Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 12:16



Antwoord op onderwerp  [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende
Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn. 
Auteur Bericht
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
964 Turbo 3.6 / 996 GT2 / 924 Turbo / 924 / 924 / Defender 110 ex 924/ex 924/ex 911 2.7/ex 911SC/ex 911 3.2/ex 911 3.2/ex 964C4/ex 993Turbo/ex 964C4
Koekhapper PBVH
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Vind de klus van de nieuwe ventieldopjes maar magertjes beschreven. Durf er nu niet zelf aan te beginnen.
Ook weinig foto`s, oude situatie, tijdens het wisselen, nieuwe toestand.
Welk gereedschap. Kan de band blijven zitten.
Maakt het uit welke DOT code ik heb. Is een brug noodzakelijk of lukt het ook met een krik (niet te gevaarlijk)
Kan de klus op 1 dag geklaard worden. Moet de bandenspanning tijdens het wisselen aangepast worden. Moet je hierna 98 tanken.
Kan het met gereedschap van de Action. Moet je niet informeren bij Rovako.
Behoud je de originele of kunnen die op marktplaats.
Vragen vragen vragen :mrgreen:


Laatst bijgewerkt door PTT op 21 feb 2018 22:27, in totaal 1 keer bewerkt.



21 feb 2018 22:19
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Prachtig verhaal, een plezier om te lezen en voor mij veel herkenbare zaken: ik bezat een tijdje terug ook een 964 die ik NOOIT weg zou doen, kocht een 924 en 944 voor de lol erbij en ging heel anders naar mijn luchtgekoelde liefde kijken, bij mij was vooral de 944 de oorzaak hiervan. Ook ging de door mij ooit vervloekte 996 op een vreemde manier aanspreken en moest ik bekennen dat ik nooit in een 996 had gereden....
Nu ook in bezit van een normale 996 C2, een GT3 zou voor mij nog wel een droom zijn (en blijven waarschijnlijk)
Maar je weet nooit want ik zou mijn 964 ook nooit meer wegdoen....
Veel geluk met je nieuwe GT3 Johann :salut:
_________________________________________
nobody needs one....everybody wants one.....Porsche


21 feb 2018 22:24
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Dank je Brabo996 :mrgreen:

Afgezien van het feit dat de 996 in aantocht is wil ik even de aandacht verstigen op een andere tendens...

Transaxleliefde....lang iets om je voor te schamen en iets waardoor je je niet geaccepteerd voelde door het Porschegemeenschap. Vandaag de dag durf steeds meer mensen er voor uit te komen 8)

Transaxuals unite :cheers:


PTT schreef:
Vind de klus van de nieuwe ventieldopjes maar magertjes beschreven. Durf er nu niet zelf aan te beginnen.
Ook weinig foto`s, oude situatie, tijdens het wisselen, nieuwe toestand.
Welk gereedschap. Kan de band blijven zitten.
Maakt het uit welke DOT code ik heb. Is een brug noodzakelijk of lukt het ook met een krik (niet te gevaarlijk)
Kan de klus op 1 dag geklaard worden. Moet de bandenspanning tijdens het wisselen aangepast worden. Moet je hierna 98 tanken.
Kan het met gereedschap van de Action. Moet je niet informeren bij Rovako.
Behoud je de originele of kunnen die op marktplaats.
Vragen vragen vragen :mrgreen:


:lol: :lol:

Je hebt natuurlijk helemaal gelijk en ik heb ook niet de extra PK's vermeld. Dat is 5 per wiel trouwens. Ik beloof plechtig vanaf nu betere rapportages te maken :salut:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


21 feb 2018 22:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Noord-Holland ; 991.1 GT3 en 944 mk1, ex 3.2 Carrera, ex Cayman 987S
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Tja, GT3..... Is nog niet aan de orde maar zou ook ooit mijn volgende kunnen worden. Of toch de GT4......(?)

@transaxleliefde: Gelukkig heb ik al een transaxle 944 samen met Flash, daar hebben we ook veel plezier mee. Ik schaam me er niet voor en kom er graag voor uit :wink:

Nogmaals gefeliciteerd met de GT3 Johann, :drive: a lot !


21 feb 2018 23:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 - Carrera tiptronic
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Wat een emotie, prachtig verhaal, veel :drive:


22 feb 2018 9:35
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Goedemorgen,

Wat een mooie GT3 8) leuk om te lezen :thumleft:
veel plezier ervan :drive:

gr e


23 feb 2018 7:59
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Welkom bij de 996 GT3 familia ;-)
Zo zat ik ook eens in dubio.. dagje sturen met een 997 S en volgende dag 996 GT3.... love at first drive... sold.
_________________________________________
Drive it like you stole it


25 feb 2018 21:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 SC targa '79, , 968 Clubsport '93, 996 GT3 '99, 997 Carrera S '06 EX: 964 C4 coupe '89, 911 3.2 coupe '84
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Mooie GT3 Johan :thumleft:
_________________________________________
Groeten Pascal


28 feb 2018 18:43
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 4S cabrio, ex-964 C2 cabrio, ex-911 SC targa. Golf GTE, VW Polo Highline
Huizen
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Verhaal past ook 1 op 1 in mijn situatie. Vooral TOTMBO gedeelte, zij viel ook direct op looks & interieur van de 996 4S (cabrio), tov de 964...

Ik zou denk ik nooit teruggaan naar de 964, maar de pure rauwe ervaring van de SC ben ik nog niet vergeten. Zo eentje gaat er zeker nog eens naast komen.

Succes met de GT3!


02 maart 2018 22:50
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Dank heren. De GT3 heb ik vandaag weer opgehaald bij PCG. Ik heb de auto weggebracht voor enkele garantie werkzaamheden. Er zat enkele rammels in de cabine en er was een probleem met de koelvloeistof temperatuurmeter.

Gedurende de proefrit met de GT3 in december gaf de auto een foutmelding "Anzeige defekt" en tegelijkertijd ging de naald van de temperatuurmeter naar 0 en de rode lampje and het eind van de meter begon te flikkeren. Ik heb het gemeld aan de heren van PCG maar ze kon geen foutmelding in de computer terug vinden en gaf toen aan de het mogelijk een iets te lage koelvloeistof niveau was. Na de afleveringsbeurt hebben ze proefgereden en ze hebben geen meldiing meer gezien.

Op 16 februari heb ik de GT3 opgehaald na een hele lange zelf opgelegde wachttijd. Ik was nog geen 10km bij Heteren vandaan toen de foutmelding kwam....getverderrie....dus ik een filmpje maken en foto's en meteen terug naar PCG.

Afbeelding


Ze hebben me meteen geholpen en de auto aan de uitlees apparaat gehangen. Deze keer was er wel een foutmelding; Thermostaat en Temperatuursensor kapot.

Ze hebben de auto meteen de werkplaats ingereden, onderdelen besteld en beloofd de auto gereed te hebben aan de einde van de dag. Als goedmakertje mocht ik een spiksplinternieuwe Boxster S mee voor de dag. 8)

Afbeelding

Met PDK :(

Maar vrouwlief vond hem fijn...zelf veeeeeeeeel fijner dan de GT3. :|

Afbeelding

Rond 16:00 ging ik richting PCG met de Boxster om de GT3 op te halen. Ze hebben de thermostaat en sensor vervangen en de koelvloeistof vervangen. Daarna hebben ze proef gereden en geen foutmelding meer gezien. Onderweg naar huis was alles prima, alleen vond ik de koelvloeistof temperatuur aan de lage kant, de meter gaf net iets meer dan 50 graden celsius aan.

Afbeelding

Op zaterdagmorgen ging ik richting Alpo voor wat onderdelen en plotseling was de foutmelding terug. :bang: Maandag weer gebeld met PCG, ze waren verbaasd dat het weer is gebeurd en vroeg me te kijken of er een patroon is. Zij zullen dan ook verder onderzoek gaan instellen, want ze hebben het nog nooit meegemaakt. Mijn moed zakten toen een beetje in mijn schoenen. :cry:

Heb je net een godsvermogen uitgegeven aan een nieuwe speeltje en dan doet ie het niet...Daarnaast is het ook een vage probleem die zich niet altijd zichzelf voordoen.

Woensdag werd ik gebeld, ze hebben een idee, of ze de auto mogen komen halen. Ik was gelukkig thuis en had zin in een ritje dus nam ik de GT3 naar Heteren. Twee dagen lang hebben ze niets kunnen vinden. Vele malen gaan rijden en elke keer de foutmelding kunnen oproepen...maar de oorzaak bleef onduidelijk. Ze dachten aan een kabelbreuk, luchtbel, koelvloeistof lekkage, of een olie temperatuur sensor. Ik was ook druk met Google in de weer, Ik kwam het probleem enkele malen tegen op Rennlist ens. maar geen heldere oplossingen of oorzaken.

Maar vanmiddag 15:00 kwam de verlossende telefoontje. Ze hebben het gevonden en gemaakt. Na de reparatie hebben ze drie maal met de auto proef gereden. Elke keer van koud naar warm en het lijk nu opgelost te zijn. Een kleine klepje van €30 was de boosdoener (nr. 16 op onderstaande plaatje)

Afbeelding

Afbeelding

Het is een vacuum geschakelde klep die de koelvloeistof laten vloeien om de oliekoeler van de bak te voorzien van koude koelvloeistof

Nu geef de temperatuurmeter keurig 80 aan en geen problemen.

Afbeelding

Nu maar hopen dat ik een stukje kunnen rijden van het weekend :drive:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


02 maart 2018 23:24
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Goed om te horen dat het allemaal netjes is opgelost. Zal je maar gebeuren zoiets inderdaad :pale:

Let je wel op, met de sneeuw en zónder PSM? :drive: :mrgreen:


03 maart 2018 0:08
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
ex. 993 '93, ex. 968 '92. Nu 996 C4
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
komt goed Johann, geen zorgen. Zijn goede auto's (als je er maar goed voor zorgt. Is met vrouwen ook zo :-)).
_________________________________________
"Racing cars are neither beautiful, nor ugly. They become beautiful when they win" Enzo Ferrari


03 maart 2018 10:59
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Ik wist wel dat het geen groot probleem was, het was gewoon erg irritant. Als oude luftie rijder kijk ik meer op de temperatuurmeter dan enige ander.

PCG hebben ook twee zeer irritante rammels verholpen. Wat een opluchting :D

Een paneel achter de hoedenplank resoneerde met de motor samen en een van de ophangingsbeugels van de hemeltje was ook los en trilde as een gek bij 2000 toeren.

Nu hoor ik alleen de herrie van de bak en motor en remmen en wielkuipen en de bodem. Veel rustiger :mrgreen:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


03 maart 2018 13:48
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Den Haag
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Ook fijn dat ze je serieus hebben genomen. Je ervaart nog wel eens anders...
Nu van genieten :)


10 maart 2018 20:28
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Het knutselen gaan door...

Omdat er zoveel kritiek was op het onvoldoende documentatie van mijn vorige projectje (ventielen vervangen :roll: ) heb ik dit keer een uitgebreid filmpje gemaakt :mrgreen:

_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


13 maart 2018 14:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
dat scheelt heeeeeeeeeeeeel veeeeeeeeeeeeel kilo`s dus een 3 tal PK`s meer schat ik zo in :mrgreen:
_________________________________________
Picasa album


13 maart 2018 14:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Hulde Johann!
Dit was toch wel één van de meest uitdagende dingen die je aan een auto hebt gedaan of niet?
:mrgreen: :mrgreen: :thumleft:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


13 maart 2018 15:15
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 996 Turbo Coupe 2003,ex 993 Coupe 1996, ex 3.2 Coupe 1984 ex 3.2 Coupe 1987 ex MB R-107 afwachten naar de rest. EN EEN HELE MOOIE STALLING VOOR MEERDERE BEAUTY`S AANGEBODEN
Gelderland
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
nee hoor, hij heeft hem voor 2 weken terug hier al op de brug gehad en is er toen zelfs meerdere malen onderdoor gelopen :scratch: , helaas zonder resultaat :mrgreen:
_________________________________________
Picasa album


13 maart 2018 15:18
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Leer je toch weer veel van, zo'n uitgebreide instructie! :res: :D


13 maart 2018 17:49
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Boxster 2.7 2001
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Voor al die Porsche Perfectionisten hier is dit natuurlijk peanuts, maar deze Porsche Prutser heeft er toch weer wat van geleerd......... Maar vooral om gelachen, gezien het ventieltjes-verhaal :mrgreen:


13 maart 2018 21:59
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Goed opgelost door het Porsche Centrum, dat geeft vertrouwen! :thumleft: :ba:
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


13 maart 2018 22:07
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Het is alweer een tijdje geleden dat hier wat heb gepost. Dan maar een finale update.

Ik heb eigenlijk niet zo veel gedaan aan de GT3, ze was al perfect. Dus het was meer kleine dingetjes

Afgelopen februari heb ik een setje Cargraphic einddempers er onder laten hangen klikerdeklik

Het resulterend geluid was niet helemaal waar ik op zoek naar was...dure lesje :oops: Maar gelukkig kwam er een Manthey Racing uitlaat te koop via Jacobt hier op het forum. Wat een waanzinnig geluid kwam daar vandaan 8) 8) 8) Daar heb ik helaas geen filmpjes van, want het hing er maar net onder.

De laatste mod die ik deed was de middenconsole weghalen, man was ik daar bij mee. veeeeeeel meer beenruimte :cheers: . :cheers:

Het grootste project voor mijn GT3 zal nu gaan beginnen want ik heb haar gisteren verkocht aan haar nieuwe eigenaar. Eerst werd gedacht dat al haar ledematen verspreid zou worden na de vier uithoeken van de aarde, maar inmiddels lijkt het erop op dat ze de komende maanden naar een kuuroord zullen gaan ergens in oost europa.

Ik ga haar missen :-?
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


07 jun 2019 15:06
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Ede
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Verrassend Johann!

Daar was je snel klaar mee. :roll:

succes met je zilveren pijl!
_________________________________________
944S ‘87 Nijlgroen & 987 S 3.4 '06

ex 944 '85 +’86 + ‘87 Celebration
ex 924 T ‘79
ex 911 3.0 Targa '79


07 jun 2019 20:14
Profiel
Forum Admin
Avatar gebruiker
981 GT4, 971 4S, 931, 924, 968 cab
Utrechtse Heuvelrug
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
Dank je! Het was ook voor mij zeer verrassend...ik was er helemaal niet klaar mee, vandaar dat er weer een nieuwe komt :wink:
_________________________________________
RoadtripTribes - Uniting Roadtrip lovers, one adventure at a time!


07 jun 2019 20:25
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Johann's 996 GT3...er zal vast iets te doen zijn.
#cliffhanger..... :mrgreen:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


08 jun 2019 7:03
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 118 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3, 4, 5  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Bertjan


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.