dan?
_________________________________________
GREEN IS GOOD


18 aug 2020 11:34
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Ik had er serieus over nagedacht het wrak te houden en het verschil tussen het taxatiebedrag en het geld die de wrak zou opbrengen uit te laten keren. Dan had ik er een project van gemaakt en jullie weet hoeveel ik van een project houden :mrgreen: :cheers:

MAAR ik ben geen plaatwerker en als ik het moest uitbesteden zou het snel in de papieren gaan lopen. Ik had ook mijn twijfels over het chassis, de neus was flink omhoog geduwd en de A-stijl had ook een flinke klap gehad. Het was daarom voor mij financieel slimmer het taxatiebedrag uit te laten keren en het wrak te verkopen.

Niet onbelangrijk, deze GT3 was getaxeerd in de tijd toen de waarden sky high waren. Ten tijde van mijn aanrijding met de berm was de markt voor de GT3's een stuk zachter :idea:

Ik heb mijn nieuwe GT3 dan ook gekocht voor flink minder dan het bedrag dat was uitgekeerd en met het geld die ik over heb gehouden ben ik hem nu helemaal aan het perfectioneren.
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


18 aug 2020 12:07
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
993 4S
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
OK, duidelijk, geluk bij een ongeluk :thumleft:
_________________________________________
GREEN IS GOOD


18 aug 2020 13:07
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Google [Bot]


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.