Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Betere benutting garage-oppervlakte

18 maart 2018 15:26

Ben al een tijdje bezig de garage te pimpen (plafond, muren, decoratie etc) en dat lukt vrij aardig.

Echter, ik wil de auto helemaal 'tegen' de muur, om een doorgang te hebben die zo breed mogelijk is. Zo ziet het er nu uit:
72930
Ik stuitte op een 'cantilever' een systeem dat ze ook gebruiken om hangende garagedeuren horizontaal te bewegen.
72931
Ik wil een rail in de bodem laten verzinken (frezen in beton)
72932
Bovenop de cantilevers komen dan 4 kleine oprijplateaus van traanplaat oid. waar ik de wielen op zet. Vervolgens de auto rechtstandig naar de zijkant duwen.
Zijn er slimmeriken die een veel beter idee hebben en/of mij tips kunnen geven?
Hartelijk dank :thumleft:

Re: Betere benutting garage-oppervlakte

18 maart 2018 15:35

Goedkoper en minder gedoe denk ik?

Afbeelding

Re: Betere benutting garage-oppervlakte

18 maart 2018 15:36

Hallo Tom ,

als je meer ruimte in de garage wil is de beste oplossing om eerst te kijken wat je bijna of bijna nooit gebruikt.
Op de foto zie ik iets staan wat in ieder geval nooit op de derde vrijdag van de maand uit de garage komt. :mrgreen: :mrgreen:

Re: Betere benutting garage-oppervlakte

18 maart 2018 15:56

Wielmovers die P-Track ook al aangeeft :!: :thumleft:

Verder eens met Rob :mrgreen: :mrgreen:

Re: Betere benutting garage-oppervlakte

18 maart 2018 17:30

Of een luchtgekoelde kopen, scheelt zomaar 30 cm :mrgreen:

Re: Betere benutting garage-oppervlakte

18 maart 2018 17:52

grotere garage Tom :mrgreen: :mrgreen:

Re: Betere benutting garage-oppervlakte

18 maart 2018 18:18

Lachen met jullie. :mrgreen:
Die pompkrikken had ik ook wel gezien, maar wil iets mooiers en snellers. Die dingen liggen ook altijd in de weg. Gewoon half verzonken in de vloer, oprijden, uitstappen en opzij duwen.
Ik zie de Remise Bejing mooi worden, liefst had ik er ook gewoon een 4 kolommer in.. :oops:

Eigenlijk zocht ik wat technisch advies van iemand met net zoveel visie (iets meer eigenlijk) dan ik. :res:

Re: Betere benutting garage-oppervlakte

18 maart 2018 18:24

We hebben nog een kleine 1500m2 ruimte voor je te huur..

Re: Betere benutting garage-oppervlakte

18 maart 2018 18:35

Aha, Je bent bereid je garagevloer open te breken :shock:

Je kan ook het idee van een doorschuifsysteem van een spuitcabine gebruiken.
Afbeelding
4 a 5 rails (U profielen) in de vloer met 4 karretjes waar je wielen op staan..... maar.......
dan heb je ook die karretjes in de weg staan :idea: .

Ik zou lekker 4 van die wielmovers kopen en een ophangbeugel erbij zodat je ze op kan bergen
als je de wielmovers niet in gebruik hebt.

Re: Betere benutting garage-oppervlakte

18 maart 2018 19:03

rechterzijwand en achterwand beplakken met een laagje foam/polyether op de plaats waar je auto anders de muur raakt.
Aan de linker zijde een tennisbal aan een touw. En dan strak langs de muur parkeren. Hoef je al die onzin ook niet uit te halen. Raak je net de muur, zit er een schuimlaag tussen.

Re: Betere benutting garage-oppervlakte

18 maart 2018 19:12

Ik kan mij een filmpje hier op t forum herinneren van een Engelsman die zoiets had ingebouwd.
Hij kon zo 2 auto's in een krappe garage parkeren.

Dat met de trolleys gaat denk ik niet werken.
De garage is volgens mij niet breed genoeg om aan weerszijde de trolleys er onder te zetten.
Mocht het wel lukken dan hoef je je niet zorgen te maken waar je de twee aan de linkerzijde moet opbergen.
Daar kom je niet meer bij.

Tevens gaat het in je eentje en een 996 op trolleys niet gemakkelijk.
Alle filmpjes waar een persooon het in zijn eentje doet, is meestal met een oldtimer.
Scheelt een paar honderd kilo :wink:

Je hebt hoogte genoeg, dus ik zou uit de vloer blijven en iets opbouw maken.
Dan nog vind ik het veel moeite voor de winst.
Maar hey dat is aan jou

Re: Betere benutting garage-oppervlakte

18 maart 2018 20:06

Ik heb dezelfde gedachten als Rob.

Opruimen of andere oplossingen bedenken voor de andere spullen.

Re: Betere benutting garage-oppervlakte

18 maart 2018 20:52

En mijn gedachten bij de rails in de vloer: wat als je tzt een auto koopt met een grotere wielbasis? Het hart van de wielen zal toch ongeveer in het hart van die trolley's moeten zitten (of kunnen ze ook dwarskrachten opvangen?).

Re: Betere benutting garage-oppervlakte

18 maart 2018 20:59

Hoe diep ligt je boven wapening?
Als je door de wapening freest verzwak je de vloer behoorlijk.

Re: Betere benutting garage-oppervlakte

18 maart 2018 21:23

Gevonden

https://youtu.be/Xj7TYSBAGpU

Re: Betere benutting garage-oppervlakte

18 maart 2018 21:24

Zo heb je geen last vd wielafstand

https://youtu.be/zib1cgbduDY

Re: Betere benutting garage-oppervlakte

18 maart 2018 21:25

Komt ie: Leg 2 platen "roll Floor" zoals men wel eens in vrachtwagens gebruikt. Leg ze met de rolletjes in lengterichting van de auto. Rij de auto binnen en dan kan je hem zo opzij duwen.

Re: Betere benutting garage-oppervlakte

18 maart 2018 21:39

ik heb een paar meter matrasfoam (hoe heet het) tegen de muur. Omranding van een soft-side waterbed. Dat is driehoekig dus het lijkt of je heel wat raakt maar het geeft haast geen weerstand. Zo kom ik tot vlak op de muur zonder schade. En ik moet er indraaien om de rand van de garagedeur. Als ik het goed zie kun jij er recht inrijden, dan is het dus een kwestie van precies weten hoe ver je opzij/vooruit kunt.

Een flinke spiegel rechtsvoor lijkt me al voldoende voor de zijwand, voorzijde idem.

Beetje netjes afwerken en je hebt perfect beeld vóór je van de zij- en voorkant van de auto en de muur.

die zijkant waar je nu langs loopt zou je van isolatieplaten kunnen maken. Dat is wat vriendelijker voor de auto dan een houten plank.

Ik heb een dikke hoes die lichte langsloop schade voorkomt. Een forse vallende fietstrapper zal wel een deukje opleveren maar het is duidelijk gemaakt dat die dingen niet zonder toezicht langs de auto bewegen.

Re: Betere benutting garage-oppervlakte

20 maart 2018 22:53

dank voor jullie bijdragen, met name het YouTube filmpje. Die Wheel Movers (4 x krikken) vind ik echt teveel gedoe :oops: en kom er slecht bij aan de muurzijde. Heb de muur al afgedekt met een stukje vloerbedekking en een plankje op de vloer geschroefd om niet te ver door te rijden.

Heb een tekeningetje gemaakt hoe het moet worden:
72939

8 sleuven laten frezen (2 per wiel, meer stabiliteit + draagvermogen), zoek nog een ZZB-er om het te doen (Zelfstandige Zonder Btw :mrgreen: ). In iedere gleuf 1 of 2 wielenmechanieken (draagvermogen à 180 kg).

Weet iemand hoe diep de bewapening normal gesproken zit? Verwacht zo'n 4 cm diep te moeten frezen.

Wordt al met al niet super goedkoop maar wel vet 8) Over de wielbasis zit ik niet zo in, Porsche 997 is toch gelijk? Als het een Carrera 4 wordt ben ik weer terug bij af :scratch:

Weet nog niet of het doorgaat, moet er nog maar eens goed over nadenken (kosten versus opbrengsten). Iemand nog nieuwe suggesties? :popcorn:
Fietsen er uit is geen optie, zijn van TOTMBO, heb ze 2 jaar in de huiskamer gehad..

Re: Betere benutting garage-oppervlakte

20 maart 2018 23:31

Scheiding dan? Kunnen de fietsen mee :mrgreen:

Re: Betere benutting garage-oppervlakte

21 maart 2018 8:42

Ik zou eerder investeren in een andere garage ...

Wat een gedoe is/wordt dit om je Porsche telkens naar binnen én weer naar buiten te krijgen :?

Re: Betere benutting garage-oppervlakte

21 maart 2018 8:46

Het is al eerder gezegd, waarom niet gewoon een spiegel ophangen en die gebruiken om 1 cm van de wand te parkeren?
Is niet moeilijk, kost een tientje of zo.

Re: Betere benutting garage-oppervlakte

21 maart 2018 9:55

En de helft van de Porsche :evil:

Re: Betere benutting garage-oppervlakte

21 maart 2018 10:42

Hoe vaak ga je er gebruik van maken?
Lijkt mij nogal van belang voor het benodigde gebruiksgemak/kosten.

Re: Betere benutting garage-oppervlakte

21 maart 2018 10:51

Waar ik ook aan denk. Hoe makkelijk glijden die 'glijders'? Je hebt het toch over een auto van dik 1300 kilo.

Naar de muur toe, kan ik mij voorstellen. Maar dan van de muur weer af?

Die man in het filmpje zit lekker aan z'n portier te trekken. Maar ik denk niet dat je het raam open wilt laten. En daarnaast lijkt het mij ook niet goed om daaraan te trekken.
Plaats een reactie