Switch to full style
Diverse projecten van forum leden aan hun auto's.
Plaats een reactie

Re: Porsche 997 gekocht en nu betrouwbaar maken.....

21 jun 2018 0:15

:wink: soort samenvatting, altijd goed om te arceren, onderstrepen en vet te drukken. :cheers:
Maar point taken en dus post aangepast.

Re: Porsche 997 gekocht en nu betrouwbaar maken.....

21 jun 2018 0:18

Niet helemaal correct... GEEN MEER moet NOG NIET zijn of WAARSCHIJNLIJK NOOIT

Ik snap hem ... erg frustrerend dat ze jou/mij in de kou laten staan door geen nieuwe band te voorzien. PS2 dus maar!

Re: Porsche 997 gekocht en nu betrouwbaar maken.....

21 jun 2018 0:24

Alweer gelijk, heb 'NU' erbij gezet.

Nou toch baal ik er wel een beetje van, want veel autosites zeggen dat je goed moet kijken naar de banden die onder een Porsche liggen en dat deze een N-codering hebben. "Zo kan je zien of de Posche van een liefhebber is (geweest)."

Ik ben echt fan van de Pilot Sport en wil dus in de toekomst zeker kiezen voor de 4S. Dit is in mijn beleving DE band........., maar dan ontbreekt dus die verrekte N codering, maar ga zeker niet iets anders dan Michelin er onder leggen.
Natuurlijk kan je een PS2 er onder leggen, maar dat is nog 'stock' wat wordt opgemaakt. Wordt niet meer geproduceerd. Dus in de toekomst ook geen optie meer!

Re: Porsche 997 gekocht en nu betrouwbaar maken.....

21 jun 2018 0:33

Als er geen n code is voor PS4S zal de PS2 n-code wel worden blijven gemaakt net zoals dat was toen de PSS er kwam.

Het getalletje achter de N wil verder niet veel zeggen. Behalve over welke iteratie qua design het gaat.

Kijk eens of er een n-code variant is van de Yokohama Advan Sport V105.

Ik zou als ik in jouw situatie was gewoon de PS4S zonder codering proberen. Krijg je wel het stempel dat je bezuinigd op de banden opgekleefd.

Re: Porsche 997 gekocht en nu betrouwbaar maken.....

21 jun 2018 9:52

Nee geen N-codering, ik denk dat je idd gelijkt hebt wat betreft de PS2, die zullen ze blijven maken indien er geen N-codering voor de 997 komt voor de PS4S. Toch blijft het vreemd, want dan rijd je gewoon op een hele oude band, die dus maar liefst twee generaties ouder is!

Re: Porsche 997 gekocht en nu betrouwbaar maken.....

21 jun 2018 10:37

Je zou knn kijken naar de iets afwijkende maten. Wel in het achterhoofd houden dat de wielomtrekverhoudingen voor/achter niet te veel afwijken ivm 4wd en psm.

Dus bv achter even in het lijstje zoeken of er een 295/30 of 315/30 brede 19inch beschikbaar is.

Er zijn verder online tools om makkelijk de omtrekverhoudingen te vergelijken.

Re: Porsche 997 gekocht en nu betrouwbaar maken.....

03 jul 2018 12:28

Dank je 964Hans voor de mooie link naar de Cartronic site en een schat aan goed onderbouwde ideeën om onze M.96 en M.97 motoren te verbeteren!!!

Ben ondertussen klant bij Autoresto en heb een goede klik met Michel.
Zij hebben hopelijk mijn auto weer betrouwbaarder gemaakt door hun drie punts verbeter methode.
Ook zijn de motor ophangsteunen en een condensor vernieuwd.
Na het her-balanseren en uitlijnen rijdt mijn auto strak, zoals verwacht van een 911!!
Tip: verlaag de bandenspanning naar 2.1 voor en 2.4 bar achter (weer voer voor nieuwe discussies!!!).
Dit maakt je auto veel comfortabeler en minder spoorgevoelig.

To-be-continued, Leo

Mijn lijfspreuk is: het meeste wat ik weet is dankzij anderen.....

Re: Porsche 997 gekocht en nu betrouwbaar maken.....

03 jul 2018 13:59

Voor uitlaat onderdelen kun je misschien terrecht bij Oettle tuning. Daar kun je losse onderdelen kopen voor een klappenauspuff.

Re: Porsche 997 gekocht en nu betrouwbaar maken.....

04 jul 2018 21:50

Mooie tip Grootje!!!

Moet eerst kiezen voor een vacuüm aangestuurd of 12volt kleppen systeem.
Volgens Michel (Auto-resto) is een vacuüm aansluiting heel gemakkelijk te maken.
Dan moet er een aansturing unit komen en het liefst een originele schakelaar in de auto.
De dempers heb ik al gekocht! Zgan

Re: Porsche 997 gekocht en nu betrouwbaar maken.....

05 jul 2018 14:58

Als je aan een originele PSE handleiding kunt komen weet je precies hoe je alles kunt inbouwen. De uitlaat kunt je zelf modificeren.
De duitse firma's Sommerfeld en Oettle zijn gespecialiseerd in het modificeren van bestaande dempers.

Re: Porsche 997 gekocht en nu betrouwbaar maken.....

30 jul 2018 20:53

Hier weer een berichtje over mijn 997.

Auto-resto adviseerde na hun koelverbeteringen ook nog nieuwe koelers te plaatsen omdat het te lang duurde om de motor afgekoeld te krijgen mbv de ventilatoren. Dit is ook gedaan en een proefrit over de A50 met 35° buitentemperatuur liet 90° zien als olietemperatuur. OK dus.

Er zaten ook een paar lelijke kleine deukjes in de auto. Eentje prominent in de motorkap! Via kennissen kreeg ik een telefoonnummer van een vakman op gebied van "uitdeuken zonder spuiten".
Gebeld en Jeffrey kwam aan huis uitdeuken! Ik had zelf eea gesloopt zodat hij goed bij de deukjes kon komen. Na drie uur waren de deuken compleet verwijderd, pure magie de eerste keer dat je dat ziet!

De planning nu is om over een paar weken nieuwe achterbanden te laten monteren, nog geen N-types. Komende winter gaan de velgen naar een specialist die ze weer als nieuw maakt en dan koop ik N-banden.
Ook zitten er nog een paar lelijke kleine roestplekjes bij de instap-plak-lijst links. Die ga ik zelf aanpakken en nieuwe plak-lijsten monteren.
Dan over een maand op vakantie naar het Westerwald in Duitsland. Je moet daar mooie routes kunnen rijden, dus voor ons de vuurdoop....

Zoals jullie zien wordt deze Porsche langzaam een betrouwbare en mooie auto! Heb hem ook een keer in de wax gezet, Wow!
Wat nog irriteert is het "bonken" achter op slechte wegen. Heb nog geen idee wat dit kan zijn. Op redelijk of goed asfalt is het geheel verdwenen......

Re: Porsche 997 gekocht en nu betrouwbaar maken.....

30 jul 2018 21:20

Uitdeuken, modificaties etc kan ik volgen, maar.....waarom eerst banden zonder N code en na spuiten met?

Re: Porsche 997 gekocht en nu betrouwbaar maken.....

31 jul 2018 16:17

Hoi LBlade, mooi om te lezen dat je zo met je auto bezig bent :cheers: .

Ik heb hetzelfde euvel met de roestplekjes aan de voorkant van de (rechter) plak instaplijst. Het plastic van de lijst heeft de lak wat weggeschuurd waarna er een klein roestplekje kwam te zitten. Ik wil dit ook graag oplossen maar durf niet zo hard te trekken aan de plaklijsten. Zou je eens kunnen posten hoe jij die lijsten er af hebt gekregen?

Re: Porsche 997 gekocht en nu betrouwbaar maken.....

31 jul 2018 17:07

Ja het is een kwaaltje dat meer voorkomt. Heb er ook last van. De lijsten zijn vastgeplakt met dubbelzijdige tape. Is daardoor niet helemaal overal hermetisch afgesloten waardoor er toch vuil en vocht onder de lijst kan. Belasting vocht en de tand des tijds doet dan de rest. Misschien een idee om bij het terug plaatsen van de lijst ook wat kit te gebruiken rondomheen? Ben benieuwd naar de oplossingen.

Verwijderen van de lijm is een fiks karwei want het plakt allemaal goed vast. Eventueel met een dunne draad er onderdoor ‘flossen’ en dan met een heatgun voorzichtig de lijmresten verwijderen.

Controleer gelijk ook of er onder de slotvanger ook geen beginnende roest is. Dat is een punt waar de binnenkant van het plaatwerk van de deurstijl bereikbaar is voor vocht door de bevestigingsgaten van de slotvanger heen en die binnenkant is niet gegalvaniseerd vandaar de gevoeligheid voor roest.

Vanaf de vroege 996 is daar een plastic plaatje tussen slotvanger en plaatwerk geplaatst om ook de mechanische stress op de lak wat beter te verdelen. Maar het kan er toch na verloop van tijd gaan broeien.

Re: Porsche 997 gekocht en nu betrouwbaar maken.....

02 aug 2018 8:43

Hallo Gaius,

De voorbanden hebben ook geen N-codering maar zijn nog goed.
Daarom heb ik besloten dit jaar nog zonder N-codering te rijden.
Heb nieuwe Goodyears uit 2015 gevonden voor achter, 150 Euro per stuk inclusief opleggen.
Een N-band achter kost al snel 300 Euro per stuk.
Volgend jaar is deze set ook nog goed om te verkopen of als reserve wielenset.

Ik zal mijn avontuur met de plak instaplijsten ook posten en bedankt voor de tips!

Re: Porsche 997 gekocht en nu betrouwbaar maken.....

02 aug 2018 9:07

Als je er van uitgaat dat de meeste banden volgens de experts ... 7 a 8 jaar meegaan onafhankelijk van het aantal kilometers is het dan
wel verstandig om banden waarvan de levensduur al voor de helft weg is te kopen? Het gemiddeld aantal kilometers ligt normaal niet erg hoog
bij hobbymatig gebruik, dus waarschijnlijk is het loopvlak nog prima , maar is de samenstelling van het rubber verouderd.
Los nog van het feit dat de ontwikkeling in de banden niet stil staat .. Ik zou voor die 300 euro extra voor "verse "banden gaan

Re: Porsche 997 gekocht en nu betrouwbaar maken.....

02 aug 2018 11:10

MPS4S is wel degelijk beschikbaar in N0 codering. Die zitten namelijk onder mijn auto. Beschikbaarheid is echter slechts in bepaalde maten dus goed kans dat de maat die je nodig hebt daar net niet bij zit. Ik heb dat niet voor je gecontroleerd.

Iets anders, dat er bij een willekeurige specialist een band ligt zonder N codering wil natuurlijk niet zeggen dat die band er niet (inmiddels) ook mét N codering is.

Mooie discussie verder. ;-)

Re: Porsche 997 gekocht en nu betrouwbaar maken.....

02 aug 2018 17:28

Wat een verhaal al die banden, ben zelf ook eens gaan kijken wat ik 3 weken geleden eronder heb gelegd.
- Micheling Pilot Sport N2/ alleen achter vervangen , daarom ook geen 4S genomen want dat staat voor 4 Stuks :mrgreen: :mrgreen:

Re: Porsche 997 gekocht en nu betrouwbaar maken.....

02 aug 2018 19:21

Rare redenering die banden. Nu goodyear achter. Zit er dan voor wat anders? Volgens mij bezuinigen op de verkeerde plek. Maar ik snap het wel. Eerst de mechaniek dan pas het rubber. De kosten lopen snel op en beetje meer dan voorzien. Zo gaat het meestal.

Re: Porsche 997 gekocht en nu betrouwbaar maken.....

03 aug 2018 0:30

Onderaan de streep zijn dit performance auto's. Niet de allersnelste naar huidige maatstaven, maar nog steeds een heel serieus stuk gereedschap. Daar hoort perfect rubber onder. Betrouwbaarheid komt mijns inziens daarna.

Re: Porsche 997 gekocht en nu betrouwbaar maken.....

06 okt 2018 1:16

Vandaag mijn auto weer opgehaald bij AutoResto.
Michel heeft de instabiliteit bij hogere snelheden (>160 km/h) aangepakt.
Er zijn bij de achterwielophanging enkele lagerbussen vernieuwd en van een 4S is een set 19 inch wielen met gebruikte Michelin Pilot Sport banden gemonteerd. Achter nu 305 ipv 295 mm breed.
Dit alles maakt een groot verschil. De auto stuurt wat zwaarder maar is zeer spoorvast geworden!!
Precies wat ik graag wilde!

Nu de motor en uitlaat nog 'even' aanpakken en dan heb ik mijn ideale en nog net betaalbare Porsche......

Re: Porsche 997 gekocht en nu betrouwbaar maken.....

30 dec 2018 9:45

Kijk dat zijn de berichten, de mannen bij Auto Resto kennen deze auto’s als hun broekzak, en weten precies wat ze doen. Fijn om te lezen dat je 997 nu stabiel rijdt.

Re: Porsche 997 gekocht en nu betrouwbaar maken.....

20 feb 2019 9:13

Hallo allemaal.
Hier is weer een bericht over mijn Porsche.
Het plan was om deze winter de uitlaat te vernieuwen en de schokbrekers aan te pakken maar dit liep anders.....
Bij de demontage vd uitlaat braken 5 vd 10 M8 bouten af :scratch:
Ik zag me niet ondersteboven in de cilinderkoppen boren en de motor had best veel olie gelekt.
Dus toen maar het blok eronderuit gehaald en opengemaakt.

Ben nu weer in de opbouwfase. Er zijn 6 gietijzeren Hartech bussen gemonteerd en nieuwe zuigerveren liggen klaar.
De koppen hebben nieuwe (aangepaste Citroen!) klepgeleiders, zittingen nagewerkt en gevlakt.
Aan de afgebroken stompjes M8 heb ik moeren gelast. Alles heel eruit gekregen :cheers:

Zal binnenkort wat foto's sturen!
Mvg van Leo

Re: Porsche 997 gekocht en nu betrouwbaar maken.....

20 feb 2019 18:57

Van dit soort klusjes mag je ook foto's plaatsen hoor. Vinden we leuk om te zien :wink:

Re: Porsche 997 gekocht en nu betrouwbaar maken.....

20 feb 2019 22:17

Mooi stappenplan!

Update mbt N codering;
https://flatsixes.com/advise/porsche-releases-new-updates-to-the-n-spec-tire-rating-system/
Plaats een reactie