Toon onbeantwoorde berichten | Toon actieve onderwerpen Het is nu 28 maart 2024 14:12



Antwoord op onderwerp  [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3
Jazzy's 1972 914 1.7 (verkocht) 
Auteur Bericht
PorscheForum Rakker
911 -996 2004
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
Misschien dat je daarom zoveel mensen ziet die een auto die op Catawiki staat gaan bekijken .. en onderling er uit komen :shock:
_________________________________________
http://www.tr6.nl (sold) en ook tr3a.nl


14 jun 2019 12:32
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
harryv8 schreef:
Misschien valt het je mee ? maar lijkt het geen top veiling . als je ook nog 15% afdragen .. zit je onder de 8k

Ik heb altijd gezegd dat ik er niet per se op hoef te verdienen omdat ik het voor de lol doe, en ik eindig precies break-even dus wat dat betreft mag ik niet klagen. Maar als ik eerlijk ben dan valt het me toch wat tegen, had eigenlijk gehoopt op een eindbod boven de 10k. Aan de andere kant, denk dat de koper een faire prijs betaalt voor deze auto.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


14 jun 2019 14:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
Olaf schreef:
… zeker als je ziet dat de koper ook nog eens 9% veiling kosten betaald.

Dat is een leuke marge voor CataWiki :thumleft:

Welkom in de wereld van veilingen. Bij de grote huizen betaalt de koper vaak 25-30%
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


14 jun 2019 18:15
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
Kreeg gisteren een mail van Catawiki dat de koper nog niet betaald heeft. Ze geven hem nog een extra twee weken en als er dan niet betaald wordt dan is de veiling ongedaan. Zal mij benieuwen...
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


18 jun 2019 15:31
Profiel
Moderator
Avatar gebruiker
In the Dutch mountains ...
911 Carrera S
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
Je hebt dus geen enkele (ver)koop-garantie via CataWiki :?: :roll:

Wellicht leest de bieder hier mee - en komen jullie er straks wel uit :wink:


18 jun 2019 15:35
Profiel WWW Facebook 
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Cayman S 2009, 924 1977
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
Jazzy schreef:
Kreeg gisteren een mail van Catawiki dat de koper nog niet betaald heeft. Ze geven hem nog een extra twee weken en als er dan niet betaald wordt dan is de veiling ongedaan. Zal mij benieuwen...

Wanneer je bied op Catawiki wordt duidelijk gemaakt dat biedingen bindend zijn, en dat je tot aankoop verplicht bent als je het hoogste bod doet. Dat word je duidelijk gemaakt wanneer je een account aanmaakt en daar geef je akkoord op en wanneer je bied / hoogste bod hebt wordt dit telkens weer benadrukt. Hij zal dus eigenlijk moeten betalen.... Mss Catawiki aansprakelijk stellen dat zij hoogste bidder niet tot koop verplichten terwijl dat wel in de voorwaarde staat?
_________________________________________
Het leven is 1 groot feest, je moet alleen zelf de slingers ophangen!!


18 jun 2019 20:47
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
Dit is een beetje het basisprobleem van CW: niet betalende kopers.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


19 jun 2019 7:54
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
Niet alleen Catawiki, heb dit ook wel eens meegemaakt op Ebay. Heb zelf ook wel eens geboden op Bring a trailer maar daar zetten ze echt een reservering op je credit card.

Moet zeggen dat ik er niet heel erg wakker van lig. De auto staat me niet in de weg en het hoort er allemaal een beetje bij, het is een hobbyprojectje uiteindelijk. Ik kijk het allemaal rustig aan en zie wel hoe Catawiki dit afhandelt.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


19 jun 2019 10:06
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
Ex 964, ex C3.o
Amsterdam PF #109
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
Dacht dat je bij CW bij bieden boven bepaald bedrag tegenwoordig ook CC gegevens op moet geven? Overigens bood ik vorige week op een horloge ergens in de US en moet toen ook via PP deposit van USD 250 storten voordat ik kon bieden.
_________________________________________
'Known problems nearly always get solved – it’s the unknown ones which do the damage'


19 jun 2019 10:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
Update: Auto is betaald. :) Verkoper is een Belg en laat de auto ophalen. Ik heb hem verwezen naar https://www.rdw.nl/particulier/voertuig ... -uitvoeren en laten bevestigen of dit voor hem akkoord is. Gaat mij er natuurlijk om dat ik een vrijwaring krijg maar moet achteraf geen gezeur hebben dat de koper meer of andere documenten nodig had.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


19 jun 2019 13:33
Profiel
PorscheForum Super Junkie
Avatar gebruiker
>> 911 2.7 1977 << ex DAF 66 Combi Marathon ‘75 / ex DAF 44 ‘74 / ex Skoda 120 GLS ‘82
> Groningen PF #4 <
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
Top! :thumleft:
_________________________________________
Trained by GP E L I T E
'Ik heb het nog nooit gedaan, dus ik denk dat ik het wel kan' (Pipi Langkous)


19 jun 2019 16:20
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
Afbeelding

De transporteur heeft hem (eindelijk) opgehaald vanmorgen. Exportdocument, origineel US kenteken, rollenbank uitdraai en wat andere papierwinkel in een mapje meegegeven. Hoop dat de nieuwe eigenaar er veel plezier mee gaat hebben.

Rest nu alleen nog de afhandeling via Catawiki. Ben benieuwd hoe lang het duurt voordat ik het geld daadwerkelijk op de rekening heb.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


01 jul 2019 15:33
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
911 3.2 Carrera Coupe
Spaarndam
Bericht Re: Tweede 914, import uit US
Jazzy schreef:
Ik heb gekozen voor Catawiki omdat je hier een veel groter bereik mee haalt dan met Marktplaats en de bekende verkoopsites.


pfff, als je ziet wat je en de koper betaald dan kun je je afvragen of het niet beter is via verkoopsites...


07 jul 2019 20:52
Profiel
PorscheForum Rakker
Avatar gebruiker
914 1.7 1973
Ermelo, NL
Bericht Re: Jazzy's 1972 914 1.7 (verkocht)
Net een mailtje van Catawiki dat het bedrag op mijn rekening gestort wordt, daarmee is dit avontuur voor mij afgerond.

Wat Catawiki betreft hink ik op twee gedachten. Veilen via Catawiki heeft voor mij twee voordelen. De eerste is dat elke veiling een duidelijk begin en een einde heeft, dat betekent dat je aan het eind van twee weken ofwel een auto verkocht hebt of weet dat je compleet verkeerd zat met je minimumprijs. Voor mij als gewone hobbyist is dat een groot voordeel en vooral veel voorspelbaarder dan verkopen via de bekende verkoopsites waar je soms maanden kunt wachten. Merk dan toch al snel dat ik de verkoop als probleem ga ervaren en de neiging heb om met een lager bod akkoord te gaan omdat ik dan in ieder geval van de auto af ben.

Het tweede voordeel is het Europese bereik. Bij deze auto heb ik een videocall met een Spanjaard gehad die de auto beter wilde bekijken en was het winnende bod uiteindelijk van een Belg. Mensen die bieden op Catawiki zijn bereid om een auto van over de grens te kopen en zien bij het bieden al een schatting van de vervoerskosten. Daarmee bereik je dus een veel groter publiek en vooral gerichter, als je vergelijkt met normale verkoopsites.

Daar staan dus de kosten tegenover. In dit geval ben ik precies goed uitgekomen maar dat had ook anders uit kunnen pakken omdat ik de minimumprijs wat te laag gezet had. Dat Catawiki er flink op verdient zit ik niet mee, ik zie dat als een vergoeding voor bovengenoemde voordelen en het gaat mij er gewoon om wat ik er onder aan de streep aan overhoudt.

Zou ik het weer zo doen? Denk het wel.
_________________________________________
1973/3 914 1.7 Olympic Blue


15 jul 2019 14:10
Profiel
Geef de vorige berichten weer:  Sorteer op  
Antwoord op onderwerp   [ 64 berichten ]  Ga naar pagina Vorige  1, 2, 3

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers.


Je mag geen nieuwe onderwerpen in dit forum plaatsen
Je mag niet antwoorden op een onderwerp in dit forum
Je mag je berichten in dit forum niet wijzigen
Je mag je berichten niet uit dit forum verwijderen
Je mag geen bijlagen toevoegen in dit forum

Zoek naar:

   
Powered by phpBB © 2000, 2002, 2005, 2007 phpBB Group. • Statistieken
www.porscheforum.nl is niet verbonden aan Porsche AG of Pon Porsche Import.