Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 8:17



Antwoord op onderwerp  [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende
Glascoating 
Auteur Bericht
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Glascoating
Omdat ik merkte dat er nog niet heel veel bekend was hier over het laten aanbrengen van een glascoating, leek het mij goed om mijn ervaringen te delen. Ik heb overigens geen enkel belang of aandelen in het bedrijf, laat ik dat even voorop stellen.

Na 3 weken heb ik de Cayenne weer terug van Detail Koning Auto Studio in Hoofddorp. Ik heb zelf aangegeven dat ze er lang over mogen doen, zodat er alle tijd wordt genomen. Ik ben echt heel enthousiast over het eindresultaat, je ziet duidelijk een diepe glans waarbij geen enkel krasje/swirl meer te zien is. Uiteraard komt dat mede door het voorwerk van hun (grof/fijn polijsten, wetsanden, etc), maar de coating zelf geeft een extra diepe glans. De eerste wasbeurt mag ik pas morgen doen, dus daar kan ik nog geen ervaringen over delen :wink:

Bij mij zit er nu de Mayvinci Ayanmo op en zou minimaal 5 jaar mee moeten gaan (maar je kunt ook voor een versie gaan met een minder lange levensduur, afhankelijk van het budget). Zoals gezegd, ik ben erg enthousiast over het eindresultaat, ik poets zelf ook als amateur maar als je ziet wat voor passie deze heren hebben en wat ze voor je lak kunnen doen, snap je direct waarom je dit moet overlaten aan pro's.. :wink: Ik heb een paar foto's bijgevoegd om het eindresultaat qua glans te laten zien.

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Ik zal in de zomer samen met Marcel964 en de heren van Detail Koning een poetsclinic middag organiseren. Ik heb zoiets al een keer eerder meegemaakt en was voor mij zeer nuttig (en gezellig), omdat alle aspecten van het poetsen langskwamen (en wellicht ook het coaten). Verdere details volgen nog, maar hoor graag als er al suggesties zijn van zaken die je een keer behandeld wilt zien. Ik kom daarop terug.


30 maart 2018 21:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: Glascoating
Ziet er kneiterstrak uit! Eentje om te onthouden. :thumleft:


30 maart 2018 22:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Bericht Re: Glascoating
Heel mooi resultaat! Heb zelf een gyeon can coat laten aanbrengen op mijn daily Bmw. Ik werk naast een kolen en erts terminal dus bescherming is voor mij erg belangrijk.

Het fijne van een glas coating vind ik dat het wassen vd auto zoveel makkelijker gaat.(3 emmer methode) Je hoeft geen moeite te doen om vliegen etc eraf te krijgen. De moeite waard als je het mij vraagt.
_________________________________________
Boxster S '04


30 maart 2018 23:02
Profiel
PorscheForum Rakker
Zelfstandig ondernemer autoplaatwerker spuiter
Bericht Re: Glascoating
Interessant ook ik ben benieuw naar de ervaringen . Ga het volgen.
_________________________________________
http://www.theovanrijn.nl/


31 maart 2018 13:24
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Porsche Carrera 997S II ex: 997S I - 986 - 993 C 2 - 964 targa
Amersfoort
Bericht Re: Glascoating
Prachtig resultaat als ik de foto's zo zie.
Wat zijn de kosten geweest?
_________________________________________
have fun, time flies


31 maart 2018 15:50
Profiel WWW
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Glascoating
Als tweede ervaring, gisteren voor het eerst gewassen (ik mocht hem een week niet wassen om de coating uit te laten harden..). Zoals verwacht, het wassen en afdrogen ging veel makkelijker. Bij het afspuiten met de tuinslang viel het vuil er als het ware al grotendeels af, met de washandschoen kreeg je de rest er gemakkelijk af. Daarna nogmaals afspuiten en de waterdruppels vielen er vanzelf af, drogen was dus ook zo gedaan. In mijn ogen is dit voor de meesten het grootste voordeel, door de coating wordt de auto minder snel vies en het wassen gaat sneller en makkelijker, met minder kans op waskrassen. Voor mij speelde nog mee dat er een diepere glans in de lak komt (die verder gaat dan wanneer de auto uit de fabriek komt).

Ik heb nog een foto bijgevoegd van de P net na het wassen. Verder geen mooie omgeving foto oid, het ging mij puur om de diepe glans die in de zon duidelijk is (ben er dus erg blij mee!). Tijdens de poetsclinic wordt ook verder op de coating in gegaan overigens, dus dan kun je alle vragen stellen.

Afbeelding


01 apr 2018 8:37
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Glascoating
paul@archivice.nl schreef:
Prachtig resultaat als ik de foto's zo zie.
Wat zijn de kosten geweest?


Hangt natuurlijk af van hoe de staat van de lak is voor de coating (maw, hoeveel werk zijn ze kwijt om de lak compleet krasvrij te krijgen?) en welke standtijd je voor de coating wenst. Ik heb nu de coating met de langste standtijd (Mayvinci Ayanmo) die minimaal 5 jaar mee moet gaan. Er is ook een coating die minder lang mee gaat, maar nog steeds minimaal anderhalf jaar. Deze laatste kunnen ze bij het bedrijf waar ik ben geweest al doen voor 650, wat mij erg meeviel. Die van mij is uiteraard duurder, maar dat ging puur om de standtijd en nog meer spiegeleffect van de coating. Mocht je meer info willen, stuur me gerust een PB voor de verdere gegevens.


01 apr 2018 8:45
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
993 4s 96 993 C2T 95 FIAT 500 69
Bericht Re: Glascoating
Gaaf project en gaaf cay in t rood
Mooi resultaat
_________________________________________
Always be yourself, unless you can be a pirate, then always be a pirate


01 apr 2018 11:28
Profiel
PorscheForum Junkie
Avatar gebruiker
Bericht Re: Glascoating
Inderdaad, dikke kleur voor zo'n GTS! :thumleft:


01 apr 2018 12:17
Profiel
PorscheForum Rakker
1991 964 carerra 2
Rijswijk
Bericht Re: Glascoating
Zou een glascoating ook op velgen kunnen? Ik heb 3-delige onbehandelde BBS motorsport velen een die zijn erg lastig schoon te houden.


01 apr 2018 15:00
Profiel Twitter 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Glascoating
Coating op de velgen kan ook. Ik laat deze weken zelf ook nog mijn velgen, remklauwen en uitlaattips doen, dan zit er een coating op alles. Ik zal het resultaat uiteraard delen. PB me maar als je meer gegevens wilt hebben.


01 apr 2018 16:47
Profiel
PorscheForum Rakker
991 C2 cabrio
Bericht Re: Glascoating
Herkenbaar! Mijn 991 gaat dinsdag naar detail today in Oss voor een complete IGL Kenzo coating. Lak, dak, wielen, interieur (kunststof en leder), alles... Had t op mijn tesla ook (Modesta weliswaar) en blijft erg lang mooi...


02 apr 2018 0:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Glascoating
Inmiddels heb ik de Cayenne terug na de 2e behandeling, nu zijn ook de wielen, remklauwen, uitlaattips (en zelfs het logo op het stuur... :wink: ) in de coating gezet. De velgen zijn opnieuw gespoten in verband met stoeprandschade, ik begreep dat er nu 8 lagen blanke lak ( :shock: ) op zitten om extra glas te geven icm de coating. Ook heb ik een paar stickers door de heren erop laten zetten. Net even gereden, de diepe glans die overal op zit, is echt bizar. En dat voor een auto van bijna 10 jaar oud, ik word er blij van :D . Nog wat foto's, deze zijn gemaakt bij het ophalen in de werkplaats. In de zon zal ik ook nog wel wat foto's maken de komende dagen. Niet vergeten dat we een detail dag hebben 24 juni zodat je dit zelf ook kunt krijgen (zie onder meetings)! :D

AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding


02 mei 2018 10:00
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
Groene 964 carrera 2/ artic silver 996 mk2 GT3
Kortenhoef
Bericht Re: Glascoating
Ziet er gewoon als nieuw uit! En nu rijden met die traktor. :mrgreen:
_________________________________________
groene964 carrera 2 1990/ artic silver 996 mk2 GT3


02 mei 2018 10:39
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Glascoating
+1!
Echt prachtig, hoe vaak poets jezelf?
Rood is namelijk wel een kleur die echt onderhoud nodig heeft!
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


02 mei 2018 10:44
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Glascoating
Ik poets en polijst zelf graag (dus met machine, kleien, polijsten glazen, etc), maar wel op amateuristische basis (ik heb nu bij deze coating gezien wat het professionele werk inhoudt, ik kom nog niet eens aan 30% denk ik.. :wink: ). De lak op de Cayenne heb ik ook meerdere keren zelf gepolijst, maar ik kreeg maar een deel van de krassen eruit (dat lukt alleen bij een professionele detailer). Kleurverschil was er overigens niet toen ik hem kocht, ik denk dat dat meer is bij een uni rode lak (weet ik nog van mijn eerste auto, die kon ik iedere week polijsten..). En voordeel bij mij is dat de Cayenne meer binnen staat dan dat ie buiten komt, en na een grote rit gewassen wordt (jep.. :roll: ). Maar dat heb ik met al mijn auto's en P's gedaan.


02 mei 2018 11:14
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Neppert
Neppert
Bericht Re: Glascoating
Aha...een echte fanatiekeling dus!
Zo hou je hem wel mooi!
Nogmaals...echt prachtig! :thumleft:
_________________________________________
In principe houd ik mij principieel niet aan mijn principes!


02 mei 2018 11:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Glascoating
Met glascoating is het inderdaad veel makkelijker onderhouden/wassen. Vroeger gebruikte ik de 4-emmer en 3-sponzen methode om te wassen, tegenwoordig de 2-emmer en 1 spons methode. Scheelt veel tijd in wassen.
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


02 mei 2018 12:01
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
PF #57
Bericht Re: Glascoating
Plus 2 sponzen...
_________________________________________
Life is too short to drive boring cars


02 mei 2018 12:45
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Glascoating
horn schreef:
Plus 2 sponzen...

En twee emmers.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


02 mei 2018 15:54
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
997 S en 958 TT, ex 996C2MkII, ex 996 4s, ex 957 GTS
Bericht Re: Glascoating
en daar krijgen we dus mooi tips over tijdens de detailmiddag. Heeft mij toentertijd erg geholpen en je kunt zelf beslissen hoever je erin mee wilt gaan (bijv. 2 vs 4 emmers, die van 4 emmers is trouwens nieuw voor mij..) :wink:

Erwin996, ben je er ook bij? Spreek ik je ook weer eens (laatste keer was volgens mij autobahrasen paar jaar geleden).


02 mei 2018 17:23
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
996 MK2 Targa
Etten-Leur
Bericht Re: Glascoating
Ja, even serieus, 2 en 3 emmers kende ik wel... maar 4?


02 mei 2018 17:32
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
ex 991.2 Carrera GTS (2018) ex 993 turbo (1998) ex 993 Carrera 2 (1994) ex 3.2 Carrera (1986)
Bericht Re: Glascoating
Ik heb een coating voor 0 emmers en 0 sponzen. ;-)
_________________________________________
Porsche, there is no substitute!


02 mei 2018 18:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
997.1 "GT3", ex 986S
Bericht Re: Glascoating
Spons? Oh no...
_________________________________________
Approved Detailer Labocosmetica - GlanzDetail


02 mei 2018 20:17
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
M140i
Bericht Re: Glascoating
RuBoxS schreef:
Spons? Oh no...


:cheesy:

mark996 schreef:
Erwin996, ben je er ook bij? Spreek ik je ook weer eens (laatste keer was volgens mij autobahrasen paar jaar geleden).


Lijkt me leuk om erbij te zijn, maar kan nog niet met zekerheid zeggen, misschien zijn we dan wel op vakantie. Inderdaad, Autobahnrasen... met vertrek vanaf Porsche Centrum Gelderland toch?
_________________________________________
In necessariis unitas, in dubiis libertas, in omnibus caritas


02 mei 2018 20:21
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 43 berichten ]  Ga naar pagina 1, 2  Volgende

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.