Re: Porsche 996 C2 Cabrio Nick Doesburg
Inmiddels auto helemaal gepoetst maar nog geen goeie foto's van, was nogal een latertje en daarna alleen maar regen gehad zoals meestal als je net je auto gepoetst hebt
ff voorproefje:
Verder wel aardig bezig geweest inmiddels, aardig bak onderdelen in bestelling, komt hopelijk snel binnen volgend jaar!
Meteen maar nieuwe bandjes voor erop gegooid, was echt niet mee te rijden (13jr oud rubber). Wat een verschil..
Verder raammechaniek vervangen omdat deze niet ver genoeg zakte met openen van de deur. Werd nog een hele exercitie omdat ik slim dacht te zijn en er "snel" eentje bij de groothandel te halen ivm leveringen rond de kerst (aftermarket dus, normaal altijd OEM), die beslissing heb ik me goed bezuurd.. wat een troep. Heeft me uiteindelijk een hele dag gekost (en een verjaardag gemist..) en toen uit pure ellende de oude maar weer terug gezet die ik met hangen en wurgen nog een beetje kon oplappen. Daarna een originele gekocht bij de dealer (die ironisch genoeg maar 65 euro duurder was) en die ruim binnen een uur kunnen vervangen..
Maargoed, heb uiteraard ook weer paar fototjes van
Deurpaneel eraf;
Folie, airbag, boxen eruit;
Motor los;
Motor mankeert verder niks aan;
Slappe kabel:
OEM oude mechanisme en het aftermarket mechanisme, zoek de verschillen
Overigens paste hij wel, maar was de ruit met geen mogelijkheid af te stellen. Stelmogelijkheid van OEM mechanisme ontbrak in zijn geheel. Bijna schandalig dat ze dit mogen verkopen. Wordt er weer geïrriteerd van als ik de foto's zie, wat een k**dag was dat
Toen dus maar een originele gekocht bij de dealer, dat lijkt er meer op:
Hier is ook meteen goed te zien waar de originele zijn spanning kwijt raakt, plastic busje die de buitenmantel vasthoud vergaat gewoon:
Nog fototje van de oude met nog wat sporen van mij noodfix, maar wel duidelijk te zien waar het mis gaat:
Omdat het contact aan moet met de airbag los (raam moet bediend worden om beide punten aan te kunnen draaien) uiteraard meteen een airbaglampje..
Ff code wissen en weer klaar
Werkt nu weer top, kan eindelijk weer normaal de deur dicht doen zonder bank te zijn de ruit te slopen bij het dichttrekken..
Verder was contactslot beetje gaar, na het starten moest je hem beetje terug draaien om de accessoires weer aan te krijgen, dus die ook meteen maar meegepakt:
Eerst lichtschakelaar verwijderen om kapje weg te kunnen krijgen:
Vervolgens een hele hoop gepiel en op zn kop in de auto liggen;
Oude duidelijk zijn beste tijd gehad:
Nieuwe op z'n plek:
Verder meteen maar de beerput genaamd "Parrot" compleet verwijderd, kwam overal die draden tegen, deed me nogal jeuken. Wat een troep allemaal:
Zat onder de passagiersstoel gemonteerd, met draden overal heen, af getakt van de boxen met die vreselijke amp stekkers, lekker om dat allemaal weer ff in orde te maken:
Bende:
pff;
Beter:)
Verder kwam ik dit tegen, bedrading van de koelsysteem modificatie waarbij een extra sensor in de radiateur wordt geplaatst met een extra schakeling dus om de fans aan te sturen..Opzich mooi bedraad maar beetje slordig om zo los te laten hangen..
Nu maar ff zo gedaan, binnenkort maar ff mooi relaissteuntje maken
Nog ff fototje van interieur in donker, gewoon omdat het er cool uitziet. Snel maar ff keer eentje maken op statief oid
Tot zover voor nu. Ben druk bezig om een IMS lager vervanging te kiezen, maar zijn best wel wat opties en wil een weloverwogen keus maken, LN Engineering retrofit ligt het meest voor de hand maar ben er nog niet van overtuigd dat dat nu de beste oplossing is... Verder wat achterdraagarmen in bestelling staan, luchtmassameter, e.a. aan filters, slang voor resonantiedemper delete in de inlaat en een verloopstuk voor nieuwe Continental radio (de CDD7418UB, imo de enige moderne radio die beetje past bij het interieur)
Keep you posted!